Hannu Mäkelä. Casanova eli Giacomo Casanovan tie naisten miehestä kirjailijaksi http://hannumakela.com/webpage/id/17.html
(- -)
Eero Saarenheimo, Suomen ensimmäinen casanovisti, on hänkin ollut itse avuliaisuus ja suhtautunut muutenkin hankkeeseeni suurella myötämielisyydellä. Lääkintöneuvos, psykoanalyytikko Matti Tuovinen on keskustellut kanssani Casanovan monimuotoisesta persoonallisuudesta; hänen näkökulmansa ovat olleet valaisevia, kuten aina. Martti Anhavalta sain lisää Venäjä-tietoutta, Outi Valle oikoi Goldonia koskevan yksityiskohdan, Silja Hiidenheimo tulkitsi minulle faro-pelin saloja; kiitos heille avusta. Antti Tuuri luki koko käsikirjoituksen, samoin Tammessa Hannu Harju; kummankin huomautuksista ja huomioista oli suurta hyötyä. - Ja ennen kaikkea minua ovat kaikin tavoin tukeneet tämän kirjan hankalimpienkin vaiheiden aikana kaksi läheisintä ihmistäni: Anna ja Ainu. Heitä tahdon kiittää aivan lopuksi, aivan kaikesta.
Sitarlassa 2. 4. 2007
Hannu Mäkelä
Stadin kundeja - asui Kallion yhteiskoulun vieressä.
Casanovan syntymän 300-vuotispäivänä 2.4.2025 maailman casanovistit kokoontuvat Dux'in linnaan. Hyvä tietää!