Laiton uhkaus - syytekynnys siinä?

Re: Laiton uhkaus - syytekynnys siinä?

ViestiKirjoittaja Noolan » 25.12.2016 11:17

Ei muidenkaan ihmisten kohdalla ymmärretyksi tuleminen tarkoita oman tahdon toteutumista. Eihän pysk.poli oli lääkkeiden väärinkäyttösi takana vaan itsehän olet oman tahtosi mukaista lääkitystä toteuttanut kiertämällä yksityislääkäreillä?
Onko oma näkemyksesi se, että kuvailemassasi ajankohdassa toteutunut psykoterapian jakso olisi muuttanut tilannettasi oleellisesti?
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 14:22

Niin menenkin. Omaksi itsekseni heittäytyä todenteolla jos ehdotetaan jotain kelan vitun kurssia. En halua toipua. Sanoin jo että haluan vaan että minut jätetään rauhaan. Lopullisesti ja täydellisesti!
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.12.2016 14:56

trisse kirjoitti:... En halua toipua. Sanoin jo että haluan vaan että minut jätetään rauhaan. Lopullisesti ja täydellisesti!

Eihän se ole mikään ongelma; sinä saat aivan varmasti olla täysin rauhassa, jos niin haluat - mutta siitähän ei ole kyse, koska sinä vaadit, että yhteiskunta jatkossakin kustantaa sinut ylläpitosi täysin ja kokonaan.

Mitään sinä et kuitenkaan omasta mielestäsi ole yhteiskunnalta saanut, etkä liioin mielestäsi sille mitään velkaa, vaikka olet koko ikäsi yhteiskuntaa ja veronmaksajia kupannut, mutta silti et ole halukas itse tekemään oman elatuksesi eteen mitään. Et näytä edes ymmärtävän saaneesi yhteiskunnalta koulutuksesi ja koko aikuisikäsi elatuksen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 15:01

Millaista kommenttia odotat minulta?
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 25.12.2016 15:05

Hae ihmeessä mainitsemaasi 2000e työtä ja jättäydy täysin rauhaan?
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.12.2016 15:08

trisse kirjoitti:Millaista kommenttia odotat minulta?

En minä sinulta ole vuosikausiin mitään muuta odottanutkaan. Sinähän et selvästikään ymmärrä olevasi yhteiskunnalle velkaa niin paljon, että vaikka lopun ikäsi tekisit "palkatonta työtä", sinä et saisi velkaasi kuitattua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 16:09

Noolan kirjoitti:Hae ihmeessä mainitsemaasi 2000e työtä ja jättäydy täysin rauhaan?

En voi jos minut todetaan työkyvyttömäksi. Palkkatuki on vain työkykyisille. Siksi kaikki on sekavaa ja ambivalenttia.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 16:13

Pärjäisin siinä jos pomo hyväksyy 20-30% työpäivistä sairauslomaksi kuten viimeksi mutta etukäteen sitä ei voi tietää (saati kysyä työhaastattelussa)
trisse

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.12.2016 21:04

Noolan kirjoitti:Ei muidenkaan ihmisten kohdalla ymmärretyksi tuleminen tarkoita oman tahdon toteutumista. Eihän pysk.poli oli lääkkeiden väärinkäyttösi takana vaan itsehän olet oman tahtosi mukaista lääkitystä toteuttanut kiertämällä yksityislääkäreillä?
Onko oma näkemyksesi se, että kuvailemassasi ajankohdassa toteutunut psykoterapian jakso olisi muuttanut tilannettasi oleellisesti?

Auts.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 21:08

Noolan kirjoitti:Ei muidenkaan ihmisten kohdalla ymmärretyksi tuleminen tarkoita oman tahdon toteutumista. Eihän pysk.poli oli lääkkeiden väärinkäyttösi takana vaan itsehän olet oman tahtosi mukaista lääkitystä toteuttanut kiertämällä yksityislääkäreillä?

En huomannutkaan tätä viestiä.

En tiedä auttaako psykoterapia näin pahassa persoonallisuushäiriössä mutta jos auttaa niin tuo jakso ei olisi ollut yhtään sen huonompi kuin mikään muukaan. Varsinkaan kun olin löytänyt jo psykoterapeutin. Haastattelussakin kerroin päihdeongelmasta ja sanoi että hänellä ainoa raja on siinä ettei terapiaan saa tulla päihtyneenä. Sanoin että se nyt on itsestäänselvää ja ok.

Nyt olisi paljon huonompi jakso vaikken rauhoittavia enää käytäkään koska olen äärimmäisen väsynyt ravaamaan missään ja täynnä kurkkuani myöten 1 v 3 kk kestäneitä työkykytestejäkin...

Missä olen väittänyt että psyk poli olisi päihteiden väärinkäyttöni takana? Erikoinen väite...
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 21:14

Tarkoitin sitä lääkekommentilla että nuo lääkkeet joita en ole väärinkäyttänyt vaan käyttänyt täysin ohjeiden mukaisesti (Lyrica, SSRI:t, Cymbalta, Ixel, Doxal jne kaikki mitä on kokeiltu) ovat olleet hyödyttömiä, lihottaneet, aiheuttaneet aggressio-ongelman, Doxal ehkä aiheuttanut sydänmuutoksia. En edes muistanut väärinkäyttämiäni lääkkeeitä tuota kirjoittaessani mutta ne vielä päälle niin täysin miinukselle menee koko homma.
trisse

ViestiKirjoittaja Uni » 25.12.2016 21:31

Eikä Lyrica ole auttanut?
Uni

ViestiKirjoittaja trisse » 25.12.2016 21:49

Vaikea sanoa kun en tiedä millaista olisi ilman. Mutta aloitin sen 2009 ja ainakin 2009 ja 2010 olivat yhtä huonoja vuosia kuin sitä edellisetkin. Elleivät hieman huonompia.
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.12.2016 00:15

Eikö Lyrica ja Doxalit kuulu siihen valikoimaan joita syöt miten "parhaaksi näet" ? Miten SSRI-lääkkeltä voisi odottaa mitään vastetta ilman muita kuntouttavia toimia tai etenkään jos samanaikaisesti käyttää runsaasti alkoholia? Käsittääkseni vakava päihdeongelmasi oli vuosia julkisen puolen hoitavilta lääkäreiltä piilossa?
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.12.2016 00:43

Minä syön, miten parhaaksi näen. Oma apteekki. Ja työkyvytön, jos ei näillä ohjeilla jatkossa mennä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 01:35

Noolan kirjoitti:Eikö Lyrica ja Doxalit kuulu siihen valikoimaan joita syöt miten "parhaaksi näet" ?

Ei. Lyricaa olen ihan oma-aloitteisesti laskenut 600 mg:stä (johon se sairaalassa 2010 nostettiin) nykyiseen 375 mg:n. Lääkärin hyväksynnällä tietenkin sillä kapselia ei pysty puolittamaan itse. Lääkäri on valmis alentamaan sitä entisestään jos itse haluan. En ole koskaan ollut mikään Lyrican-väärinkäyttäjä sillä en saa siitä muuta kuin kovan nälän. Doxalia pahimpina unettomuuskausina nostin 350 mg:n mutta 99,9% kerroista olen käyttänyt 300 mg:tä (tai jopa 250). Miksi vitussa olet minun kimpussani valheittesi kanssa?

Noolan kirjoitti:Käsittääkseni vakava päihdeongelmasi oli vuosia julkisen puolen hoitavilta lääkäreiltä piilossa?

Ja oletat ilmeisesti että jotain tärkeitä interventioita, satsauksia, lääkehoidon muutoksia, hoitoyrityksiä jne. tehtiin sen jälkeen kun eivät enää olleet piilossa. Millä perusteella?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 01:50

Ryysy kirjoitti:Minä syön, miten parhaaksi näen. Oma apteekki. Ja työkyvytön, jos ei näillä ohjeilla jatkossa mennä.

No, sinä et ikinä olekaan syytettyjen penkillä. Täällä on kyllä oppinut että on eroa sillä kuka lääkkeitä väärinkäyttää - onko se trisse tai ryysy. Niinpä on hankala ottaa tosissaan Nolanin, Kyllästyneen tms. moraalista ylemmyyttä lääkkeiden väärinkäytöstä tai muusta sillä jos heidän silmissään "mukava" ihminen sitä tekee niin ei tule muuta kuin pikkaisen lisää pään silitystä. "Eeet kai sinä sitä rauuhoittavaa ottanut pikkaisen liikaa nyt..? Ajatteeles... resepti voii loppuua kessken ja sit tulee pahaa oloo..." (Ei millään pahalla ryysy sinulle - eihän se sinun vikasi ole että olet mukava.)

Saatana että vituttaa tää loputon joulu ja tämä paska foorumi jonka vertaistuki-puoli on kohdallani aina hieman tökkinyt. Loppuis nämä vitun pyhät niin pääsisi kotiin puuhailemaan omia juttuja ja unohtamaan tämän foorumin paskapäät. Kyrpii ihan saatanasti taas.
trisse

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.12.2016 02:05

Hys, hys.

Ihmettelin vain tuota lääkeväärinkäyttöä. Sadattuhannet opiaattiriippuvaisetkin käyvät töissä, mutta jos sellainen tänne erehtyisi, jo ois tarkka punninta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 26.12.2016 02:42

Niinpä.

En edes ymmärrä miten keskustelu meni lääkkeisiin kun vaan totesin sivulauseessa etten ole niistä paljon mitään saanut ja ois ollut yhtä hyvä olla ilman. Ymmärtäisin paremmin keskustelun etenemisen lääkkeiden väärinkäyttöön jos olisin tässä keskustelussa valittanut että tarvitsen ehdottomasti enemmän lääkkeitä ja nykyiset eivät riitä. Silloin keskustelun suuntaus olisi ollut ymmärrettävä mutta tälläisenään se on outo. Kummathan osapuolet - käsittääkseni - ovat samaa mieltä siitä ettei niitä lääkkeitä olisi tarvinnut niin paljon ollakaan. vai liekö noolan joku farmasia-uskovainen jonka herkkiä tunteita loukkaa ylipäänsä väite että joku on käyttänyt niin pitkään psyykelääkkeitä parantumatta kuin minä olen.
trisse

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.12.2016 12:03

trisse kirjoitti:Ja oletat ilmeisesti että jotain tärkeitä interventioita, satsauksia, lääkehoidon muutoksia, hoitoyrityksiä jne. tehtiin sen jälkeen kun eivät enää olleet piilossa. Millä perusteella?

Ei, vaan tarkoitan, että lähtökohtaisesti hoito menee pieleen mikäli oleellinen tieto hoidettavan henkilön tilanteesta ei tule esille. Älykkäänä ihmisenä tiedät ettei mikään psykiatrinen hoito tapahdu "potilaan puolesta" eikä minkään psyykelääkehoidon vastetta ole mahdollista arvioida akuutin alkoholiongelman voidessa hyvin.

Tarkoitus ei ollut "moralisoida" päihdeongelmasta vaan ihmetellä miten voit syytellä hoitotahoa tilanteestasi ja lähestyä asiaa siitä näkökulmasta, että olisit oikeutettu ilmaisen elämän etuihin ja muut ihmiset tahallisesti kiusaavat kun eivät sinulle sitä myönnä.
-J. K. Rowling
Noolan

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet