Tähän aikaan viime vuonna (2017)

Re: Tähän aikaan viime vuonna (2017)

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 18:12

Kun ulkovallat poistuvat, joku voittaa kahinan ja rauha palaa. Ulkovaltojen sekaantumisella vain pitkitetään konfliktia.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 18:21

Palle kirjoitti:Kun ulkovallat poistuvat, joku voittaa kahinan ja rauha palaa. Ulkovaltojen sekaantumisella vain pitkitetään konfliktia.

Kurdit tapetaan, Syyrian kansalaisia tapetaan, ukrainalaisia tapetaan, ISIS vahvistuu...

Trumpin päätös ei tuo rauhaa vaan lisää tappamista ja myös lasten ja muun siviiliväestön armotonta teurastusta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 18:26

ISIS:iä on mahdoton tuhota. He perustavat toimintansa Muhamedin 1400 vuotta sitten kirjoittamaan strategiaan. He eivät lopeta ennenkuin koko maailma on yhtä islamilaista kalifaattia.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 18:30

Palle kirjoitti:ISIS:iä on mahdoton tuhota. He perustavat toimintansa Muhamedin 1400 vuotta sitten kirjoittamaan strategiaan. He eivät lopeta ennenkuin koko maailma on yhtä islamilaista kalifaattia.

Nytkö sinä yht'äkkiä oletkin valmis heittämään pyyhkeen kehään ja julistat ISIS:n voittajaksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 18:35

En minä yksin pysty sitä voittamaan. Suomessakin heitä suorastaan kutsutaan perustamaan kalifaatti tänne.

Pääsen helpommalla, kun käännyn muslimiksi. Sen jälkeen ei ole feministitkään riesana...
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 18:38

Palle kirjoitti:En minä yksin pysty sitä voittamaan...

Mutta olet kuitenkin sitä mieltä, että sitä vastaan on turhaa taistella; antaa niiden tappaa kaikki jotka tapettavissa ovat, ja sitten on rauhallista.
Kummallinen logiikka sinulla.

Valitat ISIS:n teoista, mutta olet valmis antamaan sille periksi ja jättämään syyttömät lapset ja siviilit heidän tapettavikseen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 18:40

Sinähän et halunnut suomalaista sovinistia naisia (ja lapsia) puolustamaan.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 18:49

Palle kirjoitti:Sinähän et halunnut suomalaista sovinistia naisia (ja lapsia) puolustamaan.

Sovinismi ja ISIS:hän pelaavat samaan pussiin.

Eikä tarvitse olla sovinisti ymmärtääkseen, että lasten teurastaminen ja nälkään näännyttäminen on väärin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.12.2018 19:49

Palle kirjoitti:En minä yksin pysty sitä voittamaan. Suomessakin heitä suorastaan kutsutaan perustamaan kalifaatti tänne.

Pääsen helpommalla, kun käännyn muslimiksi. Sen jälkeen ei ole feministitkään riesana...

Kantasuomalainen Isis-taistelija Joni, joka lähti Syyriaan jo vuonna 2014:
Yle 25.2.2015
Isis-soturi Joni kertoo Ylelle: En ole päässyt vielä tappamaan
"Supoltako sait nimeni", oli Jonin ensimmäinen kysymys, kun viestitin hänelle Syyriaan, kertoo Isis-taistelijan kanssa chattaillut Ylen toimittaja Sara Rigatelli. Aikooko Joni palata Suomeen?

https://yle.fi/uutiset/3-7827075
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 21:22

Joni on jo paratiisissa pelehtimässä 72 neitsykäisen kanssa.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 21:35

Palle kirjoitti:ISIS:iä on mahdoton tuhota...

Juuri äskenhän sinun suosikkisi Trump kehui ISIS:n tulleen kukistetuksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 21:55

Kukistettu Syyriassa ja Irakissa, mutta aate elä 1,5 miljardin muslimin päissä. Pitäisi teilata jokainen erikseen ennenkuin siitä päästäisiin täysin eroon.

Muhamed opastaa elämään rauhassa nin kauan, kunnes muslimit ovat riittävän suurilukuisen ja hyökätä vasta sitten vääräuskoisten kimppuun ja tappa nämä. Tuo saattaa kestää sukupolvia ja puhjeta taas uudeksi konfliktiksi.
Palle

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.12.2018 23:29

Palle kirjoitti:Kukistettu Syyriassa ja Irakissa, mutta aate elä 1,5 miljardin muslimin päissä. Pitäisi teilata jokainen erikseen ennenkuin siitä päästäisiin täysin eroon.

Valheellinen propagandasi on välillä suorastaan törkeää.
Isisin aate elää hyvin harvan muslimin päässä. Juuri siksihän Isis onkin teilanut eniten muslimeja, eikä kukaan ole Isisin suhteen niin suuressa vaarassa kuin muslimit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.12.2018 23:36

ISIS ei edusta islamia
27.9.2014 17:49 Amir Zuhairi

Noin viikko sitten töiden jälkeen olin tuttuni kanssa lähistöllä kioskilla, ja sattui minulle aivan uutta. Ehdittiin olla siinä hetken, ennen kuin noin 50-vuotias mukavan ja viisaan oloinen rouva - näin siis ensivaikutelman perusteella - tuli tervehtimättä sanomaan meille suurin piirtein näin: "Tämä on se islam nykypäivänä.", en kuullut ihan selvästi ensimmäisellä kerralla ja vielä ajattelin, että tuo rouva todennäköisesti on utelias ja halusi tutustua tai kysyä muutaman kysymyksen, mikä on aika harvinaista herkkua.
Pyysin toistamaan, niin hän sanoi muun muassa, että "ISIS on juuri sitä islamia. Islam on väkivaltaa ja pahuutta."
Olin yllättynyt ja shokissa, eikä pelkästään sen tekstin takia mikä tuli hänen suustaan, vaan miten joku kehtaa mennä pahoittamaan täysin tuntemattoman mieltä ja aikoa vain häipyä pois? Hänellä nähtävästi oli kiire pois, joten sanoin hänelle heti, "Et vaan voi sanoa ilkeästi, pahoittaa toisten mieltä ja lähteä pois.", ja näin jäi sitten juttelemaan - hetkeksi.
Pistin vastaan sanoen: "Jos kerta islam on sitä mitä väität, niin minä olen elävä todiste todistaakseni olevasi väärässä. Minä olen syntynyt islamilaiseen perheeseen ja olen ollut muslimina koko ikäni sekä elänyt tiiviissä pienessä muslimiyhteisössä. Miksi en minä nyt yllytä sinua kääntymään islamin uskoon, ja jos et käänny, niin silloinko hyökkäisin päällesi? Naurettavaa. Sekä, onko koskaan käynyt mielessä keitä ovat ISIKsen uhreja? Muslimit. Ketkä ovat sotineet ISIS:tä vastaan? Muslimit."
Rouva väitti: "Noh, ensin ollaan ystävällisiä ja tutustutaan, sitten kun päästään riittävään asemaan, niin uhataan aseella."
Anteeksi mitä? Ja minä olin se aivopesty. Joka tapaukessa...
"Olen syntynyt Suomessa, minulla on lapsuudesta asti yhä samoja kavereita, miten he asiat ovat pysyneet ennallaan? Suomessa on yli 42 000 muslimia, ja mielestäsi kaikki ovat siis kilteiksi aivopestyjä ja ne 50 ihmistä, jotka lähtivät "jihadisteiksi" edustavat islamia.", vastasin takaisin.
Päässäni liikkuu vain... Common sense. Miksi asioita pitää mutkittaa, kun ne ovat selviä kuin päivänvalo.
Rouva väitti, että Koraani ja muslimit ovat täysin kaksi eri asiaa, ja hän tarkoitti tällä, että muslimit voi olla hyviä, mut Koraanin sanoma on vain väkivaltaa ja pahuutta. Pistän teitä miettimään, niinkuin toivottavasti pistin hänet; Koraani on muslimien pyhä kirja, ja se on todella monelle suorastaan elämänohje. Minä pitäisin mielessä, että muslimeja on maailmassa reilu 1,6 miljardia ja väkiluku tosta se vain kasvaa. Pelkästään Lähi-idässä on n. 380 miljoonaa muslimia, jotka uskovat samaan Jumalaan, heillä on sama pyhä kirja, puhuvat samaa kieltä ja omaavat suurinpiirtein samanlaiset kulttuurit ja tavat. Oletetaan, että rouva ja muut jotka ajattelevat samalla tavalla ovat oikesssa, islam on juuri väkivaltaa ja terrorismia, minkälaisiin tuhoihin jo pelkästään Lähi-idän muslimit kykenisivät? Common sense.

Nainen kehotti minua tuntemaan omaa uskontoani paremmin, koska muka minä en tiennyt tarpeeksi. Kuten mainitsin, minun kasvatuksessani islam on ollut läheinen. Minua on opetettu muun muassa kunnioittamaan nuorempia ja vanhempia. Puhua hyvällä tavalla muista. Syödä halal-lihaa. Väkivalta ei ole ratkaisu.
Edellä mainitut ohjeet ovat peräisin Koraanista, ja jos väkivalta ja terrorismi ovat myös sitä, mitä Koraani käskee, niin miksi ne ovat minun korvilleni syöpää?
Lopulta nainen lähti vain kesken keskustelun, lähinnä jäin miettimään, edustiko tuo rouva kaikkia niitä, jotka eivät uskalla sanoa meille suoraan?

Minulle on turha laittaa linkkejä ja sitaatteja, miten muka Koraanissa lukee. Minä puhun, kirjoitan ja luen sujuvasti arabiaa, niin voin todeta rehellisesti, että se on todella vaikeaa tekstiä eikä tekstin sanoma ole ilmiselvä, vaan selittääkseen tarkasti asian merkityksen ja tarkoituksen vaaditaan alaan erikoistuneita.
Väitän, että Koraania tai vastaavia erittäin vaativia tekstejä on vaikea kääntää toisesta kielestä toiseen. Esimerkikski joissain kielissä voi puuttua kokonaisia sanoja, joita yritetään korvata mahdollisimman oikealla termillä, ja pelkästään tuossa merkitys voi muuttua radikaalisti. Yksi pilkkukin voi muuttaa merkityksen, esimerkiksi: "Help a thief! - Help, a thief!" suomeksi käännettynä "Auttakaa varasta!" - "Auttakaa, varas!".
Jos yhden ajatuksia herättävän pointin pistän; Väinö Linnan mestariteos Tuntematon sotilas on julkaistu vain 60 vuotta sitten, ja sen kieli ei ole helposti ymmärrettävissä, joten entä Koraanin, joka on julkaistu n. 1400 vuotta sitten? Common sense.

http://amirzuhairi.puheenvuoro.uusisuom ... ta-islamia
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 21.12.2018 00:48

On vain yksi islam.

Islamiin kuuluu myös sellainen piirre, että vääräuskoiselle valehtelu ei ole synti. Oliko se nimeltään Al-Taqiyya.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.12.2018 00:53

https://money.cnn.com/data/markets/

How stocks are doing in 2018
DOW -7.52 %
NASDAQ -5.43 %
S&P -7.71 %
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 21.12.2018 00:55

Mikä menee ylös, tulee myös alas. Merkittävä osasyy on Fedin koronnostot.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.12.2018 00:58

Palle kirjoitti:Mikä menee ylös, tulee myös alas. Merkittävä osasyy on Fedin koronnostot.

Kyllä, mutta kun kurssit nousivat, se oli sinun mielestäsi Trumpin ansiota.
Kun kurssit laskevat (paljolti Trumpin idioottimaisen talouspolitiikan seurauksena), se ei jostain kumman syystä sitten olekaan Trumpin aiheuttamaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 21.12.2018 01:00

En minä niin sanonut, vaan totesin, etteivät kurssit sitten romahtaneetkaan vaikka Trump valittiin presidentiksi.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.12.2018 02:30

Palle kirjoitti:En minä niin sanonut, vaan totesin, etteivät kurssit sitten romahtaneetkaan vaikka Trump valittiin presidentiksi.

Johan minä tämän kerran selitin.
Sinun aloittamassasi ketjussa "Hämmästyttävän epäluotettava Yle" sinä postaat aloitusviestinäsi palstalle kirjoituksen jossa nimenomaan esitetään Trumpin valinnan ja talouspolitiikan olevan syy pörssikurssien nousulle.
Viestissäsi ei ole käytetty sitaatteja tai lainausmerkkejä - joka merkitsee sitä, että sinä olet ottanut omiin nimiisi kirjoituksessa esitetyt väitteet.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista