Minulle ei löytynyt älykästä miestä, eikä heitä riitä muillekaan haluaville
http://www.hs.fi/mielipide/art-20000050 ... 0f8e5efaaf
(lainausmerkit lisätty)
Minulle ei löytynyt älykästä miestä, eikä heitä riitä muillekaan haluaville
Sievä Sigismund kirjoitti:Meistä miehistä näyttää olevan huutava pula.
Sievä Sigismund kirjoitti:Meistä miehistä näyttää olevan huutava pula.
Toisaalta 35-vuotiaan kohdalla juna meni jo.
Psykopatologia kirjoitti:Sievä Sigismund kirjoitti:Meistä miehistä näyttää olevan huutava pula.
Toisaalta 35-vuotiaan kohdalla juna meni jo.
Tuolloinhan nainen on parhaimmillaan.

Kokemukseni mukaan nykynaisille kelpaa todellisuudessa ”tyhmempikin” mies
NIMIMERKKI Äidiksi omalla rahalla valitteli kirjoituksessaan (HS.fi/mielipide 29.12.), ettei hänelle ole löytynyt älykästä miestä.
Omakohtaisen kokemukseni mukaan nykynaisille kelpaa todellisuudessa ”tyhmempikin” mies, sillä jopa minulla, 1970-luvulla muutaman kuukauden metsurikurssin käyneellä miehellä on elämän aikana ehtinyt olla suhteita yli sadan akateemisesti sivistyneen ja vähemmän sivistyneen naisen kanssa.
Uskallan väittää, että miehet eivät halua ensitreffeillä nähdä naisen cv:tä tai koulu- ja opiskelutodistuksia. Olemme enemmän kiinnostuneita muista kuin tiedollista taidoista.
Mitä älykkyys on ja mitä sillä tarkoitetaan? Onko esimerkiksi kolmen tähden Michelin-ravintolan keittiömestari ”tyhmä kuin saapas”, jos hän on käynyt kansa- tai peruskoulun jälkeen vain kolmivuotisen Perhon kokkikoulun ja edennyt urallaan?
Mitä älykkyydellä todellisuudessa tarkoitetaan? Tiedollista vai sosiaalista älykkyyttä?
Eikö korkeasti koulutetulle ja akateemisesti sivistyneelle naiselle kelpaa sellainen mies, joka odottaa naista kotiin höyryävien kattiloiden kanssa?
Uskoakseni moni työssä väsynyt nainen haluaa työpäivän jälkeen hemmottelua vaikkapa hyvällä ruualla. Tie sivistyneen naisen sydämeen käy myös vatsan kautta.
Markku Mutanen
luennoitsija, Lahti
Sievä Sigismund kirjoitti:Ei nyt sentään. Lainausmerkit pääsi unehtumaan.
Hilppa kirjoitti:Niin ehkä, mutta totuutta ei julkisesti kerrottu. Hän oli Sigismundin ihastus sarjassa, viehättävä, sielukas nainen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa