Eläimen aiheeton tappaminen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Eläimen aiheeton tappaminen

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.08.2019 22:39

Jopa eläimen aiheettoman tapon käännät niin että se oli suuri hyvätyö.

Mikä on eläimen aiheeton tappo; miten se määritellään, kuka määrittelee, ja minkälaisilla perusteilla?
Mirri

Re: Eläimen aiheeton tappaminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.08.2019 00:05

Viite?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 00:11

Kiusallinen kysymys...
Nappasin aloitusviestin siteerauksen omasta päiväkirjastani. :oops:
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 06:10

Jos Mirriltä kysytään viitettä, se on kiusallinen kysymys. Jos Pallella ei ole viitettä, vaadiitaan hänet poistamista foorumilta.

paskakeskustelu, poistin otsikon mukaisen viestini ja alan jauhaan paskaa.
Viimeksi muokannut ip-banni päivämäärä 02.08.2019 15:20, muokattu yhteensä 1 kerran
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.08.2019 09:36

ip-banni kirjoitti:Jos Mirriltä kysytään viitettä, se on kiusallinen kysymys. Jos Pallella ei ole viitettä, vaadiitaan hänet poistamista foorumilta.
- -

Hyvä huomio. Mirri myös käyttää samaa hymiötä kuin Palle vastaavissa tilanteessa on käyttänyt. Joko tietämättään tai tahallisesti matkii Pallea.
Hilppa

ViestiKirjoittaja eea » 02.08.2019 12:56

Mirri kirjoitti:
Jopa eläimen aiheettoman tapon käännät niin että se oli suuri hyvätyö.

Mikä on eläimen aiheeton tappo; miten se määritellään, kuka määrittelee, ja minkälaisilla perusteilla?

Entä ihmisen?
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 14:33

Hilppa kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Jos Mirriltä kysytään viitettä, se on kiusallinen kysymys. Jos Pallella ei ole viitettä, vaadiitaan hänet poistamista foorumilta.
- -

Hyvä huomio. Mirri myös käyttää samaa hymiötä kuin Palle vastaavissa tilanteessa on käyttänyt. Joko tietämättään tai tahallisesti matkii Pallea.

Minä pidin kysymystä kiusallisena tai vaikeana. Mikäs pakko Pallen on vaatia foorumilta poistamistaan, voisihan hän tehdä samoin: sanoa kysymystä kiusalliseksi tai vaikeaksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 14:36

Eea, jospa määrittelisit eläimen aiheetoman tappamisen ennen kuin siirrät keskustelun ihmisten tappamiseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 14:46

Mirri kirjoitti:Kiusallinen kysymys...
Nappasin aloitusviestin siteerauksen omasta päiväkirjastani. :oops:

Psykopatologian esittämä kysymys on minulle kiusallinen/vaikea, koska
1. toimin palstan sääntöjen vastaisesti siteeratessani oman päiväkirjani sisältöä yleiselle puolelle (oletan tehneeni väärin ja paheksuttavasti)
2. minun pitäisi kertoa, kuka lainaamani tekstin on kirjoittanut.

Psykopatologia ei vaatinut enempää lähdetietoja näkyviin vaan ilmeisesti riitti ilmoitus, että teksti on peräisin päiväkirjastani. Haluavatko Ip-banni ja Hilppa, että vielä tarkennan lähdetietoa?
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 15:16

Olet jostain keskustelusta päiväkirjastasi tuon kopioinnut. Tietenkin meillä jotka emme lue päiväkirjaasi, on oikeus tietää mistä irroitit yhden asian tänne yleiseen.
Kuka kirjoitti lauseen jonka kopioit tänne ja tiesitkö ettei päiväkirjoista saa kopioida yleiseen?
Viimeksi muokannut ip-banni päivämäärä 02.08.2019 15:21, muokattu yhteensä 1 kerran
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 15:18

viewtopic.php?f=5&t=23047
Otapa Mirri tuosta keskustelusta mallia ja laita lähteesi kuntoon.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 15:33

Kävin ottamassa mallia ja ajattelin, että voisin toimia kuten Palle: viis veisaan pyynnöistä saada lähdetiedot näkyviin.

Mutta mietin vielä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.08.2019 15:44

Mirri, toimit epäasiallisesti ja ilmoitin aloitusviestisi ylläpitoon. Jos/kun päiväkirjaasi on kirjoitettu epäasiallinen sinua loukkaava viesti, voit vaatia sen poistoa sieltä, mutta mielestäni asian käsittely julkisella puolella ei ole oikein.
Hilppa

ViestiKirjoittaja eea » 02.08.2019 15:48

Mirri kirjoitti:Eea, jospa määrittelisit eläimen aiheetoman tappamisen ennen kuin siirrät keskustelun ihmisten tappamiseen.

Vastakysymykseni oli tarkoitus tehdä sinun kysymyksesi typeräksi. Mutta jos oikein kerjäät niin sovitaan vaikka että minä olen se ihminen joka määrittelee eläimen aiheettoman tappamisen ja teen sen kulloinkin minulle parhaiten soveltuvin perustein.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.08.2019 15:50

paskakeskustelu, poistin otsikon mukaisen viestini ja alan jauhaan paskaa.

Sinä turhaan poistit hyvän ja asiallisesti esitetyn pohdintasi. Minä olen hidas johtuen valitettavasta syystä, jolle en voi mitään. Siksi en ehtinyt vastata viestiisi.

Olen samaa mieltä korjaamasi viestin ensimmäisen version kanssa siitä, että Mirri olisi aivan hyvin voinut aloittaa ketjun ilman päiväkirjalainaustakin. Mirrin aloitusviestin päiväkirjalainaus on riidankylvämistä ja asiaton.
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 16:00

Mirri kirjoitti:Kävin ottamassa mallia ja ajattelin, että voisin toimia kuten Palle: viis veisaan pyynnöistä saada lähdetiedot näkyviin.

Mutta mietin vielä.

Missä herrasmies jupe viipyy?
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.08.2019 16:01

Hilppa kirjoitti:Mirri, toimit epäasiallisesti ja ilmoitin aloitusviestisi ylläpitoon. Jos/kun päiväkirjaasi on kirjoitettu epäasiallinen sinua loukkaava viesti, voit vaatia sen poistoa sieltä, mutta mielestäni asian käsittely julkisella puolella ei ole oikein.

Pidätkö tämän ketjun otsikon aihetta epäasiallisena keskustelun avauksena?

Siirsin asian tarkoituksella yleiselle puolelle, koska mielestäni se on pohdinnan arvoinen. Ihmisiä syyllistetään siitä, että he luopuvat lemmikeistään 'perusteettomasti', ja jopa tappavat (esimerkiksi vievät piikille) 'aiheettomasti'.
Mikä on aiheetonta tappamista ja turhaa luopumista, ja millä perusteilla? Siinä pulma, jota kannattaisi miettiä. Näin minun mielestäni.

Aloitusviestissä on - minun tulkintani mukaan - hyvä esimerkki syyllistämisyrityksestä:
"Jopa eläimen aiheettoman tapon käännät niin että se oli suuri hyvätyö."
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 02.08.2019 16:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 16:03

Taas lainasit jonkun tekstiä, etkä ilmoita kuka sen kirjoitti.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.08.2019 16:04

Kertokaa joku kenen tekstiä Mirri lainailee ja kopioikaa koko juttu, että pääsen kärryille asiasta.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.08.2019 16:06

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mirri, toimit epäasiallisesti ja ilmoitin aloitusviestisi ylläpitoon. Jos/kun päiväkirjaasi on kirjoitettu epäasiallinen sinua loukkaava viesti, voit vaatia sen poistoa sieltä, mutta mielestäni asian käsittely julkisella puolella ei ole oikein.

Pidätkö tämän ketjun otsikon aihetta epäasiallisena keskustelun avauksena?

Siirsin asian tarkoituksella yleiselle puolelle, koska mielestäni se on pohdinnan arvoinen. Ihmisiä syyllistetään siitä, että he luopuvat lemmikeistään 'perusteettomasti', ja jopa tappavat (esimerkiksi vievät piikille) 'aiheettomasti'.
Mikä on aiheetonta tappamista ja turhaa luopumista, ja millä perusteilla? Siinä pulma, joka olisi pohtimisen arvoinen. Näin minun mielestäni.

Aloitusviestissä on - minun tulkintani mukaan - hyvä esimerkki syyllistämisyrityksestä:
"Jopa eläimen aiheettoman tapon käännät niin että se oli suuri hyvätyö."

Aloitusta per se en ole kommentoinut. Liian suuri kysymys minulle ja ristiriitaisia näkemyksiä helposti esiin tuova kysymys, johon en mitenkään voi vastata nyt enkä luultavasti myöhemminkään. Olen kommentoinut aloitusviestisi lainausta epäasialliseksi teoksi ja sitä että vedit lainauksen tänne yleiselle.
Hilppa

Seuraava

Paluu Romulaatikko