Kyseenalaista huumoria miehistä

Kyseenalaista huumoria miehistä

ViestiKirjoittaja Raatelulammas » 03.05.2010 08:27

Okei, nyt tunnustan katsoneeni silloin tällöin aika lailla Ö-luokan amerikkalaista kakka-huumoria, mutta silläkin uhalla...

Olen aina kummastellut sitä, miten noissa em. kaltaisissa leffoissa väännetään usein vitsiä siitä, kun miestä ahdistellaan seksuaalisesti, tai mies raiskataan. Ahdistelija tai raiskaajaa on usein nainen, mutta joskus myös toinen mies, tai joskus jopa eläin. Mun on mahdotonta nauraa noille tilanteille, eikä miehenikään kyllä naura. Me ollaan puhuttukin aiheesta, ja hänestäkin tuollainen huumori on törkeää. Naisen ollessa kyseessä tuollainen vitsin vääntäminen tuomittaisiin ihan liian mauttomana juttuna. Joten miksi mies on vapaata riistaa tässä suhteessa? Halutaanko tuolla todistella jotakin sellaista typerää stereotypiaa, että mies muka on aina ja kaikkialla eläimellisen halukas seksiin, kenen tai minkä kanssa tahansa, kunhan saa seksiä. Ettei muka miehellä liittyisi seksuaalisuuteen jotain syvempiä tunteita, ettei muka miestä voisi haavoittaa silläkin alueella, ihan niin kuin naistakin.

Myös se mua välillä suorastaan hirvittää, kun niistäkin kohtauksista on yritetty tehdä vitsikkäitä, kun mies saa ihastuksensa kohteena olevalta naiselta pakit treffien päätteeksi, puhelimessa tms. Ei sellainen musta ole hauskaa. Sehän on hyvin surullista. Tiedän olevani aika feministinen joissain näkemyksissäni, mutta miksi hitossa miehistä annetaan tällaista kuvaa? Minusta se on törkeää.
Raatelulammas

Re: Kyseenalaista huumoria miehistä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 03.05.2010 09:24

Jokaisella kansalla ja kulttuurilla on omat kipupisteensä ja huumori pyörii sen ympärillä. Muitten on mahdoton käsittää mitä hauskaa niissä vitseissä on. Suomalaisilla se on viina, amerikkalaisilla ja briteillä seksi ja kakkajutut.

"
Vaimo miehelleen:
-Toden totta.Pieni määrä alkoholia tekee sinut hieman miellyttävämmäksi
ja helpommaksi sietää.
-Mutta rakkaani,mies kakistelee,enhän minä ole ottanut pisaraakaan.
-Et niin,mutta minä olen."
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Anni Huttila » 18.12.2010 19:54

Taas tällaista. Kyllä mua suututtaa! :evil: Naiset pahoinpitelivät miehen, tunkeuduttuaan ensin miehen kotiin. Mies nukkui sohvallaan, ja heräsi hakkaamiseen. Ja tästä on tehty humoristinen tapaus! Hävettää olla nainen, vaikka eihän tätä asiaa näin kai kannattaisi ottaa. Helvetin primitiivistä ja ala-arvoista vääntää vitsiä siitä, kun nainen, tai siis tässä tapauksessa kaksi naista, pahoinpitelee miehen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Mies% ... 90001.html
Anni Huttila

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.12.2010 20:39

Jospa ukko oli ansainnut selkäsaunan?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2010 12:22

Mutta miehet eivät kuitenkaan ole moksiskaan tällaisesta kyseenalaisesta huomorista. Taitavat nauraa sille itsekin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Anni Huttila » 20.12.2010 14:27

Minun mieheni ainakaan ei naura tällaisille jutuille.
Anni Huttila

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2010 14:57

Ei minunkaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Anni Huttila » 20.12.2010 17:11

korjaussarja kirjoitti:Minun mieheni saa itse päättää mille nauraa ja minä pidän hänen naurustaan. Kovasti.

Ja hyvä niin, jos tuo kerta on mielestäsi parhaita puolia teidän suhteessanne, kun on kerta noin erikseen mainitsemisen arvoinen juttu. Itse kyllä rohkenen väittää, että asiat saattaa olla noin hyvin aika monella muullakin parilla.

Ja naurakaa pois vaan sille, että miehet päätyvät naisten tai miesten (tai eläinten tms.) pahoinpitelemiksi, raiskaamiksi tai ahdistelemiksi. Naurajastahan se kertoo enemmän kuin naurun aiheesta. Minä olen tuntenut muutamia ikäviä juttuja kokeneita miehiä. Ei heitä naurata, vaikka asia onkin tosiaan sellainen tabu, ettei siitä pahemmin viitisitä kyllä puhuakaan.
Anni Huttila

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa