Valkosiipi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni olen varsin selkeästi tuominnut kiusaamisen, mutta koen hurskasteluna sen, että ryhtyisin tuomitsemaan asiaa jota en edes tunne!
No saanko minäkin pitää hurskasteluna ajatusta että minun pitäisi puolustaa vaikkapa täällä ihmistä joka pintapuolisen ketjujen lukemisen perusteella minun mielestäni lähinnä itse aiheuttaa oman kiusaamisensa...
Sinä voit pitää mitä tahansa ihan minä itse haluat mutta se, että näkee kiusaamista, eikä siihen puutu, tai puuttuu kiusaamiseen vain silloin kun kiusattu ei hänen mielestään ole "kaivanut verta nenästää", se on ehdoton edellytys kaiken kiusaamisen jatkumiselle.
Minä en ole tiennyt mitään ko. risumiehestä, enkä ole ollut paikalla todistamassa kiusaamista. Niin ollen en katso olevani vastuussa hänen kiusatuksi joutumisestaan tai muutenkaan sitä edistänyt tai mahdollistanut.
Uskon hänen joutuneen kiusaamisen kohteeksi, eikä se tietenkään ole millään syyn tai verukkeen varjolla hyväksyttävää.
Mutta jos/kun ihminen käyttää kieltä jollaista risumies-videolta kuulimme, hänen on syytä varautua siihen, ettei hänen saamansa vastaukset ole kovin mairittelevaa laatua.