Kirjoittaja Rakkaussoturi » 22.07.2019 23:15
En kovin henkilökohtaisia juttuja halua kirjoittaa. Mutta jotain ny kumminkin ku on inspis. Olen eläny aina täl pual jokke ja lähiöissä (vain 2 eri postinumeroa). Eli siis Vanhan Suurtorin puolella.
Lapsuus ennen koulua oli mukavaa aikaa. Kouluaika ei sitä ollut lukiota lukuunottamatta.
Ensin asuin kerrostalossa ja kävin hoitotädillä naapuritalossa ja siellä mulla oli kaverina hoitotädin pojanpoika. Lisäksi 2 krt viikossa olin seurakunnan päiväkerhossa, jossa mm. piirrettiin, maalattiin, laulettiin hengellisiä lauluja ja virsiä ja syötiin omia eväitä.
4-vuotiaana ihastuin ekaa kertaa poikaan ja se oli nimenomaan päiväkerhossa se.
Olen aina tykännyt kirjoista (opin lukemaan 4-vuotiaana ja kirjastokortin sain 5-vuotiaana). Kävinkin ahkerasti kirjastoautossa ja olin siellä jopa Tetissä vuonna 1997 ja työelämävalmennuksessa 2008.
Supersankarit olivat mulle tärkeitä, etenkin Superman, Batman ja Zorro. Mulla on nykyään Superman-t-paita ja sukat ja Batman-sukat. Zorro-romaaneista tein tutkielman yleiseen kirjallisuustieteeseen kesällä 2002, eli juuri ennen sairastumistani.
Mutta siis kaikkein tärkein fiktiivinen hahmo mulle on edelleen Mikki Hiiri. Mulla on jotain 30 Mikkiä ja ekan sain, kun olin 2-vuotias.
Musiikki on myös ollu mulle aina tärkeetä. Olin hevari ja punkkari jo ala-asteella (1990 alkaen), vaikka ei mulla ihan heti mitään bändipaitoja ollut, mutta olen tykännyt myös NKOTB:stä ja Tapani Kansasta pidän edelleen (hänen musastaan sain tsemiä osastolla ja yhä). Mutta siis olen Tapani Kansaa kuullu jo ihan sylivauvana äitin sylkyssä.
eli siis mua on
#usko, #lukeminen, #supersankarit, #Mikki Hiiri, #musa, #punk, #heavy, #poikabändi, #iskelmä
Born in Heideken