ritalin kirjoitti:Tässä viime aikoina on ollut tätä kohua vanhusten hoidosta ja jo pidempään on mussutettu vanhusten syömisestä, kuinka vanhusten laitoksissa saama ruoka on riittämätöntä sekä määrältään, että laadultaan.
Mielestäni pitäisi ensin kysyä sitä, että millaista ruokaa vahukset sitten itse haluavat. Tässä on vastaus: kermaa ja punaista maitoa juomaksi ja sian läskiä ja makkaraa pääruuaksi ja pullaa, talkkunaa ja kaurapuuroa jälkiruuaksi.

ritalin kirjoitti:^Minä olen lähes päivittäin tekemisissä nykyvanhusten kanssa ja hoidan heitä. Minun sukulaiseni ja heidän tuttunsa, jotka ovat siis kaikki ikänsä maalla asuneita, ovat aina käyttäneet runsaasti kermaa, juoneet pelkkää punaista maitoa ja rasvaisinta mahdollista piimää ja syöneet pääasiassa sianläskiä ja makkaraa. Herkkuspesiaaleina on mm. talkkuna ja kaurapuuro. Pullat syödään pari kertaa päivässä kermakahvin kanssa. Kahvissa tulee muuten olla enemmän kermaa, kuin kahvia. Sairaaloiden ja hoitopaikkojen ruuat eivät kelpaa. Niistä tulee oksennus.
Psykopatologia kirjoitti:Vanhojen syömisessä olisi suosittava ruoka-aineita, joita helppo syödä. Terveellisyys yms. on aivan toissijaista.
Vanhukset saavat ruuastaan liikaa sokeria ja liian vähän ravintoaineita
Tuore suomalaistutkimus osoittaa, että vanhukset saavat ruuastaan runsaasti sokeria ja liian vähän proteiinia ja suojaravintoaineita.

Psykopatologia kirjoitti:Jos on 5 vuotta elinaikaa, on melkein sama, mitä syö; pääasia on, että syö ylipäätään.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa