Pikkukissat ovat kadonneet! (Tämä ei ole aprillipila, vaan totista totta.)
Kaikki viisi pentua ovat teillä tietymättömillä, eikä tämän tosi-tv:n uskollisille katsojille ole kerrottu yhtään mitään. Viisikon tilalle on asettunut taloksi kaksi suurta kissaa, jotka näyttävät kovin oudoilta ja vierailta, kun on pitkään seurannut tiiviisti niitä viittä silmissä kasvavaa sisarusta. Pennut opittiin tuntemaan, ja niihin kiinnyttiin. Niin minulle kävi, ja Facebookista luin, että sama juttu monen muun kohdalla. Siellä vaadittiin selitystä viisikon nopealle ja ennaltailmoittamattomalle katoamiselle.
Uudet kissatkin ovat nuoria ja varmaankin sisarukset. Ehkä pentueesta jäljelle jääneitä.
Kissakodista ne ovat vallanneet nukkumapaikakseen ullakon; sen, jonne ne salaperäisen näköiset tikkaat makuuhuoneesta johtavat. Kameran paikkaa on muutettu niin, että nyt päästään näkemään ullakkokerroskin.
Kerrossängyt ovat kadonneet ja niiden tilalle laitettu aikuisille kissoille sopivammat sängyt. Joku Facebookissa kaipaili kerrossänkyjä takaisin, mutta luulen niiden poistuneen ihan käytännön syistä. Jos nämä kissat sattuisivat pyrkimään kerrossängyn yläpetiin, menisi nurin koko sänky.
Lelutkin ovat vaihtuneet. Varmaan viisikko on saanut omat lelunsa mukaansa, ja taloon on tuotu näiden kahden kissan lelut.
Olen moneen kertaan kuvitellut, millaista olisi tarjota koti koko viiden lapsen pentueelle. Onkohan joku ryhtynyt tuumasta toimeen; se selittäisi pentueen nopean katoamisen. Ei mikään ihme, jos joku pentuja seurannut on hullaantunut niin, että on lähtenyt hakemaan ne itselleen. Jos niille on löytynyt yhteinen koti, ne on voitu luovuttaa aiemmin kuin jos ne menisivät kaikki eri koteihin.
http://nutiminn.is/kattarshians/