Lääkärimarkkinat

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Lääkärimarkkinat

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2017 23:29

Onko sellaisia ja jos on, miten ostajat/kuluttajat osaavat valita ja ostaa parhaat?
Jos valitsen väärin ja kalliilla hinnalla ostamani lääkäri osoittautuu virheelliseksi hankinnaksi, miten saan rahani takaisin tai muuta hyvitystä pettymykseksi osoittautuneesta ostoksesta?

Ostajilla/kuluttajilla on Suomessa monenmoista lakisääteistä turvaa, joka takaa palautusoikeuksia sun muita etuja. Miten lääkäreiden myynnin/ostamisen kohdalla - jos ostettu lääkäri osoittautuu sellaiseksi, että se olisi järkevintä palauttaa ja vaatia rahat takaisin?
Mirri

Re: Lääkärimarkkinat

ViestiKirjoittaja pöö » 22.01.2017 17:36

Täällä maaseudun paikkakunnalla on terveyskeskus jossa lääkäreinä häärivät lääkärifirman keikkalääkärit. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
pöö

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2017 20:14

Maaseudun asukkaat saattavat löytää vaihtoehtoja kaupungeista.

Tosin varsinainen 'valinnanvapaus' sekä villinä rehottavat lääkärimarkkinat lienee suurten kaupunkien ja eteläisen Suomen asukkaiden ongelma. Ja mielestäni nimenomaan ongelma, ei etu. Tai toki se voi olla etu niille suhteellisen harvoille ihmisille, joiden kukkaro kestää sopivan lääkärin (vaikkapa psykiatrin) metsästämisen. Parisensataa per ostos ja pettymys on kallis lysti.
Vaikka eteläisessä taajamassa lääkäreitä on myynnissä paljon, ne ovat toinen toistaan hintavampia.

Tässä Hyksin hinnasto:
https://www.hyksin.com/palvelut/hinnat/

(Jos joku ihmettelee, miksi kirjoitan lääkäreistä ne...
Kysymys on tuoteistuksesta ja tuotteiden myymisestä/ostamisesta yksityismarkkinoilla. Niinpä kirjoitan lääkäreistä tuotteina, en ihmisinä.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 23.01.2017 00:26

Yksityislääkäriä pystyy onneksi metsästämään netin avulla. Virhevalintamahdollisuus pienenee, jos etukäteen miettii kriteerit lääkärille ja sitten yrittää etsiä mahdollisimman kriteereitä vastaavan tyypin.

Muistan kun reilu kymmenen vuotta sitten etsin itselleni pitkäaikaista psykiatria. Plaraamalla kävin läpi kaikki pääkaupunkiseudun psykiatrit jotka löysin.
Olin asettanut tulevalle prykiatrilleni tiettyjä kriteerejä. Esim. analyyttinen terapiakoulutus ja ajantasainen tieto ja kiinnostus lääkkeisiin. Myös lääkärin ulkonäön piti miellyttää minua. Ulkonäkö kertoo paljon.

Suuren seulan jälkeen valikoitui tositarkasteluun parisenkymmentä ehdokasta. Heistä sitten luin kaiken mitä netistä löysin. Porukkaa tippui pois, lopulta jäljellä oli kolme ehdokasta. Yksi tippui pois, ja psykiatrin valitsin lopulta kahdesta ehdokkaasta arvalla.

Valinta oli työläs mutta toimiva. Nyt minulla on ollut toistakymmentä vuotta loistava psykiatri, joka on minun mielestäni viisas, lääkärinä osaava ja ihmisenä minulle sopiva.
Valkosiipi

Paluu Romulaatikko