Minun oikeuteni

Re: Minun oikeuteni

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 20:11

.Kissi kirjoitti:tää menee nyt sellaiseksi, että jahkaat jo menneitä höpötyksiä. Jos me kaikki poistaisimme omat tekstimme ja päälle vielä ylläpito komentaa, niin onkos kaikki sillä sitten ok. Mitäs sinä haluat nyt?

Kissi, minulle kyllä riittäisi ihan se, että minun ja läheisteni elämää raatelevat kirjoitukset katoaisivat niin yleisistä osioista kuin myös toisten kirjoittajien - kuten sinun - päiväkirjoista. Ne, jotka nyt tämän viikonlopun aikana ovat tulleet.
Mutta lienee kohtuutonta odottaa joiltakin kirjoittajilta, etteivät menisi henkilökohtaisuuksiin - ja etteivät sentään kajoaisi esimerkiksi perheenjäseniin tai muihin ihmissuhteisiin jos vaikka haluavatkin ryhtyä silppuamaan yksittäistä kirjoittajaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 20:17

Menikö niin, että päätit itse minun tarkoittavan juuri sinua ja suutuit omista ajatuksistasi.
Katla

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 22.10.2017 20:24

vibeke kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
m-vaiva kirjoitti:Velvollisuuksiin voisi laittaa ainakin se, että jos tekee lapsia, on minulla velvollisuus pitää heistä aina huolta.

Siinäpä onkin velvollisuutta kerrakseen.

Luulen, että viittäkymmentä ikävuottaan lähestyvä asperger-henkilö, joka käyttää iäkästä äitiään hoitajanaan, ajattelee samoin: äiti on hänet tehnyt, joten äidin on hoidettava häntä - koska ilman äitiä hänellä ei ole ketään, joka huolehtisi ja hoivaisi. Hän voi vaikka tappaa itsensä, jos äiti ei suostu olemaan hänen terapeuttinaan ja pahan olon kaatopaikkana. Ja tietysti ruokkijana kaiken psyykkisen hoitamisen lisäksi.
Kuka hän on?

Miltä tältä ihmisestä tuntuu, jos lukee foorumia ja tunnistaa itsensä.
Mirri vielä jatkaa seuraavissa viesteissä henkilöstä puhumisesta ja vaikeasta psyykosista. Varmasti henkilö on tunnistettavissa.

Tietenkään tuo ei ole Mirrin ihkaomalapsi, kun he eivät ole n. 50v. Mutta muiden lapsista voi puhua.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 20:25

.Kissi kirjoitti:Menikö niin, että päätit itse minun tarkoittavan juuri sinua ja suutuit omista ajatuksistasi.

Ei mennyt:
Kirjoittaja .Kissi » 20.10.2017 20:30
kyllä, asenteesi on jotenkin niin tekopyhä, että on asiallista kajauttaa kivellä päähän, niin tokenet.

viewtopic.php?f=9&t=20109

Kivellä kajauttelu jatkui ja jatkui, aina sinun päiväkirjaasi myöten. Ei sinulle riittänyt, että huitaisit kerran. Ja tuli pari kivittäjää lisää.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 22.10.2017 20:28

trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Minulla on oikeus saada ystäviä, toisin sanoen kenelläkään ei ole oikeutta kontrolloida, rajoittaa tai estää ystävyyssuhteitani.

Ystäviin ja ystävyyssuhteisiin - sekä niiden solmimisyrityksiin - kajoavaa kontrollointia (lue: henkistä väkivaltaa!) voi tapahtua ainakin parisuhteessa ja myös muissa perhesuhteissa, vaikkapa oman kodin seinien sisällä. Toisaalta ihminen voi itse ajatella olevansa 'liian rasittava tyyppi' ystävyyssuhteisiin; näin voivat ajatella esimerkiksi psykiatristen potilaiden vanhemmat tai lapset, jotka elävät pysyvästi kuormittavassa elämäntilanteessa ja monenlaisten toinen toistaan vakavampien ongelmien ympäröimänä.

Ethän [PP - - -]

Jaahas - mustahan on tullut oikein palstan musta lammas kun parin päivän sisällä jo toinen viesti poistetaan? Trissellä menee taas huonosti kun kontroloimattomasti riehuu. :?

Penään uudestaan oikeuksia ja kysyn miksei tätä Sigismundin viestiä poisteta. Siinä on seksismiä ja rasismia ja se loukkaa minua henkilökohtaisesti. Olenhan vielä blondikin.

"Olisiko niin, että Helsingin Sanomien ja punavihreän tendenssitutkimuksen normatiivissa niin sanottuja ruskeita tyttöjä ei saisi ahdistella, vaikka mielenkiintoa heitä kohtaan ei tunnu löytyvän juuri lainkaan – mutta suomalaista blondibimboa saavat mustat miehet polkea kuin tulpatonta mopoa?"
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 20:30

m-vaiva kirjoitti:Mirri vielä jatkaa seuraavissa viesteissä henkilöstä puhumisesta ja vaikeasta psyykosista. Varmasti henkilö on tunnistettavissa.
Tietenkään tuo ei ole Mirrin ihkaomalapsi, kun he eivät ole n. 50v. Mutta muiden lapsista voi puhua.

M-vaiva, varmasti henkilö ei ole tunnistettavissa; minä tietysti kirjoittajana pidin siitä asiasta huolta.
Mutta mitä vahinkoa siitä olisi, jos joku jossakin vastaavanlaisessa tilanteessa elävä viisikymppinen psykiatrinen potilas havahtuisi ajattelemaan, että hänen äitinsä on tosi lujilla hänen vuokseen - vain sen vuoksi, että hän kieltäytyy asianmukaisesta hoidosta ja vaatii hoitoa vanhalta äidiltään?
Sellaisia tapauksiahan on pilvin pimein, eivätkä kaikki edes tyydy vain vaatimaan, vaan pakottavat väkivallan keinoin. Jos joku sattuisi havahtumaan ja miettimään omaa käyttäytymistään, niin hyvähän se olisi.
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 22.10.2017 20:33

No mitä haittaa siitä sitten on, että me kerromme jollekin äidille, että keittiöremontti oli tärkeämpi asia kuin vierailu sairaan omaisen luona?
Ei kai tuosta kukaan itseään tunnista? Ja, jos tunnistaa, seuraavan remontin aikana luottaa remonttimiehiin ja laittaa omaisensa ykkössijalle.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Sateentekijä1 » 22.10.2017 20:36

Luulen, että viittäkymmentä ikävuottaan lähestyvä asperger-henkilö, joka käyttää iäkästä äitiään hoitajanaan, ajattelee samoin: äiti on hänet tehnyt, joten äidin on hoidettava häntä - koska ilman äitiä hänellä ei ole ketään, joka huolehtisi ja hoivaisi. Hän voi vaikka tappaa itsensä, jos äiti ei suostu olemaan hänen terapeuttinaan ja pahan olon kaatopaikkana. Ja tietysti ruokkijana kaiken psyykkisen hoitamisen lisäksi.
Mirri kirjoitti näin.

Nykyaikana ei kenenkään ole pakko alistua, ei hoidokin eikä vanhemman. Niin runsaasti on tarjolla auttavia tahoja.Tuo edellä kirjoitettu on provosoivaa ja syyllistävää.
Viimeksi muokannut Sateentekijä1 päivämäärä 22.10.2017 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä1

ViestiKirjoittaja trisse » 22.10.2017 20:39

Päätit leikkiä tyhmää? Tietenkään viisikymppisellä ei ole mielestäsi oikeuksia mutta mitäpä jos tämä psykiatrisen henkilön äiti tunnistaa itsensä eikä ole riemastunut siitä millä tavoin kirjoitat hänestä ja läheisistään? Luulen ettet sinä pitäisi piirunkaan vertaa siitä jos joku toisella foorumilla kirjoittelisi siitä mitä olet vertaistukiryhmässä puhunut itsestäsi ja läheisistäsi. Ethän nytkään pitänyt siitä että lapsesi mainittiin vaikkei kukaan ole sanonut heistä edes yhtään mitään pahaa ja asia tapahtuu samalla foorumilla missä olet itse avautunut eikä jossain selkäsi takana.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 20:40

m-vaiva kirjoitti:No mitä haittaa siitä sitten on, että me kerromme jollekin äidille, että keittiöremontti oli tärkeämpi asia kuin vierailu sairaan omaisen luona?
Ei kai tuosta kukaan itseään tunnista? Ja, jos tunnistaa, seuraavan remontin aikana luottaa remonttimiehiin ja laittaa omaisensa ykkössijalle.

oivaltavaa!
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 20:44

Tris puhuu kanssa asiaa. Itse ottaisin tästä opikseni, jos omalle kohdalle kävisi näin. Että toiset vääntäisi rautalangasta, oisin hyvin otettu palautteesta ja siitä että minua ja asiaani on kuunneltu.
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 20:51

Sateentekijä1 kirjoitti:
Mirri kirjoitti näin.

Nykyaikana ei kenenkään ole pakko alistua, ei hoidokin eikä vanhemman. Niin runsaasti on tarjolla auttavia tahoja.Tuo edellä kirjoitettu on provosoivaa ja syyllistävää.

Minäkin olen luullut, että auttavia tahoja on tarjolla runsaasti. Enää en ole asiasta varma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 21:01

trisse kirjoitti:Päätit leikkiä tyhmää? Tietenkään viisikymppisellä ei ole mielestäsi oikeuksia mutta mitäpä jos tämä psykiatrisen henkilön äiti tunnistaa itsensä eikä ole riemastunut siitä millä tavoin kirjoitat hänestä ja läheisistään? Luulen ettet sinä pitäisi piirunkaan vertaa siitä jos joku toisella foorumilla kirjoittelisi siitä mitä olet vertaistukiryhmässä puhunut itsestäsi ja läheisistäsi. Ethän nytkään pitänyt siitä että lapsesi mainittiin vaikkei kukaan ole sanonut heistä edes yhtään mitään pahaa ja asia tapahtuu samalla foorumilla missä olet itse avautunut eikä jossain selkäsi takana.

Trisse, eikös se asia ole minun ongelmani ihan elävässä elämässä, koska tunnen hänet ja hän tuntee minut. Turhaan sinä tai kukaan muukaan täällä siitä asiasta kantaa huolta. Vastuu minun kirjoituksistani on minulla, ei teillä.

Sitä paitsi mistäpä täällä 'huolehtijat' tiedätte vaikka henkilö lukisi palstaa ja oltaisiin peräti yhdessä sovittu, että kirjoitan ja tuon ongelmia julki.
Kaikille tekopyhyyteen vivahtaville 'huolehtijoille' tiedoksi: minun nettikirjoitteluni ei ole elävässä elämässäni mikään salaisuus, ei ole ollut vuosikausiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 21:04

TRIS kirjoitti ongelmastaan
"Jaahas - mustahan on tullut oikein palstan musta lammas kun parin päivän sisällä jo toinen viesti poistetaan? Trissellä menee taas huonosti kun kontroloimattomasti riehuu. :?

Penään uudestaan oikeuksia ja kysyn miksei tätä Sigismundin viestiä poisteta. Siinä on seksismiä ja rasismia ja se loukkaa minua henkilökohtaisesti. Olenhan vielä blondikin. "
*
Tuo on niin väärin! Selvästikin haukutaan blondeja, hyvä että huomasit asiayhteyden.
Katla

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 22.10.2017 21:05

Voi vittu mitä tekopyhyyttä. Just varmasti oletkin jonkun kanssa sopinut että kirjoittelet jostain ihmisestä täällä. Meinaatko, että käyt finfamissa ja olet sielllä kertonut, että kirjoitat kaikki siellä puhutut asiat m-foorumille.
Eiköhän sun ole aika ottaa iltalääkkeesi.
Mirrin viestiin vastaus. Ei kisin.
Viimeksi muokannut m-vaiva päivämäärä 22.10.2017 21:08, muokattu yhteensä 1 kerran
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 21:06

Mirri"Turhaan sinä tai kukaan muukaan täällä siitä asiasta kantaa huolta."
Mutta etkös sinä juuri hakenut ymmärrystä noiden ihmisten asioille, täällä?
Katla

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 22.10.2017 21:10

Terveisiä vaan Mirrin tutuille, älkää kauhiasti hänelle kertoko sairauksistanne, Mirri ne kaikki levittää tänne.
Varsinkin kaikki Hesan finfamilaiset varokaa vertaistapaamisissa.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Sateentekijä1 » 22.10.2017 21:17

Anteeksi nyt , mutta mielestäni tässä on kyse oman minän hännännostosta, ei niinkään tuttavaa kohtaan kokemasta empatiasta. Saatan olla väärässä, mutta tämmöinen maku jäi suuhun.
Sateentekijä1

ViestiKirjoittaja Katla » 22.10.2017 21:21

Sateentekijä, moi. Tässä ollan juteltu kaikenlaista, tulit osin varmaan tietämättömänä tähän juttuun mukaan. Mistä luulet että puhutaan, kerro minkä vaikutelman tämä antaa vieraalle. Tuntuuko siltä, että mirriä kohdellaan nyt väärin?
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2017 21:32

Sateentekijä1 kirjoitti:Anteeksi nyt , mutta mielestäni tässä on kyse oman minän hännännostosta, ei niinkään tuttavaa kohtaan kokemasta empatiasta. Saatan olla väärässä, mutta tämmöinen maku jäi suuhun.

Sateentekijä, olet väärässä.
Sitä paitsi koskeehan otsikko ja aloitusviesti oikeuksien luetteloineen sinuakin siinä kuin muitakin ihmisiä. Aivan riippumatta siitä mihin suuntaan minun häntäni kulloinkin sojottaa. Mutta ei tietysti kenenkään tarvitse ajatella omia oikeuksiaan, jos ei halua tai muuten tuntuu pahalta ajatus omista oikeuksista.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet