Naisunioni panostaa lasten aivopesuun

Re: Naisunioni panostaa lasten aivopesuun

ViestiKirjoittaja irmeli » 24.10.2016 09:06

Psykopatologia kirjoitti:Sinun ei tulisi vastata tuohon tyyliin. Mikä ämmää vaivaa? Koettaisit miehistyä.

Niinpä, sanoisi vaikka kusipääksi.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 11:32

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Toiseen ketjuun kirjoittamasi teksti sopii hyvin näytteeksi sinun kommentoinnistasi.

Tässä kyseisen ketjun otsikko ja aihe, jonka 'asiayhteydestä' viestisi poimin:
Kaapo ja kumppanit psykopaattien sivustolla

Etkö sinä tajua että tässä keskustellaan naisunionista, feminismistä ym.
Minua ei itseasiassa kiinnosta pätkääkään kyseiset aiheet ja minun kommentointini EI LIITY MITENKÄÄN tähän ketjuun.
Joten VAADIN sinua poistamaan turhat minua koskevat viestit tästä ketjusta.
Jos et poista niin vaadin sinulle viikon banneja.
Oikeesti on aika alkaa opettaa teille hieman tapoja.

Kaivoin esille ensimmäisen tähän ketjuun kirjoittamasi viestin:
"Taas 'munan' kimpussa Kyllästynyt.
Nyt terävä veitsi ja kassit putoo.
"

Ja seuraavan:
"Pieni hetki niin kyllä toteutuu. Kyllästynyt kohta sivaltaa..."
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 11:38

Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Liian ämmämäinen ote sinulla. Ole enemmän kuin oikea mies.

Jaa niinku "lärvi kiinni ja huoraa turpaan?"

Kaapo, sinä teet täällä juuri niin; vetelet turpiin nimittelyjen kera. Kuten olet tehnyt selväksi: keinoja kaihtamatta haluat vihaisten narttujen turvat tukkoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.10.2016 11:48

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Liian ämmämäinen ote sinulla. Ole enemmän kuin oikea mies.

Jaa niinku "lärvi kiinni ja huoraa turpaan?"

Kaapo, sinä teet täällä juuri niin; vetelet turpiin nimittelyjen kera. Kuten olet tehnyt selväksi: keinoja kaihtamatta haluat vihaisten narttujen turvat tukkoon.

Kuules nyt pikku Mirriliini, vedä helvettiin ne kommenttisi tästä ketjusta.
Jos on jotain sanottavaa niin sano ketjussa jossa kommentit on.
Minulla EI ollut mitään tekemistä tämän ketjun kanssa ennen kuin sinä päätis ruveta hämmentämään.

Kun minä olen poissa riitelet Kyllästyneen kanssa minusta, kun minä olen paikalla riitelet minun kanssa minusta.
Eikö toi ole aika "kiimasta" meininkiä?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.10.2016 11:50

Mirri kirjoitti:Kaapo, sinä teet täällä juuri niin; vetelet turpiin nimittelyjen kera. Kuten olet tehnyt selväksi: keinoja kaihtamatta haluat vihaisten narttujen turvat tukkoon.

Tarekemmin sanottuna vain Kyllästyneen ja sinun turpasi.
Te olette nimittäin kaksi "kipeintä", muut kykenee kutakuuinkin normaaliin keskusteluun ajottaisia paukahduksia lukuunottamatta.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 24.10.2016 11:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.10.2016 11:51

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Toiseen ketjuun kirjoittamasi teksti sopii hyvin näytteeksi sinun kommentoinnistasi.

Tässä kyseisen ketjun otsikko ja aihe, jonka 'asiayhteydestä' viestisi poimin:
Kaapo ja kumppanit psykopaattien sivustolla

Etkö sinä tajua että tässä keskustellaan naisunionista, feminismistä ym.
Minua ei itseasiassa kiinnosta pätkääkään kyseiset aiheet ja minun kommentointini EI LIITY MITENKÄÄN tähän ketjuun.
Joten VAADIN sinua poistamaan turhat minua koskevat viestit tästä ketjusta.
Jos et poista niin vaadin sinulle viikon banneja.
Oikeesti on aika alkaa opettaa teille hieman tapoja.

Kaivoin esille ensimmäisen tähän ketjuun kirjoittamasi viestin:
"Taas 'munan' kimpussa Kyllästynyt.
Nyt terävä veitsi ja kassit putoo.
"

Ja seuraavan:
"Pieni hetki niin kyllä toteutuu. Kyllästynyt kohta sivaltaa..."

Kyllästynyt ja Mirri jahtaa kaikkia miespuolisia joilla on oma tahto.
Totuus on vaikea sulattaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 11:59

Kaapo, sinun on varmaan vaikea uskoa, mutta (netti)sukupuolesi on minulle herttaisen yhdentekevä.
Sen sijaan käyttäytymisesi tällä foorumilla ei ole minulle yhdentekevä - ei mitään sinne päinkään. Todellisuudessa sinä voit olla sukupuoleltasi mitä hyvänsä - sitähän ei täällä mistään voida tietää - mutta väkivaltainen törkyturpa olet sukupuolestasi riippumatta; se asia on aika hyvin käynyt ilmi. Tai ainakin luot tällä foorumilla kuvaa itsestäsi väkivaltaisena törkyturpana.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.10.2016 12:02

Mirri kirjoitti:Kaapo, sinun on varmaan vaikea uskoa, mutta (netti)sukupuolesi on minulle herttaisen yhdentekevä.
Sen sijaan käyttäytymisesi tällä foorumilla ei ole minulle yhdentekevä - ei mitään sinne päinkään. Todellisuudessa sinä voit olla sukupuoleltasi mitä hyvänsä - sitähän ei täällä mistään voida tietää - mutta väkivaltainen törkyturpa olet sukupuolestasi riippumatta; se asia on aika hyvin käynyt ilmi. Tai ainakin luot tällä foorumilla kuvaa itsestäsi väkivaltaisena törkyturpana.

Joten vedä vittu päähäsi ja ota etäisyyttä.
Sillä se homma ratkee.
Mitä lähemmäs liiviin tulet sitä kovempaa lataan.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 12:07

Kaapo, jospa se oletkin sinä, jolla on vaikeuksia 'totuuden' sulattelun kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2016 12:10

Kaapo kirjoitti:Joten vedä vittu päähäsi ja ota etäisyyttä.
Sillä se homma ratkee.
Mitä lähemmäs liiviin tulet sitä kovempaa lataan.

Valvojan ominaisuudessa ilmoitan, että asetan Kaapon asiattoman käytöksen vuoksi hänen viestinsä ennakkovalvontaan.
Psykopatologia päättäköön jatkosta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2016 12:15

Valvojan ominaisuudessa ilmoitan poistaneeni (1 kpl) Kaapon viestin.
Syy: loukkaava ja asiaton sisältö.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 15:13

"Naisunioni panostaa lasten aivopesuun"

On nähty sellainenkin aika, jolloin pojat 'aivopestiin' uskomaan, että mieskampaajat, -tanssijat, -taitoluistelijat, ym. ovat homoja. Käsittääkseni pesijöinä ovat toimineet miehet, esimerkiksi poikien isät ja muut kasvattajat. Moni asia on ollut perinteisten sukupuoliroolien vuoksi pojilta kielletty - jos ei muuten niin ainakin homoksi leimautumisen pelosta.

On tarvittu naisia poikien tueksi, jotta edellä mainittu poikien sortaminen on saatu loppumaan - tai edes vähän sinne päin. Eiväthän ne vanhat ja luutuneet asenteet kokonaan ole kadonneet, vaan vieläkin on miehiä, jotka inhoavat esimerkiksi miesluistelua, miesbalettia, miestanssia, ja niin edelleen... Inhoavat varmaan homoksi leimautumisen pelossa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2016 15:53

Mirri kirjoitti:"Naisunioni panostaa lasten aivopesuun"

On nähty sellainenkin aika, jolloin pojat 'aivopestiin' uskomaan, että mieskampaajat, -tanssijat, -taitoluistelijat, ym. ovat homoja. Käsittääkseni pesijöinä ovat toimineet miehet, esimerkiksi poikien isät ja muut kasvattajat. Moni asia on ollut perinteisten sukupuoliroolien vuoksi pojilta kielletty - jos ei muuten niin ainakin homoksi leimautumisen pelosta.

On tarvittu naisia poikien tueksi, jotta edellä mainittu poikien sortaminen on saatu loppumaan - tai edes vähän sinne päin. Eiväthän ne vanhat ja luutuneet asenteet kokonaan ole kadonneet, vaan vieläkin on miehiä, jotka inhoavat esimerkiksi miesluistelua, miesbalettia, miestanssia, ja niin edelleen... Inhoavat varmaan homoksi leimautumisen pelossa.

Ei mitään yleistä linjaa ole ollut eikä ole nykyisinkään. Ihmiset ovat yksilöitä omine ennakkoluuloineen. Mielestäni tehdään suurta hallaa taiteilijoille, taiteelle ja jopa ammattikunnille ja niiden edustajille, jos esitetään yleistetysti, että olisi ollut tai että nyt olisi jokin mystinen linjaus, jonka mukaan on sukupuoliselta suuntautuneisuudeltaan jonkinlainen jonkun alan edustajuuden mukaisesti. Mielestäni kovin puusilmäistä ajattelua, jota tulisi pikemminkin vastustaa kuin levittää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 15:59

Kirjoitin asenteista, en linjauksista. Mutta ehkä olen väärässä, eivätkä mainitsemani asenteet ole milloinkaan olleet mitenkään yleisiä.

16:07. Lisäys. Googlailin... En kenties sittenkään ole ihan väärässä. Ylen ohjelma vuodelta 2010 kertoo näin:
20.1. Poikia niin vähän

Toisessa jaksossa keskitytään balettioppilaitoksen poikiin. Balettitunneilla pojat ovat selkeä vähemmistö ja vuosien myötä heidän määränsä vain vähenee. Mistä tämä johtuu?
Mielletäänkö baletti yleisesti edelleen tyttöjen harrastukseksi, jossa sipsutellaan varpaillaan tyllimekossa? Mikä saa pojat jatkamaan harrastuksen parissa vaikka heitä nimitellään koulussa ballerinaksi?

Jaksossa tutustutaan lähemmin Rasmuksen ja Antonin arkeen ja seurataan poikien opetusta balettitunneilla.
Baletinopettajat Juha Kirjonen ja Liisa Palin kertovat ajatuksiaan siitä, mitä baletin harrastaminen oikeasti on ja mitä se vaatii. Kenneth Greve muistuttaa siitä, että myös miehet ovat romantikkoja.

http://yle.fi/vintti/yle.fi/tv1/ohjelma ... kivaa.html
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2016 16:25

Myös miestanssijan ammatti on raskas, jos on tanssijattarienkin. Muistan Joutsenlammen esityssyksyn, jolloin kolme hovinarrin roolia esittänyttä tanssijaa joutui sairauslomalle polven loukkaantumisen takia. Tanssijan uralle ei kelpaa kuka tahansa, vaan pitää olla huippulahjakas fyysisiltä ominaisuuksiltaan ja taiteellisuudeltaan. Moni lahjakas poika valitsee jonkun toisen uran, vaikkapa jalkapalloilijana, mikä on ihan ymmärrettävää. Ylen kirjoitus on aika tyypillinen erikoisen alan harrastajien pienen lukumäärän taivastelutarina. Voidaan syyttää asenteita, kun syy onkin jossain muussa (pieni maa, vähän potentiaalisia lahjakkuuksia, vähän harrastajia, vähän huippuja).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 17:06

Myös Ballerina.webbis.fi -sivusto 'taivastelee' ja on omistanut kokonaisen artikkelin poikia ja miehiä varten:
http://ballerina.webbis.fi/?page=21

Vaikka sivusto onkin omistanut yhden artikkelin pojille ja miehille, niin sivuston nimi kuin myös sen kuvat viittaavat nimenomaan ballerinoihin. Nimenä voisi olla Balettitanssija, ja kuvia voisi olla niin nais- kuin miestanssijoista. Pojat ja miehet voivat lukea Ballerina -sivustoa, mutta ristiriitainen viestintä puhuu omaa kieltään, vaikka kirjoitetussa tekstissä miten vakuutellaan balettitanssin olevan hyvä harrastus sukupuolesta riippumatta.

Sitä en oikein usko, että lahjakkuutta olisi vähemmän poikien kuin tyttöjen keskuudessa. Mikä saa tanssiliikuntaan sopivat ja lahjakkaat pojat hakeutumaan mieluummin jonkin 'miehisemmän' liikunnan pariin, elleivät juuri asenteet?
Käsittääkseni Naisunioni on oikealla asialla kiinnittäessään huomiota siihen, että sukupuoliin liittyviä stereotypioita tarjoillaan kasvuikäisille ikään kuin vahingossa - ja vahingoittavasti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 18:03

Nyt tarttee avautua:

Meillä on nelivuotias lapsi. Ihana, iloinen ja vauhdikas lapsi, joka sotun perusteella on poika.
Meidän poika tykkää vaaleanpunaisesta, kimalluksesta, Hello Kittystä ja nukeista. Ja jalkapallosta, ryhmä Hausta, jääkiekosta, junista ja eläimistä. Mistä nyt lapset tuppaa pitämään. Hän pukeutuu tyylilleen uskollisesti milloin futispaitaan ja milloin vaaleanpunaiseen mekkoon, ja pitää pitkää, paksua tukkaansa usein pinneillä poissa silmiltä. Pojallamme on paljon kavereita, niin tyttöjä, kuin poikia. Hänelle ne tosin on vain kavereita kaikki.
Poikamme harrastaa luistelua. Ei jääkiekkoa, vaan taitoluistelua. Treenikavereina on pelkkiä tyttöjä, mutta väliäkö sillä. Kivoja kavereita kaikki.

Mutta sitten on vanhempia.

Poikamme leikki jäähallilla parin ikäisensä jääkiekkoilijan kanssa. Hoputin lasta kohti pukukoppia, jolloin kaverit jäivät kyselemään vanhemmiltaan, miksi "toi poika" ei tule treeneihin heidän kanssaan. "Eiköhän se sovi paremmin tonne tyttöjen kanssa" totesi isi toiselle ja nauraa hekotti päälle. Ja meidän nelivuotias kuuli kaiken. Ja ymmärsi, että kyse on "tyttöjen jutuista": pinkistä luistinlaukusta ja vaaleanpunaisista kengistä. Itse hämmennyin niin, että en saanut edes sanottua mitään takaisin. Olin hiljaa, ja se kaduttaa.

Tänään olimme poikaluistelijoille tarkoitetussa valmennustapahtumassa. Poikamme ei sinänsä "vertaistukea" ole kaivannut, mutta ajattelin, että tulevaisuutta ajatellen tämä voisi olla ihan hauska juttu. Eräs äiti rupesi kesken lounaan huutelemaan, kuinka täällä on nyt "yksi tyttö" joukossa meidän lapseemme viitaten. Järjestäjätaho totesi, että ruokailemassa on vain treeneihin osallistuneita poikia, mutta äiti jatkoi inttämistä, että "eikä ole, tuo yksi on ilmiselvä tyttö!" Tällöin puutuin asiaan ja ilmoitin, että kyseinen lapsi on kyllä poika, mutta äiti ei luovuttanut. "Tuo on kyllä tyttö! Kato sen kenkiäkin!" Tällöin ilmoitin hyvin tiukasti olevani kyseisen lapsen äiti ja väitän tietäväni lapseni sukupuolen. Lapsi kuuli kaiken, tietenkin.

Sitten on ne meille vanhemmille hassuttelevat vanhemmat. Niitä riittää joka puolella. Läpällähän ne vaan heittää, onhan pinkkiin pukeutuva poika hassunhauska juttu. Että "hehheh, ettekö ole huolissanne, ettei siitä vaan h-o-m-o-a tule?" "Korujakin on, siitähän tulee vielä hyvä drag queen!" "Onkos isä ylpeä pojastaan?"
Tai sitten jotain hienovaraisempaa. Ja lapsi kuulee kaiken. Tai ne suoraan lapselle kuittailevat aikuiset. Jotka kertovat, ettei lapsi voi olla keijuprinsessa, koska hän on poika. Kuinka hän ei voi pitää mekkoa, koska hän on poika. Näitäkin on, uskookaa pois.

Mutta nyt mulle alkaa riittää. Minun lapselleni on juuri nyt hirveän tärkeää olla poika. Mutta miksi te, aikuiset, ette anna hänen olla poika omalla tavallaan?
Lapseni EI ole nelivuotias drag queen. Hän EI ole vitsi. Hän on Lenni.

http://kioski.yle.fi/omat/aidin-koskett ... n-on-lenni
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2016 18:13

Sigismund väittää feministien panostavan lasten 'aivopesuun'. Minä taas ihmettelen, mikseivät miehet voi puolustaa poikiensa oikeuksia olla poikia sellaisina kuin pojat itse haluavat.
Edelliseen viestiini siteeraamani asiallinen ja tärkeä kirjoitus on äidin kirjoittama, mutta voi miten upealta se olisikaan kuulostanut, jos pojan isä tai muu pojan lähellä elävä mies olisi kirjoittanut sen...

Tuli vielä mieleeni... Kuinkahan moni poika sairastuu psyykkisesti oman isänsä 'aivopesun' kohteena? Poika ei ole isänsä mielen mukainen miehenalku sillä seurauksella, että isä tekee kaikkensa kasvattaakseen ja muokatakseen pojastaan mieleisensä miehen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.10.2016 18:20

Mikset sinä voinut puolustaa Kaapon oikeutta tulla kohdatuksi ensisijaisesti miehenä? Viittaan viestiin, jossa sanoit kirjoittajan sukupuolen olevan yhdentekevä. Itsekin toki aina yritän ns. syyllistyä tuohon: ihmiset ovat ensijaisesti ihmisiä, eivät sukupuolia. Siis näin minä tahdon kokea tai yrittää kokea maailmaa... Vaikkei se tosiaan aina onnistu.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.10.2016 18:26

Kyllästynyt kirjoitti:Valvojan ominaisuudessa ilmoitan poistaneeni (1 kpl) Kaapon viestin.
Syy: loukkaava ja asiaton sisältö.

Muista pyytää palkkaa.
Ryysy

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa