Prisma: Montako sukupuolta on?

Re: Prisma: Montako sukupuolta on?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.10.2016 16:56

Kyllästynyt kirjoitti:Taas sinä viittaat naisiin sanoilla "akat", "muijat" - ja tietenkin myös "huorat".

En tiedä kiinnostaako jotakuta sinun s(e)ik(k)ailusi, mutta jos sinun aivan pakko niitä tälle palstalle kirjoittaa, voisit edes pyrkiä välttämään naisia loukkaavaa ja halventavaa kielenkäyttöä.

Totean vielä, että tiedottoman (nukkuvan tai sammuneen) naisen kanssa yhdynnässä oleminen on seksuaalirikos/raiskaus.

Mutku ne oli huoria (ammattilaisia tajuutko?) ja mä olin maksanut palvelusta joten ei ollu raiskaus.
JA minä olin se joka oli sammunut, nää oli "unisia".
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2016 16:57

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 20.12.2017 17:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.10.2016 16:58

Kyllästynyt kirjoitti:En halua kuulla.

Tietäisit sitte miltä tuntuu panna leikattua.
Maailma on laaja ja siihen mahtuu iso kirjo kaikenlaista.
Voisin kertoa myös sen vastapuolen nautinnosta seikkaperäisesti.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.10.2016 17:00

Ryysy kirjoitti:Kylläpä saattaisin vaikka millä nimillä kutsua peukkusijoittelijaa. Mutta voi olla, että muut sessiot jäisivät pois.

Kyllästyneen aiempaan viestiin tämä.

Se ryssä siis väänsi peukun, ei nää sporen naiset.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2016 17:01

No, mutta akka, ämmä ja nämä ovat bannissa. Huora taas on prostituoitu.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2016 17:03

Kaapo kirjoitti:Mutku ne oli huoria (ammattilaisia tajuutko?) ja mä olin maksanut palvelusta joten ei ollu raiskaus.
JA minä olin se joka oli sammunut, nää oli "unisia".

Prostituoitukin on ihminen ja hänellä on sama oikeus kuin kenellä hyvänsä kieltäytyä yhdynnästä missä tahansa vaiheessa. Toisin sanoen, sammuneen tai nukkuvan ihmisen kanssa yhdynnässä oleminen on aina periaatteessa raiskaus/seksuaalirikos (vaikka olisit aiemmin maksanut hänelle miljoonan).

Tuskin sinä sammuneena yhdynnässä olit?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.10.2016 17:10

Ei ne naiset tajuttomia olleet, hieman "laiskoja" ehkä, mutta eivät tiedottomassa tilassa.
Kyllä ne tajusvat, että niitä pannaan ja olivat myös etukäteen tehokkaasti tyhjentäneet lompakkoni.

He siis olivat huoria ja diili oli tehty.
Oman maksunsa olivat käärineet lompsastani ja reilusti yli.
Antoivat kuitenkin tajuissaan taksirahaa kun panemisen jälkeen pyysin.

Uskon kyllä että sinä mielelläsi tekisit minusta tai kenestä tahansa miehestä raiskarin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2016 17:30

Kaapo kirjoitti:Ei ne naiset tajuttomia olleet, hieman "laiskoja" ehkä, mutta eivät tiedottomassa tilassa...

Ainakin kirjoittamastasi sain minä sen käsityksen, ettet sinä kovin tarkkaan heidän tajunnantasoaan tutkinut.
Kaapo kirjoitti:Kyllä ne tajusvat, että niitä pannaan ja olivat myös etukäteen tehokkaasti tyhjentäneet lompakkoni...

Lompakkosi tyhjentäminen ei tee tiedottoman, sammuneen tai nukkuvan ihmisen kanssa yhdynnässä olemisesta sallittua tai ei-rikollista.
Kaapo kirjoitti:... He siis olivat huoria ja diili oli tehty...

Prostituoiduillakin on samat ihmisoikeudet kuin muillakin. Mikään "diili" ei oikeuta yhdyntään tiedottoman, sammuneen tai nukkuvan kanssa.
Kyllä minä tiedän, että sellaista tapahtuu, mutta pahinta sinun kertomuksessasi onkin se, ettet itse edes tajua tehneesi väärin. Päinvastoin, sinähän kehuskelet tapahtuneella niin kuin olisit suurikin sankari.
Kaapo kirjoitti:... Oman maksunsa olivat käärineet lompsastani ja reilusti yli...

Kertomuksesi mukaan sinähän et ollut tehnyt "diiliä" toisen naisen kanssa.
Kaapo kirjoitti:... Oman maksunsa olivat käärineet lompsastani ja reilusti yli.
Antoivat kuitenkin tajuissaan taksirahaa kun panemisen jälkeen pyysin...

Periaate on kuitenkin aina sama; tiedottoman, nukkuvan tai sammuneen naisen kanssa yhdynnässä oleminen on seksuaalirikos/raiskaus.
Kaapo kirjoitti:... Uskon kyllä että sinä mielelläsi tekisit minusta tai kenestä tahansa miehestä raiskarin.

Minun mielestäni sinun kuvaamasi teko rikkoo ihmisen itsemääräämisoikeutta ja on sen perusteella rikos.
Minä en raiskaajia "tee". Sinä ihan itse ryhdyit rehvastelemaan teoillasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.10.2016 18:17

Joo, kääkkä vedä oikeuteen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 28.10.2016 20:29

lopettakaa
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 28.10.2016 20:34

J. Sakari Hankamäki:
Kolmenkymmenen vuoden aika seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen piirissä on opettanut minulle havaintojen kautta, että suurin osa sukupuolensa korjaamista vaativista henkilöistä kuuluisi pitkäaikaiseen terapiaan, jossa heidän olisi mahdollista hyväksyä oma synnynnäinen sukupuolensa. Se ei ole yhteiskunnalle tosin halvempaa kuin leikkaushoitokaan - mutta yksilöille vähemmän vahingollista.

http://artojaaskelainen.puheenvuoro.uus ... iokunnassa
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2016 20:39

"... heidän olisi mahdollista hyväksyä oma synnynnäinen sukupuolensa..."

Miksi ihmisen joka tuntee ei-kuuluvansa synnynnäiseen sukupuoleensa, pitäisi hyväksyä ulkopuolisten hänelle tuputtama identiteetti?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 28.10.2016 20:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Sukupuoli määräytyy sen mukaan onko eliö hedelmöittävä koiras vai hedelmöittyvä naaras.

Ihmisillä homma on selkeä, kaksi vaihtoehtoa. Joillain eläimillä tai kasveilla voi olla molemmat sukusolut.

Ei ole noin selkeä kuin mitä sinä näytät ajattelevan. On esimerkiksi miehiä joilla on naisen kromosomisto muttei kohtua tai munasarjoja, mutta siittiöitäkään he eivät tuota. Mitä he sinun mielestäsi ovat?

Mitä sinä suosittelet niille henkilöille jotka ovat koko ikänsä tunteneet olevansa väärän sukupuolensa vankeja?

Lisäys: Jokin aika sitten pyöri telkkarissa dokumenttisarja "I am Jazz". En tiedä satuitko näkemään, mutta varmaan löydät jotakin googlettamalla.
https://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Jazz

Kumpaa sukupuolta Jazz sinun mielestäsi on, ja millä perusteella?

Kyllähän ihmisillä on kaikenlaisia ongelmia. Niitä pyritäänntietysti hoitamaan parhaan tietämyksen mukaan. Ei sitä varten tarvitse biologiaa panna uusiksi poliittisilla päätöksillä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 28.10.2016 20:45

Voisinhan minäkin keksiä etten ole keski-ikäinen kun tunnen itseni teini-ikäiseksi.
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 28.10.2016 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:"... heidän olisi mahdollista hyväksyä oma synnynnäinen sukupuolensa..."

Miksi ihmisen joka tuntee ei-kuuluvansa synnynnäiseen sukupuoleensa, pitäisi hyväksyä ulkopuolisten hänelle tuputtama identiteetti?

Sukupuoli ja identiteetti ovat kaksi ihan eri asiaa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2016 20:48

Sievä Sigismund kirjoitti:Kyllähän ihmisillä on kaikenlaisia ongelmia. Niitä pyritäänntietysti hoitamaan parhaan tietämyksen mukaan. Ei sitä varten tarvitse biologiaa panna uusiksi poliittisilla päätöksillä.

Jos ongelma helpottuu sukupuolta korjaamalla, mitä sinulla on sitä vastaan?

Etkä muuten ole vieläkään vastannut sinulle esittämääni kysymykseen:
onko Jazz sinun mielestäsi tyttö vai poika?

Sukupuoli-identiteettiin viittasin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2016 20:52

l
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 20.12.2017 17:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2016 20:56

Samaa minäkin ihmettelen kuin Kyllästynyt:
"Miksi ihmisen joka tuntee ei-kuuluvansa synnynnäiseen sukupuoleensa, pitäisi hyväksyä ulkopuolisten hänelle tuputtama identiteetti?"

Eikä kai psykoterapioista ole saatu transsukupuolisten henkilöiden kohdalla näyttöä niiden toimivuudesta; ne voivat auttaa alistumaan ja ehkä sopeutumaan vallitseviin olosuhteisiin, ei muuta.
Kyseessä on asia, joka ei ole hoidettavissa henkilön 'mieltä muuttamalla', vaan sukupuolenkorjaus on prosessi, joka parhaassa tapauksessa on erittäin tehokas ja antaa henkilölle ikään kuin uuden elämän, joka hänelle on elämisen arvoinen. Niinkin on, että vaikkei raskasta korjausprosessia pystyttäisikään viemään alusta loppuun asti, henkilö voi saada itselleen elämisen arvoisen elämän, jonka kanssa hän jaksaa ja pärjää riittävän hyvin.

Itsemurha on ikävä vaihtoehto mutta se voi jäädä ainoaksi, jos transsukupuoliselle henkilölle ei ole tarjota muuta kuin 'sopeuttavaa' terapiaa.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 28.10.2016 20:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 28.10.2016 20:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Kyllähän ihmisillä on kaikenlaisia ongelmia. Niitä pyritäänntietysti hoitamaan parhaan tietämyksen mukaan. Ei sitä varten tarvitse biologiaa panna uusiksi poliittisilla päätöksillä.

Jos ongelma helpottuu sukupuolta korjaamalla, mitä sinulla on sitä vastaan?

Etkä muuten ole vieläkään vastannut sinulle esittämääni kysymykseen:
onko Jazz sinun mielestäsi tyttö vai poika?

Sukupuoli-identiteettiin viittasin.

Identiteettijutut on niin moni mutkaisia, että en osaa ottaa kantaa.

Sensijaan sukupuoli on yksinkertainen ja selkeä käsite. Niitä on kaksi. Minun ymmärrykseni riittää siihen.
Viimeksi muokannut Sievä Sigismund päivämäärä 28.10.2016 20:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2016 20:58

Sievä Sigismund kirjoitti:Identiteettijutut on niin moni mutkaisia, että en osaa ottaa kantaa...

Kumpaa sukupuolta Jazz sinun mielestäsi edustaa?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa