Eli sinun mielestäsi kaikkien niiden joille on tehty väärin täytyisi pitää turpansa kiinni vain siksi, että sinua häiritsee vääryyksistä kertominen?
Kyllästynyt, jos jonkin nettifoorumin ylläpitäjä rajoittaa minun 'oikeuttani' kirjoittaa hänen foorumillaan, ja kenties jopa antaa porttikiellon, niin kyllä minun on hänen päätökseensä tyytyminen, hyväksyin kirjoituskieltoa tai en, ja on ruvettava etsiskelemään toista foorumia minulta suljetun tilalle. Siis jos haluan kirjoittaa, ja vaikkapa kertoa ties vaikka mitä. Ei ole olemassa nettifoorumia, tai ylläpitoa, jolla olisi minkäänlaista velvollisuutta julkaista minun kirjoituksiani - eikä minulla ole minkäänlaista oikeutta vaatia yhtäkään nettifoorumia julkaisemaan niitä.
Joten olisihan minun sitten pidettävä turpani kiinni, jos en löytäisi nettifoorumia, joka suostuisi julkaisemaan näppikseni tuotoksia. Sama kohtalo on sinulla, jos jokin nettifoorumi ei halua julkaista sinun näppiksesi tuotoksia; haet toisen foorumin tilalle, ja sillä siisti. Jos siis haluat kirjoituksiasi julkaistavan netissä.
Näin tämä asia menee; ei ole tahoa, jolla olisi pienintäkään velvoitetta julkaista kirjoituksia, joita me suollamme näppiksiltämme.
Mitä ajattelet, jos joku ryhtyy vaatimaan sitä, ettet sinä saa kertoa äidistäsi tai suhteestasi häneen, ex-miehesi edesottamuksista tai työpaikkasi ongelmista?
Vielä kerran: ylläpito voi ihan oikeasti ja oikeutetusti ja jopa luvan kanssa vaatia vaikka jotakin tuollaista, ja voi antaa porttikiellon, jos kieltäydyn suostumasta ylläpidon tahtoon. Aivan sama mitä minä moisesta vaatimuksesta ajattelen. Ja tarkalleen ottaen ylläpito voi antaa kirjoituskiellon vaikka minä menisin solmuun ylläpidon edessä ollakseni ylläpidon tahdon mukainen... Ylläpitäjän ei ole pakko julkaista yhtään mitään mitä ei tahdo päästää foorumilleen.