Naisten hormonien käyttö yms.

Re: Naisten hormonien käyttö yms.

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 00:36

Mirri kirjoitti:
Tietenkin olen väärässä ja sinä olet oikeassa. Miten muutoinkaan voisi olla?

Hilppa, juuri noin: minä olen oikeassa minun kantojeni, ajatusteni ja mielipiteideni suhteen. Sinä olet minun ajatusteni ja näkemysteni (ja kannan markkinoinnin!) suhteen väärässä; etenkin kun et osaa etkä halua perustella esittämiäsi väitteitä.

Lienee ihan järkevää ajatella, että minä tiedän tämän asian sinua paremmin.

Mirri kirjoitti:
Perusvoiteet saattavat auttaa paikalliseen kuivuuteen ja 'hapertumiseen'. Ne käyvät voiteluun, pesemiseen, ja mikseivät kävisi vaikka liukuvoiteiksi tai muihin vastaaviin tarpeisiin.

Kaikki perusvoiteet eivät ole kallista apteekkitavaraa, vaan niitä myydään myös päivittäistavarakaupoissa.

Ylläolevassa esität kantasi, jota markkinoit vaihdevuosioireita käsittelevässä ketjussa.

Vaihdevuosioireiden hoitoon perusvoiteet eivät riitä. Jos ne riittävät, kyse ei ole vaihdevuosioireista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 00:41

Rane kirjoitti:Ei kai vaihdevuodet ole mikään este perusvoiteiden käytölle. Voivat ehkä sopiakin. Mene ja tiedä.

Eli et tiedä tai sinulla ei ole kokemusta. Ei tietenkään ole este, mutta eivät hävitä oireita, jos on kyse vaihdevuosioireista.

Vaihdevuosioireiden limakalvojen kuivumiseen kuluu kohonnut virtsatieinfektioriski. Jos voide ei riittävästi lievitä kuivumisongelmaa, toistuvat virtsatieinfektiot ja riski niihin on seuraus.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 13.09.2017 00:44

.Kissi kirjoitti:Sinun huolesi on kokoajan sitä, että pysyy pimpula notkeena käyttöön. Mutta kun kysymys on muustakin, kuin s i i t ä!
En muuten tiennyt hormonikorvaus hoidon vaikuttavan muistiin huonontavasti
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/hor ... decim-5540

Olet asian ytimessä. Kun pinpula on kunnossa, muutkin asiat hoituvat kuin itsestään...
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 00:45

Hilppa, voisivatko vaihdevuosioireet olla niin lieviä, että perusvoiteet riittäisivät niiden hoitamiseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 01:06

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Perusvoiteet saattavat auttaa paikalliseen kuivuuteen ja 'hapertumiseen'. Ne käyvät voiteluun, pesemiseen, ja mikseivät kävisi vaikka liukuvoiteiksi tai muihin vastaaviin tarpeisiin.
Kaikki perusvoiteet eivät ole kallista apteekkitavaraa, vaan niitä myydään myös päivittäistavarakaupoissa.

Ylläolevassa esität kantasi, jota markkinoit vaihdevuosioireita käsittelevässä ketjussa.
Vaihdevuosioireiden hoitoon perusvoiteet eivät riitä. Jos ne riittävät, kyse ei ole vaihdevuosioireista.

Hilppa, kannaksi ja markkinoinniksi tulkitsemasi viestini syntyi kommentiksi Ranen viestiin. Ei mitään sen ihmeellisempää.
Rane oli ensimmäinen, joka toi esille tosiasian, että tämän ketjun aiheessa on kysymys myös rahasta, ja että on oikeasti olemassa ihmisiä - vaihdevuosi-ikäisiä ja vanhempia naisia - joilla ei välttämättä ole rahaa maksaa minkäänlaisia hormonihoitoja, ei paikallisia eikä systeemisiä.

Ikävää, että sinusta tuntuu markkinoinnilta sen tosiasian kertominen, että tarpeen (rahapulan) vaatiessa vaihdevuosioireita voidaan ainakin yrittää lievittää halvemmillakin keinoilla - kuten perusvoiteilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 01:08

Mirri kirjoitti:Hilppa, voisivatko vaihdevuosioireet olla niin lieviä, että perusvoiteet riittäisivät niiden hoitamiseen?

Silloinhan niitä ei ole. Eli ei ole myöskään vaihdevuosioireita. Hankalat vaihdevuosioireet voivat olla perinnöllisiä, mutta haitalliset elämäntavat, kuten tupakointi ja liikunnan vähyys voivat lisätä niiden todennäköisyyttä.

Jos on oireita, on päätettävä, haluaako niitä hoitaa. Mitäpä turhaa lääkkeitä käyttämään, jos niitä ei tarvitse eli jos ei ole hankalia oireita esim. kipuja, infektioita tai normaalielämää haittaavaa hikoilua tai mielialan vaihteluita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 01:12

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Hilppa, kannaksi ja markkinoinniksi tulkitsemasi viestini syntyi kommentiksi Ranen viestiin. Ei mitään sen ihmeellisempää.
Rane oli ensimmäinen, joka toi esille tosiasian, että tämän ketjun aiheessa on kysymys myös rahasta, ja että on oikeasti olemassa ihmisiä - vaihdevuosi-ikäisiä ja vanhempia naisia - joilla ei välttämättä ole rahaa maksaa minkäänlaisia hormonihoitoja, ei paikallisia eikä systeemisiä.

Ikävää, että sinusta tuntuu markkinoinnilta sen tosiasian kertominen, että tarpeen (rahapulan) vaatiessa vaihdevuosioireita voidaan ainakin yrittää lievittää halvemmillakin keinoilla - kuten perusvoiteilla.

Kun se hankalien oireiden hoito nyt ei ihan onnistu pelkillä perusvoiteilla, kuten esitit.

Vaihdevuosioireiden hoitoon on olemassa myös halvempia hormonivalmisteita. Kaikki tablettihoidot eivät maksa paljon. Mutta kaikille eivät sovi kaikki hoitomuodot lääketieteellisistä syistä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 01:19

Hilppa kirjoitti:...Kun se hankalien oireiden hoito nyt ei ihan onnistu pelkillä perusvoiteilla, kuten esitit...

Missä olen esittänyt hankalien oireiden hoitamisen onnistuvan pelkillä perusvoiteilla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 01:38

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:...Kun se hankalien oireiden hoito nyt ei ihan onnistu pelkillä perusvoiteilla, kuten esitit...

Missä olen esittänyt hankalien oireiden hoitamisen onnistuvan pelkillä perusvoiteilla?

Tässä ketjussa olet tarjonnut hoidoksi perusvoiteita. Tämä ketju on vaihdevuosioireita käsittelevä ketju.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 01:40

Hilppa, ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 01:44

Mirri kirjoitti:Hilppa, ok.

Mikä on ok? Ja kenelle?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 03:00

Tulkintasi minun viesteistäni tässä ketjussa ovat minulle ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 11:49

Mirri kirjoitti:Tulkintasi minun viesteistäni tässä ketjussa ovat minulle ok.

Kiitos Mirri sanoistasi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 13.09.2017 14:07

Millä Kela perustelee sitä, etteivät paikallisesti käytettävät hormonivalmisteet ole Kela-korvattavia?
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 15:11

Rane kirjoitti:Millä Kela perustelee sitä, etteivät paikallisesti käytettävät hormonivalmisteet ole Kela-korvattavia?

Ei kai Kela perustelekaan. Lääkärini totesi, että, jos ne olisivat miesten käyttämiä lääkkeitä, ne olisivat huomattavasti halvempia. Mutta tuohon suhtauduttava varauksella. Pitää myös muistaa, että ei ole olemassa yhtä ainoaa lääkettä/menetelmää. Vaihdevuodet ovat maailmanlaajuinen vanhuusikää lähestyvien naisten vaiva, joten uusia lääkehoitoja siihen kehitetään koko ajan. Lääkkeen hintaan vaikuttaa myös, miten uusi valmiste on kyseessä. Ja ilmeisesti nuo lääkevoiteet yksittäisannostelupakkauksissaan ovat kohtalaisen uusia lääkkeitä. Joskus käy niin, että rinnakkaisvalmisteiden tulo markkinoille laskee hintaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 15:33

Ei kai vaihdevuodet itsessään ole vaiva?
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 13.09.2017 15:49

Tulee mieleen medikalisaatio tässä yhteydessä, ei voi mitään, mutta kyllähän kipua ja tulehduksia pitäisi hoitaa, tai mieluummin ehkäistä ennalta.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 17:40

Mirri kirjoitti:Ei kai vaihdevuodet itsessään ole vaiva?

Oireet ovat vaiva. Ei vaihdevuosia itsessään lääkitä. Jos oireet puuttuvat, on vain vaihdevuodet, ei vaivoja. Vaivainen aika voi olla yksilöllisesti eripituinen ja eritasoinen. Aivan kuten vanheneminen yleisesti. Ei kaikille tule nivelkulumia, sepelvaltimotautia, kakkostyypin diabetesta, verenpainetautia ym. vanhuuden vaivoja. Silti hekin vanhenevat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 13.09.2017 20:24

.Kissi kirjoitti:"Ehkä sairastun rintasyöpään, mutta elän hyvää elämää, tarvitsen vähemmän lääkkeitä, pystyn harrastamaan liikuntaa, olen iloinen ja mieleni lentää kuin lintu."
Tämä oli sitä mitä minäkin haluan elämältä.

Kyllä mutta on eri asia kirjoittaa noin jos ei ole juuri riskiä rintasyövästä kuin jos on ne kaikki riskit. Jossain oli lueteltu rintasyövän 10 riskiä ja huomasin itselläni olevan niistä 9 - muunmuassa suoraan polveutuvana alle 50v rintasyöpä (isoäiti), aikaisin alkaneet kuukautiset ja lapsettomuus. Puhe rintasyövän riskien ottamisesta on halpaa jos kyse on linnunluinen nainen jolla on 16-vuotiaana alkaneet kuukautiset eikä syöpärasitetta suvussa.
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet