Jaana Wessman 12. marraskuuta kello 12:06 · Espoo, Uusimaa ·
https://www.facebook.com/jaana.wessman/ ... 9805028233"– Minä en tällaista moninaisuuspuhetta ymmärrä alkuunkaan. Pojalla on munat ja tytöllä pimppi ja sillä selvä, Sinkkonen lataa."
Olen jo jonkun aikaa miettinyt, että olisikohan aika vaihtaa valtakunnanlastenpsykiatri johonkuhun nuoremman ikäluokan edustajaan. Olen pidättäytynyt sanomasta mitään "ääneen", koska minulla on ollut ilo oman koulutukseni aikana työskennellä kollega Sinkkosen ohjauksessa ja tiedän, että hän on kliinisesti taitava lastenpsykiatri ja oikeasti huomattavasti lämminsydämisempi ihminen kuin millaisen kuvan saa esimerkiksi monista vanhempia lyttäävistä lehtiartikkeleista.
Mutta tähän vedän rajan. En hyväksy sitä, että lastenpsykiatrin auktoriteetilla esitetään omia mielipiteitä universaaleina totuuksina ja suhtaudutaan halveksuvasti asiaa oikeasti tutkineiden ja siihen perehtyneiden ihmisten käsityksiin, saati ihmisten omaan kokemukseen omasta identiteetistään. Mielipide saa olla jokaisella, mutta kun lääkäri puhuu julkisuudessa asiantuntijana, "en usko ollenkaan" ja "olen kuullut kerrottavan" eivät ole riittäviä lähteitä.
(Asiasta kiinnostuneille, sukupuolisensitiivinen kasvatus ei tarkoita sitä, että peniksensä löytäneelle pikkulapselle teeskennellään, että pippeleitä ja pimppejä ei ole olemassa, eikä sitä, että itseään tytöksi mieltävää lasta ei saisi sanoa tytöksi.)
14:00 Ks. myös laaja keskustelu. - Wessman näyttää kannattavan sukupuolten moninaisuutta
setalaiseen tyyliin.