Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Noolan » 15.03.2018 17:14

Jospa hakeutuisit päihdepsyk.polin asiakkaaksi ja todennäköisesti saat Kelan kuntoutuskurssit pyörimään.

On pettymyksen tunteesi miten syvä tahansa, et saavuta toivomiasi etuja manipuloinnilla ja räyhäämisellä.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 15.03.2018 17:26

Olen niin usein pettynyt rehellisyyteen että vastedes vain valehtelen.

Katsellaan.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 15.03.2018 17:39

Noolan kirjoitti:Jospa hakeutuisit päihdepsyk.polin asiakkaaksi ja todennäköisesti saat Kelan kuntoutuskurssit pyörimään.

On pettymyksen tunteesi miten syvä tahansa, et saavuta toivomiasi etuja manipuloinnilla ja räyhäämisellä.

Minä haluan vaan manipuloida ja räyhätä. Sen me opimme au-perheissä. Kai ymmärrät sen?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 15.03.2018 17:45

Vai haluatko ryhtyä tukihenkilökseni joka pyrkii sopeuttamaan minut yhteiskuntaan? :D
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 15.03.2018 18:09

Noolan kirjoitti:Jospa hakeutuisit päihdepsyk.polin asiakkaaksi ja todennäköisesti saat Kelan kuntoutuskurssit pyörimään.

Toivon kaikkea pahinta sinulle. Ja rankkaa elämästä joka aina osaa yllättää itsensä
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 15.03.2018 19:59

Joskus kiva olla nainen. Musta tuntuu vähän että miehille ois käynny näissä pahemmin että uhkailee murhilla ja näyttää pollareille veetä. Täytyis laittaa "Suck it dudes - cause you fail!" tyylistä mee too chanllengia.

En ole mitenkään väkivaltainen mutta koen oikeutenani saada yleisturvaa joten minusta kuulee kyllä heti jos ei niin käy.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2018 23:06

Mielestäni sinun perusongelmasi ja -virheesi on koko ajan ollut se, ettet ole ymmärtänyt ettei työhaluttomuus ole peruste työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vaikka et itse vähääkään haluaisi mennä savipajalle "askartelemaan", sinulla ei ole, (eikä pidäkään olla!) varaa siihen ylellisyyteen, että voit kieltäytyä menemästä jonnekin "vain" sillä perusteella, ettet itse usko jonkin ehdotetun toiminnan tai terapian olevan sinulle sopivaa tai mieluista tekemistä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Noolan » 15.03.2018 23:43

Et ole etuoikeutettu sellaiseen ”yleisturvaan” =taloudelliseen hyötyyn joka mielestäsi sinua parhaiten ilmaiseksi palvelisi.
Miten et saa yhtään kiinni siitä, että meidän kaikkien muidenkin elämä on kamppailua, pinnistelyä ja aika-ajoin kärsimyksen sietämistä? Ei vain ole olemassa sellaista vaihtoehtoa, että vedänpä vitutukseeni pari päivää päihteitä ja haistatan vitut kaikille, pitäkööt paskaduuninsa jne.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 16.03.2018 13:12

Kyllä minä saan siitä oikeinkin hyvin kiinni. Minulla nyt ei satu olemaan työtä eikä perhettä eikä kukaan siis varsinaisesti voi moralisoida päihteiden käytöstäni. Harmi mulla ois ollut vaan teatterilippu hyvään näytökseen mutta minkäs tekee ettei nää aina onnistu
trisse

ViestiKirjoittaja vibeke » 17.03.2018 12:36

.
Viimeksi muokannut vibeke päivämäärä 19.03.2018 15:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
vibeke

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.03.2018 13:10

Vietät ainakin kirjoitustesi mukaan sen verran aktiivista elämää, että minusta olisi aika epäoikeudenmukaista, jos saisit elannon yhteiskunnalta ilman mitään omia ponnisteluita. Onneksi on sentään edes savipajat.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja trisse » 17.03.2018 14:03

Saanhan minä työttömänäkin elannon ilman ponnisteluja. Saat puolestani haistaa ison vitun savipajoinesi! Ja minun saviruukkuja ei kukaan osta! Olin ala-asteella luokalta ainoa joka ei oppinut käyttämään savea. Minun (savi)puuhasteluni ovat kuules pieniä verrattuna kyllästyneen puuhiin joka rakentelee taloja alusta asti ja muuttelee tytärtään maasta toiseen yhteiskunnan rahoilla!
trisse

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.03.2018 14:28

Ymmärtääkseni Kyllästynyt on tehnyt töitä suunnilleen työuransa loppuun asti. Sinä et ole. Siinä ero.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja vibeke » 17.03.2018 14:31

Olen tyrmistynyt.
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 17.03.2018 14:43

Valkosiipi kirjoitti:Ymmärtääkseni Kyllästynyt on tehnyt töitä suunnilleen työuransa loppuun asti. Sinä et ole. Siinä ero.

Aijaa , minä ihan luulin että puhe oli työkyvystä. Olinpa tyhmä - nyt nolottaa!
trisse

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.03.2018 14:50

Eikö sinut juuri todettu työkykyiseksi...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja vibeke » 17.03.2018 15:07

Valkosiipi kirjoitti:Eikö sinut juuri todettu työkykyiseksi...

Eikö hänet juuri todettu (lääkärin kirjoittamassa lausunnossa) työkyvyttömäksi.
vibeke

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.03.2018 15:20

Mutta Kela päättää.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja vibeke » 17.03.2018 15:22

Taas siirsit maalitolppaa.

Mutta se tästä keskustelusta.
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 17.03.2018 15:28

vibeke kirjoitti:Taas siirsit maalitolppaa.
.

Niinpä
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet