Onko nyt ALE

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Onko nyt ALE

ViestiKirjoittaja Uni » 27.12.2016 19:25

Olen huomannut ostelevani asioita tyhjään olooni esimerkiksi paitoja. Etenkin jouluaaton jälkeen iskee paha onttous. Ei siihen kannata viinaa juoda.
Uni

Re: Onko nyt ALE

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.12.2016 19:49

No ei kannata kumpaakaan. Jos ei tarvitse paitoja, ei niitä kannata ostaa, koska ontto olo ei paituleilla häviä, vaan iskee ostomorkkis. Jos on tarve jotakin käytännöllistä ostaa, nyt on tilaisuus löytää se halvemmalla ja kannattaa siis ostaa. Ja voi jopa kuluttaa vähän aikaa ja vaivaa halvan+hyvän version etsimiseen, koska nyt saattaa sellainen olla mahdollista jossain piilossa majailla, se edullinen löytö. Ostamiseen voi siis nyt hyvälläkin omallatunnolla kuluttaa aikaansa, mikäli tarvis, ja onnistuminen, todellisen löydön teko palkitsee. Jos löytöä ei tule eteen, ei myöskään tuhlaudu rahat.

Katselin ystävän puolesta Icebugeja, eivätkä olleet mitenkään pohjahinnoissa nyt. Jonkun verran alennusta kumminkin. Aika kitsas on kapitalistin strategia tätä nykyä; ei armoa meitä köyhiä kuluttajia kohtaan yhtään. Ei sitten yhtään. Siispä kannattaa olla tarkkana kuin porkkana, mitä muovillansa höylää. Siispä harkintaa tytöt ja pojat!!!
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.12.2016 20:17

Mulla myös, jos ollut rahaa, ne yhtäkkiä menee. Vaikka mitään en ole tarvinnut, niin ostellut silti. Ja jos omat muka-tarvitsemat loppuneet, niin muillehan löytyy aina. En tiedä, mikä onttouteen toimisi järkevästi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja pöö » 27.12.2016 20:56

Mjoo, tilipäivä on ensi maanantaina ja aion ostaa 10 prk scho-ka-kolaa vaikka se alennettua hintaa näekään. Kiinasta saatan tilata bluetooth-kaiuttimen .
pöö

ViestiKirjoittaja trisse » 27.12.2016 22:10

Minä kiersin Lappeenrannan kaupat tänään ja suurena ostoksena ostin kymmenen hiuslenksua HM:stä yhteishintaan 1,90 :roll:
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 27.12.2016 22:44

Mikä muu auttaisi tyhjään oloon?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.12.2016 22:50

Uni kirjoitti:Olen huomannut ostelevani asioita tyhjään olooni esimerkiksi paitoja. Etenkin jouluaaton jälkeen iskee paha onttous. Ei siihen kannata viinaa juoda.

Paidathan laitetaan kropan ylle eikä sisään kuten viina, joka paremmin auttaa tyhjään oloon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.12.2016 15:54

Niin onhan se sisäinen palttoo. Mutta vähän lyhytaikainen. Ennemmin kannattaisi tapetun eläimen nahka, jossa karvat jäljellä, ostaa, riittäisi lämpövoimaa pidempään.
Hilppa

Paluu Romulaatikko