Laiton uhkaus - syytekynnys siinä?

Re: Laiton uhkaus - syytekynnys siinä?

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 14:18

Oliko sinusta se oikein etten saanut terapiaa asunnon sotkuisuuden vuoksi?
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.12.2016 15:27

Epäilen, että asunnon sotkuisuus olisi yksinomaan k.o. päätöksen takana, siihen viittaamalla lienee konkretisoitu laaja-alaisia elämänhallinnan pulmia? Ehkä myös sekakäyttö ilmennyt asunnon tilasta?
Voisin kuvitella ettei psykodynaamisella psykoterapialla olisi ollut olennaista kuntouttavaa vaikuttavuutta tilanteessasi, se on vain hypoteettinen arvaus, mutta uskoisin hoitavan lääkärisi juuri kokonaistilannettasi arvioidessaan päätynyt psykoterapian suhteen kielteiseen päätökseen. Sitä en tiedä miksi perusteluna on esitetty vain konkretiaa asunnon tilasta vai onko vain se jäänyt kaiken muun keskustelun lomasta ainoana mieleesi? Tai kimpaannuitko aiheesta niin paljon että keskustelu juuttui vain asunnon sotkusta väittelyyn?
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:17

Kyllä se johtui sotkuisuudesta. Muka kertoi että olen liian huonossa kunnossa. En ollut. Testeissäkin todettu että kaikki muu hoituu paitsi siivous. Tulin taas kerran väärinymmärretyksi ja ohitetuksi. Vielä pari väärinymmärretyksi lisää niin oikeasti tapan jonkun. Helppo sinun siinä on inistä että kaikki on tehty kohdallani oikein mutta kun ei ole. Just kun olin motivoitunut terasiaan, verrattain hyvässä kunnossa, löytänyt terapeutin ja maksanut haastittelut en saanut terapiaa ja se on huutava vääryys. En usko pystyväni prosessiin enää uudestaan. Vääntele juttua miten tahdot mutta tämä on totuus.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:23

Olin saamassa terapian mutta puolto peruttiin kun näytin kuvia asunnosta. Se oli minulta tyhmää mutta en minäkään kaikkea osaa ennustaa. Jos add-piirteet olisivat olleet jo diagnoosina kuvat olisivat tuskin vaikuttaneet tuolla tavoin.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:40

Ensin kymmenen vuotta itketään (että vaikka onkin päihdeongelma) pitäisi motivoitua hoitamaan itseään ja hakea terapiaan. Sitten kun hakee terapiaan etsitään syitä olla myöntämättä kaupungin terapiaa että säästetään määrärahoja. Se on törkeää vääntelee sitä miten haluaa!

Nyt alkaa takulla sama itku mutta eri tyypit päättävät terapian hyväksymisestä. Enkä minä lähde uudelleen samaan pelleilyyn! Helppo sinun on halveerata jos et itse ole ollut hoitovirheen uhrina. Moni muu täällä on lisäkseni mm. Kyllästynyt!

Saatana että olen vihainen niin että itkettää! No, lähden kuntosalille just - se tekee hyvää.
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 26.12.2016 17:42, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.12.2016 17:40

Ok. Miten itse ajattelet, olisiko psykodynaaminen psykoterapia ollut kohdallasi merkittävästi kuntouttavaa? Olisitko nyt työkykyinen? Olisitko lopettanut päihteiden käytön? Ovatko ne edes olleet tavoitteitasi?
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:43

En tiedä yhtään kun en saanut sitä terapiaa.

Mitä itse ajattelet mitä toivot tai odotat nyt minulta? Että vedän itseni hirteen?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:44

KUINKA VITUSSA MINÄ VOISIN NYT TIETÄÄ OLISIKO KAKSI VUOTTA TERAPIAA TEHNYT MINUSTA TYÖKYKYISEN VAI EI?! SINÄ ILMEISESTI JOSTAIN KRISTALLIPALLOSTA NÄET ETTÄ VUODET OLISIVAT MENNEET TÄYSIN HUKKAAN JA OLISIN 100% VARMUUDELLA YHÄ TYÖKYVYTÖN????
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:51

KUN SINULLA ON SE KRISTALLIPALLO NIIN KERRO SITTEN MITÄ MINUN NYT PITÄISI TEHDÄ! LÄÄKEONGELMAA MINULLA EI OLE OLLUT ENÄÄ 1,5 VUOTEEN JA USEIMPINA VIIKKOINA ALKOHOLINKULUTUSKIN JÄÄ SUURKULUTUSRAJAN ALLE! JOTEN VITUSSA USKON ETTÄ OLISIN TERAPIANKIN AIKANA PÄIHTEET LOPETTANUT KUN EI SE TERAPIA NYT VOI ONGELMIA PAHENTAA VERRATTUNA TERAPIAN PUUTTUMISEEN!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 17:55

Noolan kirjoitti:Voisin kuvitella ettei psykodynaamisella psykoterapialla olisi ollut olennaista kuntouttavaa vaikuttavuutta tilanteessasi, se on vain hypoteettinen arvaus,

MIKSI SITTEN ON 15 VUOTTA VINGUTTU ETTÄ MINUN PITÄISI OTTAA ITSEÄNI NISKASTA KIINNI JA HAKEUTUA SELLAISEEN?!
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.12.2016 20:28

En tiedä kuka/ketkä ovat sitä 15 vuotta vinkuneet, mutta erikoiselta "vaatimukselta" kuulostaa ja kovin on vaikeaa kuvitella sitä ainakaan hoitotaholta.

Toivottavasti saat oikeanlaista ja riittävää tukea jatkossa, sellaista jota et kokisi kiusaamisena.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 23:18

Mitäköhän erikoista siinä on että potilaita patistetaan psykiatrian klinikoilta jne. terapian piiriin? Ihan standardia ja enemmän sääntö kuin poikkeus. Miljoonaan kertaan eri psykiatrien toimesta minulle vartavasten tulostettiin ne terapeuttilistatkin joissa oli kelan hyväksymien terapeuttien nimet ja yhteystiedot. Terapian menemisen tärkeyttä korostettiin aina. Paitsi tietenkin sillä kerralla kun se olisi Kelan kuntoutusterapian hylyn jälkeen tullut haettua julkisilta varoilta. Sillä kerralla katsottiin että enhän minä nyt - herran tähden - mitään terapiaa voi saada!

Jos minulle laitetaan lähete psykpolille niin siellä alkaa taas se uusi terapiaan meno painostus ja pitäisi taas soitella terapeutteja ja toivoa että sitten kun on uhrannut 300 euroa haastatteluihin niin TÄLLÄ KERTAA saisi hoitoneuvottelussa oikean puollon terapiaan eikä sitä EVÄTTÄISI uudestaan. JA MINÄ EN JAKSA ENÄÄ! EI TARVITA RUUDINKEKSIJÄÄ TAJUTAKSEEN MIKSI TÄMÄ TUNTUU SILKALTA KIUSAAMISELTA JA VAINOLTA!!! TUNTUU MYÖS SILTÄ ETTÄ TERAPIAAN MENOA KOROSTETTIIN KOSKA SITEN SAATIIN VASTUU HOIDOSTA POIS HOITAVALTA TAHOLTA MUTTA LUOTETTIIN SIIHEN ETTÄ OLEN NIIN SAAMATON ETTEN SAA OIKEASTI SITÄ TERAPEUTTIA ITSELLENI HAETTUA. SITTEN OLI TOINEN ÄÄNI KELLOSSA KUN SAINKIN!

En tarvi mitään erityistä tukea. Kuten olen sanonut niin toivon ainoastaan minut jätettävän rauhaan. Myös tässä ryhmässä.
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 26.12.2016 23:33, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 23:31

whatever.

Eipä tuo sen pahempi ollut kun muutkaan viestit tässä ketjussa. Kysyin vaan että onko jutussa vielä jollekulle jotakin epäselvää. Mielelläni selventelen eikä minulla oikeastaan sen parempaa tekemistä elämässäni ole kuin ravata tutkimuksesta toiseen yhden kestäen vajaa kaksi vuotta joten mielelläni täälläkin kirjoittelen ja selitän ihan mitä haluatte. Ihan sattuu sydämeen ajatuskin että jollakulla olisi jokin kysymys koskien minun elämääni johon ei ole vastausta vielä annettu. (Alkkarien värinkin voisin kertoa mutta mulla on nyt pelkästään harmaat pyjamanhousut. Pitää siihen kysymykseen siis palata huomenna kun päätän minkä väriset laitan päälle. Sukat ovat harmaat.)
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 27.12.2016 01:02, muokattu yhteensä 2 kertaa
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.12.2016 00:28

Poista ainakin yllä oleva viestisi!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.12.2016 19:20

trisse 26.12.2016 22:31
whatever. - Eipä tuo sen pahempi ollut kun muutkaan viestit tässä ketjussa. (- -)

Jos avaa tällaisen ketjun ja jos joku vaivautuu vastaamaan ja jopa keskustemaan, kirjoittajan pitäisi ottaa siivosti vastaan muiden kriittisetkin kannanotot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vibeke » 29.12.2016 22:20

trisse kirjoitti:Sama lumottu piiri mistä Tsehov puhuu novellissa "Sali nro 6".
Lainasin kirjastosta Tsehovin Valitut novellit I-II (WSOY, 1996). "Ensimmäinen painos ilmestyi kahtena niteenä v. 1959." Minusta novellin piti olla tässä laitoksessa, mutta eipä näy sisällysluettelon perusteella olevan.
Vai onkohan se novelli tässä jollain muulla nimellä?
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 30.12.2016 03:11

On se siinä. Sisällysluettelo on tuossa laitoksessa ensin ykkösosio ja vasta ykkösosion novellien jälkeen kakkososion sisällysluettelo (ja novellit). Tsehovin vakavammat ovat kaikki kakkosessa. Lue myös Musta munkki - kovaa tavaraa! Ja yllättävän ajankohtaista.
trisse

ViestiKirjoittaja Tyy » 30.12.2016 03:36

Mä kyllä epäilen ettei sulle tulla eläkettä myöntämään.
Tyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.12.2016 10:52

Eikö sitä hullutkin joudu ensin vuoden sairauslomalle ja sitten vasta voi edes hakea eläkettä?
irmeli

ViestiKirjoittaja vibeke » 30.12.2016 13:13

No nyt löytyi!
vibeke

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet