Paasto

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Paasto

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.11.2017 09:39

Oletteko ikinä paastonneet ja onko siitä tullut muita tuloksia kuin nälkä?
Ryysy

Re: Paasto

ViestiKirjoittaja Rane » 08.11.2017 11:05

Olen paastonnut monta kertaa ja pudottanut painoa huomattavasti.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.11.2017 13:41

Tottuuko elimistö siihen? Miten pitkiä aikoja? Tai onko ollut jotakin, että vaikka johonkin vuorokauden aikaan saa syödä edes jotain... Minulla nämä menee pilalle heti. Ei mitään itsehillintää. Toki rahatilanne vaikuttaa myös. Köyhänä helpompi paastoilla, mutta aina jostain hiipii makaronipussi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 08.11.2017 14:39

Jos liian pitkään paastoaa, alkaa suolet syödä toisiaan. Iho menee kurttuun.

Aiemmin paastosin noin pari kertaa kuukaudessa migreenin takia 3 - 4 vrk kerrallaan. Vesikään ei pysynyt sisällä pahoinvoinnin takia, joten en edes yrittänyt juoda, ettei tule vatsaan kouristuksia.

Nyt viime vuosina en ole paastonnut. Ehkä pitäisi. En tiedä, pystyisinkö.
Rane

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 08.11.2017 23:45

Päivän - parin paasto kerran viikossa tekee kuulemma hyvää.

Ihmisen evoluutio ei ole koulinut ihmistä olemaan jatkuvasti massu täynnä, kylläisenä. Väliin on mahtunut pitkiäkin nälkäjaksoja.

Ihmiset ja muut eliöt elävät pitempään niukalla ravinnolla, edellyttäen kuitenkin, että ravinnossa on tarpeelliset vitamiinit, kivennäisaineet ja muut ravintoaineet.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Rane » 09.11.2017 12:47

Eikö jokin uusi tutkimustulos kumoa tuon käsityksen, että erityisen niukka ravinto pidentäisi elinikää?
Rane

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 09.11.2017 12:56

Kai siinäkin joku kohtuus pitäisi olla. Käy kuin mustalaisen hevoselle eli hevonen kuoli juuri, kun oppi olemaan syömättä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Rane » 09.11.2017 12:59

Jos BMI on normaali tai alle, onko syytä paastota? Voiko paasto laskea korkeata kolesterolia tai verenpainetta?
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 09.11.2017 13:55

Viinapaasto on helppoa. Juo pari päivää äläkä syö - tällä paastolla lähtee 500-700 grammaa päivässä!
trisse

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.11.2017 14:09

Viinapaastoa ei lasketa... Ja vähän mietin, onko migreenipaastokaan ihan niin paasto vaiko enemmänkin oksennustautiin verrattava, en saanut nyt ihan selkoa. Ainakin viinapaastosta seuraa vain huono happi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 09.11.2017 14:13

Migreenipaasto on omanlaisensa paasto. Vaikuttaa samoin. Tosin sitä ei voi itse valita.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.11.2017 14:17

Eli jonkinlainen pakkopaasto. Ja totta, vaikutukset varmaan samoja, mutta jos kovasti oksenteluoireita, niin luulisi sen vielä enemmän elimistöä sekoittavan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 09.11.2017 14:21

Itse en pystynyt syömään enkä edes juomaan. Oksentelua oli siis vain alussa.
Rane

Paluu Romulaatikko