B i o n

B i o n

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2010 18:19

Kuva
.
B i o n, Wilfred Ruprecht
(1899–1978),
Intiassa syntynyt englantilainen psykiatri ja kleiniläinen psykoanalyytikko; second to Klein. Paradoksaalisen nerokas on Bionin katsanto (1967), jonka mukaan analyytikon tulee toimia "ilman muistoja ja haluja", jotka häiritsevät observaatioita ja päättelyä ja jotka suuntaavat huomion herkästi menneisyyteen (mm. selitykset) tai tulevaisuuteen (päämäärät). Jokaisen session tulisi olla ilman menneisyyttä ja tulevaisuutta, ja analyytikon tulisi pyrkiä mielentilaan, jossa hän kokisi potilaan aina ikään kuin uutena, ennen näkemättömänä tapauksena.

Implikaatio Psykopatologia-foorumille:
Vanhankin kirjoittajan uusi kirjoitus tulisi nähdä ikään kuin uuden kirjoittajan ensimmäisenä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: B i o n

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2010 19:33

Haluan palstalle ehdottomasti, ja tulen uutena ihmisenä. -> Haluan ehdottomasti bannin. Johan on kumma kun banniakaan ei saa noin vain. -> Ao. kirjautuu kaksoisnikillä uudestaan. -> Saa bannin. -> Luukkonen on vanha dementti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2010 20:34

On. - Miehetkin voivat labiileja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 09.05.2010 17:02

Trissehän toimi palstalla ilman menneisyyttä, kuten alzheimerilainen. Silloin minun ei tarvitse.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja xxccz » 09.05.2010 17:05

Silmät nimenomaan ovat julmat
xxccz

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.05.2010 22:25

Kuva
.
Heydrichin silmissä voisi olla julmuutta. Oli taitava viulisti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 10.05.2010 22:30

Julma Bion :o Katsoin, että onpas herttaisen näköinen ukkeli.
Heydrich -"Auvismainen".
Biancaliina

ViestiKirjoittaja ve?e » 11.05.2010 10:38

Bion oli sotasankari ensimmäisessä maailmansodassa:

AWARDED THE DISTINGUISHED SERVICE ORDER.

[...]

T./2nd Lt, Wilfred Ruprecht Bion, Tank Corps.

For conspicuous gallantry, and devotion to duty. When in command of his tank in an attack he engaged a large number of enemy machine guns in strong positions, thus assisting the infantry to advance. When his tank was put out of action by a direct hit he occupied a section of trench with his men and machine guns and opened fire on the enemy. He moved about in the open, giving directions to other tanks when they arrived, and at one period fired a Lewis gun with great effect from the top of his tank. He also got a captured machine gun into action against the enemy, and when reinforcements arrived he took command of a company of infantry whose commander was killed. He showed magnificent courage and initiative in a most difficult situation.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wilfred_Bion

Koko Tavistock -klinikka oli II maailmansodan aikana sotilashommissa:

The entire group at Tavistock had in fact been taken into the army, and were working on new methods of treatment for psychiatric casualties (those suffering post-traumatic stress, or 'shell shock' as it was then known.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Wilfred_Bion

Tavistock -klinikka ei ole Tavistock Roadilla, Portobello Roadin lähellä. Olen itse siellä harhaillut etsimässä, ja sittemmin tarkastanut osoitteen internetistä. Osoite ei myöskään ole Tavistock Street, jolla en ole huomannut käyneeni.

Lisäys: Tavistock klinikan alkuperäinen osoite on 51 Tavistock Square, joka ei ole kummankaan, Tavistock Roadin tai Tavistock Streetin yhteydessä. Klinikan (Tavistock Centre) nykyinen osoite on 120 Belsize Lane. No joo.

After struggling to find a landlord willing to let to it, the Tavistock Square Clinic for Functional Nervous Disorders opens in a house at 51
Tavistock Square in central London (it was originally to be just the ‘Tavistock Clinic’, but the General Post Office had complained that this
was confusing).
http://www.tavi-port.org/sites/default/ ... tory_0.pdf
ve?e

ViestiKirjoittaja minätäällä » 17.05.2010 23:54

Minusta tuo ilman muistoja kuulostaa ainakin hyvältä siinä mielessä, että osastolle joutumisen jälkeen olen kokenut itseni ja käyttäytynytkin aika tavalla erilailla kuin ennen sitä, kokemus muutti minua, mutta tuntuu, että terapeutti vain pitää kiinni siitä entisestä minästäni, vaikka se ei koskaan olisi toiminut niin kuin minä nyt.

Tuntuu, että terapeutti yrittää nähdä nykyisessä käyttäytymisessäni myönteistä, vaikka minusta se on kyllä arvottomuuden kokemuksen ja mitätöimisen tulosta, välinpitämättömyyttä itsen suhteen.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.12.2010 22:50

Tekninen nosto.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.05.2013 00:52

Tästä ketjusta olen vissiin Trisin viestit (ja nikin) poistanut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Terapiaa