Just a little visit

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Just a little visit

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.11.2016 19:28

irmeli kirjoitti:Olisit sinä itse lukenut linkkini
" Ruotsi lopetti tällä viikolla juridisen sukupuolensa korjaavien pakkosterilisoinnit.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson (sd) on luvannut asettaa tämän vuoden kuluessa työryhmän pohtimaan transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta annetun lain muutostarpeita."
Juttu on kyllä pari vuotta vanha mutta laki ei ole Suomessa muuttunut.

Suomessa lisääntymiskyvyn menetys sukupuolikorjauksen haluaville ei ole oma valinta vaan laki sen määrää.
Se on oma valinta siinä mielessä, että koko sukupuolen korjaushan on ihmisen oma valinta alunperin.

Sanoinkin tuossa että myös suomessa siihen on tulossa muutos. Tanskassa on vireillä lakialoitus jossa sukupuolensa voi korjata täyttämällä lääkärin kyselykaavakkeen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 19:32

:D Kävit muuten äsken mun kirjoituksen jälkeen lisäämässä muutoksia kirjoitukseesi.
Suomeen ei näytä tulevan mitään muutoksia, kun vuoden 2013 jälkeen asiasta ei näytä olevan mitään puhetta.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 19:33

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Suomessa sukupuolenkorjausleikkauksessa olleet ovat eunukkeja.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305636611046
"Suomessa sukupuolenkorjaus edellyttää yhä lisääntymiskyvyttömyyttä".

Jos siis nainen teettää itsestään miehen, ei se mies kuitenkaan saa kunnon munia. Tuhkamunat niinsanotusti.
Jos toisinpäin, niin mies-nainen ei saa kai kohtua???

Kotimaan kirjoitus on täysin huitunplittua.Eunukit ovat miespuolisia, joilta on poistettu sukuelimet.Heillä ei ole mitään tekemista transsukupuolisuuden kanssa.
Jos olisit viitsinyt perehtyä sukupuolenkorjaus operaatioihin edes vähän, tai transsukupuolisuuteen, et esittäisi tuommoisia typeryyksiä.Eivät he ole mitään eunukkeja. Sinä vaan et tunnu ymmärtävän eroa.
Tokihan Trans-ihminen on lisääntymiskyvytön. Se on oma valinta.Useimmilta transmiehiltä on poistettu rinnat ja kohtu ja he saavat testosreronihoitoa koko ikänsä, joiten hellä alkaa parrankasvu, äänen madaltuminen ym ulkoiset miessukupuolen tuntomerkit. Eiväthän he siittiöitä saa. Samoin kuin transnaiset eivät saa munasoluja. Vielä nykyjään heidät on lääketieteellisesti todettava lisääntymiskyvyttömiksi, mutta tähän on tulossa muutos.
Siksi he mieluummin käyttävätkin etuliitettä trans-
Miksi sinä irmeli haluat ilmaista asian tuolla halveksuvalla ja loukkaavalla tyylillä? Se kertoo ainoastaan sinun omasta kapeanäköisyydestäsi ja suvaitsemattomuudestasi. Miltä tuntuisi jos sinusta käytettäisiin nimitystä maho, ikäänkuin lehmästä joka ei pysty vasikoimaan?

Sateentekijä aika paljon tätä kirjoitusta muokkasi.
Mahohan en ole kylläkään. Mulla on ihan kaikki vehkeet tallella millä lapsia voi tehdä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.11.2016 19:36

irmeli kirjoitti:https://takku.net/forum/viewtopic.php?showtopic=16939
"Myös Suomessa kansalaisjärjestöt ovat vaatineet voimakkaasti lain uudistamista. Pakkosteriloinnit loukkaavat transsukupuolisten ihmisoikeuksia, sillä osa heistä voi saada omia biologisia jälkeläisiä."

Tuo on oikeaa asiaa!
Suomi on näissä( kin ) asioissa takapajula.

Omien jälkeläisten saaminen transihmisillä ei ole aivan yksiselitteinen. Sehän riippuu suuresti siitä, miten laajat korjausoperaatiot tehdään.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.11.2016 19:38

irmeli kirjoitti::D Kävit muuten äsken mun kirjoituksen jälkeen lisäämässä muutoksia kirjoitukseesi.
Suomeen ei näytä tulevan mitään muutoksia, kun vuoden 2013 jälkeen asiasta ei näytä olevan mitään puhetta.

En muuten tehnyt mitään korjauksia sinun kirjoitustesi perusteella, sinä tungit tapasi mukaan toisen tekstin päälle silloin kun itse sitä korjasin :x
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.11.2016 19:41

Irmeli kirjoitti:
Mahohan en ole kylläkään. Mulla on ihan kaikki vehkeet tallella millä lapsia voi tehdä.
irmeli

Maho olet eli lisääntymiskyvytön, sanon noin jos sinä väität että trans-ihminen on eunukki.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 19:42

Kaikesta sinäkin jaksat perkele kinata.

Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 02.11.2016 18:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Mun viesti tuli irmeli » 02.11.2016 18:16
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 19:43

Sateentekijä kirjoitti:
Irmeli kirjoitti:
irmeli

Maho olet eli lisääntymiskyvytön, sanon noin jos sinä väität että trans-ihminen on eunukki.

Joo voimme näin sopia.
Minä olen maho, poikasi eunukki.
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.11.2016 19:57

Sateentekijä: Omien jälkeläisten saaminen transihmisillä ei ole aivan yksiselitteinen. Sehän riippuu suuresti siitä, miten laajat korjausoperaatiot tehdään.

Kuitenkin trans-ihmiset "korjataan" inter-ihmisiksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.11.2016 20:00

Sateentekijä: Sanoinkin tuossa että myös suomessa siihen on tulossa muutos. Tanskassa on vireillä lakialoitus jossa sukupuolensa voi korjata täyttämällä lääkärin kyselykaavakkeen.

Viittaat "sukupuolella" tuossa kai henkilö-tunnukseen? Et hormoni- yms. -hoitoihin? Tarkkuutta kirjoituksiin!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 20:08

Ja muutenkin virheellistä ns. tietoa sateentekijältä.
Tanskan laki on ollut voimassa 2014.

http://yle.fi/uutiset/3-7320406
Tanskassa juridista sukupuoltaan saa jatkossa vaihtaa omalla ilmoituksella maistraattiin. Ruotsissa taas luovuttiin viime vuonna transihmisten sterilisaatiovaatimuksesta. Suomessa asiaan on herätty peruspalveluministeri Susanna Huovisen mukaan hitaasti.
25.6.2014 klo 16:28 päivitetty 25.6.2014 klo 19:04
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.11.2016 20:19

Toisessa ketjussa ("Montako ...) on Suomen mietintö tuosta ("translaki"). viewtopic.php?f=8&t=18240&p=275364&hilit=translaki#p275364
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.11.2016 20:58

Muistio on 6.5.2015 ja sen jälkeen ei ole mitään kai kuulunut?
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 03.11.2016 00:50

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Olisit sinä itse lukenut linkkini
" Ruotsi lopetti tällä viikolla juridisen sukupuolensa korjaavien pakkosterilisoinnit.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson (sd) on luvannut asettaa tämän vuoden kuluessa työryhmän pohtimaan transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta annetun lain muutostarpeita."
Juttu on kyllä pari vuotta vanha mutta laki ei ole Suomessa muuttunut.

Suomessa lisääntymiskyvyn menetys sukupuolikorjauksen haluaville ei ole oma valinta vaan laki sen määrää.
Se on oma valinta siinä mielessä, että koko sukupuolen korjaushan on ihmisen oma valinta alunperin.

Sanoinkin tuossa että myös suomessa siihen on tulossa muutos. Tanskassa on vireillä lakialoitus jossa sukupuolensa voi korjata täyttämällä lääkärin kyselykaavakkeen.

Mutta eikö se ole kuitenkin totta että sukupuolensa korjattavaksi laittaneiden älykkyysosamäärä on keskimäärin 7,5 pistettä pienempi kuin sukupuoleensa tyytyväisten?
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.11.2016 12:33

Minä tiedän ainakin sen, että transsukupuolisen henkilön täytyy olla psyykkisesti vankkaa tekoa jaksaakseen elää. Voisin arvella, että se psyykkinen vahvuus, joka sisältää melkoisen määrän erilaisia elämässä selviytymisen taitoja, sisältäisi myös älykkyyttä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.11.2016 12:54

Minä tiedän senkin, että ihmisen täytyy olla melkoisen vahvaa tekoa niin henkisesti kuin fyysisestikin pärjätäkseen elämässä, vaikkei siitä hengissä selviäkään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.11.2016 13:00

Mitä elämässä pärjäämisellä tarkoitetaan?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.11.2016 13:03

Voi ajatella niinkin tietysti, että kukin tavallaan tassuttaa. Pärjäämisen tilalle voi laittaa myös sanan selviytyä, josta monen kohdalla on paremminkin kyse.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 03.11.2016 17:00

irmeli kirjoitti:Suomessa sukupuolenkorjausleikkauksessa olleet ovat eunukkeja.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305636611046
"Suomessa sukupuolenkorjaus edellyttää yhä lisääntymiskyvyttömyyttä".

Jos siis nainen teettää itsestään miehen, ei se mies kuitenkaan saa kunnon munia. Tuhkamunat niinsanotusti.
Jos toisinpäin, niin mies-nainen ei saa kai kohtua???

Samaa mäkin aloin ihmettelemään. Miten ihmeessä ne vois olla hedelmällisiä?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 03.11.2016 17:03

Mirri kirjoitti:Mitä elämässä pärjäämisellä tarkoitetaan?

Sitä ettei onnistu saamaan itseään hengiltä tai kuolemaan nälkään?
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko