Väkivaltainen nainen

Re: Väkivaltainen nainen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2018 14:53

:D
isla kirjoitti:All this talking about stabbing is getting me pretty sharp, if you know what I mean...
:lol:
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2018 16:43

Leevi And The Leavings: Poika Nimeltä Päivi (1985)
https://www.youtube.com/watch?v=WE82tqsLjq8 (2:47)
Johnny Cash jo vuonna 1969 https://www.google.fi/search?q=boy+name ... e&ie=UTF-8

Ko. insidenssissä jopa kiihkein feminismi-uskonnon kannattaja "taantuu" (biologiseen) dikotomisen sukupuoli-malliin ja hylkäää 30+ -mallin, joka pohjaa sukupuoliseen identiteettiin ja seksuaaliseen suuntautumiseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2018 17:08

Mitä insidenssiä tarkoitat ja kuka/ketkä ovat feminismi-uskonnon kannattajia?

Tiedoksesi, ettei feminismi ole uskonto, vaikka (peri)aate onkin.

Kaikkien uskontojen ydin on usko johonkin tuntemattomaan tai "yliluonnolliseen". Feminismiin ei tuollaista elementtiä sisälly.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2018 17:33

Otsikon tapahtumaa tarkoitan ja viittaan uskovaisten "kovapäisyyteen".
18:21 Eli feminismin "uskovaiseen" siipeen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.01.2018 22:15

Mitä etsit näillä joka ketjuun tungettavilla kolmekymmentäplussukupuolikannanotoilla?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.01.2018 22:32

Psykopatologia kirjoitti:Otsikon tapahtumaa tarkoitan...

Mutta otsikkohan ei kuvaa kyseistä tapahtumaa, vaan on vain tuorein esimerkki Sigismundin aloittamista naisvihamielisistä kiusaamisketjuista.
Psykopatologia kirjoitti:... ja viittaan uskovaisten "kovapäisyyteen".

Feministeissä voi olla uskovaisia, mutta feminismi ei ole uskonto.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 05.01.2018 23:53

Siggen jutut on jo nähty ja nyt alkaa lahes yhtäpaljon ärsyttää tuo Kyllästyneen inttäminen ja kiukkumielinen kommentointi. Kerro Kyllästynyt nyt ihan selvin sanoin, mitä se Feminismi sinulle henkilökohtaisesti tarkoittaa. Sen sijaan että aina vastaat, ei, ei ei feminismi ole sitä tahi tätä, niin kerro se selvästi, että tiedämme mikä on sinulle oikea kanta tähän kuluneeseen aiheeseen.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2018 00:17

Sievä Sigismund kirjoitti:Eli tässä tuli todistettua, että miehiin kohdistuva väkivalta on hyväksyttyä feministien keskuudessa.

Mikä oli sisältö oli korjaamattomalla viestillä tunteja ennen muutosta?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2018 00:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Otsikon tapahtumaa tarkoitan...

Mutta otsikkohan ei kuvaa kyseistä tapahtumaa, vaan on vain tuorein esimerkki Sigismundin aloittamista naisvihamielisistä kiusaamisketjuista.
Psykopatologia kirjoitti:... ja viittaan uskovaisten "kovapäisyyteen".

Feministeissä voi olla uskovaisia, mutta feminismi ei ole uskonto.

Tarkoitin siis tarkoitushakuisen otsikon alla olevaa sisältöä, jossa mm. naisten väkivalta oli mielestäni niukkaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2018 00:23

.Kissi kirjoitti:Siggen jutut on jo nähty ja nyt alkaa lahes yhtäpaljon ärsyttää tuo Kyllästyneen inttäminen ja kiukkumielinen kommentointi...

Jos Sigismundia vihdoinkin kiellettäisiin/estettäisiin toteuttamasta naisvihamielistä agendaansa, ei minunkaan tarvitsisi aihetta kommentoida.

Voit uskoa, että mielelläni olisin kommentoimatta, mutta Sigismundin paskanheitto naisten, erityisesti feministien, niskaan on siinä määrin hävytöntä ja häiritsevää, etten suostu sellaista vastaansanomatta katselemaan.
.Kissi kirjoitti:... Kerro Kyllästynyt nyt ihan selvin sanoin, mitä se Feminismi sinulle henkilökohtaisesti tarkoittaa...

Feminismi on aate, joka pyrkii saamaan naisten oikeudet, aseman ja arvostuksen yhteiskunnassa samanarvoiseksi kuin miehillä on.

Ei se tuon kummempaa ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2018 00:27

23:26
Ryysy kirjoitti:Mitä etsit näillä joka ketjuun tungettavilla kolmekymmentäplussukupuolikannanotoilla?

Osoitan feministien johtajien (Aro ym.) ajattelun tyhmyyttä. Aiempaan vastaavaan (feminismi-Perjantaissa) ei ainakaan kukaan feministi pukahtanut mitään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 06.01.2018 00:28

Kyllästynyt"Feminismi on aate, joka pyrkii saamaan naisten oikeudet, aseman ja arvostuksen yhteiskunnassa samanarvoiseksi kuin miehillä on.

*
No minun käsittääkseni noin onkin jo täällä Suomessa.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2018 00:33

Psykopatologia kirjoitti:23:26
Ryysy kirjoitti:Mitä etsit näillä joka ketjuun tungettavilla kolmekymmentäplussukupuolikannanotoilla?

Osoitan feministien johtajien (Aro ym.) ajattelun tyhmyyttä. Aiempaan vastaavaan (feminismi-Perjantaissa) ei ainakaan kukaan feministi pukahtanut mitään.

Minä en ole pukahtanut, koska en ole edes nähnyt kyseistä ohjelmaa.
Enkä edes koe velvollisuudekseni moista katsella, tarkastella, arvioida tai arvostella.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2018 00:56

.Kissi kirjoitti:Kyllästynyt"Feminismi on aate, joka pyrkii saamaan naisten oikeudet, aseman ja arvostuksen yhteiskunnassa samanarvoiseksi kuin miehillä on.

*

Valitettavasti ei ole.
Hyvä esimerkki siitä on mm. yleinen puheenparsi ja kielenkäyttö. Tavallisin täytesana on "vittu", ja on varsin tavanomaista viitata naisiin ämminä, muijina tai huorina.

Tässäkin ketjussa naisten oikeutta fyysiseen koskemattomuuteen vähätellään mm. otsikolla "Väkivaltainen nainen", vaikka tapahtuma sai alkunsa erään miehen kusipäisyydestä.

Naisten huonomman ja alisteisemman aseman voi nähdä ihan joka päivä. Kun minä kuljen kadulla, monet miehet kirjaimellisesti kävelisivät päältäni, ellen minä hyppäisi sivuun ja väistäisi.
Olen joskus kokeillut sitä, että pysähdyn ja jään odottamaan, aikooko tuo mies todellakin törmätä minuun, ja useita kertoja niin on tapahtunutkin - ja sitten on mies silmät pyöreinä hämmästellyt, miksi minä en väistänyt.
Kuvaan tietenkin kuuluu se, ettei minulla ole edes tilaa väistää muualle kuin kadulle/ajoradalle. Sinne minä kuitenkin olen joutunut monta kertaa siirtymään, vaikka minulla on ollut painavat kassit molemmissa käsissäni ja mies on ollut vailla kantamuksia.

Naisten heikompi asema ja arvostus on niin sisäänleivottu yhteiskuntamme rakenteisiin, ettei moni nainenkaan sitä näe tai tajua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2018 00:57

PP ja ehkä muut: Foorumi löytyy jo aika monella feminismihaulla, joten keskittäkäähän kolmekymmentäplussukupuolikritiikki sitten vaikka siihen Feminismi-perjantaihin. (Itsekin terävöidyin kummasti.)

viewtopic.php?f=8&t=20450&p=295482&hilit=feminismi+perjantai#p295211
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.01.2018 01:04

Psykopatologia kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Eli tässä tuli todistettua, että miehiin kohdistuva väkivalta on hyväksyttyä feministien keskuudessa.

Mikä oli sisältö oli korjaamattomalla viestillä tunteja ennen muutosta?

Siinähän se on Kyllästyneen lainauksessa: mihiin -> miehiin
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2018 17:57

.Kissi kirjoitti:- -
*

Ei vaan valitettavasti taida olla. Lisäksi kaikkinainen epätasa-arvoisuus on kasvanut. Syrjäytyminen on lisääntynyt ja yksilön mahdollisuudet muuttaa muodostunutta huonoa kehityssuuntaa ovat pienentyneet. Toisaalta esimerkiksi varsinainen nälänhätä on hävinnyt ongelmien joukosta.

Paljon on sellaisia ongelmia, jotka yksilötasolle osuessaan voivat muodostaa tragedian. Koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen, kaikenlainen arkipäivän sadismi ja perheväkivalta ovat yksilöön kohdistuessaan hyvin vakavia epätasa-arvon ja vallankäytön ilmentymiä. Onko feminismi keino vähentää noita edellämainittuja väärän vallankäytön muotoja? Olen pohtinut haluanko olla feministi ja tullut siihen tulokseen, että haluan. En silti usko, että puuttuminen naisten kohtaamiin epäoikeudenmukaisuuksiin poistaisi kaikkea epäoikeudenmukaisuutta.

Maailmassa ja Suomessakin on suurta epätasa-arvoa seuraavien ihmisryhmien välillä: vanhukset (jota sanaa eivät jotkut edes siedä käytettävän) - aikuiset (tuottavassa iässä ja kyvyssä olevat aikuiset), mielenterveysongelmaiset - terveet, vammaiset - terveet toimintakykyiset, työttömät - työlliset, omistava luokka - työvoimareservi/työntekijät, poliittinen eliitti - rivikansalaiset. Naiseuden myötä tuleva epätasa-arvo hämärtyy monien eri epätasa-arvoa aiheuttavien tekijöiden alle. Nainen, jota on epätasa-arvoisesti kohdeltu, ei ehkä miellä kohtelun syyksi naiseutta. Voi tuntua, että muut epäoikeudenmukaisuudet ovat olleet isompia henkilökohtaisella tasolla kuin esimerkiksi se, että joku tuntematon on huudellut jotain asiatonta tai tuntematon ehdotellut sopimattomia. Mikä on sen huutelun merkitys ollut omalla arvoasteikollani? Ehkä yksittäisen huutelun merkitys ei ole ollut kovin suuri, mutta periaate, että tulisi olla nollatoleranssi tietyille sopimattomuuksien (=vallankäytön osoituksia) harjoittamiselle, on tärkeä.

Tämä aihe on vaikea. Jos pohdin henkilökohtaisella tasolla, varmasti niillä kokemuksilla, joita minulla tyttönä koulussa pojilta kohtaamastani sadismista on, oli merkitystä koko persoonani kehitykselle negatiivisesti. Mikä oli sen hinta minulle? Tietenkin olen päässyt noiden aikojen kokemusten ohitse ja kehittynyt ihmisenä, mutta mikä on sen haitan lopullinen saldo juuri minulle? Sen, että opettajat eivät puuttuneet, vaan sallivat loukkaavan väkivallan tapahtua (osin koska eivät tienneet ja seuranneet kaikkea tapahtunutta) ja koska sellainen vaan oli tuolloin "maan tapa". Feminismin tavoite on identifioida naisiin kohdistuva sadismi ja löytää keinoja sen lopettamiseksi yhteisössämme.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2018 20:12

Väkivaltainen nainen on totista totta niin itselleen kuin läheisilleenkin, mutta onneksi apua on saatavilla, jos vain nainen itse ymmärtää ja tunnistaa hallitsemattoman aggressiivisuutensa ja kokee tarvitsevansa apua:
https://naisenvakivalta.fi/tukea-sinulle/

Myös Nettiturvakoti on hyvä paikka niille, jotka ihmettelevät naisen väkivaltaista käyttäytymistä, oli kyseessä oma tai läheisen väkivaltaisuus:
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=84
Mirri

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.01.2018 23:58

Hilppa kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:- -
*

Ei vaan valitettavasti taida olla. Lisäksi kaikkinainen epätasa-arvoisuus on kasvanut. Syrjäytyminen on lisääntynyt ja yksilön mahdollisuudet muuttaa muodostunutta huonoa kehityssuuntaa ovat pienentyneet. Toisaalta esimerkiksi varsinainen nälänhätä on hävinnyt ongelmien joukosta.

Paljon on sellaisia ongelmia, jotka yksilötasolle osuessaan voivat muodostaa tragedian. Koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen, kaikenlainen arkipäivän sadismi ja perheväkivalta ovat yksilöön kohdistuessaan hyvin vakavia epätasa-arvon ja vallankäytön ilmentymiä. Onko feminismi keino vähentää noita edellämainittuja väärän vallankäytön muotoja? Olen pohtinut haluanko olla feministi ja tullut siihen tulokseen, että haluan. En silti usko, että puuttuminen naisten kohtaamiin epäoikeudenmukaisuuksiin poistaisi kaikkea epäoikeudenmukaisuutta.

Maailmassa ja Suomessakin on suurta epätasa-arvoa seuraavien ihmisryhmien välillä: vanhukset (jota sanaa eivät jotkut edes siedä käytettävän) - aikuiset (tuottavassa iässä ja kyvyssä olevat aikuiset), mielenterveysongelmaiset - terveet, vammaiset - terveet toimintakykyiset, työttömät - työlliset, omistava luokka - työvoimareservi/työntekijät, poliittinen eliitti - rivikansalaiset. Naiseuden myötä tuleva epätasa-arvo hämärtyy monien eri epätasa-arvoa aiheuttavien tekijöiden alle. Nainen, jota on epätasa-arvoisesti kohdeltu, ei ehkä miellä kohtelun syyksi naiseutta. Voi tuntua, että muut epäoikeudenmukaisuudet ovat olleet isompia henkilökohtaisella tasolla kuin esimerkiksi se, että joku tuntematon on huudellut jotain asiatonta tai tuntematon ehdotellut sopimattomia. Mikä on sen huutelun merkitys ollut omalla arvoasteikollani? Ehkä yksittäisen huutelun merkitys ei ole ollut kovin suuri, mutta periaate, että tulisi olla nollatoleranssi tietyille sopimattomuuksien (=vallankäytön osoituksia) harjoittamiselle, on tärkeä.

Tämä aihe on vaikea. Jos pohdin henkilökohtaisella tasolla, varmasti niillä kokemuksilla, joita minulla tyttönä koulussa pojilta kohtaamastani sadismista on, oli merkitystä koko persoonani kehitykselle negatiivisesti. Mikä oli sen hinta minulle? Tietenkin olen päässyt noiden aikojen kokemusten ohitse ja kehittynyt ihmisenä, mutta mikä on sen haitan lopullinen saldo juuri minulle? Sen, että opettajat eivät puuttuneet, vaan sallivat loukkaavan väkivallan tapahtua (osin koska eivät tienneet ja seuranneet kaikkea tapahtunutta) ja koska sellainen vaan oli tuolloin "maan tapa". Feminismin tavoite on identifioida naisiin kohdistuva sadismi ja löytää keinoja sen lopettamiseksi yhteisössämme.

Sinun ongelmasi on, etteivät opettajat huomanneet. Entäs, kun naisopettaja johtaa ja yllyttää kiusaajien joukkoa?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.01.2018 00:07

Sievä Sigismund kirjoitti:Sinun ongelmasi on, etteivät opettajat huomanneet. Entäs, kun naisopettaja johtaa ja yllyttää kiusaajien joukkoa?

Voin vain todeta, ettei se miesopettajan johtama kiusaajien joukko ole yhtään sen pienempi paha kuin naisopettajankaan.
Etenkin jos kyseinen opettaja on ns. johtajaopettaja - siis koulun rehtori, nykykielellä.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa