Juuri tuo on kyseisellä sairaanhoitopiirillä perusteluna sille, etteivät siellä työskentelevät erikoissairaanhoitajatkaan enää saa pitää tutkintoaan esillä - kun ei AMK:ssa erikoistuta mihinkään, suuntaudutaan vain. Huono homma, mutta niin se on.Psykopatologia kirjoitti:Sh AMK:ssä on suuntautumisia, ei erikoistumislinjoja.
Nimenomaan sairaanhoitajan kyltissä lukee sairaanhoitaja; oli hän esh tai ei..Vaikka kylteissä ei nykyään ole esh, luulen että niissä on sairaanhoitaja, ei niin, että toisissa olisi sh ja toisissa sh AMK?
Miltähän ajalta käsityksesi mahtaa olla...?Psykopatologia kirjoitti:Minulla on käsitys, että ko. erikoistumisala valittiin v a s t a sh-tutkinnon jälkeen.
Aivan valtaosa sairaanhoitajista jäi perustutkintoon.
Vain pieni osa psykiatrissa osastoissa työskentelevistä oli esh:ta.
Jaa...? Kerro tarkemmin. Ja mistä ihmeen sairaanhoito-oppilaitoksesta sinä puhut?Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Lisäksi entisessä systeemissä oli vähän lyhyempi 'yleissairaanhoitajatutkinto'; olisiko ollut 120 ov (nyk. 180 op). Käytännössä tuo kai olisi verrattavissa esim. nykyiseen yliopiston kandidaattitutkintoon...
Ei todellakaan olisi!
Opintoviikot sairaanhoito-oppilaitoksessa eivät vastaa 1:1 yliopisto-opintoja, eivät ole koskaan vastanneet!
Ok. Opintopisteet (entiset opintoviikot) ovat nykyisin toisiaan vastaavia oppilaitoksesta riippumatta. Se tietysti on toinen juttu, että vastaavatko niiden sisällöt ja työmäärät toisiaan.Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Jaa...? Kerro tarkemmin. Ja mistä ihmeen sairaanhoito-oppilaitoksesta sinä puhut?Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Lisäksi entisessä systeemissä oli vähän lyhyempi 'yleissairaanhoitajatutkinto'; olisiko ollut 120 ov (nyk. 180 op). Käytännössä tuo kai olisi verrattavissa esim. nykyiseen yliopiston kandidaattitutkintoon...
Ei todellakaan olisi!
Opintoviikot sairaanhoito-oppilaitoksessa eivät vastaa 1:1 yliopisto-opintoja, eivät ole koskaan vastanneet!
Oppilaitoksista josta valmistuu sairaanhoitajia nykyään ja oppilaitoksista joista valmistui sairaanhoitajia aiemmin.
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä 1980-luvun alkupuolelle? - Milloin sh (AMK) -uudistus tuli? 2005?
Tuolloin ajat olivat sh n. 3 v. ja esh n. 2 v. (tai vähän alle).
Oikein nohovat jatkoivat sairaanhoidon opettajiksi.
Kyllä varmaan on noin. Minä kun en tullut edes ajatelleeksi TKK:ta tässä kirjoittaessani.sinun kuvitelmasi siitä, että ammattikorkeakoulun opintopiste vastaisi edes suunnilleen opintopistettä vaikkapa TKK:lla on täyttä hölynpölyä.
Psykopatologia kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/palvelut/2010/05/19/katso-paljonko-hoitosi-oikeasti-maksaa/20107035/12
http://www.taloussanomat.fi/pdf/20107035
Ammatinharjoittaja-psykoterapeutti maksaa mm. eläkemaksut ja vuokrat itse.
Terveydenhuollon yksikkökustannukset 2006
http://www.stakes.fi/verkkojulkaisut/ty ... VERKKO.pdf
Ei ole julkinen ilmaista.Psykopatologia kirjoitti:Ei julkinenkaan ilmaista ole.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa