Vapaaherruussäie

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 15:02

m-vaiva kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ainakin julkisella puolella vanhuuseläkeikä on vaihteleva ja riippuvainen omista valinnoista. Muistaakseni minun henkilökohtainen vanhuuseläkeikäni on 64v 5kk.
Ellen aivan väärin muista, minulla 63 v 9kk.

Eli olet syntynyt 1957 ja alin eläkeikäsi on tuo 63v 9kk mutta tavoite äästöt.

Tuota olisi vaikea uskoa. Yritä nyt tsempata 70:n - ehkä työnantaja tarjoaa edes trollaattorin ! :D
trisse

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 19.11.2017 15:05

Kyllästynyt kirjoitti:
m-vaiva kirjoitti:... Mun adoptioäitini muistaakseni on syntynyt samana vuonna tai sitten 58v. Kyllä hänet vielä koulutettiin 59vuotiaana samaan ammattiin mutta lisäkoululutuksella sai helpomman työn...

Hänetkö työkyvyttömyydestä huolimatta koulutettiin toiseen ammattiin vielä 59-vuotiaana? Ohhoh. Siinä sitä on optimismia kerrakseen.
m-vaiva kirjoitti:... No kuitenkin kaiken kaikkiaan kyllä tuo Kyllästyneenkin tapauksessa näyttää lusmuilulta, koska minä sun lusmuilusi maksan...

Mutta Goldiggerin ja Tristanin lusmuilusta maksat paljon enemmän ja kauemmin.
Olisin minä mieluummin töissä jatkanut, mutta työkykyni ei työntekoon riitä.

Ei toiseen ammattiin vaan lisäkoulutettiin omaan ammattiin, että sai helpomman työn.

Ja kyllä vituttaa maksaa kaikkien lusmuilut tasapuolisesti.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 15:07

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Haluatko sinä kysyä minun voinnistani minua hoitavilta asiantuntijoilta?
En. Mutta olen pannut merkille, että sinä pyrit arviointitilanteissa antamaan voinnistasi mahdollisimman huonon kuvan.

Niin sitä neuvotaankin tekemään ja monet muut tekevät samaa...

Kuka neuvoo? Tuskin vakuutusyhtiö ainakaan?
trisse kirjoitti:... Ja samoin helmiskin on laskenut kyllästyneen iän samoin.

Olen tietoinen siitä, että ikäni on arvioitu väärin. En kuitenkaan ole itse missään keskustelussa maininnut ikääni, enkä muutenkaan antanut asiasta perätöntä tietoa.

Minua on usein mietityttänyt se, miksi pidetään positiivisena kommenttina/kohteliaisuutena sitä, että sanotaan jonkun näyttävän nuoremmalta kuin on. Olen kuullut tuon kommentin monta kertaa, mutta koska en tiedä miltä minun ikäiseni näyttää/pitäisi näyttää, en voi tietää onko tuo vain tyhjä fraasi.

Uskottavampi oli eräs sokea lapsi joka kysyi ikääni. Kun sen kerroin, hän hämmästeli: "Sinun äänesi kuulostaa paljon nuoremmalta".
Se tuntui mukavalta, koska en itse pidä omasta äänestäni, ja esimerkiksi oman puhelinvastaajaviestin saneleminen on yhtä tuskaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 15:09

Olisin minäkin mielelläni työssä mutta en 1. Saa oikeaa työtä ja 2. Jaksa työssä
trisse

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 19.11.2017 15:11

Siis saneletkö kännykkään puhelinvastaajaviestin?
Hei, olen Kyllästynyt, olen trasselin kanssa koirapuistossa ja koska se ei mitään tottele, en voi nyt vastata.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 15:13

No näytät paljon nuoremmalta - jos saa ssnoa
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 15:13

m-vaiva kirjoitti:Siis saneletkö kännykkään puhelinvastaajaviestin?
Hei, olen Kyllästynyt, olen trasselin kanssa koirapuistossa ja koska se ei mitään tottele, en voi nyt vastata.

Hyvä ajatus!
Tuo olisi hauska viesti. Taidan ottaa sen käyttöön.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 15:14

m-vaiva kirjoitti:Siis saneletkö kännykkään puhelinvastaajaviestin?

Ihme ettei trasseli osaa vielä sanella...
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 15:26

Takuueläkkeessä ei ole vakuutusyhtiöitä. Terveydenhuolto henkilökuntakin neuvoo korostamaan ongelmia
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 15:28

trisse kirjoitti:No näytät paljon nuoremmalta - jos saa ssnoa

Niin kuulemma.
trisse kirjoitti:Ihme ettei trasseli osaa vielä sanella...

Ei, mutta osaa se jo melkein puhua:
Jos vesikuppi on tyhjä: (ensin kuiskaten ja sitten vähitellen volyymiä nostaen) "Buf vuf vuf. Buf vuf vuf"
Joku vieras on oven takana: matalalla äänellä: "Mmmrrrrrrrrrr"'
Joku tuttu tulee: "Hau, hau, hau, hau"
Haluan ulos (pissahätä): "iiiih, iih, iih"
Haluan ulos leikkimään: "Hau, buf vuf. Hau, buf, vuf"
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2017 16:50

Hilppa kirjoitti:Voin ihan rauhassa sanua tuon, olenhan palstan virallinen inhokki. Ja ihan vaan sen vuoksi, että olen ystävällinen kanssakirjoittajille hyvää tahtova ihminen. Ei minua häiritse ollenkaan se, että joku ihminen on eläkkeellä tai työtön tai toimeentulotuella ja joku toinen on työssä. Jos heidän on hyvä olla siellä missä ovat, hyvä niin. Että eivät käy päälleni yön siimeksessä mettäpolulla, pyöräkellarissa, järvenrannalla tai muuallakaan. Välillä tuntuu siltä, että vihanne on niin suurta, että hinnalla millä hyvänsä haluaisitte jonkun pois päiviltä, että oma ihana olemassaolon hetkenne tulisi varmistettua ja taloudellisesti turvattua. Kuka milläkin tavalla.

Vahvoja tunteita sinulla. Varmaan hyvä muistaa, että ne ovat vain tunteita eivät tosiasioita.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.11.2017 18:30

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Voin ihan rauhassa sanua tuon, olenhan palstan virallinen inhokki. Ja ihan vaan sen vuoksi, että olen ystävällinen kanssakirjoittajille hyvää tahtova ihminen. Ei minua häiritse ollenkaan se, että joku ihminen on eläkkeellä tai työtön tai toimeentulotuella ja joku toinen on työssä. Jos heidän on hyvä olla siellä missä ovat, hyvä niin. Että eivät käy päälleni yön siimeksessä mettäpolulla, pyöräkellarissa, järvenrannalla tai muuallakaan. Välillä tuntuu siltä, että vihanne on niin suurta, että hinnalla millä hyvänsä haluaisitte jonkun pois päiviltä, että oma ihana olemassaolon hetkenne tulisi varmistettua ja taloudellisesti turvattua. Kuka milläkin tavalla.

Vahvoja tunteita sinulla. Varmaan hyvä muistaa, että ne ovat vain tunteita eivät tosiasioita.

Sinussako ei herännyt minkäänlaisia tunteita?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.11.2017 18:46

Minusta on parempi, että sallaiset henkilöt, jotka eivät halua tehdä töitä, pidetään työelämän ulkopuolella. Vastentahtoisuudesta tulee vain hankaluuksia niin työtovereille kuin koko työyhteisöllekin. Työpaikan saaminen on myös jonkinlainen etuoikeus. Kun on työssä, saa säännölliset tulot, voi suunnitella elämäänsä, talouttansa, vapaa-aikaansa ja elämässä on tietynlainen jäntevyys. Valtion vanhoja virkamiehiä on viroissaan vielä melko paljon. Heitä yritetään savustaa ennen eläkeikää ulos, mutta irtisanominen (=säästäminen) tulee valtiolle kalliiksi. On kaikenlaisia superkarttuman keräilijöitä ym. Jotkut ovat sitä mieltä, että heitä pitää palkita pitkästä työurastaan. Minusta riittää, että he saavat eläkkeensä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2017 19:04

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Sinussako ei herännyt minkäänlaisia tunteita?
(lihavointi minun)

Ainakaan minusta ei tunnu siltä, että sinä olisit palstan virallinen inhokki. Eikä tunnu siltäkään, että täällä kirjoittavat ihmiset vihaisivat noin paljon kuin sinä dramaattisesti kuvasit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 19:08

Mirri kirjoitti:Vahvoja tunteita sinulla. Varmaan hyvä muistaa, että ne ovat vain tunteita eivät tosiasioita.

Tunteethan ovat aina tosiasioita.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 19.11.2017 19:17

Eli onko Hilppa nyt palstan virallinen inhokki?
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2017 19:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Vahvoja tunteita sinulla. Varmaan hyvä muistaa, että ne ovat vain tunteita eivät tosiasioita.

Tunteethan ovat aina tosiasioita.

Eli faktoja?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 20:16

m-vaiva kirjoitti:Eli onko Hilppa nyt palstan virallinen inhokki?

Hilppa on minun inhokkini, Mirri on hilpan inhokki, Sigismund on Kyllästyneen inhokki... on tärkeä että jokaisella meistä on oma inhokkimme. Valitse omasi (mutta älä ryöstä kenenkään toisen). Kohta minua alkaa vaan pänniä etten itse taida tätänykyä olla kenenkään inhokki...
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 19.11.2017 20:23

Mutta minä rakastan teitä kaikkia. Kuva
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 19.11.2017 20:29

trisse kirjoitti:
m-vaiva kirjoitti:Eli onko Hilppa nyt palstan virallinen inhokki?

Hilppa on minun inhokkini, Mirri on hilpan inhokki, Sigismund on Kyllästyneen inhokki... on tärkeä että jokaisella meistä on oma inhokkimme. Valitse omasi (mutta älä ryöstä kenenkään toisen). Kohta minua alkaa vaan pänniä etten itse taida tätänykyä olla kenenkään inhokki...

Mun inhokki on Luukkonen, kun se ei ymmärrä köyhiä.
m-vaiva

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet