Yksi positiivinen ajatus päivässä.

Re: Yksi positiivinen ajatus päivässä.

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.10.2016 12:30

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Olen onnistunut olemaan poissa täältä jopa kaksi kokonaista päivää! Vierotushoito alkaa tuottaa tulosta. Hyvä minä!

Näyttäsi kyllä, että olit vain yhden päivän pois eli 7.10. Hullua tuollainen juttu kertoa, kun sen voi heti tarkistaa.
Hyvä sinä kun olit pois yhden päivän, jos täällä oleminen on sulle raskasta.

Jos minulla olisi tunturi tuossa nurkan takana, olisin täältä poissa kokonaan ja muuttaisin kelokämppään tunturin kupeeseen.

Minulla on sellainen tuntuma, että sinä et (monestakaan syystä) niin tekisi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.10.2016 21:53

Ei sitä koskaan tiedä. Ehkä nuorempana olisin saattanut tuon tehdä,nyt on ikälisää niin paljon, etten menestyisi tunturissa omatoimisesti metsästämällä ja kalastamalla tai keräilyä harrastamalla.

Positiivista tänään, että kylmästä tuulesta huolimatta olin aamupäivällä lenkillä sauvomassa ja sain terveen punan poskilleni.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.10.2016 22:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.10.2016 22:09

Jäkälää ja sammaltako sieltä tunturista keräisit?
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.10.2016 22:17

Sieniä ja jäniksenpapanoita! Ovat kuulemma terveellisiä ja ravintopitoisia,kertovat viisaat.
Ja vegaanisia, puputhan ovat kasvissyöjiä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.10.2016 20:23

Tänään sain positiivisuutta tästä:

Ajatelma on Jenny Belitz-Henrikssonin kirjasta Sisäinen voima - 365 ajatusta parempaan arkeen (Readme.fi 2016, kolmas painos). Kurkkaa myös blogiin http://blogit.kauneusjaterveys.fi/vastaiskuankeudelle
-"Minussa on potentiaalia vaikka mihin. Jokainen sydämeni toive voi toteutua. Ainoa este itselleni olen minä ja epäilykseni. Lakkaan jarruttamasta ja annan mennä. Kun olen tehnyt asioiden eteen voitavani, päästän irti. Uteliaana otan vastaan elämän. Juuri tällä hetkellä oivallan oman arvokkuuteni, omat mahdollisuuteni, oman polkuni. Tunnistan, että kaikki sivuhaarat, tienristeykset ja jopa liikenneympyrät, joissa olen jumittanut, ovat auttaneet minua tätä päivää kohti. Oman henkilökohtaisen historiani ei kuitenkaan enää tarvitse pidätellä minua jumissa. Vapautan itseni turhista ajatuskeloista. Alan pitää itseäni menestyjänä. Lakkaan hukkaamasta aikaa ja lopetan itseni surkuttelun. Aina on vaihtoehtoja ja reittejä. En pysty siihen ja en onnistu -lauseet ovat oman mieleni rakentama vankila, väärä mielikuva ja turha uskomus. Sanon kiitos menneelle. Sanon kyllä tulevaisuudelleni. Uskon itseeni."
-muokattu klo 20.50
-lisätty linkki.
-Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 11.10.2016 20:47, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Uni » 11.10.2016 20:34

Mitä New Agea tuo on?
Uni

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.10.2016 20:37

Sori muutin viestini sisällön, ei ollut se mitä tarkoitin
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Uni » 11.10.2016 22:32

Minun uusi kotini on Huvikumpu. Äiti keksi nimen, ehkä se kuvaa minua eräänlaisena "Peppi Pitkätossuna." Minut se sai hyvällä tuulelle. Yleensäkin tulisi opetella nauramaan itselleen, elämä helpottuu kovasti.
Uni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.10.2016 22:40

Puut kasvavat ja sain siitä elävän kokemuksen tänään. Kävin katsomassa istuttamiani puita ja pensaita, joita en ollut nähnyt kymmeneen vuoteen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 23:06

Uni kirjoitti:Minun uusi kotini on Huvikumpu. Äiti keksi nimen, ehkä se kuvaa minua eräänlaisena "Peppi Pitkätossuna." Minut se sai hyvällä tuulelle. Yleensäkin tulisi opetella nauramaan itselleen, elämä helpottuu kovasti.

Onnea uuteen kotiin, Peppi.
Asuuko Huvikummussa myös "Herra Tossavainen"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.10.2016 23:08

Uni kirjoitti:Minun uusi kotini on Huvikumpu. Äiti keksi nimen, ehkä se kuvaa minua eräänlaisena "Peppi Pitkätossuna." Minut se sai hyvällä tuulelle. Yleensäkin tulisi opetella nauramaan itselleen, elämä helpottuu kovasti.

Onnea, ruisleipää ja suolaa minunkin puolestani.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.10.2016 22:40

Päivän positiivinen: talkkuna on niiiiiin hyvvee.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 23:07

Päiväni huomio, joku valitti(ei täällä)kun päivät on harmaat ja kaipaa jo valoa. Huomasin itse, että päivän harmaa valo oli silti minulle riittävä ja en kaipaa vielä kirkasta kevään hohdetta. Turhaa valitusta ennen aikaisesti. Jos nyt jo alkaa valittaa valon puutteesta, niin kuinkas sitten joulukuun pimeydessä jaksaa. Voin hyvin vielä ja valo riittää oikein hyvin, kunhan on ulkona tarpeeksi.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.10.2016 23:29

Kävin tänään seurakunnan seniorikahvilassa. Oli minulle ihan uusi kokemus kun en mikään uskovainen ole. Siellä laulettiin pari virttä, vetäjä luki otteita Annamari Kaskisen uudesta runokirjasta. Saimme kahvit , voisilmäpullat sekä herkulliset minipitsat. Sitten saimme hakea pöydältä sille levitettyjä valokuvia kukin yhden ja kertoa, mitä siitä tulee mieleen, Minä otin kuvan jossa oli vain iso ovi...Sen taakse kätkeytyvistä asioista sitten kerroin. Ja myös niistä, mitä sen oven sulkeutuessa on jättänyt taakseen.Tuntuivat tykkäävän :) Jokaisella tuntui olevan juuri hänelle sopiva valokuva:) Luettiin myös päivän evankeliumi. Laitoimme kädet ristiin ja rukoilimme . Luin Isä Meidän, jota en ole vuosikausiin lukenut...
Miellyttävä ja rauhoittava tilaisuus.
Seurakunnan syysretki on kahden viikon päästä Karjalohjan ikäihmisten perhekotiin , osallistun.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 13.10.2016 00:40

Tuo ryhmätoiminta on parasta, ei tarvia ottaa niin raskkaasti ja uskonnollisesti niitä veisuuita yms. Siinä kuitenkin on se pointti että rauhoittuu ajattelemaan kuunnellessan ja osallistuessaan hartauksiin. Aina se voittaa kotona yksin nyhjäämisen.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 13.10.2016 21:35

Ilmottauduin facebookissa lemmikkien kummit ryhmään. Sain tänään vastauksen, että asuinpaikkakunnallani olisi kummitarvetta kolmevuotiaalle mäyrikselle. Tapaamme maanantaina hänen sekä emäntänsä kanssa!
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 13.10.2016 22:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Uni » 13.10.2016 22:19

Kiitos onnitelijoille. Kyllä tietenkin asuu Herra Tossavainen täällä. Se nyt vain sattuu olemaan kissa, mutta hyvin eläväinen.
Uni

ViestiKirjoittaja Uni » 13.10.2016 22:23

Itse luulen, että juuri tuo yhdessäolo on se juttu, mikä useita auttaa nuissa uskonnollisissa piireissä. En itse usko jumalaan, mutta," uskon uskontoihin" niin kuin Umberto Eco asian ilmaisi.
Uni

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 13.10.2016 22:30

Jumalaan uskominen ja uskonto ovat mielestäni eri asioita.Uskoa voi niin monella eri tavalla.
Minä kiitän siitä, että saan edelleenkin kulkea täällä kaikissa sielun ja ruumiin voimissa. Mitä tai ketä siitä kiitän, se ei ole tärkeää,vaan se, että saan elää .
Sateentekijä

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet