Onko aihetta reklamaatioon jääkaappisotkussa?

Re: Onko aihetta reklamaatioon jääkaappisotkussa?

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 00:17

Mirri kirjoitti:Minä en tiedä, miten vuokralaisena toimisin kuvaamassasi tilanteessa. Sen kuitenkin käsitän, että lähetät palautetta mihin hyvänsä, palaute kannattaa nyt tehdä sähköpostitse, koska sen avulla taltioituu dokumenttiaineistoa.

Gigantti kertoo jääkaapin melutasosta näin:
Hiljainen jääkaappi
Jos haluat hiljaisen jääkaapin, varmista melutaso (dB) jääkaapin teknisistä tiedoista. Tavallinen keskustelu on noin 60 desibelin tasolla, ja erittäin hiljaisen jääkaapin melutaso on noin 40 desibeliä.

No sitten varmaan tuo kännykän desibelimittari ei ole ihan luotettava. Kuitenkin minullakin on kokemusta ainakin kuudesta jääkaapista ja niistä muut olivat käytännössä äänettömiä ja tämä yksi vaan möykkää. Desibelejä on varmaan paljon yli 40 mutta pitäisi olla parempi mittari.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.02.2019 00:53

Tässä tapauksessa vuokranantajan pitäisi käydä mittaamassa omistamansa asunnon kylmälaitteen äänekkyys. Sinä voisit (sähköpostitse) pyytää, että vuokranantaja tekisi niin. Jos vuokranantajasi kieltäytyy tulemasta asuntoosi tarkistamaan hankkimansa kylmälaitteen desibelitasoa, sinulla olisi hyvä syy tehdä vuokranantajasta valitus.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 01:04

Minä olen äänittänyt sitä ääntä ja laitan ääninäytteitä reklamaation liitteeksi. Täytyy nyt katsoa vaan loppuun asti tämä toinen huoltokeissi (eli mitä huoltofirmassa vastaavat siihen että mitä ovat jääkaapille tehneet ja että ottavat tämän uudelleen huoltoon ja palauttavat taas tekemättä mitään äänelle). Harmillista mutta pakko vaan odottaa sen verran. Sitten kun se on kahdesti ollut huollossa ei kukaan voi odottaa minun enää jaksavan kolmatta kertaa ja reklamoin asiasta vuokranantajalle. Luulen että reklamoin huoltofirmaankin pakasteista. Noin omaksi mielenvirkistyksekseni.
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.02.2019 01:24

Miksi yhteydenpito vuokranantajaan on sinulla viimeisenä vaihtoehtona? Vuokrasuhteessa vuokranantajan kuuluisi olla ensimmäinen taho, johon otetaan yhteyttä asunnon kalusteisiin/laitteisiin liittyvien ongelmien vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 09:45

Sinnehan olen viestinyt ja sita kautta huoltokin on tilattu mutta nyt puhutaan reklamaatiosta. Vaikea reklamoida viela kun kukaan ei tieda edes onko kaapille tehty huollossa mitaan (eivat huoltofirmassa ole viela vastanneet kysymykseen).
eea

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 20:20

No niin. Tilanne tällä hetkellä (jos jotain sattuis kiinnostamaan). Se oli ilmeisesti resonanssiääni. Korjaaja tuli tänään 10 min varoitusajalla katsomaan kaappia. Oli sama korjaaja kun ekalla kerralla. Taas sanoi että ei oo tavallisen jääkaapin ääni vaan kompressori ja sitten tuli kuitenkin kysyneeksi että jääkaappi ei siis kylmenekäänkö? Sanoin että en tiedä kun en ole pystynyt pitämään sitä päällä mutta kaipa se kylmenee. Koska kaappi oli viimeksikin lämmin niin luuli että se on kompressori. Nyt sanoi että ääni tulee siitä kun jääkaappi resonoi lattiaan ja kyllä tuollainen ääni hermoon tosiaan käy. Laittoi jotain sinitarran kaltaista ainetta jääkaapin ja lattian väliin.

Tulin kotiin. Jääkaappi on aika äänetön että se hakkaaminen ja ulvominen on tosiaan jäänyt pois mutta onhan tuo tavallista jääkaappia äänekkäämpi eli hurisee ja käy koko ajan. Jos tilanne ois tästä alkanut niin olisin varmaan heti sopeutunut asiaan mutta olen niin tuskastunut tästä huoltoprosessista ja herkistynyt kuuntelemaan sen ääniä. En tiedä miten pään saisi nollattua. Joku sanoi että totut siihen viikossa ja niin se varmasti on. Pöytäkone on nyt päällä ja äänekkäämpi kuin keittiön jääkaappi. Monesti pöytäkone jää hurisemaan kun lueskelen eikä sekään mua häiritse.

Mutta olipa tuskastuttava prosessi! :roll: Mä niin inhoan sitä kun tänne tullaan kutsumatta minuutin varoitusajalla. Nytkin oli alusvaatteita tuoleilla ja ties mitä. Onneksi tuo näytti jo tottuneelta boheemiin sotkuuni. Musta se ekan kerran vähän katteli ihmeissään mutta nyt oli ihan lungi. Sanoi vaan että toi jääkaapin sisältöhän täytyy heittää roskiin eikä sitä voi syödä. Tosiaan jostain juustosta jäänyt hajua. Heitin juustot ja meetwurstit pois.

En kyllä vieläkään tykkää sen äänestä mutta näillä mennään. Jos ei sopeudu pitää ostaa varmaan itse toinen jääkaappi. Toivottavasti kukaan ei vähään aikaan täällä ravaa.
eea

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet