Vihaa ja puhetta vai vihapuhetta?

Vihaa ja puhetta vai vihapuhetta?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 06:23

Ajattelin kirjoittaa vihapuheesta ja "vihapuhetta", koska se on ollut niin usein esillä, myös tällä palstalla monessa muodossa.
Eli nyt tulee kamaa josta ei varmasti moni pidä. Ehkä viha tekee tehtävänsä ja siitä avautuminen.

Ylläpito on kannnustanut, että myös omista tunteistaan saa ja pitääkin puhua.
Puhun siis myös omasta näkökulmastani, tunteistani ja havainnoistani tällä palstalla ja yleensä sosiaalisessa mediassa.

Kun tulin palstalle en tiennyt mitä on ”viha” internetissä. Tai no, tiesin, mutta se ei ollut mitenkään vallitseva olotila.
Tällä palstalla olen oppinut tuntemaan vihaa. Tunnen sitä nykyisin liki aina, joka päivä kun kirjoitan tänne. Viha on palstalähtöistä ja se generoituu nimenomaan tältä palstalta. Olen taantunut ihmisenä ja persoonana täällä ollessani. Tässä on ajattelemisen aihetta.
Tunnetko sinä vihaa ja negatiivisia tunteita liki aina palstalle kirjoittaessasi?

Viha tarttuu.
Jos vuodesta toiseen joku tai jotkut kohdistavat sinuun nälvimistä, vähättelyä ja mollaamista (vihaa), opit lopulta vihaamaan noita ihmisiä. Rehellisesti sanottuna, minä vihaan tiettyjä ihmisiä tällä palstalla. Vihaan heitä, koska mitä ikinä kirjoitankin asiat käännetään ylösalaisin. Tietyt ihmiset ”epäilevät” jopa kykyjäni lasteni kasvattajana, avoimesti tai vittuilemalla. Joku haluaa myös väen väksin vääntää minusta raiskaajan tai muuten vaan verbaalisesti täysin lahjattoman henkilön, osallistumatta itse asettamiinsa kilpailuihin tai antamatta ainoatakaan asiallista viestiä avaamiini kirjallisuusketjuihin tai ylipäätään mihinkään. Pelkää mollausta päivästä toiseen. Kaikki pyritään kääntämään päälaelleen ja henkilöiden oman vihan ja mitättömyyden tunteen heijastumaksi. Minä siis voin huojentuneena sanoa, että vihaan joitain ihmisiä tällä palstalla ja viha tarttuu.
Viha ei saa positiivista muutosta aikaan käytöksessäni vaan se tehokkaasti ruokkii päinvastaista toimintaa.

Olen kokeillut monia asioita ja tuntuu, että ne ei mene jakeluun vaan sama meno persoonaani kohtaan jatkuu.
Minua ei hyväksytä omana itsenäni vaan minun pitäisi muuttua jonkun toisen henkilön mielen mukaiseksi.
Se EI tule tapahtumaan.

Taidan pikkuhiljaa oppia vihaamaan silloin tällöin myös ylläpitoa.
En bannien takia vaan hänen epäoikeudenmukainen toimintansa toisinaan vaikuttaa psykopaatin leikiltä.
Yksinäinen juoppo vanha mies, joka leikkii psykopaattiystävänsä kanssa valtapelejä internetissä? Eikö ollutkin karseasti sanottu?
Vai onko kysymys siitä, että hän ei vain ymmärrä?

Joku muu on joskus myös puhunut vihasta palstalla ja sen tuntemisesta. Luultavasti vihaan jossain vaiheessa turtuu ja sitä seuraa tylsistyminen. Silloin asiat ovat yhdentekeviä ja se mitä sanotaan, menettää merkityksensä. Ihminen muuttuu tahdottomaksi ”hyväksyjäksi” joka toistaa papukaijana, ”palstalla palstan säännöillä” vaikka itse kokisi ne epäoikeudenmukaisiksi.

En pidä tätä palstaa kenenkään vertaistukifoorumina, vaan muutaman henkilön omanan leikkikentttänä, jossa kaikki toimii heidän ehdoillaan. Leikkikenttänä jossa mieleltään sairaat ihmiset ruokkivat omaa sairauttaan ja purkavat omaa vihaansa ympäristöönsä, pyrkien tekemään muista ihmisistä alisteisia omalle vihalleen ja mielipiteilleen. Toivoisin, että viranomaiset ottaisi tutkintaan mitä MT-palstoja voidaan vertaistukifoorumeina pitää ja markkinoida. Omat kokemukset tästä palstasta ovat hyvin negatiivisia.

Positiivista lienee se, että pystyn tarkkailemaan edelleenkin omaa toimintaani ja palstan toimintaa itseni ja palstan ”ulkopuolisena”, ottamaan etäisyyttä ja hatkat.
Pystytkö sinä?

Tähän varmaan kapsahtaa sitten aimo liuta kysymyksiä, syyllistämistä ja ”oivalluksia” palstan muutamalta pyhältä lehmältä.
Kuin se, että miksi olet palstalla jos kokemus on negatiivinen?

Juice Leskinen: Pidä vakan alla kynttilää. 3:05
https://www.youtube.com/watch?v=1DzI_5ZJ364
Kaapo

Re: Vihaa ja puhetta vai vihapuhetta?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 06:52

Sain tänään viestin, että bannini on poistettu 27.11.2016.
Kannatttiko?
Mikään nimittäin ei tule kohdallani muuttumaan mikäli sama rumba jatkuu.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 07:04

"miksi olet palstalla jos kokemus on negatiivinen?"
Hyvä kysymys, jonka minä voin hyvin kuvitella esittäväni.
En ole ikinä tajunnut tätä nettimaailman ilmiötä, että ihmiset yhä uudelleen ja uudelleen hakeutuvat foorumeille, joilla he kokevat olonsa kurjaksi. Muistan joskus vuosia sitten aiheuttaneeni närkästystä ehdottaessani jollekin, että panisi koneestaan piuhat poikki, jos muu ei auta pysymään poissa toistuvaa pahaa mieltä aiheuttavalta nettifoorumilta. Olen edelleen samaa mieltä.

Kuulostaa kovin dramaattiselta ja keskenkasvuiselta sellainen, että aikuinen ihminen oppisi vihaamaan jonkin nettifoorumin vuoksi - aivan kuin hänellä ei olisi elämää nettimaailman tai (jonkin tietyn?) nettifoorumin ulkopuolella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 08:01

Jos minä olisin kimpussasi jatkuvasti, hyökkäisin jokaista viestiäsi vastaan,
valehtelisin ja vääristelisin sanomisiasi niin todenäköisesti vihaisit minua ainakin hetkittäisesti.
Minä vihaan tiettyjä ihmisiä juuri tuosta syystä ja nimenomaan netissä.
Oikeassa elämässä en vihaaa ihmisiä, koska yhtä epämielyttäviä IRL kontakteja minulla ei ole.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 28.11.2016 09:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 08:41

Mirri kirjoitti:Kuulostaa kovin dramaattiselta ja keskenkasvuiselta sellainen, että aikuinen ihminen oppisi vihaamaan jonkin nettifoorumin vuoksi - aivan kuin hänellä ei olisi elämää nettimaailman tai (jonkin tietyn?) nettifoorumin ulkopuolella.

Boldasin oleellisen.
Vihaan myös seniilejä idiootteja jotka hahmottavat mailmaa oman putkinäkönsä kautta.

Kuulostaa myös kummallisesta puheelta mammalta joka ei kuulemma uskaltaudu ulos omasta mökistään.

Mutta tämän Mirrin viestin tarkoitushan oli puhtaasti toisen leimaaminen, ei itsetutkiskelu.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.11.2016 11:49

Koska mitä ilmeisimmin Kaapon hyökkäys on suunnattu minua vastaan, kommentoin sitä omalta osaltani.

Kaapo pelmahti palstalle ja aloitti jokseenkin välittömästi suoltaa palstalle seksuaalissävytteistä, jopa selkeästi seksuaaliseksi häirinnäksi tunnistettavaa sisältöä. Kun minä hänen kirjoituksiaan kommentoin ja arvostelin, sain hänet kimppuuni ja osakseni nimittelyä ja solvauksia.

Lukuisista kehotuksista huolimattakaan Kaapo ei ole käytöstään muuttanut, vaan päinvastoin on ryhtynyt yhä voimakkaammin hyökkäämään erityisesti minua vastaan.
Mitään asiatonta en ole sanonut tai tehnyt; Kaapo ei vain tunnu uskovan, ettei hänen käytöksensä ole ollut asiallista eikä soveliasta vaan loukkaavaa ja häiritsevää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 13:00

Kaapo kirjoitti:Kuulostaa myös kummallisesta puheelta mammalta joka ei kuulemma uskaltaudu ulos omasta mökistään.

Älä hyvä mies usko kaikkea mitä netissä höpistään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 14:40

Kyllästyneen mielestä mikä tahansa on seksuaalista häirintää, jopa sana tissit tai daisarit.
Kyseinen häirintä on ihan sinun oman harhaisen pääsi tuottamaa sisältöä.
Ja mitä enemmän sinä minua suututat sitä enemmän "vapaudun" ja haistatan sinulle paskat.
"Lyön tekokyrvällä otsaan", koska ansaitset.

JA sinä mielestäni olet paha ihminen. (Tästä sitten puolen vuoden bannit...)
Pyrit tietoiseen ihmisten vahingoittamiseen ja itsetunnon murtamiseen.
Tietenkin kiellät, koska olet ottanut peitoksesi jonkinlaisen "palstapelastajan ja naiseuden suojelijan" roolin, jonka alle voit kätkeä oman aggressiivisuutesi.
Näet kummituksia kaikkialla, missä niitä ei ole.
Sinä olet mielestäni "hakattu nainen" joka kostaa internetissä miespuolisille kärsimäänsä pahaa, koska kukaan ei voi tulla täällä vetämään turpaan.
Generoit VIHAA kaikkialla missä liikut.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 14:42

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Kuulostaa myös kummallisesta puheelta mammalta joka ei kuulemma uskaltaudu ulos omasta mökistään.

Sinuna muuten pitäisin tästä lähin turpani kiinni minun ketjuissani.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.11.2016 14:59

Kaapo kirjoitti:Kyllästyneen mielestä mikä tahansa on seksuaalista häirintää, jopa sana tissit tai daisarit...

Kaikki ei ole seksuaalista häirintää. En pidä sanoista "tissit" tai "daisarit", mutta vain sana(t) ei riitä tekemään viestistä seksuaalista häirintää, vaan siihen tarvitaan myös viestin muu sisältö, tarkoitus ja sävy.
Kaapo kirjoitti:... Ja mitä enemmän sinä minua suututat sitä enemmän "vapaudun" ja haistatan sinulle paskat.
"Lyön tekokyrvällä otsaan", koska ansaitset...

Vaikka en pidäkään sanoista "tissit" ja "daisarit", minä en ole ansainnut sinun haistattelujasi. Enkä sivumennen sanoen ole ansainnut uhkailujasikaan.
Kaapo kirjoitti:... JA sinä mielestäni olet paha ihminen. (Tästä sitten puolen vuoden bannit...)
Pyrit tietoiseen ihmisten vahingoittamiseen ja itsetunnon murtamiseen...

Tuo on vain sinun luulosi. Ei onneksi mitään muuta.
Kaapo kirjoitti:... Tietenkin kiellät, koska olet ottanut peitoksesi jonkinlaisen "palstapelastajan ja naiseuden suojelijan" roolin, jonka alle voit kätkeä oman aggressiivisuutesi...

En minä sitä mihinkään kätke. Minähän olen vihainen siitä, että täällä(kin) sitkeästi kukkii naisvihamielisyys ja naisia/naisia halvennetaan sekä loukataan toistuvasti. Vaikuttaa vielä siltä, ettei osa loukkaajista edes huomaa, että ajat ovat muuttuneet, eikä enää ole sopivaa esimerkiksi mainostaa pikkujouluja tilaisuutena joissa voi "luvan kanssa käpälöidä firman nuoria misuja".
Eihän noita voi edes vitsinä pitää, koska ne eivät ole hauskoja, vaan pelkkää menimismipaskaa.
Kaapo kirjoitti:... Näet kummituksia kaikkialla, missä niitä ei ole...

Kun sinä käytät naisista nimityksiä "muija", "akka", "ämmä", "huora" jne. ne eivät ole mitään harhoja tai kummituksia vaan sinun kirjoittamiesi kommenttien todellista sisältöä.
Kaapo kirjoitti:... Sinä olet mielestäni "hakattu nainen" joka kostaa internetissä miespuolisille kärsimäänsä pahaa, koska kukaan ei voi tulla täällä vetämään turpaan...

Vaikuttaa siltä, että sinä haluaisit vetää minua turpaan - ja virtuaalisestihan sinä olet niin tehnytkin.
Kaapo kirjoitti:... Generoit VIHAA kaikkialla missä liikut.

Älä viitsi liioitella. Et sinä tiedä missä kaikkialla minä liikun, tai mitä missäkin generoin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.11.2016 15:01

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ketjut eivät ole kenenkään yksityisomaisuutta, eikä muutenkaan ole tarkoituksenmukaista, saati asiallista, nimitellä tai uhkailla ketään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 15:04

VEDÄ VITTU PÄÄHÄS KÄÄKKÄ!
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 16:40

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Miksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.11.2016 16:58

15:58
Olet Kaapo (suunnilleen ja muistamani mukaan) esittänyt ylläpitäjän vanhana juoppona, haukkunut käskynhalijan koiraa rakiksi ja suositellut Mirrille(kin) vittuun menemistä tms. Voi olla, että olen kannustanut ihmisiä ilmaisemaan ajatuksiaan, mutta en ole tuollaista tarkoittanut.

Yksityiskohtaukset kuvaukset suuresta sukuelimestasi ja ohjeesi lemmenleikkien suhteen yms. ovat osoittautuneet ongelmallisiksi niiden ekshibistionistisuuden vuoksi. Ko. kuvaukset ja ohjeet voivat olla hyviäkin, mutta helposti syntyy mielikuva, että niiden tarkoitus ei ole muiden hyvä tai auttaminen vaan itsen esiin tuominen. Muut eivät halua tai pysty tuonkaltaiseen vastavuoroisuuteen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 04:04

Mirri kirjoitti:Miksi?

Jos olisit älykäs yhminen ymmärtäisit syyn ja pysyisit poissa ketjuistani,
koska mitä ilmeisemmin et kuitenkaan ole niin tulet roikkumaan niskassani maailman tappiin.
Syytä sitten jatkossa itseäsi.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 04:15

Psykopatologia kirjoitti:15:58
Olet Kaapo (suunnilleen ja muistamani mukaan) esittänyt ylläpitäjän vanhana juoppona,

Onko tämä pahin rikos? Annat jatkuvasti kuvaa itsestäsi, että olisit psykopaattinen vanha juoppo joka pelaa mind gameja netissä omalla keskustelupalstallaan, koska muualta tulee sinulle ja "käskynhaltijallesi" bannit.

Psykopatologia kirjoitti:haukkunut käskynhalijan koiraa rakiksi ja suositellut Mirrille(kin) vittuun menemistä tms. Voi olla, että olen kannustanut ihmisiä ilmaisemaan ajatuksiaan, mutta en ole tuollaista tarkoittanut.

Kunnioittava nimike "käskynhaltija".
Onko tämä toisiksi suurin rkokseni, että olen kutsunutt tuota vitun typerän näköistä avatarta rakiksi?
Vaiko se että "pyhä lehmä" sai ruman sanan?

Tässä ne sinun suosikki naisesi ovat sievästi koolla, ehkä vielä yksi puuttuu.

Psykopatologia kirjoitti:Yksityiskohtaukset kuvaukset suuresta sukuelimestasi ja ohjeesi lemmenleikkien suhteen yms. ovat osoittautuneet ongelmallisiksi niiden ekshibistionistisuuden vuoksi. Ko. kuvaukset ja ohjeet voivat olla hyviäkin, mutta helposti syntyy mielikuva, että niiden tarkoitus ei ole muiden hyvä tai auttaminen vaan itsen esiin tuominen. Muut eivät halua tai pysty tuonkaltaiseen vastavuoroisuuteen.

Tarkoitat siis muilla ettei "Käskynhaltijaasi" pysty? Palsta toimii selkeästi yhden tai kahden henkilön ehdoilla. Onko tämä päätarkoituksesi?

Kaikki muut tuntuvat pystyvän tai jättävät kirjoitukseni omaan arvoonsa. Ainoastaan tämä verikoirasi on kimpussani jo päivästä yksi.
Valehtelee ja vääristelee sanomisiani kaiken aikaa. Todisteaineisto on olemassa. Menkää lukemaan päivää yksi ja ja KAIKKI päivät sen jälkeen niin toiminta on selkeästi havaittavissa.

Minä en muuten ole koskaan väittänyt sukupuolielintäni suureksi.
Olen sanonut millainen se on kun sitä on jonkun toimesta kyseenalaistettu ja arveltu pieneksi.
Sinä kerrot nyt asiasta omaa tulkintaasi joka on mielikuvituksesi tuote.

JA minä kirjoitan monista asioista hyvinkin vaihtelevasti. Avausteni kirjo on laaja enkä ole ns. yhden asian mies.
Jos joku päättää allergisoitua jostain kirjoituksestani tai kommentistani on vika juuri nimenomaan siinä päätöksessä.
Tätä nykyään vain ammattiprovosoitujat pahastuu, muut antavat tilaa olla oma itseni.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 05:00

Tämä keskustelunavaus käsittelee vihaa ja vihapuhetta.
Nykyään netissä ei saa puhua kuinka haluaa. Tietyt asiat ovat muuttuneet rangaistaviksi.
Asia ei kuitenkaan ole kovin yksinkertainen, nimittäin aina se "vihainen" ihminen ei ole vihan alku ja juuri.
Juuri on usein manipuloinnissa.

Netissä on nykyisin keissejä mennyt tutkintaan jossa joku "persu" on uhkaillut "suvakkia".
Suvakki kuitenkin sattuu itse olemaan selkeästi ja todistettavasti mielenterveysongelmainen, joka purkaa omaa elämänkokemuksistaan kumuloituvaa vihaansa "persuun, lailliseen kohteeseen" ja manipuloi ihmisen pikku hiljaa polttamaan kääminsä. Tämä sisältää yleensä toisen kykyjen vähättelyä, aliarvioimista ja totuuden vääristelyä. Lopputuloksena vastapelurilta uhkailua ja nimen julkistamista netissä. Luultavasti mielenterveysongelmaa löytyy molemmin puolin sillä normaalit ihmiset ei vajoa tuolle asteelle.

Eli jonkun kolmannen asian tiimoilta on kehittynyt niin voimakasta henkilökohtaista vihaa joka pikkuhiljaa eskaloituu ja lopulta aktivoituu suoraksi toiminnaksi. Se asia mistä on erimielisyyttä, muuttuu toisarvoiseksi ja kysymys on pelkästä henkilökohtaisesta puhtaasta vihasta. Usein "suvakki" on sen vihan käynnistäjä ja moottori. Heillä yleensä taustalla omaa henkilökohtaista vihaa jota puretetaan sopivasti valittuun "lailliseen" kohteeseen. Viha tarttuu ja eskaloituu. Tulee jopa tappouhkauksia.
Tämä alkaa olla arkipäivää.

MT-palstat on otollisia kasvualustoja tällaiselle vihalle.
Itsekin olen oppinut vihaamaan täysin tuntematonta henkilöä ja joskus tunnen jopa hetkittäistä murhanhimoa.
Olen toki "järjissäni" ja pidän toimintani ajatusten tasolla.

Henkilöt jotka avaavat "mielenterveys ja tukipalstoja" pitäisi tutkia ja heidän toimintaansa tarkkailla, koska vihan synnyssä ja ihmisten henkisen terveyden kunnossa näillä palstoilla on merkitystä. Kommentit mitä olen tämän palstan kohdalla kuullut, ovat enemmän negatiivisia kuin positiivisia ja oma palstakokemukseni vahvistaa sen.
Viranomaisten pitäisi avata ilmiantonumero tai e-maili jonne voi ilmoittaa epäilyttävää toimintaa.
Ilmiantokontaktin tulisi olla jokaisella palstalla selkeästi näkyvissä.
Jos palstoilla alkaa ilmetä liikaa negatiivista toimintaa tulee kyseiset palstat lakkauttaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.11.2016 05:20

Kaapo kirjoitti:Tähän varmaan kapsahtaa sitten aimo liuta kysymyksiä, syyllistämistä ja ”oivalluksia” palstan muutamalta pyhältä lehmältä.
Kuin se, että miksi olet palstalla jos kokemus on negatiivinen?

Aloitusviestissäsi suorastaan kutsuit paikalle puhumalla pyhistä lehmistä. Minullahan se pyhä lehmä oli pitkään allekirjoituksessani, tosin kysymysmerkillä varustettuna.
Turha rutista, jos itse kutsut koolle ja kutsuusi vastataan. ;)
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 05:30

Ei tää avaus ole sulle eikä Kyllästyneelle. Tän tarkoitus on aivan muuu. Tiedän toki että tungette mukaan liki kaikkeen mitä kirjoitan.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.11.2016 10:38

Kaapo kirjoitti:Ei tää avaus ole sulle eikä Kyllästyneelle. Tän tarkoitus on aivan muuu. Tiedän toki että tungette mukaan liki kaikkeen mitä kirjoitan.

Toivottavasti et harjoita niin suurta älyllistä epärehellisyyttä, että kiistäisit tämän ketjun aloitusvietissäsi viitanneesi minuun.
Ja jos minuun viitataan, on hyvin todennäköistä että minä viittaukseen vastaan.
Kyllästynyt

Seuraava

Paluu Terapiaa