Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 12:31

ip-banni kirjoitti:
trisse kirjoitti:No aina kun olen töissä ollut. Olen maksimissaan saanut sen siihen että nukun 02-08 eli ehdin töihin mahdollisesti ennen kymmentä ja olen koko ajan univelassa. Ei ole mitään lääkettä joka saisi mut nukahtamaan aikaisemmin. Nykyinen lääke on nykyiselläänkin maksimilla ja psykiatri mainitsi työkykytesteissä että se voi aiheuttaa hengenvaarallisen sydänvian jos sitä ottaa yhtään enempää. Ongelma on ettei noi lääkkeet tehoa muhun. Varsinkaan sitä lääkkeiden väsyttävää vaikutusta ei tule. (Eilenkään 9 diapamia ei väsyttänyt mua ollenkaan mutta rauhoittavien lisäksi myöskään väsyttävät masennuslääkkeet tai neuroleptit eivät juuri väsytä.) En saa keneltäkään sellaista lääkettä sellaisella annoksella että nukahtaisin ennen puolta yötä.

Olet kuitenkin lääkkeitä syönyt ylimääräisiä aika usein, niin miten et ole ottanut tätä unilääkettä liikaa? Googlella varmaan selviää mikä määrä pitäisi ottaa että saisit sydänvian ja sen avulla pääsisit helpommalla eläkkeellä kuin näillä muilla sepustuksilla.

Annoin tämän vinkin tässä vertaistukiosiossa, koskaa eläkkeellähän tässä ollaan Tristania yrittämässä saada eikä kuntouttaa työelämään.

Olen minä joskus ottanut sitä enemmän. Ylin sallittu annos on 300 mg. Siksi tuo psykiatri sanoikin että ei saisi ottaa sitä enempää. Doxal on tosi voimakas ja toksinen lääke joten jos olisin ottanut sitä 500 mg niin en olisi tässä kirjoittelemassa. Sydämessäni onkin joku muutos joka näkyy ekg:ssä. Itse epäilen että se johtuukin Doxalista.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 12:33

Noolan kirjoitti:Uniasioihin olisi varmasti paljon tehtävissä kuntoutuksella mikäli siihen motivoituisit, mutta edes ongelman laadun arviointi on ollut mahdotonta kun olet sotkenut sitä alkoholilla sekä syönyt nukahtamis-ja muita lääkkeitä päiväaikaan.

Aika harvoin minä niitä syön. Nytkään niitä ei kuukauteen edes ole. Ketään ei ole kiinnostanut tämän uniongelman tutkiminen.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 12:37

Mirri kirjoitti:Trisse, näkyykö päihdeongelmasi Kelalle niin vakavana ongelmana (sairautena) kuin se sinulla todellisuudessa on? Todenmukaisesti diagnosoidut ja Kelalle selvitetyt päihderiippuvuudet voisivat olla yksi painava syy kuntoutustuen myöntämiseen, koska sinä et ole näiden riippuvuussairauksien vuoksi työkykyinen.

No kun edellisellä kerralla päihdeongelman takia en saanut sairaslomaa vaan se olisi pitänyt hoitaa ensin niin sanoin että en käytä päihteitä. Ihan riippumatta siitä mitä päihteistä sanon niin en saa sitä kuntoutustukea.
trisse

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.03.2018 12:44

trisse kirjoitti:. Sydämessäni onkin joku muutos joka näkyy ekg:ssä. Itse epäilen että se johtuukin Doxalista.

No niin, sitten alat vaan panostamaan sydämeen ja jätät kaikki muut höpötykset unhoon. Sydämestä varmaan helpoiten pääset eläkkeelle.
Alat valittaan esim. vasemman käden puutumista, helposti hengästymistä näin aluksi. Just ennen lääkärille pääsyä, syöt vähän enempi Doxalia.
ip-banni

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 14:02

Joopa joo
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.03.2018 14:08

Mirri kirjoitti:Tämän ketjun otsikko on mitä on, ja mielestäni sen aihe on vakava: Kela hylkäsi kuntoutustukihakemuksen tilanteessa, jossa ilmeisesti toisenlainen ratkaisu olisi ollut perusteltu...

En tiennytkään, että sinä Mirri olet pätevä "joka alan erikoisasiantuntija" myös eläkepäätöksiin liittyvissä kysymyksissä.

Entä jos Kelan päätös onkin varsin hyvin perusteltu? Miksi pitäisi myöntää työkyvyttömyyseläke henkilölle, joka on kutakuinkin kategorisesti kieltäytynyt kaikesta sellaisesta toiminnasta joka kenties olisi saattanut parantaa hänen työkykyisyyyttään?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 14:38

Niin kuin mistä oon kieltäytynyt? En kuule mistään. Kuntoutuskurssille en päässyt vaikka halusin enkä oo kuntouttavasta työtoiminnastakaan kieltäytynyt kun koko neuvottelua ei ole pidetty ja kutsu luuraa ties missä..
trisse

ViestiKirjoittaja vibeke » 23.03.2018 14:50

Kyllästynyt kirjoitti:Miksi pitäisi myöntää työkyvyttömyyseläke henkilölle, joka on kutakuinkin kategorisesti kieltäytynyt kaikesta sellaisesta toiminnasta joka kenties olisi saattanut parantaa hänen työkykyisyyyttään?
Leikitään tuo ajatusleikki loppuun. Jos olisi henkilö, joka

a) on työkyvytön
b) on kieltäytynyt kaikesta sellaisesta toiminnasta, joka kenties olisi saattanut parantaa hänen työkykyisyyttään,

niin vastaus miksi-kysymykseen olisi seuraavanlainen. Henkilölle pitäisi myöntää työkyvyttömyyseläke, koska hän on työkyvytön.

Vastaus miksi-kysymykseen olisi sama, vaikka b-kohta kuuluisi näin: "...joka takuuvarmasti olisi palauttanut hänen työkykynsä."
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 15:00

Kuntoutusterapiankin Kela hylkäsi vääräaikaisena ja kunnalliseen kieltäytyi psykiatri kirjoittamasta sotkun tähden. Olisi pitänyt ilmeisesti hakea terapiaa palkkatukityön aikaan mutta se on vaan sula mahdottomuus käydä silloin terapiassa tän viivästyneen unirytmin takia kun hädintuskin töihin ehdin. Ihme ettei sitä käsitetä. Miksen voisi käydä terapiaa silloin kun oon vapaalla ja on aikaa ja jaksamista?
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 23.03.2018 16:38

trisse kirjoitti:
Noolan kirjoitti:Uniasioihin olisi varmasti paljon tehtävissä kuntoutuksella mikäli siihen motivoituisit, mutta edes ongelman laadun arviointi on ollut mahdotonta kun olet sotkenut sitä alkoholilla sekä syönyt nukahtamis-ja muita lääkkeitä päiväaikaan.

Aika harvoin minä niitä syön. Nytkään niitä ei kuukauteen edes ole. Ketään ei ole kiinnostanut tämän uniongelman tutkiminen.

Mielestäni mitätöit päihteiden osuutta. Et ehkä kk ole syönyt juuri unilääkkeitä päiväaikaan, mutta muita vahvoja lääkkeitä sekä alkoholia kyllä. Ymmärrän täysin että kärsit yleisestä elämänhallinan ja toiminnanohjauksen pulmista, mutta lääkkeesi tilanteisiin on aina ollut ajatus "nollauksen" tarpeellisuudesta päihteillä sekä kaikkeen kuormotukseen, stressituntemuksiin tms reagoiminen erilaisilla lääkkeillä. Muistelen jotain työkokeiluasi jossa söit pitkin päivää tenoxeja ja olit pettynyt huonoon palautteeseen työtovereilta sekä koit vuorokausirytmin ylläpitämisen mahdottomana haasteena. Töistä kotiuduit usein Alkon kautta. Havaitsemiisi muistipulmiin tai kömpelyyden kokemukseen reagoit syömällä lisää lääkkeitä.
En yhtään epäile ettetkö tarvitsisi tukea ja kuntoutusta, mutta päihdepsykiatrian osaaminen olisi olennainen pala kuntoutuksen palapeliä.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.03.2018 17:29

Väistämättä tulee mieleen tässä ketjussa, että millaisilla kepulikonsteilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeellä, kun osaatte noin hyvin Trisseä opastaa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 23.03.2018 17:51

ip-banni kirjoitti:Väistämättä tulee mieleen tässä ketjussa, että millaisilla kepulikonsteilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeellä, kun osaatte noin hyvin Trisseä opastaa.

En tiedä muista, mutta ainakin minun lisäkseni Kyllästyneellä ja Mirrillä on ymmärtääkseni pitkä työura, pitkä kuntoutus/hoito (psykoterapia) ja pitkä puolikuntoisena työskentely (ajoittain myös sairauslomat) takana ennen eläkkeelle hakeutumista. Myös ikä on yli 50. Ei tarvita kepulikonsteja silloin.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.03.2018 18:02

Joo tuon ymmärrän.
Mutta, jos itse on tehnyt pitkän työuran puolikuntoisenakin, luulisi, että silloin kannustaisi nuorempaa ihmistä hankkimaan jonkunlaisen työuran eikä vaan työkyvyttömyyseläkettä. Josta on tullut jo useampi neg. päätös.
Tyyliin, että vaikket kykenisi kokopäiväistä työtä tekemään, yritä ees jotain.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 23.03.2018 19:41

Kyllästynyt ja minä ei olla ainakaan kannustettu työkyvyttömyyseläkkeelle. :)

Lisäys: Tai no, taisinhan minä kyllä sanoa että palkkio kuntouttavassa työtoiminnassa ja työkokeiluissa lusimisesta voi olla eläke...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Katla » 23.03.2018 22:01

En usko Trisin tahtovan eläkkeelle, jos vain olisi jotain, joku mahdollisuus, jostain löytää sellaista työtä tai toimintaa, minkä hän pystyy tekemään. Mutta kun ei ole. Porras siivousta on, vaikkapa neljä tuntia viikossa, illalla, mutta jos ei pysty siihenkään. Entä jos kumminkin edes yrittäisi? Tekisit vuokrafirmassa lyhyitä pätkätöitä. Kun ei muu auta, niin jos vaan yrittäisit sitä' vaikka porras siivousta' ja siitä pikkuhijaa orientoituisit työmarkkinoille. Sitten sekin olisi kokeiltu.
Katla

ViestiKirjoittaja vibeke » 23.03.2018 22:19

Täyden työkyvyttömyyseläkkeen myöntämisen edellytyksenä on, että työkyky on alentunut vähintään 60 prosenttia. Niinpä silloin, jos joku pystyisi tekemään töitä vain 4 tuntia viikossa, hänellä tulisi olla oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Työkyvyttömyyseläkkeellä ollessa saa tehdä jonkin verran töitä sen vaikuttamatta eläkkeeseen. Silloin voisi hankkia eläkkeen päälle lisätuloja sillä neljällä työtunnilla viikossa.
vibeke

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.03.2018 22:28

Katla kirjoitti:En usko Trisin tahtovan eläkkeelle, jos vain olisi jotain, joku mahdollisuus, jostain löytää sellaista työtä tai toimintaa, minkä hän pystyy tekemään. Mutta kun ei ole. Porras siivousta on, vaikkapa neljä tuntia viikossa, illalla, mutta jos ei pysty siihenkään. Entä jos kumminkin edes yrittäisi? Tekisit vuokrafirmassa lyhyitä pätkätöitä. Kun ei muu auta, niin jos vaan yrittäisit sitä' vaikka porras siivousta' ja siitä pikkuhijaa orientoituisit työmarkkinoille. Sitten sekin olisi kokeiltu.

Huono heitto tuo porrassiivooja, se käytiin läpi jo edellisen hylyn jälkeen ja Trissellä on valmiina tuhat ja sata syytä miksei sitä työtä kokeile.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Fanni » 23.03.2018 22:31

Mulla ei ole pitkää työuraa ja sain eläkkeen alle 40 vuotiaana vaikean masennuksen vuoksi. Minulla ei ole varaa mennä muita neuvomaan tai arvostelemaan. Mutta viihdyn elämässäni opiskelujen parissa. En kaipaa sen kummempia.
Fanni

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 23:39

Valkosiipi kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Väistämättä tulee mieleen tässä ketjussa, että millaisilla kepulikonsteilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeellä, kun osaatte noin hyvin Trisseä opastaa.

En tiedä muista, mutta ainakin minun lisäkseni Kyllästyneellä ja Mirrillä on ymmärtääkseni pitkä työura, pitkä kuntoutus/hoito (psykoterapia) ja pitkä puolikuntoisena työskentely (ajoittain myös sairauslomat) takana ennen eläkkeelle hakeutumista. Myös ikä on yli 50. Ei tarvita kepulikonsteja silloin.

Voi herran tähden! Tuolla perusteella nuoruusiällä sairastuneilla ei olisi mitään mahdollisuuksia! Hyvä te! :lol:
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 23.03.2018 23:44

ip-banni kirjoitti:
Katla kirjoitti:En usko Trisin tahtovan eläkkeelle, jos vain olisi jotain, joku mahdollisuus, jostain löytää sellaista työtä tai toimintaa, minkä hän pystyy tekemään. Mutta kun ei ole. Porras siivousta on, vaikkapa neljä tuntia viikossa, illalla, mutta jos ei pysty siihenkään. Entä jos kumminkin edes yrittäisi? Tekisit vuokrafirmassa lyhyitä pätkätöitä. Kun ei muu auta, niin jos vaan yrittäisit sitä' vaikka porras siivousta' ja siitä pikkuhijaa orientoituisit työmarkkinoille. Sitten sekin olisi kokeiltu.

Huono heitto tuo porrassiivooja, se käytiin läpi jo edellisen hylyn jälkeen ja Trissellä on valmiina tuhat ja sata syytä miksei sitä työtä kokeile.

Älä nyt vitussa vedä mitään porrassiivousta tähän! Näin viime yön jo painajaisia. Ei ole oikein että näkisin ensi yönäkin....
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet