Narsistit ja markkinavoimat määräävät hoidon julkisella

Narsistit ja markkinavoimat määräävät hoidon julkisella

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 07:07

Olen tätä aihetta sivunnut jo aiemminkin täällä, vuosia sitten. Olen tässä pitkästä aikaa joutumassa tekemisiin julkisen terveydenhuollon kanssa. Olen kärsinyt pitkään kroonisista vatsavaivoista, joihin ei helpotusta tunnu löytyvän.
Vatsavaivojen alku ja juuri on jossain lapsuudessa, enkä edes sitä enää pysty muistamaan. Myöhemmin nämä vaivat ovat kuitenkin pahentuneet ja vuonna 2010 tapahtuneiden umpisuolen tulehduksen ja umpisuolen leikkauksen yhteydessä vatsavaivat pahentuivat jo täysin invalidisoivalle tasolle. Happolääkkeetkään eivät enää auttaneet ja oli pakko keksiä jotain keinoja tilanteen parantamiseen. Syöminen kävi tuolloin jo mahdottomaksi. Oksensin ruuan aina pihalle ja oksensin kaiken aikaa paljon kirkasta limaa. Ruokaa meni myös jatkuvasti väärään kurkkuun ja kärsin keuhkokuumeista.
Ruokavaliota olen joutunut muuttamaan paljon ja olen ollut viime vuodet hyvin tiukalla ruokavaliolla. Elämäntapani ovat myös mielestäni hyvin terveelliset. Pääsin yli pahimmista vatsavaivoista, mutta edelleen vatsa on erittäin ongelmallinen ja invalidisoiva. Joitain syitä vatsavaivoille on löydetty tutkimuksissa, mutta mitään lopullista selitystä ei olla keksitty.

Tarkastelin tässä julkisen terveydenhuollon potilastietojani. Siellä lukee, että "kärsii mielenterveysongelmista ja ei käy töissä" ja "kärsii vähäisistä ylävatsaoireista ja vähäisistä rytmihäiriöistä, jotka ovat psyykkistä alkuperää, kärsii hypokondriasta". Lisäksi potilastiedoistani selviää, että ulkopuolinen henkilö on vuonna 2011 ottanut terveydenhuoltoon yhteyttä ja sepittänyt sinne kaikenlaista paskaa mielenterveysongelmistani. Tämän ulkopuolisen henkilön kertomia on potilastiedoista päätellen pidetty keskeisimpänä ja tärkeimpänä ohjenuorana saamani hoidon suhteen.

Väite hypokondriasta on käsittämätön, koska hypokondriassa potilas kuvittelee itselleen jonkin vaarallisen sairauden ja kokee sitten aidosti kuviteltuja oireita, jotka tulkitsee oireiksi tästä vaarallisesta sairaudesta, tai sitten hän kokee vähäisiä oireita, jotka tulkitsee oireiksi vakavasta sairaudesta. Itse en ole missään vaiheessa väittänyt kenellekään, että vatsavaivani olisivat oire vakavasta sairaudesta, enkä ole edes itse sellaista uskonut. Itseasiassa uskoin itse jossain vaiheessa oireen johtuvan ahdistuksesta, enkä sen vuoksi reagoinut siihen tarvittavalla vakavuudella, minkä vuoksi tilanne on pitkittynyt. Kokemani vatsaoire ei myöskään ole millään tavalla vähäinen, vaan on vuosia invalidisoinut elämääni. Potilastiedoissa kuitenkin väitetään, että ei käy töissä mielenterveysongelmien vuoksi ja kärsii hypokondriasta, vaikka siis todellisuudessa fyysinen sairaus on aiheuttanut tämän työttömyyden.

Viimeksi, kun kävin yleislääkärillä, valitin hänelle lonkkavammaani, mikä on hankaloittanut kävelyä ja sitten tätä vatsavaivaani. Lonkassa minulla on ollut urheiluvammasta aiheutunut ja röntgenissä todettu kysta, jonka sain vuonna 2007. Kerroin myös mieltäni painavista ikävistä asioista.
Tämä nuori naislääkäri vakuutti, että asiani laitetaan kuntoon ja, että hän laittaa minulle paketin tutkimuksia ja järjestää minulle keskusteluapua. Mitään muuta ei kuitenkaan tapahtunut, kuin lähete huumetesteihin ja psykiatriselle. Potilastiedoista selviää, että lääkäri ei pitänyt vatsavaivojani yhtään minään.
Kun sitten soitin tänne psykiatriselle poliklinikalle ja tiedustelin, että minkä takia minulle on laitettu huumetestit, kun olin ollut sellaisessa käsityksessä, että tulisi lähete laajempiin tutkimuksiin, niin soitostani oli kirjattu potilastietoihini, että "esitti kummallisen väitteen vainoamisesta". Minä en kyllä esittänyt mitään kummallista väitettä, vaan tiedustelin tilannetta ihan asiallisesti, että missä tässä oikein nyt mennään, kun asiat ei menneet ihan niin, kuin olin käsittänyt. Toisekseen on jotenkin sopivaa, että homma kääntyi näin päin, kun potilastiedoissa kuitenkin näkyy, että jonkinlaista erikoista vainoamista on todellisuudessa tapahtunut, koska joku oli ottanut terveydenhuoltoon yhteyttä ja sepittänyt sinne pitkät pätkät ihan täyttä paskaa ja potilastiedosita näkyy, että todellisia fyysisiä sairauksiani on tulkittu tältä pohjalta yhtään tätä pohjaa kritisoimatta.

Potilastiedoissani mainitut vähäiset rytmihäiriöt, ovat nekin aika erikoinen yksityiskohta. Tämä maininta juontaa nimittäin vuoden 2008 syksystä vuoden 2009 kevääseen asti sairastamastani periomyokardiitista, eli sydämessä olleesta tulehduksesta, mikä on aikoinaan myös ihan todettu ja minulla on tästä todisteet kirjallisena olemassa. Tuo tauti kesti siis kaikenkaikkiaan puolisen vuotta ja olin sinä aikana erittäin huonossa kunnossa. Harrastin pitkään kestävyysjuoksua ja menin ylikuntoon elokuun lopussa 2008 ja noin kolme viikkoa myöhemmin vilustuin nopealla kympillä ja ylikunnon aiheuttaman vastustuskyvyn alenemisen vuoksi vilustuminen meni sydämeen. Olin pitkään kuumeessa sänkysairaana, enkä pystynyt edes vessassa käymään. Sydän meni sen verran pahaan jamaan, että en ole kunnolla toipunut siitä vieläkään.
Julkisessa terveydenhuollossa kuitenkin elää jokin teksti, että tämä koko homma olisi ollut jotain hypokondriaa. Hoidon kanssa oli ongelmia silloin taudin ollessa päällä. Pääsin kyllä hoitoon helposti, mutta tulehdusta ei saatu aluksi kiinni ja, kun ramppasin kaikesta huolimatta lääkärissä tilanteen ollessa erittäin huono, niin minulle alettiin järjestäen tarjoamaan hoidoksi masennuslääkkeitä. Kuukausien kuluttua yksityinen kardiologi havaitsi pitkään kestäneen tulehduksen sydämessä.

Ilmeisesti tämä julkiseen terveydenhuoltoon yhteyttä ottanut henkilö on oma äitini. Äidilläni on epävakaa persoonallisuushäiriö, eikä hän ole pystynyt missään vaiheessa hyväksymään sairauksiani, vaan hänen mukaansa kaikki johtuu vain laiskuudesta, työhaluttomuudesta ja mielenterveysongelmista. Äitini on puuhastellut vastaavanlaisia juttuja useammankin henkilön kanssa ja hänellä on samanlaisia ongelmia käytännössä kaikkien, ei vain minun kanssani. Julkisessa terveydenhuollossa nämä äitini jutut ja sitten tämä masennus kansantautina- kusetus kuitenkin tuntuvat määrittävän heidän näkemyksensä minun hoidostani.
ritalin

Re: Narsistit ja markkinavoimat määräävät hoidon julkisella

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 07:41

Psykiatriselle polille en silloin pari vuotta sitten mennyt, koska fyysinen tilanteeni on ollut niin huono, että en ole jaksanut setviä potilastietojeni sekasotkuja mt-puolella ja lisäksi tuossa oli eräällä sukulaisella aktiivisesti työllistävä fyysinen sairaus ja hän tarvitsi apuani.
Olisin kaivannut jotain ratkaisua vatsavaivoihini, en kädenvääntöä jotain paskanpuhujaa ja masennus kansantautina- kusetusta vastaan. Kun vatsa on elinkykyisessä kunnossa, niin menen tuonne mt-puolelle vääntämään kättä.
Tällä hetkellä julkinen terveydenhuolto pitää kuitenkin kaikkia ässiä käsissään, enkä oikein ole varma, että saanko koskaan sellaista hoitoa fyysisiin vaivoihini, että minut voitaisiin nähdä helppona potilaana mt-puolella.
ritalin

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 07:54

Masennus ei tapa, mutta masennus kansantautina- kusetus kyllä tappaa. Hyvin aktiivisesti vieläpä.
ritalin

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.05.2017 12:13

Mistä päättelet julkisesta hoidosta vastaavien ihmisten olevan narsisteja?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.05.2017 13:13

Viralliset instituutiot toimivat kuin psykopaatti.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.05.2017 16:19

Entä epäviralliset, kuten sairaanhoidon ja terveydenhuollon yksityispuoli; onko siellä toiminta vähemmän psykopaattista tai narsistista?
Mirri

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 21:26

Mirri kirjoitti:Mistä päättelet julkisesta hoidosta vastaavien ihmisten olevan narsisteja?

En ole päätellyt mitään tällaista. Tuolla otsikon narsisti- sanalla viittasin siihen, että kuka tahansa narsisti voi ottaa julkiseen terveydenhoitoon yhteyttä ja valehdella sinne mitä lystää toisesta henkilöstä. Ne siellä julkisella sitten hoitavat tätä henkilöä, josta sinne on valehdeltu, niiden valheiden pohjalta, eivätkä suostu sen jälkeen enää kuuntelemaan tätä henkilöä itseään.
Käytännössä siis naapurin narkomaani, joka käyttää nuoria tyttöjä hyväkseen, voi mennä kertomaan julkiseen terveydenhoitoon mirriin suunnatun projektion, että mirri käyttää lapsia seksuaalisesti hyväkseen ja tämän jälkeen kaikki mirrin saama hoito tulee pohjautumaan näihin väittäisiin, eikä mirriä itseään enää kuunnella. Naapurin pedofiili voikin sitten rauhassa käyttää lapsia hyväkseen puhtaalla omallatunnolla, koska syyllisyys on projisoitu mirriin ja julkinen terveydenhuolto virallisena tahona on mirrin syyllisyyden todistajana.
Persoonallisuushäiriöiselle totuudella ei ole juurikaan merkitystä, vaan tärkeämpää on se, että minkä ihmiset uskovat, tai tuntevat olevan totta.
ritalin

Gaslighting - kaasuvalaistus

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 22:41

https://www.youtube.com/watch?v=HQCdUa_3rLo (linkki vie youtubeen videoon, jonka nimi on "What is Gaslighting", videon kesto on 8min 21sek)
ritalin

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.05.2017 23:44

ritalin kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mistä päättelet julkisesta hoidosta vastaavien ihmisten olevan narsisteja?

En ole päätellyt mitään tällaista. Tuolla otsikon narsisti- sanalla viittasin siihen, että kuka tahansa narsisti voi ottaa julkiseen terveydenhoitoon yhteyttä ja valehdella sinne mitä lystää toisesta henkilöstä. Ne siellä julkisella sitten hoitavat tätä henkilöä, josta sinne on valehdeltu, niiden valheiden pohjalta, eivätkä suostu sen jälkeen enää kuuntelemaan tätä henkilöä itseään.
Käytännössä siis naapurin narkomaani, joka käyttää nuoria tyttöjä hyväkseen, voi mennä kertomaan julkiseen terveydenhoitoon mirriin suunnatun projektion, että mirri käyttää lapsia seksuaalisesti hyväkseen ja tämän jälkeen kaikki mirrin saama hoito tulee pohjautumaan näihin väittäisiin, eikä mirriä itseään enää kuunnella. Naapurin pedofiili voikin sitten rauhassa käyttää lapsia hyväkseen puhtaalla omallatunnolla, koska syyllisyys on projisoitu mirriin ja julkinen terveydenhuolto virallisena tahona on mirrin syyllisyyden todistajana.
Persoonallisuushäiriöiselle totuudella ei ole juurikaan merkitystä, vaan tärkeämpää on se, että minkä ihmiset uskovat, tai tuntevat olevan totta.

Ahaa...
Entä millä tavoin markkinavoimat määräävät hoidon julkisella?
Mirri

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.05.2017 23:54

Mirri kirjoitti:Entä millä tavoin markkinavoimat määräävät hoidon julkisella?

Vastaus siihenkin löytyy kyllä aloitusviestistä. Eli otin siinä esiin masennus kansantautina- kusetuksen.
ritalin

Korkeamoraalisuuden aika

ViestiKirjoittaja ritalin » 02.05.2017 00:52

Nythän on korkeamoraalista ilmoittaa julkiseen terveydenhuoltoon, jos epäilee jonkun tuntemansa henkilön kärsivän mielenterveysongelmista. Narsisteille ja psykopaateille tällainen korkeamoraalisuus toimii houkuttimena: he voivat tehdä perättömiä ilmoituksia ja leimata ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi, eikä heidän tekemiään ilmoituksia kritisoida millään tavalla. Ilmoituksen uhrilta katoaa ihmisoikeudet. Rikosta ei tapahdu, vaan tapahtuu korkeamoraalinen hyvä työ, jonka tekijä saa glooriaa ja kiitosta.

http://www.ruutu.fi/video/1370156 (linkki vie ruutu- palveluun ja videoon nimeltä "Jokelan koulusurmista selvinnyt: Olisin voinut olla myös yliopistoiskussa!", videon kesto on 2min 8sek)
ritalin

ViestiKirjoittaja Tyy » 07.05.2017 08:17

Sulla on tosi huonot geenit. Onko sulla sitten mielenterveydellisiä ongelmia?
Tyy

Re: Korkeamoraalisuuden aika

ViestiKirjoittaja Noolan » 07.05.2017 08:56

ritalin kirjoitti:Nythän on korkeamoraalista ilmoittaa julkiseen terveydenhuoltoon, jos epäilee jonkun tuntemansa henkilön kärsivän mielenterveysongelmista. Narsisteille ja psykopaateille tällainen korkeamoraalisuus toimii houkuttimena: he voivat tehdä perättömiä ilmoituksia ja leimata ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi, eikä heidän tekemiään ilmoituksia kritisoida millään tavalla. Ilmoituksen uhrilta katoaa ihmisoikeudet. Rikosta ei tapahdu, vaan tapahtuu korkeamoraalinen hyvä työ, jonka tekijä saa glooriaa ja kiitosta.

http://www.ruutu.fi/video/1370156 (linkki vie ruutu- palveluun ja videoon nimeltä "Jokelan koulusurmista selvinnyt: Olisin voinut olla myös yliopistoiskussa!", videon kesto on 2min 8sek)

Siis pointtisi olis se, että yo-iskun suunnittelijoita ei olisi saanut ilmiantaa?
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja ritalin » 31.05.2017 07:46

Tyy kirjoitti:Sulla on tosi huonot geenit. Onko sulla sitten mielenterveydellisiä ongelmia?

Ne ihmiset siellä WTC-iskussa kuoli, koska niillä oli huonommat geenit, kuin Osamalla ja Osama kuoli, kun sillä oli huonommat geenit, kuin Obamalla... Luonnossa ei tietääkseni ole hyvää, tai huonoa. Asioiden arvioiminen hyvä-huono-akselilla on luonnotonta ja vakavien mielenterveysongelmien kulminoituma.
Entäs nämä lääkärit sitten, jotka diagnosoivat sydämessä olevan tulehduksen mielenterveysongelmiksi? Heilläkö on sinun mielestäsi hyvät geenit? Onko heistä jotain hyötyä luonnolle, tai geeneille? Heidän toimintansahan on tuhoisaa toisten ihmisten geenien jatkumiselle ja sitä kautta myös omien geenien jatkumiselle.

Sinulle tiedoksi, että lähes jokaiselle pitkään aktiivisesti kestävyysjuoksua harrastavalle tulee eteen näitä ylikuntohommia ja siihen liittyviä sydämen tulehtumisia. Kyse on lähinnä tiedon puutteesta, siitä, että ihmiset eivät osaa harjoitella oikein, koska tietoa oikein harjoittelemisesta ei ole saatavilla.
Kyllä minä uskon, että jos sinua ammutaan 9x19 parabellumilla silmien väliin ja aivosi lentävät pellolle, niin sinä silloin kuolet, vaikka sulla olis kuinka "hyvät geenit" tahansa.

Minulla ei ole ammattilaisen diagnosoimia mielenterveysongelmia. Itse uskon kuitenkin, että minulla on pakko-oireinen häiriö ja post-traumaattinen stressihäiriö. Näistä itse uskomistani asioista ei kuitenkaan ollut mainintaa potilastiedoissani, vaan siellä oli pelkkää paskaa.

Tyy vaikuttaa aika kyyniseltä ihmiseltä. Tietääkseni perusteeton kyynisyys liittyy sellaisiin ihmisiin, joihin itseensä pitäisi itseasiassa suhtautua erittäin kyynisesti. Tällaisia ovat esim. psykopaatit ja maanisdepressiiviset.

Noolan kirjoitti:Siis pointtisi olis se, että yo-iskun suunnittelijoita ei olisi saanut ilmiantaa?

Suosittelisin lukemaan kirjoitukset ensin ajatuksen kanssa ennen, kuin vedät niistä mitään johtopäätöksiä. Pointtini oli se, että kouluampumisten jäkeisenä aikakautena ollaan eletty olosuhteissa, että ihmisten halutaan ilmoittavan poliisille ja sosiaali- ja terveyspalveluihin, jos he epäilevät läheisellään olevan jotain mielenterveysongelmia, jotka voivat potentiaalisesti johtaa yhteiskuntaan kohdistuvaan uhkaan. Kun olosuhteet ovat nämä, niin kuka tahansa voi tehdä tällaisia ilmoituksia kenestä tahansa, myös perättömästi. Poliisillehan ei kannata perätöntä ilmoitusta tehdä, koska siitä jää 99% todennäköisyydellä kiinni, mutta sosiaali- ja terveyspalvelut eivät ole mikään poliisi, mikä yrittää selvittää totuuden, vaan sosiaali- ja terveyspalvelut alkavat jyskyttää, kuin juna eteenpäin tämän ilmoittajan asiaa ajaen, kritisoimatta tätä ilmoitusta millään tavalla.

Jos henkilö A) on keuhkokuumeessa ja henkilö B) haluaa hänet pois pelistä, henkilö B) voi ilmoittaa sosiaali- ja terveyspalveluihin, että henkilö A) on harhainen. Kun henkilö A) sitten hakee apua sosiaali- ja terveyspalveluista keuhkokuumeeseensa, niin sosiaali- ja terveyspalvelut käsittelevät henkilö A:ta mielenterveysongelmaisena ja potentiaalisena uhkana yhteiskunnalle. Sosiaali- ja terveyspalvelut eivät ilmianna henkilö B:ta henkilö A:lle, eivätkä kerro A:lle, että B on ottanut yhteyttä sosiaali- ja terveyspalveluihin ja toimivat täysin ilman itsekritiikkiä henkilö B:n ilmoituksen pohjalta henkilö A:n asiassa.

Käytännössä siis, jos Noolan katsoo kadulla pitkään herra narkomaani X:aa, niin narkomaani X voi ilmoittaa sosiaali- ja terveyspalveluihin, että Noolan on pedofiili ja tämän jälkeen sosiaali- ja terveyspalvelut ovat Noolanin niskassa ja, jos Noolan yrittää kysellä, missä mennään, niin kyselykin tulkitaan mielisairauden oireeksi. Näin toimitaan, koska "eihän kukaan haluaisi tehdä kenellekään vahinkoa, tekemällä perättömiä ilmoituksia, joten ilmoituksen täytyy olla vedenpitävä".

Eräs narkomaani raiskasi entisen naisystäväni kaverinsa kanssa ja alkoi tämän jälkeen uhkailemaan, että raiskaa lähisukulaiseni ja pystyy kuulemma järjestämään minut mielisairaalaan, enkä mahda sille mitään.
Koska tänä päivänä ihmisillä on velvollisuus ilmoittaa, jos uskovat jonkun ihmisen olevan vinksallaan, tai uhkana yhteiskunnalle, niin tällainen narkomaani voi näissä olosuhteissa käyttää sosiaali- ja terveyspalveluja hyväkseen omassa asiassaan ja saada sosiaali- ja terveyspalvelut hoitamaan vaikka minut pois pelistä. Ja tsadaa, tämä narkomaani onkin yhtäkkiä yhteiskunnan juhlittu sankari, koska ilmoitti potentiaalisen uhan viranomaisille ja näin hän voi rauhassa raiskata kaikki minulle läheiset naiset.
ritalin

ViestiKirjoittaja Noolan » 31.05.2017 08:58

Hyvin erikoinen käsitys sinulla terveydenhuollon toiminnasta.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.05.2017 20:32

Mirri kirjoitti:Entä epäviralliset, kuten sairaanhoidon ja terveydenhuollon yksityispuoli; onko siellä toiminta vähemmän psykopaattista tai narsistista?

Mitä epävirallisempi sitä inhimillisempi toiminta.

Jos laitoksen toiminta perustuu tiukkoihin sääntöihin ja hierarkiaan, se toiminta on tunteetonta ja psykopaattista, vaikka yksilöt laitoksen sisällä olisivat normaaleja.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2017 21:03

Yksityispuolella tehdään voittoa ja tahkotaan rahaa. Jos omistajilla on rahankiilto silmissä, se näkyy ja tuntuu ruohonjuuritasolla kaikkialla missä vain suinkin voi. Kuten hoitolaitoksissa, joissa säästetään kaikessa mahdollisessa omistajien, ei hoidettavien, hyväksi.
Ei ole mitään takeita siitä, että yksityispuolella olisi parempaa tai inhimillisempää.

On virhe kuvitella, että virallisen puolen (julkisen systeemin) säännöt ja hierarkia olisi merkki tunteettomuudesta ja psykopaattisuudesta. Yhtä hyvin valvonta sääntöineen ja hierarkioineen voi olla vastuullisuutta. Yksityispuolen palveluja pahimmillaan ostetaan kuin sika säkissä: luotetaan vain siihen, että kun hoito on kallista ja yksityistä ja hierarkkisen valvonnan ulottumattomissa, se on hyvää ja inhimillistä. Totuus voi olla aivan toisenlainen.

Esimerkkinä yksityinen lääkärifirma, jota on syytetty turhien laboratoriotutkimusten teettämisestä - toisin sanoen potilaiden rahastamisesta mitä kieroimmalla keinolla. Kun julkinen puoli pihistelee kalliiden kokeiden teettämisessä, yksityinen toimiikin täysin päinvastoin: se luo kuvaa huolellisesta hoidosta, mutta tosiasiassa sumuttaa potilaita pahemman kerran näiden uskoessa toinen toistaan hintavampien tutkimusten olevan hyvän hoidon merkki. Julkisessa terveydenhuollossa on tarkka kontrolli, joka estää turhien kokeiden tekemisen. Yksityistä lääkäriasemaa laboratorioineen ei valvo kukaan; siellä voidaan tehdä tutkimuksia ihan niin paljon kuin potilaat ovat valmiita maksamaan - olivat ne tutkimukset lääketieteellisesti perusteltuja tai eivät.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.05.2017 21:06

Yksityispuolella on kilpailua. Huonosti asiakkaita palvelevat häviävät ja tekevät konkurssin. Julkisella ei ole siitä pelkoa, kun vaihtoehtoja ei ole. Asiakkaita voi kohdella miten vain.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.06.2017 07:01

Noolan kirjoitti:Hyvin erikoinen käsitys sinulla terveydenhuollon toiminnasta.

Sisä Suomen poliisilaitoksella näyttäisi olevan täysin sama näkemys, kuin minulla, koska se on nyt aloittanut poliisitutkinnan TAYS:n potilastietorekistereistä, jotka ovat sen mukaan lainvastaiset. Tutkinnassa on kyse nimenomaan samasta asiasta, kuin mistä minä tässä aloituksessa ja ketjussa olen kirjoittanut.
Tällä hetkellä juuri ulkopuoliset voivat Tampereen seudulla vaikuttaa henkilön saamaan hoitoon vieläpä ilman, että henkilö itse saa tietää tästä.

Julkisella puolella ongelmana näyttäisi olevan myös vendetta-tyyppinen toiminta. Eli, jos julkinen terveydenhoito tekee hoitovirheen, niin järjestelmä kostaa tätä hoitovirhettä tuolle hoitovirheen kohteeksi joutuneelle potilaalle vuosia, tai jopa vuosikymmeniä tämän hoitovirheen jälkeen. Vendettan kantaminen siirtyy aina uusille ja uusille lääkäreille ja sairaanhoitajille. Syynä vendettaan on potilastietoihin jäävät perättömät ja lääkärien toimintaa kaunistelevat ja virheitä peittelevät tiedot.

Sigismundin ja Mirrin väittelyyn kommentoin sen verran, että tämän aloituksen tarkoitus ei ollut vertailla julkista puolta yksityiseen. Yksinkertaisesti otin kiinni julkisella puolella olevaan epäkohtaan, vertaamatta julkista puolta yksityiseen.
Mirri on oikeassa siinä, että yksityisellä puolella yrityksen talousjohto vaikuttaa potilaiden saamaan hoitoon ja, että yritys pyrkii tekemään voittoa potilaiden kustannuksella. Markkinavoimat ovat kuitenkin tätä laajempi käsite ja vaikuttavat myös julkisella puolella. Nykyaikaa on, että julkisen puolen rakenteisiin on pesiytynyt eri firmojen lobbareita. Lisäksi julkiseen vaikuttavat poliitikot, joihin taas voivat vaikuttaa yritykset.
ritalin

ViestiKirjoittaja Noolan » 01.06.2017 09:40

On hyvin eri asia tutkia ja valvoa lokitietojen seuraamisen mahdollistavan järjestelmän lainmukaisuutta kuin kuvitella terveydenhuollon henkilöstö ihmisoikeuksia sieppaavaksi järjestelmäksi.
-J. K. Rowling
Noolan

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet