Tosiaan hylyn syy oli "Ferritiini alkaa nousta vasta hemoglobinin normalisoiduttua ja väsymykselle etsittävä joku muu syy. Tarvittaessa voi konsultoida ravintoneuvojaa ja/tai gynekologia". Eniten mua naurattaa toi "väsymykselle etsittävä joku muu syy" koska se kuulostaa siltä että tässä nyt vaan joutessa keksitään syitä ja raudanpuutetta ei saa käyttää. Lisäksi tuossahan väitetään että raudanpuute ei voi koskaan aiheuttaa väsymystä vaikka päinvastoin väsymys on raudanpuutteeseen liittyvä ykkösoire. Tekisikin mieli kirjoittaa tuohon valitukseen että jos teillä on tiedossa tälläinen hieno löydös että raudanpuute ei aiheuta väsymystä niin turhaan haudotte sitä jossain sisätautipolilla - tehkää siitä yleistä tietoa niin voitte saada nobelin-palkinnon!
Valitan nyt pääasiassa siitä ettei myöskään hemoglobini ole noussut eli aikeissa tehdäkään sitä. Ennen kuin kuulin hylyn syystä ajattelin kirjoittaa että väsymysoireisto tekee mut työkyvyttömäksi mutta nyt en tiedäkään kuinka pitkälle kannattaa sitä polkua mennä. Jos tuo "etsittävä muu syy" tarkoittaa että laittavat masennuksen piikkiin niin saatan pelata heidän pussiin tuossa jos kovasti korostan.
Mutta luultavasti pääsen nyt gynekologille kun olen vasta 44v enkä koskaan edes käynyt. Laitan kyllä valituksen tuonne sisätautipuolellekin ja ehkä valitan terveysasemallekin kun vituttaa tilanne. Toisaalta omalääkärini on parhaansa tehnyt ja ollut vain neuvoton. En haluaisi häntä arvostella mutta pelkään etten saa terveysasemaltakaan hoitoa jos en valita. Omalääkäri on lähinnä tuon sisätautipolilta pyytämiään ohjeistuksia käyttänyt eikä sieltäkään oltu kiinnostuneita ehdottamaan gynekologilla käymistä ennen kuin tuli tämä riski että saattaisin heidän resurssejaan yrittää alkaa kuluttaa. No, toki vasta jonkin aikaa ollut tieto että arvot eivät reagoi raudanottoon ollenkaan.
Jotkut kyllä sanoivat että Obsidan on toiminut joillain joiden arvot eivät ole reagoineet Ferrodaniin tai Maltoferiin joita tähän asti olen käyttänyt. Se on myös kapseli ja esim. lyrica on kapseli ja imeytyy ohutsuolessa. Mietin jos se kapselimuodossa ohittaisi vatsan ja siksikin todennäköisemmin imeytyisi.
Eniten kiinnostaa keskustella siitä kannattaako minun laittaa mitään henkisiä oireita valitukseen ettei niitä käytetä minua vastaan että olen joku masentunut hysteerikko.