Syyttelyn tärkeys

Re: Koskettamisen tärkeys

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2016 17:04

Psykopatologia kirjoitti:Kaapoa ei voi "voittaa" normaalissa keskustelussa, koska - pitäisikö itkeä vai pieraista - hän pelaa omilla säännöillään, vastaa ohi tai menee hameen alle tms. - Samalla tavalla yhteiskunnan on vaikea taistella rikollisuutta vastaan, koska yhteiskunnan täytyy noudattaa lakia kun taas rikollinen voi toimia laista piittaamatta.

Onkohan Kaapo ainoa, josta täällä voidaan sanoa, että pelaa omilla säännöillään eikä ole 'voitettavissa' normaalin keskustelun keinoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:06

Kyllästynyt kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että toimistotyö edellyttää (tieto)konekirjoitustaitoja, ts. jonkinlaisen kymmensormijärjestelmän osaamista. Muistaakseni sinä sanoit kirjoittavasi yhdellä (vai kahdella?) sormella, ja ainakin minä pidän varsin todennäköisenä, ettei "kaksi hakkaa, kahdeksan hakee" -järjestelmällä pysty sellaiseen kirjoitussujuvuuteen kuin toimistotyössä yleensä tarvitaan ja edellytetään. .

Aika harvassa on nykyään toimistotyöt joissa täytyisi kirjoittaa hirveä määrä tekstiä pomon sanellessa jne. Tietty terveydenhuollon lausuntojenkirjoitus on yksi sellainen. Mutta yleensä toimistotöissä vaan tallennetaan jotain tai muuten operoidaan jossain tietokoneohjelmassa ja kirjoitettavat tekstit ovat lyhyitä.

Pointtini oli että miksi oikeastaan sinun piti lähteä viemään itsetuntoani työnhaussa? On oletettavaa että työhaastattelussa kerrotaan mitä toivotaan osattavaksi eikä palkata ihmistä joka ei osaa sitä. On perin kummallista haukkua toista vuosikausia loiseksi ja sitten ryhtyä viemään itsetuntoa kun tämä aktivoituu töitä hakemaan. Kun työnhaku nyt muutenkin on tosi raskasta niin on kummallista alkaa sitä hankaloittamaan.

Totuus on että sinä mielelläsi mitätöit.

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Tristan väität minun halunneen vahingoittaa sinua ja syyttelet minua kiusaamisesta. Oletko kokonaan unohtanut mitä sinä olet minulle tehnyt - ja mitä sinun tekosi ovat saaneet aikaan?

En ole unohtanut mutten vieläkään tiedä.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:08

Mirri kirjoitti:Onkohan Kaapo ainoa, josta täällä voidaan sanoa, että pelaa omilla säännöillään eikä ole 'voitettavissa' normaalin keskustelun keinoin.

Ehkä ei, mutta eihän sekään anna Kaapolle (tai kenellekään), käyttäytyä asiattomasti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onkohan Kaapo ainoa, josta täällä voidaan sanoa, että pelaa omilla säännöillään eikä ole 'voitettavissa' normaalin keskustelun keinoin.

Ehkä ei, mutta eihän sekään anna Kaapolle (tai kenellekään), käyttäytyä asiattomasti.

Mitä jos sinä ihan vaan kokeilisit eksperimenttinä jättää Kaapo rauhaan viikoksi? Mitä luulet tapahtuvaksi? Jos haluat lyödä vetoa vaikka 50 eurosta että väheneekö vai lisääntyykö Kaapon asiattomuudet niin olen valmis kauppaan.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:23

trisse kirjoitti:Aika harvassa on nykyään toimistotyöt joissa täytyisi kirjoittaa hirveä määrä tekstiä pomon sanellessa jne. Tietty terveydenhuollon lausuntojenkirjoitus on yksi sellainen. Mutta yleensä toimistotöissä vaan tallennetaan jotain tai muuten operoidaan jossain tietokoneohjelmassa ja kirjoitettavat tekstit ovat lyhyitä...
Jonkunhan se tallennettavakin on tuotettava.
trisse kirjoitti:... Pointtini oli että miksi oikeastaan sinun piti lähteä viemään itsetuntoani työnhaussa?...
En ole koskaan uskonut väitteisiisi huonosta itsetunnostasi. Ainakin minua kohtaan sinä olet ollut suunnattoman ylimielinen, röyhkeä ja piittaamaton. Sinun itsetuntoasi ja omahyväisyyttäsi tuskin ainakaan minä olen vienyt tai vähentänyt.
trisse kirjoitti:... On perin kummallista haukkua toista vuosikausia loiseksi ja sitten ryhtyä viemään itsetuntoa kun tämä aktivoituu töitä hakemaan...

Minun mielestäni on perin kummallista, että joku kehtaa avoimesti kertoa, ettei oikeastaan haluakaan tehdä työtä, koska yhteiskunnan tukirahoillakin tulee toimeen. Ja outoa on minun mielestäni sekin, ettet sinä (oman kertomasi mukaan) kuitenkaan katso saaneesi yhteiskunnalta mitään - ja ettet sinä ole yhteiskunnalle mistään tai mitään velkaa.
trisse kirjoitti:... Totuus on että sinä mielelläsi mitätöit...

En nauti mitätöinnistä, mutta totta kai pidän puoleni minua mitätöiviä, kiusaavia ja pilkkaavia vastaan.
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Tristan väität minun halunneen vahingoittaa sinua ja syyttelet minua kiusaamisesta. Oletko kokonaan unohtanut mitä sinä olet minulle tehnyt - ja mitä sinun tekosi ovat saaneet aikaan?

trisse kirjoitti:En ole unohtanut mutten vieläkään tiedä.

Pahentanut sekä syventänyt minun masennustani ja tuottanut mittaamattoman määrän kipua, tuskaa ja hankaluuksia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:28

trisse kirjoitti:Mitä jos sinä ihan vaan kokeilisit eksperimenttinä jättää Kaapo rauhaan viikoksi? Mitä luulet tapahtuvaksi? Jos haluat lyödä vetoa vaikka 50 eurosta että väheneekö vai lisääntyykö Kaapon asiattomuudet niin olen valmis kauppaan.

Mikä ihmeen kuvitelma sinulla on siitä, että minä aiheutan Kaapon törttöilyn?

Jos Kaapo ei kirjoita asiattomuuksia, en minä hänen viesteihinsä ole puuttunut tai vastannut millään muilla kuin asiallisilla kommenteilla.

Jos Kaapo kirjoittaa törkeyksiä, en minä aio olla niihin puuttumatta.

Millä perusteella minun pitäisi vaieta Kaapon asiattomuuksista?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:28

Huomaatko Kyllästynyt kuinka vaihdoit keskustelun painopistettä ja jätit vastaamatta kysymykseen
"Pointtini oli että miksi oikeastaan sinun piti lähteä viemään itsetuntoani työnhaussa?" Siirsit keskustelun aiheen johonkin muuhun. Vaikka olisin röyhkeä ja ylimielinen voidaan olettaa ettei itsetuntoni töiden suhteen ole tai voi mitenkään olla hyvä! Ylimielisyyshän on usein huonon itsetunnon kompensointia. (Ellet usko niin kysy Pp:ltä.)
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Jos Kaapo kirjoittaa törkeyksiä, en minä aio olla niihin puuttumatta.

Kokeiluna. Voisit tienata rahaakin. PS. Ehkä siksikin jos asiattomuudet loppuisivat siten.

Tämä sinun vääntötekniikkasi saadakseen puheena olevat asiat loppumaan on uskomattoman tehoton. Oletko ikinä miettinyt sitä?
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:38

trisse kirjoitti:Huomaatko Kyllästynyt kuinka vaihdoit keskustelun painopistettä ja jätit vastaamatta kysymykseen
"Pointtini oli että miksi oikeastaan sinun piti lähteä viemään itsetuntoani työnhaussa?" Siirsit keskustelun aiheen johonkin muuhun...

Minähän vastasin, etten minä ole sinun itsetuntoasi työnhaussa lähtenyt viemään!
trisse kirjoitti:... Vaikka olisin röyhkeä ja ylimielinen voidaan olettaa ettei itsetuntoni töiden suhteen ole tai voi mitenkään olla hyvä!...

Olipa itsetuntosi minkälainen tahansa, sinä olet aikuinen ihminen - eikä sinun itsetuntosi anna sinulle oikeutta käyttäytyä niin ylimielisesti, röyhkeästi ja muista ihmisistä piittaamattomasi kuin sinä olet tehnyt.
trisse kirjoitti:... Ylimielisyyshän on usein huonon itsetunnon kompensointia. (Ellet usko niin kysy Pp:ltä.)
Sinähän olet syyttänyt minua ylimielisyydestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:43

Kai se nyt vie ihmisen itsetunnon jos tämä ryhtyy johonkin josta on vähän kokemusta eikä tietoa omasta jaksamisesta ja osaamisesta sekä muuta ambivalenssia ja toinen luettelee että osaatko sitten sitä, tätä ja tota - selkeänä oletuksena että vastaus on "en" ja pääsee sanomaan "no miten sinä töissä sitten luulet pärjääväsi"! Et sinä niitä kysymyksiä silläkään silmällä kirjoittanut että olettaisit minun vastaavan myöntävästi.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:44

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos Kaapo kirjoittaa törkeyksiä, en minä aio olla niihin puuttumatta.

Kokeiluna...

En lähde kokeilemaan mitään sellaista jonka tiedän aiheuttavan minulle pitkäaikaista, tai jopa pysyvää, tuskaa.
Olen kauan aikaa sitten luvannut itselleni, etten enää koskaan anna kenenkään käydä minun kimppuuni niin, ettei siitä seuraa hyökkääjälle jotakin vaivaa tai hankaluuksia.
trisse kirjoitti:... Tämä sinun vääntötekniikkasi saadakseen puheena olevat asiat loppumaan on uskomattoman tehoton. Oletko ikinä miettinyt sitä?

Oletko sinä koskaan miettinyt sitä, että tuo asia riippuu siitä kenen kannalta asiaa katsoo?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Uni » 11.10.2016 17:45

Kaipaan Jaskaa ja Kahvia.
Uni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 17:46

trisse kirjoitti:... Et sinä niitä kysymyksiä silläkään silmällä kirjoittanut että olettaisit minun vastaavan myöntävästi.

Sinun toimintaasi tai ajatuksiasi ei siis pitäisi kenenkään kommentoida negatiiviseen sävyyn?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 17:50

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:... Et sinä niitä kysymyksiä silläkään silmällä kirjoittanut että olettaisit minun vastaavan myöntävästi.

Sinun toimintaasi tai ajatuksiasi ei siis pitäisi kenenkään kommentoida negatiiviseen sävyyn?

Taidat olla tosi heikoilla nyt? En edes viitsi vastata kun haluat näköjään leikkiä tyhmää...
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2016 17:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Halpamaista kommentointia osaltasi, kun oletus on että en vastaa. (Koska ilmoitin poistuvani.)

Minun mielestäni sinun kommentointisi ja viestisi ovat olleet halpamaisia (melkein) koko ajan.

Millaisia sinun ensimmäiset kommenttisi Kaapolle/Gabrielille olivat, mitä sanoit hänelle?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 18:03

Psykopatologia kirjoitti:Toisin sanoen Kaapo ignoroi jatkuvasti toisen kannan, mikä on sietämätöntä ja täysin sopimatonta tällä foorumilla.

Sinähän ignoroit minua tällä foorumina ihan ihmisenä - suunnilleen kaikkea kirjoittamaani.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.10.2016 18:15

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kaapoa ei voi "voittaa" normaalissa keskustelussa, koska - pitäisikö itkeä vai pieraista - hän pelaa omilla säännöillään, vastaa ohi tai menee hameen alle tms. - Samalla tavalla yhteiskunnan on vaikea taistella rikollisuutta vastaan, koska yhteiskunnan täytyy noudattaa lakia kun taas rikollinen voi toimia laista piittaamatta.

Onkohan Kaapo ainoa, josta täällä voidaan sanoa, että pelaa omilla säännöillään eikä ole 'voitettavissa' normaalin keskustelun keinoin.

Minusta sinä kirjoitat asiallisesti yleensä, mutta edellisen ylläolevaan viestin tyyppistä kysymystäsi tai sitä, että kysyt uumoilevasti ikävää virettä esiintuoden ei ole kivaa eikä sitä niin tyypillistä ja parasta sinua. Voitaisiin aivan hyvin kysyä sinulta, että onko sinulla mielessä joku, jonka näet omilla säännöillään pelaajaksi? Onko Mirri? Minä en halua pohtia, onko sellaisia kirjoittajia täällä. Parasta olisi, että voisimme kirjoittaa vailla epäilyjä toisista ja vähän luottaenkin ihmisiin, vaikka kaikilla on omat luonteenpiirteensä, jotka eivät kaikki ole erinomaisia, loistavia piirteitä, mutta riittävän hyviä täällä kirjoittamiseen kuitenkin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 18:16

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Aika harvassa on nykyään toimistotyöt joissa täytyisi kirjoittaa hirveä määrä tekstiä pomon sanellessa jne. Tietty terveydenhuollon lausuntojenkirjoitus on yksi sellainen. Mutta yleensä toimistotöissä vaan tallennetaan jotain tai muuten operoidaan jossain tietokoneohjelmassa ja kirjoitettavat tekstit ovat lyhyitä...
Jonkunhan se tallennettavakin on tuotettava.

Ei tallenneta - kokemukseni mukaan - tekstejä vaan esim. erilaisia tiloja. Klikataan asiakkaista ei maksaneista maksetuiksi. jne Valitaan joku vaihtoehto joka klikataan kun se muutetaan johonkin suuntaan ja tallennetaan muutos.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2016 18:50

Hilppa kirjoitti:Minusta sinä kirjoitat asiallisesti yleensä, mutta edellisen ylläolevaan viestin tyyppistä kysymystäsi tai sitä, että kysyt uumoilevasti ikävää virettä esiintuoden ei ole kivaa eikä sitä niin tyypillistä ja parasta sinua. Voitaisiin aivan hyvin kysyä sinulta, että onko sinulla mielessä joku, jonka näet omilla säännöillään pelaajaksi? Onko Mirri? Minä en halua pohtia, onko sellaisia kirjoittajia täällä. Parasta olisi, että voisimme kirjoittaa vailla epäilyjä toisista ja vähän luottaenkin ihmisiin, vaikka kaikilla on omat luonteenpiirteensä, jotka eivät kaikki ole erinomaisia, loistavia piirteitä, mutta riittävän hyviä täällä kirjoittamiseen kuitenkin.

Mielestäni me kirjoittajat voimme kysyä esittämäni kysymyksen hiljaa itseltämme - vaikka peilin edessä.
Siis: Onkohan Kaapo ainoa, josta täällä voidaan sanoa, että pelaa omilla säännöillään eikä ole 'voitettavissa' normaalin keskustelun keinoin.

Ilmaan heittämäni kysymys on vailla kysymysmerkkiä, koska en esittänyt kysymystäni sillä mielellä, että kaipailisin tai haluaisin siihen julkisen vastauksen. Pidän hiljaa omassa mielessä miettimistä paljon tärkeämpänä kuin mitään arvuuttelua tai toisten kirjoittajien epäilemisiä - syyllistämisistä tai syyttelyistä puhumattakaan.

Hilppa, mitä tarkoitit sanoessasi näin: kaikilla on omat luonteenpiirteensä, jotka eivät kaikki ole erinomaisia, loistavia piirteitä, mutta riittävän hyviä täällä kirjoittamiseen kuitenkin.?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.10.2016 19:07

Nyt kun tässä ketjussa on läpikäyty ihmisten persoonalliset piirteet ym kosketukseen kuulumatonta, minä haluaisin kysyä:-Milloin sinua on viimeksi joku koskettanut? Enkä nyt tarkoita mitään kauppakassalla tai muussa tungoksessa tönimistä, vaan ihan sellaista koskettamista, mikä tuntuu hyvältä?
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet