Roosa, 18, nukkui "hyväntahtoisten" miesten sohvilla

Re: Roosa, 18, nukkui "hyväntahtoisten" miesten sohvilla

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.09.2018 19:49

ip-banni kirjoitti:Mutta Roosan tapauksessa syy on itsessä. Myös sosiaalivirkailijat epäonnistuivat.

Sanoo hopealusikka suussa syntynyt nuori ihminen, joka on pelastettu elämälle monien aikuisten toimesta ties miten monet kerrat.

Ip-banni, pyydän anteeksi yllä olevaa, mutta minulla menee täydellisesti oikeustajuni ohitse ja ylitse se, että juuri sinä olet porhaltanut paikalle syyttämään ja tuomitsemaan. Millä oikeudella, perusteella ja tietämyksellä sinä teet niin?
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.09.2018 20:11

Mirri kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Mutta Roosan tapauksessa syy on itsessä. Myös sosiaalivirkailijat epäonnistuivat.

Sanoo hopealusikka suussa syntynyt nuori ihminen, joka on pelastettu elämälle monien aikuisten toimesta ties miten monet kerrat.

Ip-banni, pyydän anteeksi yllä olevaa, mutta minulla menee täydellisesti oikeustajuni ohitse ja ylitse se, että juuri sinä olet porhaltanut paikalle syyttämään ja tuomitsemaan. Millä oikeudella, perusteella ja tietämyksellä sinä teet niin?

Voi perse. Taas piti mennä henk.kohtaisuuksiin. Ensin pyydät Pallen poistamaan ketjusta omat henk.kohtaiset juttusi ja sitten alat minua herjaan vaikka tämä ketju ei minusta kerro.

Lehtijutuista jokaisella voi olla omat mielipiteet.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.09.2018 20:13

Aivan alkaa tuntumaan, että Roosa on Mirri.
Tietenkin tämä viesti poistetaan, koska Mirriä suojellaan.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.09.2018 20:21

Sääli, kun sun lapsiasi Mirri ei monet aikuiset pelastaneet. Jos heillä olisi ollut edes yksi terve aikuinen ihminen lapsena, eivät he nyt ehkä olisi hulluja.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.09.2018 20:30

ip-banni kirjoitti:Lehtijutuista jokaisella voi olla omat mielipiteet.

Totta.
Perustele omat mielipiteesi tästä lehtijutusta. Kuten nämä: Roosan tapauksessa hän on itse omilla valinnoillaan aiheuttanut asunnottomuutensa, ja hän on itse syypää omaan asunnottomuuteensa.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 02.09.2018 20:33

Ja, jos perustelisin, keksitkö jonkun muun kultalusikka-jutun lapsuudestani?
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.09.2018 20:44

Ip-banni, hyvät perustelut väitteisiisi olisivat enemmän kuin tervetulleita. Ilman perusteluja väitteesi vaikuttavat vähintäänkin kummallisilta - ne ovat suoranaista kivittämistä. Minulla tuskin on mitään syytä hyökätä näin rajusti sinun väitteitäsi vastaan, jos osaat kertoa ja perustella, miksi ajattelet Roosan tapauksesta niin kuin ajattelet.

Minä näen nuoren asunnottoman ihmisen omien (kasvu)olosuhteidensa uhrina, sinä taas väität hänen aiheuttaneen itse oman tilanteensa. Tässä on iso ristiriita, ja sen selvittämiseen tarvittaisiin sinulta perusteluja omalle näkemyksellesi.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 02.09.2018 22:35

Mirri kirjoitti:

Voikohan noin hyvällä omatunnolla sanoa ip-bannin elämästä sen tuntien? Toki hänellä on rahaa mutta raha on rahaa eikä muuta. Miten ihmeessä keksit vääntää keskustelun noin sivuraiteelle? Eihän tässä ketjussa ollut mitään provosoivaa (jos ei jotain ole poistettu)-
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 02.09.2018 22:43

Mirri kirjoitti:Ip-banni, hyvät perustelut väitteisiisi olisivat enemmän kuin tervetulleita. Ilman perusteluja väitteesi vaikuttavat vähintäänkin kummallisilta - ne ovat suoranaista kivittämistä.

Minusta eivät vaikuta. Hänhän möhläsi asuntonsa. Se on ainoa mitä ip sanoi. Ei päihdeongelmakaan tee ihmisistä pelkästään olosuhteiden uhreja. Jokainen tekee itse valinnan käyttää huumeita tai ei ja rikkoa paikan sääntöjä taikka ei. Se että kaikki vastuu poistettaisiin uhrilta ei ole kenenkään etu. Kaikkein vähiten uhrin.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.09.2018 00:00

Trisse, hyvä tietää asian olevan noin kuin sanoit. Että ihminen valitsee elämänsä olosuhteet kaikkine ongelmineen itse, ja että hän on aivan itse ja yksinään vastuussa päähän potkivasta elämästään.

Roosa on itse syyllinen elämänsä vaikeuksiin, koska on aivan vapaaehtoisesti tehnyt vääriä valintoja; samoin Trisse, Mirri, ja moni muu tällä foorumilla kirjoittava ja lukeva ihminen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.09.2018 00:20

Kultalusikka suussa yms. tarkoittaa, että ihminen on syntynyt hyviin oloihin (ei, että hän olisi ollut onnekas yms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.09.2018 00:22

Tuossa - Nymfomaani (2013, 2014) viewtopic.php?f=13&t=17440&p=295462&hilit=Nymphomaniac#p295462 - oli epäitsekäs mies.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 03.09.2018 00:57

ihan turha Mirri väännellä sanojani. ei kiinnosta jankata tai pelata jotain tyhmää peliä.
trisse

ViestiKirjoittaja ip-banni » 03.09.2018 08:43

Psykopatologia kirjoitti:Kultalusikka suussa yms. tarkoittaa, että ihminen on syntynyt hyviin oloihin (ei, että hän olisi ollut onnekas yms.).

Se että sattuu syntymään kultalusikka suussa ja muutaman vuoden päästä onkin jo sossun kasvatti, niin ei kyllä minusta oikeuta ketään sanomaan, että olen syntynyt kultalusikka suussa. Lähes samat olosuhteet oli Roosalla, rahasta en tiedä.

"Alkoholisoitunut äiti ei enää pärjännyt teini-ikäisen tyttären kanssa, joka käytti päihteitä ja karkaili kotoa.
Isänkään luona ei voinut asua. Suhde isän uuteen vaimoon oli vaikea, ja lopulta välit isäänkin katkesivat kokonaan.

Siitä alkoi Roosan vuosien laitoskierre. Hieman ennen täysi-ikäistymistään tyttö sai vihdoin oman asunnon, jossa hän pystyi kuitenkin asumaan vain pari kuukautta: päihteettömäksi vaadittuun asuntoon tehtiin tarkastuskäynti, jolloin Roosan neulat löydettiin.
”Säännöt olivat siellä tiukkoja. Minun olisi täytynyt sitoutua elämiseen, enkä ollut siihen valmis”, sanoo Roosa."

Mulla hullu äiti, isä kuollut, karkailin kotoa, join viinaa ja äiti oli enempi hullu. Kuljin sijaiskodista toiseen. Mutta, kun täytin 18v, en möhlännyt omaa kotiani.

Niin, että haistakaa paska kultalusikka syntymisestä. Jos Mirri syntyi köyhään perseeseen, sai hän nyt kuitenkin äitinsä aika ison perinnön jolla voi elää leveästi. Kultalusikka vanhus.
"
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.09.2018 09:01

Roosasta sanotaan myös näin:
Ensimmäisen kerran Roosa kertoo joutuneensa raiskauksen uhriksi ala-asteikäisenä. Kerta ei jäänyt ainoaksi.

Jäin miettimään, että millaiseksi Roosan elämä olisi muodostunut, jos hän olisi teininä löytänyt esimerkiksi Tukinetin, alkanut kirjoittaa siellä, saanut itselleen nettitukihenkilön, sekä mt-aiheiselta vertaistukifoorumilta tuekseen aikuisia kirjoittajia. Roosa tuskin kulkeutui minkäänlaisen tuen tai avun piiriin ajoissa.

Muistan ajan, jolloin Tukinetistä siirtyi Tukiasema.netin puolelle pieni joukko kirjoittajia. Tukiasemalla heidät nimettiin Evakoiksi, koska olivat tavallaan joutuneet lähtemään Tukinetin keskustelufoorumilta. Heidän mukanaan tuli nimimerkki Maanvaiva. Kaamea nimi keskenkasvuiselle ihmiselle, niinpä jotkut alkoivat sanoa häntä Taivaanlahjaksi.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 03.09.2018 09:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 03.09.2018 09:09

JATKA MINUN MENNEISYYTENI LEVITTÄMISESTÄ TÄHÄN KETJUUN, NIIN SEURAAVAKSI KOPIOIN SUN KOKO PÄIVÄKIRJAN SUOMI 24 FOORUMILLE.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.09.2018 09:16

Muistaakseni minä olin se, jonka mielestä teini oli Taivaanlahja. Joten omaa Tukiaseman aikaista menneisyyttäni ja kokemuksiani vain ryhdyin muistelemaan.

Roosan kohdalla yksi vaikea koukku oli suonensisäiset huumeet, joita hän oli ryhtynyt käyttämään jo teini-ikäisenä. Lienee sanomattakin selvää, ettei kovia huumeita käyttävä narkomaani pysty tekemään valintaa: piikittääkö vai ei. Sen verran hankalista aineista on kysymys.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 03.09.2018 09:40

Mirri on Psykopatologia foorumin Marja Veitola. Mitä, jos mie alkaisin muistelemaan kuinka hänen poikansa olivat vielä normaali nuoria aikoinaan jne. Hekin syntyivät kultalusikka suussa ja nyt ovat pelkästään tukirahoilla eläviä mt-sairaita.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.09.2018 10:16

ip-banni kirjoitti:Mitä, jos mie alkaisin muistelemaan kuinka hänen poikansa olivat vielä normaali nuoria aikoinaan jne.

Voitaisiin todeta sinun sepittävän omiasi tai kertovan valemuistoja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.09.2018 12:19

Miten Thaimaassa hoidetaan niitä narkomaaneja, jotka eivät syystä tai toisesta pääse kyseiseen luostariin oksennusterapiaan? Oletan, etteivät kaikki mahdu sinne hoitoon.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa