Vihaa ja puhetta vai vihapuhetta?

Re: Vihaa ja puhetta vai vihapuhetta?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 10:49

"Älyllistä epärehellisyyttä", voi vittu että sä olet fiksu.
Ja kyllähän minä sinua vihaan eli ei minulla ole sen suhteen mitään epärehellisyyttä.
Sinä et ole tämän aiheen aihe vaan viha.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.11.2016 10:57

Kaapo kirjoitti:"Älyllistä epärehellisyyttä", voi vittu että sä olet fiksu.
Ja kyllähän minä sinua vihaan eli ei minulla ole sen suhteen mitään epärehellisyyttä...

Olet epäjohdonmukainen; valitat muiden käytöksestä, mutta itse käyttäydyt kuin maailmassa ei muita ihmisiä tarvitsisi ottaa huomioon lainkaan.
Kaapo kirjoitti:... Sinä et ole tämän aiheen aihe vaan viha.

Toistan vielä:
Jos viittaat minuun, minä (hyvin todennäköisesti) siihen vastaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.11.2016 11:25

Psykopatologia kirjoitti: Olet Kaapo (suunnilleen ja muistamani mukaan) esittänyt ylläpitäjän vanhana juoppona,

Kaapo: Onko tämä pahin rikos? Annat jatkuvasti kuvaa itsestäsi, että olisit psykopaattinen vanha juoppo joka pelaa mind gameja netissä omalla keskustelupalstallaan, koska muualta tulee sinulle ja "käskynhaltijallesi" bannit.

"Psykopaattinen vanha juoppo" on mielestäni tuntuvan raskas rikos. "Mind game" -tulkinnalle taas voi löytää perusteluita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 11:40

(Kyllästyneelle)
No, mene sitten itseesi.
Saatko jotain nautintoa siitä että sinä kykenet herättämään ihmisissä negatiivisia tunteita, koska suurin osa tunteista mitä palstalla generoit on negatiivisia ja viha on niistä usein päälinmäinen. (Huomaa, ei kysymysmerkkiä.)

Itseasiassa en ole ikinä nähnyt sinun tukevan ketään tai olevan empaattinen.
(Ehkä sellaista on voinut tapahtua, mutta en ole palstalla oloaikanani nähnyt.) 95% viesteistäsi on negatiivisia ja tai jonkin henkilön ajojahtia.

Otan esimerkin julkisuudesta.
Esim. Jari Tervo on kuuluisa kirjailija, mutta julkisessa puhessaan hän generoi mielettömän määrän vihaa.
Hän "sylkee" tavallisen ihmisen naamaan. Kaikki jotka eivät jaa hänen "valistuneita" mielipiteitään ovat punaniska rahvasta ja "valkoista roskaväkeä".
Eli hän toimii lähtökohtaisesti väärin. Hän kuvittelee tekevänsä hyvää, mutta tekee kuitenkin enimmäkseen pahaa. Hän opettaa ihmisiä vihaamaan itsensä kalataisia halveksumalla avoimesti ja mitätöimällä ihmisten tunnesisältöä. Jos mies on todella älykäs, niinkuin hän mitä ilmeisemmin kuvittelee olevansa, niin luulisi kirjailijan verbaalisilla kyvyillä keksivän parempia tapoja ajaa asiaansa. Mutta miksi hän ei toimi toisin?
Siksi, koska hän haluaa kylvää omaa vihaansa ympäristöönsä. Niin tekee moni myös keskustelupalstoilla ja se myrkyttää ilmapiirin.
He eivät halua "rauhaa" vaan he haluavat sotaa, koska se luo paikkaa omalle aggressiiviselle egolle.
Sinä kylvät eniten vihaa ympärillesi tällä palstalla, et pyri rauhaan vaan sotaan.

Toinenkin mahdollisuus Tervon tapauksessa on nimittäin se että hän kosiskelee sitä ryhmää joka ostaa hänen kirjojaan ja paskat välittää ihmisistä joiden puolesta hän puhuu. Pitäisin tätä jopa erittäin todenäköisenä. Ehdotan että perustamme vastaanottokeskusken Tervon talon viereen.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 29.11.2016 11:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 11:51

Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti: Olet Kaapo (suunnilleen ja muistamani mukaan) esittänyt ylläpitäjän vanhana juoppona,

Kaapo: Onko tämä pahin rikos? Annat jatkuvasti kuvaa itsestäsi, että olisit psykopaattinen vanha juoppo joka pelaa mind gameja netissä omalla keskustelupalstallaan, koska muualta tulee sinulle ja "käskynhaltijallesi" bannit.

"Psykopaattinen vanha juoppo" on mielestäni tuntuvan raskas rikos. "Mind game" -tulkinnalle taas voi löytää perusteluita.

Hyväksyit kuitenkkin purematta "yksinäisen". Se selittäsi miksi pidät muutamasta vakio "oljenkorresta" kiinni ja "hyvää huolta" erivapauksineen.

Löytyy perusteluita "pyskopaattiselle vanhalle juopollekin".
Mutta vastaa sinä. Miten koet vihan palstalla, havaitsetko sitä?
Mielestäni pyrit toiminnallasi tehokkaasti myös ruokkiaan vihaa epäoikeudnmukaisilla päätöksillä ja teoilla.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.11.2016 12:08

Kaapo kirjoitti:No mene sitten itseesi...

Mikset sinä "mene itseesi"?
Sinä puhuttelet ihmisiä mm. ämmiksi, kääkiksi, akoiksi jne. Kehotat heitä "vetämään vitun päähänsä" tai "painumaan vittuun", ilmoitat vihaavasi esimerkiksi minua (koska minä olen arvostellut sinun käytöstäsi) - sekä väität (esimerkiksi) minun jotenkin ansainneen sinulta saamasi nimittelyt, uhkaukset ja seksuaalisen häirinnän ("tulit taas kerjäämään virtuaalikullia") ja niin edelleen.

Sinun oma käytöksesi ja toimintasi on sangen kaukana siitä mitä sinä yllä olevassa viestissäsi ilmoitat muilta toivovasi ja edellyttäväsi.

Jari Tervo on pisteliäs ja sarkastinen, mutta hän on myös (ainakin toisinaan) hauska, nopea oivaltaja sekä itseironinen, ja hänellä näyttää olevan hyvä ja laaja yleistietämys maailman asioista ja ilmiöistä.
Sinuna en arvostelisi hänen käytöstään, koska sinä et ainoastaan sylje, vaan kirjaimellisestikin (kuvan muodossa) kuset ihmisten naamalle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.11.2016 13:07

Kuva
Wumo - Nyt 29.11.2016 http://www.hs.fi/sarjakuvat/ (zoomaa pienemmäksi!)

Jokaisen on hyvä mennä itsehensä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.11.2016 13:24

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Miksi?

Jos olisit älykäs yhminen ymmärtäisit syyn ja pysyisit poissa ketjuistani,
koska mitä ilmeisemmin et kuitenkaan ole niin tulet roikkumaan niskassani maailman tappiin.
Syytä sitten jatkossa itseäsi.

Jotkut älykkyyden mittaajat ovat huuhaata.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.11.2016 14:27

Kaapo: Esim. Jari Tervo on kuuluisa kirjailija, mutta julkisessa puhessaan hän generoi mielettömän määrän vihaa.

En minäkään kaikesta Tervossa pidä, mutta tuollainen ajattelusi on finaalissa analyysissä kuitenkin virheellistä, koska kyse on loppujen lopuksi subjektin tulkinnasta subjektin esittämästä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 15:35

Tämä ongelmahan on alkanut pelkästään siitä että jotkut eivät siedä tiettyjä sanoja.
Ja homma eskaloituu koko ajan, koska sen annetaan eskaloitua.
Jopa tissit on perverssi sana, mutta useammalle ihmiselle normaali.
Eivät nämä ammattinärkästyjät oikeasti närkästy ja pahoita mieltään vaan hakevat koko ajan tekosyytä pahastua, jotta pääsevät purkamaan OMAA vihaansa ja katkeruuttaan. Tämä ilmiö ajaa muutamaa henkilöä jatkuvasti palstalla.

Tervo on monessa mielessä fiksu mies ja arvostan kirjailijana. Ihmisenä ja ihmisyyden tulkkina en arvosta.

Minä muuten menen itseeni koko ajan. Minä tiedän lyödessäni että lyön. Teen sen tahallani koska synnytät minussa jatkuvasti vihaa ja kuohuntaa.
Kaikki tämä toimintani on puhdasta vihaa.
Joku sanoi että tämä ei lakkaa ennen kuin jompikumpi meistä on kuollut. Se voi pitää paikkansa.
Minusta ihmiset jotka synnyttävät jatkuvasti ympäristössään vihaa, ovat kuolleena parempia ja kaikilla on parempi olla.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.11.2016 16:10

"Tämä homma" ei ole alkanut siitä, ettei joku siedä joitakin sanoja, vaan siitä, että sinä olet ryhtynyt nimittelemään, uhkailemaan, kun sinun viestejäsi on kritisoitu.

Ongelman ratkaisu on se, että sinä ryhdyt noudattamaan normaaleja käytöstapoja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 29.11.2016 17:16

Rakastakaa, älkää tapelko.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.11.2016 17:17

16:16
Psykopatologia kirjoitti:Kaapo: Esim. Jari Tervo on kuuluisa kirjailija, mutta julkisessa puhessaan hän generoi mielettömän määrän vihaa.
En minäkään kaikesta Tervossa pidä, mutta tuollainen ajattelusi on finaalissa analyysissä kuitenkin virheellistä, koska kyse on loppujen lopuksi subjektin tulkinnasta subjektin esittämästä.

Täsmennän ja täydennän myöhemmin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 30.11.2016 06:54

Psykopatologia kirjoitti:Täsmennän ja täydennän myöhemmin.

Voisitko myös vastata sinulle osoitettuun kysymykseeni vihasta?
Eli "Miten koet vihan palstalla, havaitsetko sitä?"

Minä nimittäin havaitsen, sekä itsessäni, että aika monessa muussakin.
Viha ei ole rakentava voima ja jos se hallistee palstaelämää (annetaan hallita) se tuottaa vahikoa ihmisille.

Muita kysymyksiä:
Oletko myös takastanaut puheeni Morrisin kirjan suhteen?
Eli että kirjassa olisi puhuttu naisen, suun ja huulien koon ja muodon yhtenevyydestä naisen emättimeen ja häpyhuuliin.
Sekä vanhusten koskettamisen tarpeestaa ja tunkeilusta ruuhkabusseissa.
Gorillan ja ihmisen peniksen eroavaisuuksista oli myös puhe.
Muistaakseni gorillan penis on ihmsen penikseen verrattuna pelkkä "kynän varsi".
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 30.11.2016 06:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 30.11.2016 06:57

Psykopatologia kirjoitti:16:16
Psykopatologia kirjoitti:Kaapo: Esim. Jari Tervo on kuuluisa kirjailija, mutta julkisessa puhessaan hän generoi mielettömän määrän vihaa.

Täsmennän ja täydennän myöhemmin.

Odotan innolla, koska ilmiö on minulle mielenkiintoinen ja Tervo julkisuuden henkilö joka käyttää vihaa (mielestäni) siinä kuin esim. Halla-ahokin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.11.2016 11:05

Kaapo kirjoitti:... Viha ei ole rakentava voima ja jos se hallistee palstaelämää (annetaan hallita) se tuottaa vahikoa ihmisille...

Kuitenkin ilmoitat avoimesti vihaavasi sekä lyöväsi tarkoituksella.

En ymmärrä. Minun mielestäni tuollainen on tekopyhää hurskastelua; "älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 30.11.2016 16:48

Tämä aihe käsittelee vihaa ja miten se syntyy, miten se eskaloituu ja mitä seurauksia siitä tulee.
Vihaa ylipäätään muilla esimerkeillä ja myös minun vihaani sinua kohtaan.
Mitään tekopyhää hurskastelua tässä ei ole. Minun vihani on sinusta lähtöisin. Olemuksesi generoi sitä minussa.
Jokainen kommenttisi lähinnä kuohuttaa ja haluasin iskeä tuolla parranajovälineelläni kallosi mäsäksi niin, että tekarit helähtää seinään.
(Tämä toki vain ajatusten tasolla, mutta sen visualisointi rauhoittaa mieltäni.)

Kunka pitkälle tunteistaan saa puhua?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.11.2016 20:02

Kyllästynyt on oikeasti hyvin lempeä, vaikka käyttää täällä netissä kovaa kieltä meihin sovinisteihin.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.11.2016 20:38

Kaapo kirjoitti:Tämä aihe käsittelee vihaa ja miten se syntyy, miten se eskaloituu ja mitä seurauksia siitä tulee.
Vihaa ylipäätään muilla esimerkeillä ja myös minun vihaani sinua kohtaan.
Mitään tekopyhää hurskastelua tässä ei ole. Minun vihani on sinusta lähtöisin. Olemuksesi generoi sitä minussa.
Jokainen kommenttisi lähinnä kuohuttaa ja haluasin iskeä tuolla parranajovälineelläni kallosi mäsäksi niin, että tekarit helähtää seinään.
(Tämä toki vain ajatusten tasolla, mutta sen visualisointi rauhoittaa mieltäni.)

Kunka pitkälle tunteistaan saa puhua?

Mutta sinun omat viestisihän ovat alusta alkaen lähes poikkeuksetta olleet joko aggressiivisia tai muuten normaalien käytöstapojen vastaisia.

Mielestäni on tekopyhää valistaa kansaa vihan negatiivisista vaikutuksista - ja sitten hekumoida minun pääni murskaamisesta.

PS. Minulla ei ole tekareita.
Vai viittasitko kenties omaan purukalustoosi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 01.12.2016 03:36

Taas Kyllästynyt valehtelee päin naamaa!
Tällä palstalla on jo useasti todistettu, että viestini ovat alussa olleet hyvinkin asiallisia.
Itseasiassa heti ensimmäisestä viestistäni sain Kyllästyneeltä aggressiivisen vastaanoton ja homma on siitä lähtien jatkunut systemaattisena jahtaamisena päivästä toiseen. Juuri tästä johtuen viestieni sävy nimenoaan Kyllästynnyttä kohtaan on muuttunut.
Muut saavat täysin asiallista kohtelua, paitsi silloin kun käyvät persoonaani kiinni.
Neutraaleihin teksteihin vastaan neuraalisti, mutta leimaaviin tai negatiivisella tunnesisällöllä varustettuun vastineeseen vastaan sen ansaitsemalla tavalla.
Pyrin myös kannustamaan ihmisiä silloin kun he kannuustusta ansaitsevat tai sanovat jotain mielestäni oivaltavaa.

En usko että Kyllästynyt tulee ikinä muuttamaan tapojaan suhteeni vaikka seisoisin päälläni.
Hän on kohteensa valinnut ja laatikoinnut. Siitä boxista ei ole ulospääsyä.
Hän tietää herättävänsä vihaa ja negatiivisia tuntemuksia ja siitä huolimatta jatkaa.
Hän nauttii siitä syvästi.

Sanoin että ajatuksissani. Ajatuksissani hänellä on tekakrit.

Ihmisen kasvojen tuhoaminen liittyy vihaan. Eli se paikka turmellaan mistä tulee inhoittavaa ääntä.
Luulisin että tämä näkyyy myös rkostilastoissa esim. perheväkivallan osalta. (En tiedä arvelen).

Kuinka moni käyttää väkivaltaa ajatuksissaan?
Minä käytän joskus.
En tosin muista aikaa milloin olisin viimeksi oikeassa elämässä visualisoinut vastaavaa mitä Kyllästyneen kohdalla.
Uskoisin että väkivalta mielessä on yksi ihmisen keino purkaa patoutunutta vihaansa tiettyyn kohteeseen, kun muut keinot loppuvat.
Jos tämä mekanismi ei toimi saattaa se aiheuttaa oikean ja kouriintuntuvan reaktion ihmisessä.
Tätä en tiedä, mutta arvelen sen olevan näin.

Toinen juttu sitten on väkivaltafantasiat, luulisin niiden olevan merkki luonteen häiriöstä tai orastavasta mielen sairaudesta. (Vastatkoon jos joku paremmin tietää.)
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 01.12.2016 03:52, muokattu yhteensä 5 kertaa
Kaapo

EdellinenSeuraava

Paluu Terapiaa