Orwelilainen uuskieli

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Orwelilainen uuskieli

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 22.10.2017 16:20

Mansplaining saa haastajan – Miestoisto on uusi ilmiö, jossa miehet valtaavat naisten aloittaman keskustelun

Mansplaining, eli miesselittäminen, on ollut jo pitkään ilmiö nettikeskustelussa. Nyt tulee hepeating, eli miestoisto.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005395886.html
Sievä Sigismund

Re: Orwelilainen uuskieli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.10.2017 17:08

Ikivanha ilmiö, ja tuttu jo kymmenien vuosien ajalta:

Jos/kun pitää ratkaisu johonkin ongelmaan keksiä ja minä sellaista ehdotan, puheeni valuu kuuroille korville.
Jos väännän asian rautalangasta miehelleni, ja hän sitten ehdottaa samaa ratkaisua - niin kas; sehän onkin suorastaan nerokas idea.

Vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeen kuulen kehuttavan, kuinka hyvän idean mieheni keksi mökkikeittiön pohjaratkaisuksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 22.10.2017 17:26

Naisilla muuten on nerokaita ideoita.

Tosin niitä syntyy niin runsaasti, ettei aika ja rahat riitä toteuttamaan murto-osaakaan.

Tämä juttu ei nyt mennyt ihan sukupuolineutraalisti. :?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.10.2017 23:34

Sievä Sigismund kirjoitti:Naisilla muuten on nerokaita ideoita.

Tosin niitä syntyy niin runsaasti, ettei aika ja rahat riitä toteuttamaan murto-osaakaan...

Vuodesta toiseen näyttää aikaa kuitenkin riittävän provosoimaan, häiriköimään sekä kiusaamaan naisia (erityisesti feministejä) nettipalstalla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 23.10.2017 10:37

Tuo ei ollut kovin nerokasta.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.10.2017 15:18

Sievä Sigismund kirjoitti:Tuo ei ollut kovin nerokasta.

Ei, mutta totta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 23.10.2017 19:02

Saatat pitää juttujasi rehellisinä, mutta kovin sivistyneitä ne eivät ole.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.10.2017 19:12

Sievä Sigismund kirjoitti:Saatat pitää juttujasi rehellisinä, mutta kovin sivistyneitä ne eivät ole.

Ilmeisesti sinä itse pidät harjoittamaasi provosointia, harkittua kiusaamista ja kuvapostaushäiriköintiäsi sivistyneenä.

Minun mielestäni se on huonoa käytöstä joka kertoo kirjoittajan ylimielisyydestä sekä piittaamattomuudesta toisten ihmisten oloa ja vointia kohtaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 23.10.2017 19:15

En minä mitään kiusaa, häiriköi enkä provosoi. Kyse on sinun omista tulkinnoistasi. En ole ihan niin pahantahtoinen kuin kuvittelet.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.10.2017 19:27

Sievä Sigismund kirjoitti:En minä mitään kiusaa, häiriköi enkä provosoi. Kyse on sinun omista tulkinnoistasi. En ole ihan niin pahantahtoinen kuin kuvittelet.

Kyllä sinä kiusaat, häiriköit ja provosoit.
En tiedä kuinka pahantahtoinen omasta mielestäsi olet, mutta kuvapostaushäiriköintisi edustaa silkkaa arkipäivän sadismia, enkä usko sinun olevan tietämätön niiden aiheuttamasta vaikutuksesta palstan viihtyisyyteen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.10.2017 13:01

Minun täytyy nyt lähteä ripustelemaan verhotankoja...
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 24.10.2017 14:49

Mihin pyrit viesteilläsi jos et ärsyttämään? Muunlaista päämäärää on vaikea hahmottaa.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2017 15:42

Sievä Sigismund kirjoitti:Minun täytyy nyt lähteä ripustelemaan verhotankoja...

Varo, ettet putoa.
Minun pitäisi mennä leikkaamaan ruoho talvea varten, haravoida piha, lakaista portaat, imuroida, pyytää tarjoukset takkavalmistajilta ja parkettifirmoilta, viedä Trasseli koirapuistoon ja pestä sekä harjata se, laittaa ruokaa ja laskea lippu.

Kunpa jaksaisi tehdä edes osan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.10.2017 01:09

Viime syksynä katkaisin kylkiluuni eräässä projektissa. Nyt yritän olla tarkkana kuin porkkana.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.10.2017 01:10

trisse kirjoitti:Mihin pyrit viesteilläsi jos et ärsyttämään? Muunlaista päämäärää on vaikea hahmottaa.

Minä vain diskuteeraan. Ei tässä kummempia pää määriä ole.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.10.2017 09:23

Sievä Sigismund kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mihin pyrit viesteilläsi jos et ärsyttämään? Muunlaista päämäärää on vaikea hahmottaa.

Minä vain diskuteeraan. Ei tässä kummempia pää määriä ole.

Jatkuva kuvafloodaaminen ja feministejä mollaavien ketjujen suoltaminen ei ole keskustelua/diskuteeraamista.
Palstakäyttäytymisesi on tarkoituksellista ärsyttämistä ja harkittua kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.10.2017 13:28

En ymmärtänyt, että feminismistä diskuteeraaminen olisi kiellettyä. :?

Onko niin, että feminismistä diskuteeraaminen on kielettyä vain etuoikeutetuille valkoisille heteromiehille?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.10.2017 15:53

Sievä Sigismund kirjoitti:En ymmärtänyt, että feminismistä diskuteeraaminen olisi kiellettyä. :?...

Sinä et keskustele, sinä paasaat.
Aloitat ketjuja joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin mollata, ärsyttää ja loukata, ja aiheena on aina feminismi. Ruikutat "valkoisen lihaasyövän heteromiehen" kärsimyksistä, kohtelusta ja kohtalosta.
Mitään et suostu kuuntelemaan vaan vuodesta toiseen väität Solanasin manifestin muka olevan "feministien raamattu". Postaat palstalle törkeitä, jopa rivoja, kuvia ja yrität vierittää "vastuun" postaamistasi kuvista niiden tekijälle.
Sievä Sigismund kirjoitti:... Onko niin, että feminismistä diskuteeraaminen on kielettyä vain etuoikeutetuille valkoisille heteromiehille?

Lue yllä oleva kappale.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 25.10.2017 16:22

Kyllästynyt kirjoitti:Aloitat ketjuja joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin mollata, ärsyttää ja loukata, ja aiheena on aina feminismi..

Ei nyt sentään. Kyllä hänen repertuaarinsa on laajentunut - välillä paasaa ulkomaalaisistakin!
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.10.2017 16:55

Tristankin aktivoitui, kun hoksasi, että täällä suunnitellaan sakinhivutusta VHM:stä kohtaan... Kuva
Sievä Sigismund

Paluu Romulaatikko