Oikeinkirjoitusterapia

Re: Oikeinkirjoitusterapia

ViestiKirjoittaja logia » 24.08.2018 23:03

Eihän Kyllästynyt toimi moderaattorin oikeuksin, jos hän huomauttaa kirjoitusvirheestä, vaan tavallisena rivikirjoittajana. Muutenhan teksti olisi vihreää.

Jos minulle sanotaan kirjoitusvirheestä, korjaan virheeni, jos osaan, ja kiitän huomautuksesta.
logia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.08.2018 23:33

Mirri on varsin hanakasti moittimassa minua milloin mistäkin hänen mielestään väärinkäytökseksi luettavasta teosta.

Jos Mirri olisi kirjoittanut "mitalli", olisin kirjoittanut täsmälleen samoin (po. "mitali" - ei "mitalli").
Sama koskee niin Psykopatologiaa kuin muitakin kirjoittajia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.08.2018 23:39

Kirjoitusvirheet hankaloittavat lukemistani. Samoin murre. Luen Kainuun murteella kirjoitettua tai jostain Itä-Lapista kotoisin olevaa romaania, ja onhan se hankalaa. Usein minun on vähintään kahdesti tavattava sama lause, jotta merkitys selviää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.08.2018 01:37

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri on varsin hanakasti moittimassa minua milloin mistäkin hänen mielestään väärinkäytökseksi luettavasta teosta.

Jos Mirri olisi kirjoittanut "mitalli", olisin kirjoittanut täsmälleen samoin (po. "mitali" - ei "mitalli").
Sama koskee niin Psykopatologiaa kuin muitakin kirjoittajia.

Ja moderaattorina ihan itse määräisit minulle sanktion, jos hikeentyisin sinun rivikirjoittajana tekemästäsi huomautuksesta?
Psykopatologiaa tämä ongelma ei koske, koska hänelle toki voit huomautella, mutta et voi asettaa rangaistuksia vaikka hänellä pettäisi hermo ja hän käyttäytyisi sinua kohtaan huonosti huomauttelusi vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.08.2018 09:48

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 25.08.2018 19:12

Voi että te saatte joka asiasta riidan :?

Mullekin saa huomauttaa jos virhe on merkittävä. Jos teen toistuvan virheen jonkin tietyn sanan kanssa ja se ärsyttää. Siitä voi ottaa opikseen vaikka väistämättä tuntuukin vähän nöyryyttävältä. Pilkuistahan olen laiskuuttani luopunut. Monesti huomaan jälkikäteen omassa tekstissäni ainakin joitain yhdyssanavirheitä mutta en niitä enää korjaa. Ja protokollan mukaan se olisi kiellettyäkin.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.08.2018 20:23

Kaapo kirjoitti:Mun kirjotustavasta tai virheistä on ihan turha kenenkään naukuu.
Siltähän tuo näyttää, mutten ole vielä luopunut toivosta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.08.2018 20:59

Kyllä kirjoitusvirheitä saa korjata, mutta jos on uutta asiaa, olisi parempi kirjoittaa uusi viesti (myöhempienkin kirjoittajien vuoksi).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Terapiaa