Lontooseen!

Re: Lontooseen!

ViestiKirjoittaja trisse » 24.08.2017 22:04

Joo, en ole vielä ostanut sitä lippua. Otan pankkitunnukset mukaan niin voin ostaa perillä mitä lippuja haluankaan. Ostin Visitor oyster cardin kotiin vaikka tarkemmin tutkittuani se oli turha ostos. Sen olisi saanut lentokentältäkin mutta kun saan sen apuhenkilön joka saattaa minut junaan niin sillä ei olisi varmaan ollut aikaa jäädä odottelemaan kun jossain jonossa venaan tuntikausia. Tuo saattopalvelu on maksuton (käsittääkseni) mutta siinä olisi varmaan kohteliasta antaa joku tippi? Otanko siis vaan lompakosta jonkun kolikon ja annan käteen? Eikö se tunnu jotenkin alentavalta? Mites muuten - onko hirveän epäkohteliasta jättää tippejä antamatta joka käänteessä? Eihän niitä voi aina antaakaan jos on vaikka pelkkä luottokortti?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 27.08.2017 22:50

Kiitti vitusti tyhjästä! :evil:
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 28.08.2017 09:54

Tippiä ei ole pakko jättää, mutta tavallisesti britit antavat noin 10 % ravintoloissa ja kahviloissa, joissa tarjoilija tuo ruoat pöytään ja palvelu on ollut ainakin kohtuullista. Jotkut ravintolat lisäävät juomarahan automaattisesti laskuun. Takseissa on kohteliasta pyöristää loppusumma ylöspäin, etenkin jos kuski auttaa matkalaukkujen kanssa. Jos hotellissa on pikkolo, joka tuo laukut huoneeseen, on hyvä antaa hänelle punta per laukku.

http://www.tripsteri.fi/lontoo/usein-kysyttya/

Tippi on kiitos hyvästä palvelusta ja tietysti kohteliaisuutta. Jos saa huonoa palvelua, niin tippiä ei tarvitse antaa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Katla » 29.08.2017 21:12

http://www.is.fi/matkat/art-2000001222433.html
Suurkaupungeissa ollaan varovaisempia juomarahan antamisen kanssa, Tjäreborg kertoo tiedotteessa. Pubeissa on epätavallista antaa juomarahaa, vaikka juomaraha otetaankin mielellään vastaan.

Valuutta GBP – Englannin punta. Yksi punta vastaa tällä hetkellä 1,25 euroa.
huonesiivooja
-Noin yksi punta per yö.
hotellipoika
-Kaksi puntaa per laukku.
tarjoilija
-Jos laskun loppusummaan ei ole lisätty palvelumaksua, annetaan juomarahaa noin kymmenen prosenttia. Kaikilla työntekijöillä palvelualoilla on nykyään vähintään 7,20 punnan tuntipalkka.
taksinkuljettaja
-10 prosenttia.
kampaaja/parturi
-Yleensä juomarahaa ei anneta.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 07.09.2017 23:13

Nyt olen tosiaan toista päivää Lontoosaa. Päiväkirjassa olen kirjoitellut asiasta. Olen nähnyt mm. yhden näytelmän, London bridgen, Sohon, Piccadellyn, Trafalgar Squeren. Mikä sinun suosikkialueesi Lontoossa on ollut Kyllästynyt (tai kenellä muulla joka on käynyt)? Olen nähnyt ne hop on hop off bussit ja harkinnut - varsinkin silloin kun suunnistus on takkuillut. Olen maksanut kuitenkin jo omaisuuden tuosta Oyster cardista. Piccadellyllä pyörii joku hauska komedianäytelmä pankkiryöstöstä. Mietin pitäisikö mennä. Halvimmat kohtuuhyvät liput olisivat päälle neljäkymppiä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 07.09.2017 23:32

Kuva
En ole käynyt Lontoossa, mutta suosikkipaikkani olisi Hyde parkin speakers cornerissa. Pitäisin siellä palopuheen feminismistä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja vibeke » 08.09.2017 11:07

Tykkäsin Hyde Parkissa käyskentelystä, Camden Townista ja kirjakaupoista, muistaakseni suurin missä kävin oli Foyles.
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2017 04:33

Harmi kun tuo Foyles taisi olla tänään ihan teatterin lähellä (googlekartan mukaan) mutta en tiennyt että se on kirjakauppa. Menin sitten kuluttamaan aikaa kahvilaan vaikka olisin sinnekin ehtinyt. Olitko itseksesi vai kaverien tai perheen? Menen varmaankin Camdeniin huomenna kun olen sahannut riittämiin tuota Waterloo-Southbank-Piccadilly aluetta. Hydeparkiin taisi olla vähän hankalat kulkuyhteydet joten en ole varma ehdinkö sinne. Haluaisin vilpittömästi shoppailla edes jotain. Ehkä Camdenista löytyy joku kiva kirppis. Tämä on ollut minulle enemmän elämys- kuin ostelumatka ja hyvä toki niinkin.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2017 04:40

Sievä Sigismund kirjoitti:En ole käynyt Lontoossa, mutta suosikkipaikkani olisi Hyde parkin speakers cornerissa. Pitäisin siellä palopuheen feminismistä.

Kukapa tuota uskaltaisi epäillä! :roll:
trisse

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.09.2017 15:44

Olin kaveriporukalla. Loppuaikana liikuin jonkin verran yksinkin.
vibeke

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet