Naisten hormonien käyttö yms.

Re: Naisten hormonien käyttö yms.

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 08.09.2017 23:21

Mirri kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:
Alive kirjoitti:Olen 44 vuotias. Mietin pitäisikö minun syödä hormoneja. Eräs ehkäisypillerivalmiste teki minut hirmu vihaiseksi.

Henk. kohtainen mielipiteeni: Ei pitäisi syödä hormoneja.

Koko elimistöön vaikuttaville hormonihoidoille on muitakin vaihtoehtoja kuin hormonien syöminen.

Suosittelen luomumenetelmiä eritoten nuorille neidoille...
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.09.2017 23:40

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Määrittelit niin oikeat tulkinnat kuin säännötkin tämän ketjun keskustelulle...?

Minulla on oikeus sanoa, mitä mieltä olen sekä aiheesta että keskustelusta. Aivan kuten sinäkin olet selkeästi tuonut kantasi esille (ja markkinoinut sitä).

Markkinoinnista en tiedä, mutta totta kai meillä on oikeus kertoa näkemyksemme ja sanoa mitä mieltä olemme.

(23:56)
Tuli vielä mieleeni...
Hilppa, mikä minun selkeästi esille tuomani ja 'markkinoimani' kanta on sinun käsityksesi mukaan?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 08.09.2017 23:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.09.2017 23:53

Sievä Sigismund kirjoitti:Suosittelen luomumenetelmiä eritoten nuorille neidoille...

Suosituksistasi riippumatta naiset eri ikävaiheissaan tarvitsevat ja käyttävät monenlaisia vähemmän luomuja hormonihoitoja. Miksi vaihdevuosiajan hormonihoitojen pitäisi olla enemmän luomuja kuin esimerkiksi raskauden ehkäisyyn tai raskauden toteutumiseen käytettävien hormonihoitojen - en ymmärrä.

Toivottavasti et sentään suosittele nuorille neidoille luomumenetelmiä raskauden ehkäisyyn...
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2017 01:12

Sigge kirjoitti:
"Henk. kohtainen mielipiteeni: Ei pitäisi syödä hormoneja"
*
No Sigge, perusteleppa tuo, miksei pitäisi?
Jos nainen tuntee, että saa apua vaivoihinsa hormoni korvaus hoidosta ja elämänlaatu siitä paranee, niin mihin perustat mielipiteesi " ei pidä syödä hormoneja?"
Katla

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 12.09.2017 07:49

Nuorten ei kannata käyttää hormoneja. Haitat on isommat kuin hyödyt. Poikkeuksena tietysti henkilöt, joilla on joku sairaus, jolloin normaali hormoonin tuotanto on häiriintynyt.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 12.09.2017 07:52

Vaihdevuosien myötä ilmaantuvat seksielämän hankaluudet voivat helpottaa estrogeenihoitojen avulla. Tuoreessa tutkimuksessa vaikutus havaittiin varsinkin estrogeenilaastareita käyttävillä.

https://t.co/xDuy473MpE?amp=1
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Katla » 12.09.2017 10:47

Sinun huolesi on kokoajan sitä, että pysyy pimpula notkeena käyttöön. Mutta kun kysymys on muustakin, kuin s i i t ä!
En muuten tiennyt hormonikorvaus hoidon vaikuttavan muistiin huonontavasti
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/hor ... decim-5540
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.09.2017 21:33

Mirri kirjoitti:...
(23:56)
Tuli vielä mieleeni...
Hilppa, mikä minun selkeästi esille tuomani ja 'markkinoimani' kanta on sinun käsityksesi mukaan?

Olen kantani esittänyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.09.2017 21:54

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Määrittelit niin oikeat tulkinnat kuin säännötkin tämän ketjun keskustelulle...?

Minulla on oikeus sanoa, mitä mieltä olen sekä aiheesta että keskustelusta. Aivan kuten sinäkin olet selkeästi tuonut kantasi esille (ja markkinoinut sitä).
(lihavointi minun)

Hilppa, en tiedä markkinoineeni tässä ketjussa minkäänlaista 'kantaa', joten edelleen kaipailen tarkennusta esittämääsi väitteeseen; mikä se minun markkinoimani kanta on?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.09.2017 22:08

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

(lihavointi minun)

Hilppa, en tiedä markkinoineeni tässä ketjussa minkäänlaista 'kantaa', joten edelleen kaipailen tarkennusta esittämääsi väitteeseen; mikä se minun markkinoimani kanta on?

Itsepähän tiedät.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.09.2017 22:25

Ok, tiedän sinun olevan väärässä höpistessäsi minun kantani selkeästä esille tuomisesta ja markkinoinnista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.09.2017 22:48

Mirri kirjoitti:Ok, tiedän sinun olevan väärässä höpistessäsi minun kantani selkeästä esille tuomisesta ja markkinoinnista.

Aika erikoinen väite sinulta. Syytät minun höpisseen ja olleeni väärässä, kun esitin sinun kantasi olevan selkeä. Kantasiko siis oli mielestäsi epäselvä? Oliko se epäselvä peräti tarkoituksellisesti(????) vaiko tahattomasti kirjoitit epäselvästi(!!!???).

Otetaanpa vielä esiin, mitä kirjoitit tähän vaihdevuosioireita käsittelevään ketjuun:
ViestiKirjoittaja Mirri » 01.09.2017 21:01

Perusvoiteet saattavat auttaa paikalliseen kuivuuteen ja 'hapertumiseen'. Ne käyvät voiteluun, pesemiseen, ja mikseivät kävisi vaikka liukuvoiteiksi tai muihin vastaaviin tarpeisiin.

Kaikki perusvoiteet eivät ole kallista apteekkitavaraa, vaan niitä myydään myös päivittäistavarakaupoissa.

Kun kerrotaan peräti tuotteen ostopaikka, on kyse kirjoittamisesta, jolla voidaan katsoa olevan jopa ekonomista orientaatiota. Kun vielä lisäksi otetaan huomioon se, että jälkeenpäin olet ollut se henkilö tässä ketjussa, joka on kantanut huolta siitä, miten mielenterveyspalstalla jaetaan tietoa lääkevoiteista, on mielestäni edeltävä kirjoituksesi pöyristyttävä. Sigismund ja Valkosiipi sitä kommentoivat, mutta myöhemmässä keskustelussa sinä vaikenit oman kirjoituksesi kuoliaaksi. Ehkä toivoit, että kukaan ei siihen enää puuttuisi tai et enää muistanut lainkaan jälkeenpäin, mitä olit kirjoittanut. Oikeastaan kirjoitustasi tulisi mitä suurimmalla syyllä kutsua höpinäksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.09.2017 23:25

Jospa minulla ei ole mitään kantoja saati markkinointipyrkimyksiä, vaan yritän pohdiskella otsikon aihetta mahdollisimman monenlaisista näkövinkkeleistä. Varmaan muistat, että toin tähän ketjuun myös gynekologi Maija Kajanin näkemyksiä naisten hormonien käytöstä.

Tässä vielä kertauksen vuoksi:
https://maijakajan.fi/2015/11/16/naisen ... atalointi/
https://maijakajan.fi/2017/02/09/nainen ... velkipuja/

Hilppa, edelleen väitän sinun olevan väärässä kuvitellessasi, että minulla on otsikon asiaan jokin selkeä kanta - puhumattakaan, että kuvittelet minun markkinoivan tässä ketjussa jotakin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.09.2017 23:36

Mirri kirjoitti:Jospa minulla ei ole mitään kantoja saati markkinointipyrkimyksiä, vaan yritän pohdiskella otsikon aihetta mahdollisimman monenlaisista näkövinkkeleistä. Varmaan muistat, että toin tähän ketjuun myös gynekologi Maija Kajanin näkemyksiä naisten hormonien käytöstä.

Tässä vielä kertauksen vuoksi:
https://maijakajan.fi/2015/11/16/naisen ... atalointi/
https://maijakajan.fi/2017/02/09/nainen ... velkipuja/

Hilppa, edelleen väitän sinun olevan väärässä kuvitellessasi, että minulla on otsikon asiaan jokin selkeä kanta - puhumattakaan, että kuvittelet minun markkinoivan tässä ketjussa jotakin.

Tietenkin olen väärässä ja sinä olet oikeassa. Miten muutoinkaan voisi olla? Minähän vain höpisen, sillä sinä esität pohdintojasi (varmaan suurista viisauksistasi).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 00:14

Mirri kirjoitti:Perusvoiteet saattavat auttaa paikalliseen kuivuuteen ja 'hapertumiseen'. Ne käyvät voiteluun, pesemiseen, ja mikseivät kävisi vaikka liukuvoiteiksi tai muihin vastaaviin tarpeisiin.

Kaikki perusvoiteet eivät ole kallista apteekkitavaraa, vaan niitä myydään myös päivittäistavarakaupoissa.

Tämä on nyt vaan niin, että ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää disinformaatiota. Kun ei ole kyse vaihdevuosioireista, perusvoiteet ovat ok, jos niille ei ole allerginen. Sen sijaan limakalvoille niitä ei kannata levittää niiden sisältämien säilyvyyttä parantavien ym. lisäaineiden vuoksi.

Eikä kirjoituksen disinformatiivista luonnetta vähennä lainkaan se, että Mirri on myöhemmissä viesteissään esittänyt toisenlaisia käsityksiään ja viitannut asiantuntijakirjoituksiin. Hän ei ole lainkaan myöntänyt "vetäneensä lonkalta" ylläolevan viestinsä sisällön tahi myöntänyt olleensa siinä hieman väärässä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 00:22

Tietenkin olen väärässä ja sinä olet oikeassa. Miten muutoinkaan voisi olla?

Hilppa, juuri noin: minä olen oikeassa minun kantojeni, ajatusteni ja mielipiteideni suhteen. Sinä olet minun ajatusteni ja näkemysteni (ja kannan markkinoinnin!) suhteen väärässä; etenkin kun et osaa etkä halua perustella esittämiäsi väitteitä.

Lienee ihan järkevää ajatella, että minä tiedän tämän asian sinua paremmin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 13.09.2017 00:23

http://www.perusvoide.fi/

Katso "voidevinkit". Aqualan L ja Aqualan Oil sopivat myös intiimialueelle ja limakalvoille. En ole itse testannut.

"Apua limakalvoille
Jos rakkaus kukoistaa, mutta limakalvot kuivuvat, sivele
limakalvoille Aqualan L:ää tai Aqualan Oilia ja huomaat,
kuinka kiusallinen kipu häviää. Voit taas nauttia elämästä."
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.09.2017 00:29

Rane kirjoitti:http://www.perusvoide.fi/

Katso "voidevinkit". Aqualan L ja Aqualan Oil sopivat myös intiimialueelle ja limakalvoille. En ole itse testannut.

"Apua limakalvoille
Jos rakkaus kukoistaa, mutta limakalvot kuivuvat, sivele
limakalvoille Aqualan L:ää tai Aqualan Oilia ja huomaat,
kuinka kiusallinen kipu häviää. Voit taas nauttia elämästä."

Perusvoiteet käsittävät paljon muitakin voiteita kuin Aqualan tuotteet, jotka ovat Orionin valmistamia ja apteekkituotteita. Eivätkä ne ole vaihdevuosioireiden hoitoon tarkoitettuja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.09.2017 00:30

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Perusvoiteet saattavat auttaa paikalliseen kuivuuteen ja 'hapertumiseen'. Ne käyvät voiteluun, pesemiseen, ja mikseivät kävisi vaikka liukuvoiteiksi tai muihin vastaaviin tarpeisiin.

Tämä on nyt vaan niin, että ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää disinformaatiota. Kun ei ole kyse vaihdevuosioireista, perusvoiteet ovat ok, jos niille ei ole allerginen. Sen sijaan limakalvoille niitä ei kannata levittää niiden sisältämien säilyvyyttä parantavien ym. lisäaineiden vuoksi.

Eikä kirjoituksen disinformatiivista luonnetta vähennä lainkaan se, että Mirri on myöhemmissä viesteissään esittänyt toisenlaisia käsityksiään ja viitannut asiantuntijakirjoituksiin. Hän ei ole lainkaan myöntänyt "vetäneensä lonkalta" ylläolevan viestinsä sisällön tahi myöntänyt olleensa siinä hieman väärässä.
(lihavointi minun)

Kaikenlaista disinformaatiota...
Hilppa, siteeraan sinua: "Miksi palstan tulisi tässä(kin) asiassa jakaa syvintä tietämystä?".

Rane näköjään jo laittoikin yhden perusvoidelinkin; onkohan sekin disinformaatiota?
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 13.09.2017 00:31

Ei kai vaihdevuodet ole mikään este perusvoiteiden käytölle. Voivat ehkä sopiakin. Mene ja tiedä.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet