Ruokahaaste

Re: Ruokahaaste

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 15:33

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Mie taidan jäädä tästä haasteesta heti kättelyssä.
Ostin nimittäin kaikenlaista herkkua tänään enkä kysellyt hintaa :shock:
Eipä silti, on pakastimessa ja jääkaapissa niin runsaasti ruokaa että ehkä ei ihan heti ole tarvis kaupassa käydä.
Tänne lähinurkille on vasta avattu virolainen pikku ruokaputiikki. Kävin katsastamassa ja tokihan sieltä mukaan tarttui naapurimaamme herkkujakin...

Lisäksi meni kampaajalle hiusten leikkaukseen, raitoihin, kulmien laittoon, hoito- ja muotoiluaineisiibn ymym ihan hävyttömän paljon. En ole käynyt kampaajalla varmaan pariin vuoteen kun olen antanu tukan kasvaa. Pitääkö sitten tinkiä syömisessä?Huomenna olis tarkotus mennä brunssille... Saako alkaa euron venytyksen sitten vasta loppukuusta?

Vähän meni ruokahaasteen ohi, mutta kirjoitetaanhan tässä ketjussa kaikenlaista.

En minä vaan ymmärrä, että tätä pidetään nöyrtymisenä raha-asioiden edessä? Tämähän on selvä valinta. Omat rahat laitetetaan kaiken maailman turhuuksiin ja sitten haetaan ruokaraha seurakunnalta.
Työssäkäyvällä ei ole tuollaista mahdollisuutta nöyrtyä.

muoks. y ja ö vaihettu eri järjestykseen.
olen aika varma että innostui kerjäämään minun esimerkistäni. "jos kerran tuokin niin miksen minä?" esim. Mulla ei ole varaa haaveillakaan raidoista. Kerran äiti on maksanut ne mulle. Muuten värjään 8 euron kotiväreillä ja leikkaan hiukset kerran vuodessa kympin maksamana oppilastyönä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 17:09

Irmeli kirjoitti:
En minä vaan ymmärrä, että tätä pidetään nöyrtymisenä raha-asioiden edessä? Tämähän on selvä valinta. Omat rahat laitetetaan kaiken maailman turhuuksiin ja sitten haetaan ruokaraha seurakunnalta.
Työssäkäyvällä ei ole tuollaista mahdollisuutta nöyrtyä.

No comments.

Trisse kirjoitti:
olen aika varma että innostui kerjäämään minun esimerkistäni. "jos kerran tuokin niin miksen minä?" esim. Mulla ei ole varaa haaveillakaan raidoista. Kerran äiti on maksanut ne mulle. Muuten värjään 8 euron kotiväreillä ja leikkaan hiukset kerran vuodessa kympin maksamana oppilastyönä.

En ole käynyt kampaajalla pariin vuoteen enkä väriä ottanut vuosiin, Nyt tuli huolto tehtyä ja se oli ihan tarpeen!
Itse en enää uskalla värjätä, kun aloin jatkuvan värjäyksen takia menettämmään hiuksiani runsaasti. Kampaajalta sain oikeat aineet hoitaa ärtynyttä huispohjaa sekä tasoituksen, joten eiköhän näillä mennä ainakin seuraava vuosi.
Ylisuuret sairaus- ja lääkekustannukset olivat osasyy siihen, että budjetti petti,
toivon mukaan se on kertaluonteista!

-muokattu 21.9 klo 17:47.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 17:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 17:11

Tämän päivän ateria on hernerokka palvisuikaleiden kera sekä banaani-mustikka pirtelö.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 17:12

Kulmien laittoa, hoito- ja muotoiluaineita, brunssia.
Ja sitten diakonissan luo hakemaan ruokaan rahaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 17:38

irmeli kirjoitti:Kulmien laittoa, hoito- ja muotoiluaineita, brunssia.
Ja sitten diakonissan luo hakemaan ruokaan rahaa.

Sen brunssin tarjosi sisareni! Päänahan hoitoaineet olivat kyllä hintavia, mutta kestävät pitkään ja olivan päänahan hoitooni tuiki tarpeelliset. Mainitsinhan minä tuossa että lääkäri- ja lääkekulut ovat tässä kuussä poikkeuksellisen suuret. Et sinä irmeli nyt pysty minua tästä sen enempää syyllistämään, joten jos nyt vaan antaisit olla!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 17:41

En minä syyllistä vaan tuon esiin kuinka naurettava pelle olet muka köyhänä.
Kyllä minusta ihmisen pitäisi osata edes hävetä, jos tuhlaa rahansa humpuukiin ja hakee sitten ruokarahat avustuksista.

muoks. lisätty lause.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 17:47

Sateentekijä kirjoitti:Ollakseni ihan rehellinen, mielestäni koko ruokahaaste on sellaisten ihmisten keksintö, joilla ei koskaan ole minkäänlaista pulaa tai puutetta edes ollut. Oma tausta on varmistettu täyttämällä pakasteet ja kuivamuonavarastot " hätävaroiksi".Nämä tyypit eivät ole koskaan kärsineet varsinaista puutetta mistään.
Ennalta kerätyt varastot eivät saisi kuulua koko haasteeseen. Pelkkä kraanavesikin maksaa samoin purkista otetut vitamiinipillerit. ym ym
Kaikille maailmassa ei ole edes puhdas vesi päivittäin itsestäänselvyys.
Haaste kokonaisuudessaan on naurettava ja ei todella kunnioita niitä, joitten ihan oikeasti pakko pärjätä tuolla vähän yli kolmella eurolla ja alle senkin, päivässä. En usko heitä paljon naurattavan moiset typerät haasteet.

Mielestäni jokaisen hyväosaisen , joka alkaa pelleillä köyhäilemisen kanssa kannattaisi pitää mielessä , että http://maailma.net/node/141291/1/
Köyhyys on maailmassa yleisempää kuin hyvinvointi. YK:n kehitysohjelman UNDP:n inhimillisen kehityksen raportin mukaan köyhyysrajan alapuolella elää maailman väestöstä 40 prosenttia, eli yli kaksi miljardia ihmistä. Heidän päiväansionsa ovat alle kaksi dollaria henkeä kohden – kaikkiaan he saavat viisi prosenttia maailman yhteenlasketuista tuloista.

Äärimmäisessä köyhyydessä, eli alle dollarilla päivässä, elää Maailmanpankin arvion mukaan 1,2 miljardia ihmistä. He ovat noin 20 prosenttia maailman väestöstä ja heidän ansionsa ovat noin 1,5 prosenttia maailman tuloista.

Miettikääpä tätä omien täpötäysien pakastimienne ja ruokakaappienne äärellä köyhäilyä pelleillessänne!

Niin mie mietenkin.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 18:02

Irmeli
Montako kertaa meinaat vielä kopioida viestejäni? Ei se asia huonommaksi tai paremmaksi muutu vaikka vetäisit samat asiat kuinka monta kertaa framille. En ole tilivelvollinen sinulle mistään ! Minä pyysin, että antaisit jo olla, Etkö osaa edes kunnioittaa toisen pyytöä?

P.S. Sitä paitsi tässä ketjussa oli aluperäisenä ideana kolmen ja puolen euron päivässä- ruokahaaste. Siihen minä tuossa kommentoin noin vahvasti. En ole mitään sanonut tilapäisestä
pulasta, jollaiseen voi kuka tahansa joutua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 18:18

trisse kirjoitti:olen aika varma että innostui kerjäämään minun esimerkistäni. "jos kerran tuokin niin miksen minä?" esim. Mulla ei ole varaa haaveillakaan raidoista. Kerran äiti on maksanut ne mulle. Muuten värjään 8 euron kotiväreillä ja leikkaan hiukset kerran vuodessa kympin maksamana oppilastyönä.

Eikö keräsi säälipisteitä ja, kun aloitti päiväkirjankin piti sinne saada jotain jännää kerrottavaa.
Ei ole koko aikana täällä koskaan ennen tainnut puhua rahapulastaan mutta nyt hoksasi myös, että voi olla Kisin kaveri, kun leikkii köyhää.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2016 18:36

Irmeli, kiusaatko?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 19:41

Mirri kirjoitti:Irmeli, kiusaatko?

Kiusaahan se ilmiselvästi! Minun päiväkirja-asiani eivät kuulu pätkääkään tänne ylelle. ei edes niistä vihjaaminen. Laita se nyt päähäsi irmeli, ennenkuin edes harkitset jatkaa!
On se muuten kumma, että vaikka kuinka yrittää olla täällä niin eiköhän tuo yksi jatka vaan ärsyttämistä. Varokoon vaan jos sanaakaan päiväkirjastani tulee tänne vetämään.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 19:56

En kiusaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 19:58

Sateentekijä kirjoitti:

Kiusaahan se ilmiselvästi! Minun päiväkirja-asiani eivät kuulu pätkääkään tänne ylelle. ei edes niistä vihjaaminen. Laita se nyt päähäsi irmeli, ennenkuin edes harkitset jatkaa!
On se muuten kumma, että vaikka kuinka yrittää olla täällä niin eiköhän tuo yksi jatka vaan ärsyttämistä. Varokoon vaan jos sanaakaan päiväkirjastani tulee tänne vetämään.

Sinä toit mun lapsettomuuteni päiväkirjasta yleiseen, joten mikään ei ole pyhää päiväkirja-asiaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:03

Sateentekijä kirjoitti:Hmmm. tänään sitten koitti sellainen päivä, että jouduin eka ( ja toivottavasti myös viimeistä) kertaa elämässäni käymään seurakunnan diakonin juttusilla. Olen tässä kuussa elänyt yli varojeni. Tosin on myös ollut poikkeuksellisen suuret menotkin!Esim. lääkäri -ja lääkekustannukset.

No pitää olla nöyrä jos on tämmöinen tilanne tullut eteen. Soitin ja pääsinkin melkein heti.
Siinä sitten pähkäiltiin menojen poikkeuksellista suuruutta ...
Sain sitten osto-osoituksen, neljälle kympille sekä ison kassillisen kuivamuonaa!
Kaurahiutaleita, sämpyläjauhoja, kuivamaitoa, juustopastaa, lihasäilykkeitä, hapankorppuja, makaroonia ja jotain vielä..
Oli outo ja hämmentävä tilanne. En toivo sen toistuvan. Mietin vaan ,että onkohan tämä pois sellaisilta jotka elävät tosi köyhyydessä jatkuvasti vailla mitään toivon häivää. Minulle tämä oli ensimmäinen kerta.Sen verran nolotti, etten varmaan toista kertaa mene " kerjuulle, toivottavasti ainakaan ei tarvitse. Peruutan myös kaikki puheeni pummilla eläjistä. Ei koskaan voi tietää, milloin itse joutuu vastaavaan tilanteeseen-

Nyt minulla on kuivamaidosta valmistumassa uunijuusto, saas nähdä, miten onnistuu, kurkistin juuri uuniin ja hyvältä vaikuttaa muttei vielä ole valmista.

Mietin tässä, että mitä noloa tässä oikeastaan on? Hienoa , että apua on saatavilla silloin kun on hätä.

.

Tässähän tämä kerrottu eikä missään päiväkirjassa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Katla » 21.09.2016 20:07

Irmeli vaan muistuttelee sinua mielenmuutoksista. Voithan esim. selittää mistä moinen ?
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:13

Oikeastiko kirkollisveroilla kustannetaan kampaaja, raidat ja kulmakarvojen laitto?
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 20:23

irmeli kirjoitti:Oikeastiko kirkollisveroilla kustannetaan kampaaja, raidat ja kulmakarvojen laitto?

Minun kampaajaani ei ole kustannettu kenenkään kirkollissveroilla, mutta kun sinulle näyttää tuo luetun ymmärtäminen ja sen sisäistäminen olevan taas sen verran vaikeaa, että sinun täytyy jatkuvasti kopioida viestini etkä siltikään sisäistä mitä kirjoitin. Erehdyin sinulle kommentoimaan kun on taas aivan puupökkelömäistä kommentointia.
Anteeksi. En enää jaksa länkytyksiisi ottaa mitään kantaa.
Irmeli kirjoitti:
Sinä toit mun lapsettomuuteni päiväkirjasta yleiseen, joten mikään ei ole pyhää päiväkirja-asiaa.

Muisteles vähän tarkemmin niin tulee mieleen, että itse senkin asian olet ylelle tuonut. Ihan miten vaan, kun et kumminkaan muista omia sanojasi!
Älä nyt viitsi omia sanojasi pistää minun syykseni.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 23:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:29

Tai siis sovitaan että mitä sie kirjoitat päiväkirjassasi on yleistä tietoa. Eikö vain.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 21.09.2016 20:30, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 20:30

.Kissi kirjoitti:Irmeli vaan muistuttelee sinua mielenmuutoksista. Voithan esim. selittää mistä moinen ?

En viitsi enkä ole millään tavoin velvollinen irmelille selittämään yhtään mitään.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:32

Mitä tuota selitteleen, kun jokainen osaa tästä ketjusta lukea mihin rahasi tuhlasit.
Ja kuinka sitä ennen haukuit muut ruoka-avun hakijat ym.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet