trisse kirjoitti:Jo 14-vuotiaana sanoin parhaalle kaverille että olen niin "itsenäinen" (pystymättä sanallistamaan asiaa paremmin) että varmaan haluan asua itsekseni ja olla hankkimatta lapsia. Tämä ei oikein ymmärtänyt. Näin tosiaan kävikin ja tuo kaveri hankki miehen ja kaksi lasta ja minä olen sinkku.
vibeke kirjoitti:Onneksi ei ole lapsia. Parisuhteen olisin halunnut ja tavallaan haluaisin vieläkin, mutta ehkä se on vain "ideana hauska"...
Pitäisi ankarasti miettiä enkä varmaan sittenkään tajuaisi, miten tuo mahdollisesti liittyy viestiini.Hilppa kirjoitti:vibeke kirjoitti:Onneksi ei ole lapsia. Parisuhteen olisin halunnut ja tavallaan haluaisin vieläkin, mutta ehkä se on vain "ideana hauska"...
No onhan noita TV-ohjelmia olemassa, joissa tuota "hauskaa ideaa" esitellään, ja joissa siihen pääsee tutustumaan mielin määrin, eikä siten tarvitse elävässä elämässään kokeilla.
No onhan noita TV-ohjelmia olemassa, joissa parisuhdetta esitellään, ja joissa siihen pääsee tutustumaan mielin määrin, eikä siten tarvitse elävässä elämässään kokeilla.logia kirjoitti:Elämä sinkkuna stressaa, mutta luulen, että parisuhde stressaisi minua enemmän, ehkä liikaakin.
vibeke kirjoitti:Pitäisi ankarasti miettiä enkä varmaan sittenkään tajuaisi, miten tuo mahdollisesti liittyy viestiini.Hilppa kirjoitti:vibeke kirjoitti:Onneksi ei ole lapsia. Parisuhteen olisin halunnut ja tavallaan haluaisin vieläkin, mutta ehkä se on vain "ideana hauska"...
No onhan noita TV-ohjelmia olemassa, joissa tuota "hauskaa ideaa" esitellään, ja joissa siihen pääsee tutustumaan mielin määrin, eikä siten tarvitse elävässä elämässään kokeilla.
Hilppa kirjoitti:Ei minusta elämänkumppani, rakkaus ja kohtalo ole mitään sellaista, jonka voi kuitata sanaparilla "ideana hauska".
En tarkoita, että kenenkään pitäisi väkipakolla hankkia itselleen kumppani, mutta niiden jotka eivät niin tee, ei myöskään tulisi painaa alas kumppanuuden polulle menneitä.
Parisuhde, johon huonolla itsetunnollani päätyisin, olisi todennäköisesti aivan paska, ja tulisin siinä kaltoinkohdelluksi. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

vibeke kirjoitti:Tähän ei kyllä kannattaisi enää pistää lusikkaansa. Mutta pistän.
Mitä pirun "kumppanuuden polulle menneitä" tässä on painettu alas? Minähän nimenomaan olen kumppanuuden polulle mennyt. Olin parisuhteessa. Olin parisuhteissa. Haave oli, että rakkaus, elämänkumppani ja kohtalo. Todellisuus oli, että hörpin itse täyttämästäni pullosta vettä leffateatterissa, kun toinen veti mässyä. Että semmoisia ideana hauskoja ne ovat, parisuhteet. Ideaalimaailman tasolla siellä saapi rakkautta ja kaikkea sellaista.
logia kirjoitti:Minä ymmärrän vibeken "ideana hauskan". Voihan se haave parisuhteesta olla todellinen, mutta todellisuus ei aina vastaa haaveita. Kynnys tutustua uusiin ihmisiin ja päästää lähelle voi olla liian korkea. Pelko haavoittumisesta.

Hilppa kirjoitti:****
Yllä olevassa kuvataan kumppanuutta talouden näkökulmasta. Ei sinänsä hullumpi näkökulma, koska juridisesti liitot käsitetään taloudellisten näkökulmien kautta. Jos jompikumpi jää työttömäksi, eikä kykene tulemaan taloudellisesti toimeen omilla varoillaan, lain ja toimeentulotukisäännösten mukaan paremmin tienaavalla osapuolella on velvollisuus elättää huonommin toimeentulevaa. Tuolla lakijärjestelmällä on ilmeisesti jonkinlainen raamatullinen perusta.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa