Sanavarastosi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Sanavarastosi?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.10.2016 16:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Muuten, mun eka "runo" ei ollut hakkumista vaan totuutta kuvaava...

Taas sinä esität omia mielipiteitäsi "totuutta kuvaavina".

Niinhän "kaikki" ihmiset tekee, sinä mukaan lukien.
Älä nyt taas ala asettumaan muiden yläpuolelle.

Vastaa huutoihisi ja kirjoita.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 21.10.2016 19:38

Ryysy kirjoitti:Hitsi, olin just kirjottamassa Trisse-runoa teellä, mutta se katosi.

Sun on pakko kirjoittaa mulle uusi kun noin lupasit...
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.10.2016 14:34

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Muuten, mun eka "runo" ei ollut hakkumista vaan totuutta kuvaava...

Taas sinä esität omia mielipiteitäsi "totuutta kuvaavina".

Niinhän "kaikki" ihmiset tekee, sinä mukaan lukien.
Älä nyt taas ala asettumaan muiden yläpuolelle.

Vastaa huutoihisi ja kirjoita.

En asetukaan - toisin kuin sinä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 22.10.2016 14:49

Asetut jatkuvasti. Et vain tajua sitä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.10.2016 01:07

Voidaanko nyt olettaa, että Kyllästynyt pitää jatkossa turpansa kiinni verbaalisuudestani?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.10.2016 01:23

Kaapo kirjoitti:Voidaanko nyt olettaa, että Kyllästynyt pitää jatkossa turpansa kiinni verbaalisuudestani?

En ole lehmä, enkä hevonenkaan, eikä minulla ole turpaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.10.2016 01:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Voidaanko nyt olettaa, että Kyllästynyt pitää jatkossa turpansa kiinni verbaalisuudestani?

En ole lehmä, enkä hevonenkaan, eikä minulla ole turpaa.

http://hikipedia.info/wiki/Turpa_kiinni!

Turpa kiinni!

Tässä niitä on turpia kiinni! Nyt elää perhe ja mirri taas päivän! Hevosta et tässä näe!
Turpa kiinni! on perinteinen suomalainen kansanperinteen sanonta. Mutta nykynuoriso ei enää muista sen merkitystä. Väärin muistavat ja näin vanhempiensa mielen pahoittavat, mokomat.

Nuorisolle viitaus on hevosen suuelimistöön, mistä syntyy epäkohtelias analogia ihmisen suun ja hevosen suun välille.[1] Nuorisolle se tarkoittaa vaientamista.[2]
Kuitenkin kaikkien pitäisi jo biologian tunneita muistaa turpa (Leuciscus cephalus), joka on eurooppalainen sisävesien särkikala. Näin ei ole hevosesta kyse vaan kalastamisesta.
Merkittävän ravinnonlähteen sekä vesiemme juron kyrmyniskan unohtaa nuoriso ja ajattelee vain jotain ravikilpailuja ja epäkohteliaisuuksia. Ja näin on viaton onkimistermi, joka muistuttaa tavoitteista joita tuohon arvokkaaseen ja suomalaisille perinteiseen ravinnonhakuun ja ammattiin on liittynyt muistutus.[3] Niin on hyvä asia muistaa että kalastaessa on parempi yksi turpa pivossa kuin kymmenen järvessä![4]
Kaapo

Edellinen

Paluu Romulaatikko