Uskotko karmaan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Uskotko karmaan?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 04:57

.Kissi kirjoitti:Sinähän se olet haastanut Alfa uroksen, minähän vaan laidunnan ja katselen uhittelun tuloksia.
Muokkasin sanamuotoa.

Huomasin, puhuit ensin jotain kun lehmät makaa ja märehtii pellolla ja katselee kuinka sonnit kalistelee sarviaan.

Väärä tulkinta kuitenkin.

Alfa uros haastoi minut väärällä (vihjaavalla) tulkinnallaan, johon jo aikaisemmin vastasinkin.

Tämä kohta tuntuu sopivalta kuitenki ottaa esille "taisteleminen". Itse taistelen omia "taistelujani" tai ainakin pyrin niin tekemään.
Jotkut taistelee muiden taisteluja ja unohtavat oman tarkoituksensa. Lopputuloksena usein, että lopussa huomaa seisovansa yksin kaikki menettäneenä. EI ole enää niitä ihmisiä lähellä joiden eteen teki töitä, ei niitä joita lipoi ja mielisteli, ei sitä "ideologiaa" jonka uskoi olevan "oikea ja hyvä". Sitä vaan seisoo täysin yksin. Tässä yksi syy miksi kannattaa taistella omat taistelunsa vaikka ei siihen aina kykenisikään. Turpaankin ottaminen luo kunnioitusta ja siitä loppupelissä hyötyy itse enemmän.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 06:20

Psykopatologia kirjoitti:Uskotteko spermaan?

Koukku, piikki, jekku vai ajattelamaton huitaisu?
Kaapo

Re: Uskotko karmaan

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.09.2016 12:36

En ole katolinen kristitty, ainoastaan ev.lut. kristitty.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.09.2016 13:21

Mihin siinä ja miten?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.09.2016 14:40

Spermaan on liitetty miehisissä fantasioissa vahva vitaalinen sävy siten, että mies heikkenee, jos hän "tuhlaa" spermaa jopa niin, että yhdyntöjä yms. vältetään; parasta on pitää se kaikki itsessä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 14:44

Psykopatologia kirjoitti:Spermaan on liitetty miehisissä fantasioissa vahva vitaalinen sävy siten, että mies heikkenee, jos hän "tuhlaa" spermaa jopa niin, että yhdyntöjä yms. vältetään; parasta on pitää se kaikki itsessä.

Munkit "säästää spermaa". Itsetyydytys on joissain uskonnoissa munkeilta kiellettyä.
Alussa sperma valuu kuumana aaltona ulos itsestään yöllä.
Se siis valuu kuumana aaltona ilman normaalia sykäyksittäistä simensyöksyä ja lopulta lakkaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.09.2016 15:26

Psykopatologia kirjoitti:Spermaan on liitetty miehisissä fantasioissa vahva vitaalinen sävy siten, että mies heikkenee, jos hän "tuhlaa" spermaa jopa niin, että yhdyntöjä yms. vältetään; parasta on pitää se kaikki itsessä.

Katolisessa uskossa elämän kunnioittaminen ulottuu spermaan asti. Kondomiehkäisykin on ollut kielletty.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.09.2016 15:30

Spermassahan on eliöitä, joten ei sovi ainakaan kasvissyöjän ruokavalioon. Pitäisiköhän alkaa selibaattiin, jos siitä jalostuisi viisaammaksi... on ainakin vahva usko, että noin pitäisi tapahtua.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.09.2016 15:38

Juuh. Matoja ihan varmasti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 15:41

Kaapo kirjoitti:

Verbaalinen hassutus.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.09.2016 15:49

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Verbaalinen hassutus.

Trisse, kukahan mahtaa olla palstan tosikko (ilman huumorintajua)?
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 20:34

Hilpalta vietiin titteli! Hmm-m.
trisse

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:42

Oletko sie nyt foorumin tosikko?
Hieno titteli.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 20:46

Vähän tuntuu siltä että tittelistä on kilpailua. Itse en ymmärr noita kaapon useisiin selkeisiin viesteihin tulleita "piikki vai rehellistä?" tms jotain ihme kysymyksiä. Spermavitsinkin hän otti itseensä kuin koko sana ei muita ihmisiä koskettaisi. E tajuu..
trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 22.09.2016 04:11

trisse kirjoitti:Vähän tuntuu siltä että tittelistä on kilpailua. Itse en ymmärr noita kaapon useisiin selkeisiin viesteihin tulleita "piikki vai rehellistä?" tms jotain ihme kysymyksiä. Spermavitsinkin hän otti itseensä kuin koko sana ei muita ihmisiä koskettaisi. E tajuu..

En uskokaan, että ymmärrät. Jos minä olisin kertonut kyseisen "spermavitsin" niin olis ollu pari huumorintajuista henkilöä oitis ojentamassa. Näin se vaan tilanteet vaihtelee. Riippuu kuka vitsin kertoo ja kenen persettä täytyy lipoa.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 22.09.2016 14:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2016 13:16

Uskon kermaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 22.09.2016 13:53

Minä uskon Korma kanaan sillä minulla on kaksi lounasseteliä sellaiseen!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 22.09.2016 13:56

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Vähän tuntuu siltä että tittelistä on kilpailua. Itse en ymmärr noita kaapon useisiin selkeisiin viesteihin tulleita "piikki vai rehellistä?" tms jotain ihme kysymyksiä. Spermavitsinkin hän otti itseensä kuin koko sana ei muita ihmisiä koskettaisi. E tajuu..

On uskokaan, että ymmärrät. Jos minä olisin kertonut kyseisen "spermavitsin" niin olis ollu pari huumorintajuista henkilöä oitis ojentamassa. Näin se vaan tilanteet vaihtelee. Riippuu kuka vitsin kertoo ja kenen persettä täytyy lipoa.

Jos et olisi seksuaalisesti häiriköinyt niin sinäkin olisit saanut vapaasti kirjoittaa "Uskotko spermaan?" ilman reaktioita. Kaikkihan me kannamme menneitä tekojamme mukanamme. Minulta kiellettiin käytöstä aikanaan hph -sanonta vaikka kaikki muut saivat sen kirjoittaa joutumatta bännätyksi.
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2016 14:03

14:03
(Minusta) Kaapon "karma"-ajattelu pohjaa viime kädessä klassisen fysiikan stimulus - responssi (S - R) -malliin, jonka yksi sovellus ovat probabilistiset sää-ennusteet. Sää-ennusteet ovat sitä pitävämpiä, mitä tarkemmat tiedot meillä on ilmaston nyky-tilasta.

Ilmakehä on kuitenkin "sokea", vailla intentioita. Ihminen taas on täynnä haluja ja pyrkimyksiä, jotka voivat osin olla myös (ulkoisten) ärsykkeiden vastaisia (vietit). Ihmisellä on suhteellinen autonomia toimiensa suhteen, ja hänen intentionsa ovat paljolti muilta salattuja. Hän voi toki kertoa pyrkimyksistään (tai myös valehdella niistä), tai toinen voi saada niistä tietoa omien havaintojensa pohjalta. Tällöin vaarana on kuitenkin persoonien meneminen sekaisin projektioiden yms. pohjalta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2016 20:31

Miksi ei yleensä kannata kysyä kullalta(an): "Olenko minä vielä sinulle rakas ja rikas?"
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko