Sanavarastosi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Sanavarastosi?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 21:38

Mirri kirjoitti:... Klikkasin linkin auki ja luin. Siellä Kaapo sanoo Kyllästyneelle näin:
Ja olisihan sen aivan hirveää jos sattuisinkin olemaan hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi.
Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä.

Entä sitten?
Tuohan on vain Kaapon väite, joka ei todista yhtään mitään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 21:40

Kyllästynyt kirjoitti:Ehdotan lukijoille seuraavaa leikkiä:

Joku kirjoittaja valitsee jonkin aakkosen (poislukien kirjaimet b, c, d, f, g, x, z ja å), ja toisten tehtävä on kirjoittaa mahdollisimman pitkä, ja ainakin jollakin tavalla lauseet yhteen sitova "looginen" tarina, jonka kaikki sanat alkavat kyseisellä kirjaimella.
Erityisesti Sateentekijälle muistutan, ettei tällainen ole mikään tarina:
"Virpi vei viivottimen Veijolle. Viili valui viiden villin veljeksen vaatteille. Vanhana vaari valitti viisaudenhampaitaan vihlovan"

Ja koska Kaapo on esittänyt olevansa verbaalisesti hyvin lahjakas, ehdotan että hän valitsee ensimmäisen kirjaimen.

Kyllästynyt, kaivoin taas leikkiehdotuksesi esille. Voidaan arvioida sitä minulle kirjoittamasi vastauksen puitteissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 21:43

Sen kun arvioit, mutta älä ota lähtökohdaksi sitä, että sinä tiedät ja tunnet minun ajatukseni ja tarkoitukseni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 21:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Klikkasin linkin auki ja luin. Siellä Kaapo sanoo Kyllästyneelle näin:
Ja olisihan sen aivan hirveää jos sattuisinkin olemaan hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi.

Entä sitten?

Kyllästynyt, olet kirjoittanut Kaapon sanomisista näin:
"Olet vain sanonut olevasi 'verbaalisesti hieman keskimääräistä älykkäämpi'."

Valehtelit tai puhuit muuten pötyä. Laittamasi linkin mukaan Kaapo ei ole sanonut sinun väittämääsi asiaa; sinä vääristelit - tai ehkä vain ymmärsit väärin, etkä pitänyt tarpeellisena oikaista tulkintavirhettäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 21:58

Kyllästynyt kirjoitti:Sen kun arvioit, mutta älä ota lähtökohdaksi sitä, että sinä tiedät ja tunnet minun ajatukseni ja tarkoitukseni.

Kerro, miksi mainitsit leikkiinkutsussasi Sateentekijän ja Kaapon. Tarkoituksesi ei ollut piikitellä heitä, vaan tarkoituksesi oli mikä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 22:00

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Entä sitten?

Kyllästynyt, olet kirjoittanut Kaapon sanomisista näin:

Valehtelit tai puhuit muuten pötyä. Laittamasi linkin mukaan Kaapo ei ole sanonut sinun väittämääsi asiaa; sinä vääristelit - tai ehkä vain ymmärsit väärin, etkä pitänyt tarpeellisena oikaista tulkintavirhettäsi.

Kaapo kirjoitti 14.9.2016 klo 6:40
Kaapo kirjoitti:Sinua kiinnostaa onko sanassa kaksi "ämmää". Minua ei ämmät kiinnosta.
Minua kiinnostaa kokonaisuus, hahmotan asiat niin ja fokusoin siihen, sinä fokusoit niihin "ämmiin".
Siksi et kykene käsittämään mitä minä sanon, koska et näe metsää puilta.
Näet kaikkialla niitä "ämmiä".

Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä. :lol:

En ole mielestäni tulkinnut väärin Kaapon ilmoitusta, vaan uskon hänen ajattelevan sekä tarkoittaneen, että hän itse arvioi olevansa "hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 13.10.2016 22:04

Hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi saattaisi tarkoittaa että Kaapon verbaalinen älykkyysosamäärä olisi esim. 110. Sehän ei ole mikään hirveän korkea luku ja saattaa olla ryhmissä kirjoittelevilla monilla olisi tuo luku tai enemmänkin... En pidä siis mitenkään mahdottomana että näin olisi. (Enkä myöskään ymmärrä miksi suuri haloo siitä. Ellei olekaan niin uskokoon ressukka että on ja olkoon onnellinen luulossaan :? )
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 22:12

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sen kun arvioit, mutta älä ota lähtökohdaksi sitä, että sinä tiedät ja tunnet minun ajatukseni ja tarkoitukseni.

Kerro, miksi mainitsit leikkiinkutsussasi Sateentekijän ja Kaapon. Tarkoituksesi ei ollut piikitellä heitä, vaan tarkoituksesi oli mikä?

Sateentekijän mainitsin siksi, koska viimeksi hän ei ymmärtänyt mitä tarkoitetaan tarinalla.

Kaapon mainitsin sen vuoksi, että hän voisi antaa ensimmäisen kirjaimen.
Viestissänihän ei pyydetä Kaapoa kirjoittamaan ensimmäinen tarina, vaan ainoastaan valitsemaan ensimmäinen kirjain!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 13.10.2016 22:14

Minä valitsen teille kirjaimen. Kirjain olkoon T. Nyt Kaapo, Kyllästynyt ja Sateentekijä kirjoittamaan tarinan ja lopuksi gallupilla valitsemme voittajan! Yksi ääni per postaaja.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 22:19

Kyllästynyt kirjoitti:En ole mielestäni tulkinnut väärin Kaapon ilmoitusta, vaan uskon hänen ajattelevan sekä tarkoittaneen, että hän itse arvioi olevansa "hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi".
(lihavointi minun)

Kyllästynyt, sinä kirjoitit näin:
"Olet vain sanonut olevasi 'verbaalisesti hieman keskimääräistä älykkäämpi".

Väitit Kaapon sanoneen/kirjoittaneen jotakin mitä hän ei ole sanonut/kirjoittanut.
En tiedä oletko tulkinnut oikein vai väärin. Oleellista on väitteesi, jonka mukaan toinen kirjoittaja on sanonut/kirjoittanut jotakin jota hän ei todellisuudessa ole sanonut/kirjoittanut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 22:26

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En ole mielestäni tulkinnut väärin Kaapon ilmoitusta, vaan uskon hänen ajattelevan sekä tarkoittaneen, että hän itse arvioi olevansa "hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi".
(lihavointi minun)

Kyllästynyt, sinä kirjoitit näin:
"Olet vain sanonut olevasi 'verbaalisesti hieman keskimääräistä älykkäämpi".

Väitit Kaapon sanoneen/kirjoittaneen jotakin mitä hän ei ole sanonut/kirjoittanut.
En tiedä oletko tulkinnut oikein vai väärin. Oleellista on väitteesi, jonka mukaan toinen kirjoittaja on sanonut/kirjoittanut jotakin jota hän ei todellisuudessa ole sanonut/kirjoittanut.

Kuten jo sanoin, uskoin - ja uskon edelleen - Kaapon viitanneen itseensä lauseellaan
"Ja olisihan sen aivan hirveää jos sattuisinkin olemaan hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi.
Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä. :lol:"

Minun mielestäni konditionaali "jos sattuisinkin" ei oleellisesti muuta kyseisen lauseen sanomaa tai merkitystä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 22:27

Kyllästynyt kirjoitti:

Entä sitten?

'Tuo vain Kaapon väite' todistaa hänen sanomisensa/kirjoittamisensa; ei enempää eikä vähempää. Nähdään mitä Kaapo sanoi ja mitä Kyllästynyt väittää hänen sanoneen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2016 22:35

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Entä sitten?

'Tuo vain Kaapon väite' todistaa hänen sanomisensa/kirjoittamisensa; ei enempää eikä vähempää. Nähdään mitä Kaapo sanoi ja mitä Kyllästynyt väittää hänen sanoneen.

Kyse on siis viittauksesta Kaapon lauseen sanomaan (= sen merkitykseen) ja koskee osaa "... Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä :lol:"

Tuo on se Kaapon väite, johon minä viittaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2016 22:37

Kyllästynyt kirjoitti:Kuten jo sanoin, uskoin - ja uskon edelleen - Kaapon viitanneen itseensä lauseellaan
"Ja olisihan sen aivan hirveää jos sattuisinkin olemaan hieman verbaalisesti keskimääräistä älykkäämpi.
Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä. :lol:"

Minun mielestäni konditionaali "jos sattuisinkin" ei oleellisesti muuta kyseisen lauseen sanomaa tai merkitystä.

Uskomuksiasi ja tulkintojasi myötäillen voit/saat julkisesti väittää toisten kirjoittajien kirjoittaneen jotakin mitä nämä eivät ole kirjoittaneet - vai miten?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 13.10.2016 22:42

Surkea kuva rääpäle_trasselin kylvyn jälkitunnelmista. Toinen on aivan onneton. Parempia kuvia kehiin!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 14.10.2016 09:47

irmeli kirjoitti:Mitäpä sitten. Pöö on tunnettu valittaja joka foorumilla millä sen tunnen

irmeli on tunnettu riidankylväjä joka foorumilla millä sen tunnen. Liekö poronsyönnillä osuutensa.
pöö

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2016 10:05

Mirri kirjoitti:Uskomuksiasi ja tulkintojasi myötäillen voit/saat julkisesti väittää toisten kirjoittajien kirjoittaneen jotakin mitä nämä eivät ole kirjoittaneet - vai miten?

Ei tietenkään.
Mutta kunhan Kaapo tulee paikalle, voit häneltä itseltään kysyä, tarkoittiko hän kyseisellä lauseellaan sanoa, että hän omasta mielestään on verbaalisesti hieman keskimääräistä älykkäämpi - vai jotakin muuta.

Minun lauseeni "Tuohan on vain Kaapon väite, joka ei todista yhtään mitään" (ei siis: "Tuo on vain Kaapon väite..." - niin kuin sinä virheellisesti minua siteeraat) viittaa Kaapon lauseeseen: "Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä :lol:"
-
Tarkkuutta Mirri, tarkkuutta.
Etenkin silloin kun lähdet jonkun toisen hiuksia halkomaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2016 11:50

Kyllästynyt kirjoitti:

Entä sitten?
(lihavointi minun)

Mikä tuohan?
Luulen, että jos esimerkiksi Trisse olisi kirjoittanut noin epämääräisesti, hän olisi saanut ylläpitäjältä huomautuksen.

Viittaa se sinun tuohan ylempään tai alempaan virkkeeseen tai molempiin, tosiasia on ettei Kaapo tuossa siteerauksessa väitä älykkyydestään tai lahjakkuudestaan yhtään mitään. Tulkinnat ja rivien välistä lukemiset ovat toinen juttu.

Ei ole hiusten halkomista se, että totean sinun vääristelleen Kaapon kirjoitusta väittäessäsi näin:

Kuten siteerauksesta nähdään, Kaapo ei ole sanonut mitä sinä väität hänen sanoneen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2016 12:55

Minun lauseeni "tuohan" viittaa tähän Kaapon lauseeseen:
"Toki sellainen luulo täytyy pois kitkeä :lol:"

Mirri kirjoitti:... Viittaa se sinun tuohan ylempään tai alempaan virkkeeseen tai molempiin...
Totta, mutta nyt olen tarkentanut - ja loppu on Kaapon varassa.
Voit siis kysyä Kaapolta, kun hän palaa, ajatteleeko hän olevansa verbaalisesti hieman keskivertoa älykkäämpi vai ei.
Mirri kirjoitti:... Ei ole hiusten halkomista se, että totean sinun vääristelleen Kaapon kirjoitusta...

Vääristely on tietoista, tarkoituksellista ja harkittua tekemistä. Minä en ole vääristellyt mitään, vaikka lauseeni olikin epätarkka.
Mirri kirjoitti:... Kuten siteerauksesta nähdään, Kaapo ei ole sanonut mitä sinä väität hänen sanoneen.

Kuten siteerauksesta nähdään, Kaapo on sanonut niin kuin on sanonut. Nähtäväksi jää, olenko minä ymmärtänyt Kaapon tarkoituksen ja sanoman oikein vai väärin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 14.10.2016 20:37

trisse kirjoitti:Minä valitsen teille kirjaimen. Kirjain olkoon T. Nyt Kaapo, Kyllästynyt ja Sateentekijä kirjoittamaan tarinan ja lopuksi gallupilla valitsemme voittajan! Yksi ääni per postaaja.

No mutta miksette nyt kirjoittele niitä tarinoitanne? Ei kai se ole mikään kynnyskysymys että minä sen kirjaimen valitsin eikä Kaapo?
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko