Tuhoaako palsta systeemiälykkyyden?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tuhoaako palsta systeemiälykkyyden?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.09.2016 10:25

Kaapo kirjoitti:No niin!
Taas meni turha työ hukkaan.

Haluasiko joku pyytää multa jotain anteeksi tai olisko siihen tarvetta?

Ethän sinä edes tehnyt mitään!

Ei anteeksipyyntö ole mikään automaattinen taikasana, jonka sanomisen jälkeen sinun vastuusi omista sanoistasi poistuu kokonaan tai jopa siirtyy minulle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 10:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:No niin!
Taas meni turha työ hukkaan.

Haluasiko joku pyytää multa jotain anteeksi tai olisko siihen tarvetta?

Ethän sinä edes tehnyt mitään!

Ei anteeksipyyntö ole mikään automaattinen taikasana, jonka sanomisen jälkeen sinun vastuusi omista sanoistasi poistuu kokonaan tai jopa siirtyy minulle.

Eli meinaat tämänkin jälkeen roikkua kasseissani hamaan tulevaisuuteen?
Ei ole siis mitään tehtävissä.

Toistan kysymykseni.
Haluaisiko joku pyytää minulta anteeksi ja olisiko siihen tarvetta?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.09.2016 11:08

Kaapo kirjoitti:Eli meinaat tämänkin jälkeen roikkua kasseissani hamaan tulevaisuuteen?..

Usko nyt, että pelkkä ajatuskin sinun kasseistasi tai palleistasi oksettaa.
Kaapo kirjoitti:... Ei ole siis mitään tehtävissä...

On, paljonkin: sinä lopetat seksuaalisen häirinnän sekä kaiken muun törkyilyn. Katsotaan sitten joskus puolen vuoden jälkeen mikä on tilanne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2016 11:10

Kaapo kirjoitti:Pankaa jono pystyyn. Haluatteko, että pussaan päätä vai persettä?
Eiku oikeesti. Tähän saa ilmottautua jos on anteeksipyyntöjen tarpeessa.

Jaa, että eteesi jonoon pyytämään sinulta anteeksipyyntöä, 'jos on anteeksipyyntöjen tarpeessa'?

Heität jopa anteeksipyynnöistä vastuun itsesi ulkopuolelle: pyytäkööt minulta itse anteeksipyyntöä ne, jotka tuntevat olevansa sen tarpeessa. Monilla ihmisillä toimii itsekritiikki niin, että tietävät itse milloin on anteeksipyynnön paikka, sinä taas odotat toisten kertovan sen sinulle - pyytävän sinulta anteeksipyyntöä.

Kyselet näköjään myös, olisiko jollakin tarvetta pyytää sinulta anteeksi:
"Haluaisiko joku pyytää minulta anteeksi ja olisiko siihen tarvetta? "
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.09.2016 12:17

Kaapo sotkee ja sekoittaa. Anteeksi pyydetään - normaalisti - odottamatta toiselta "unohdusta".
Et osaa itse lukea - väität, että minä en osaa.

Olet harhaisessa uskossa Kyllästyneen ja Helmenkalastajan henkilöllisyyden suhteen. Se riittää minulle todisteeksi karma-ajattelustasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 14:35

Psykopatologia kirjoitti:Kaapo sotkee ja sekoittaa. Anteeksi pyydetään - normaalisti - odottamatta toiselta "unohdusta".
Et osaa itse lukea - väität, että minä en osaa.

Olet harhaisessa uskossa Kyllästyneen ja Helmenkalastajan henkilöllisyyden suhteen. Se riittää minulle todisteeksi karma-ajattelustasi.

Mitähän sinä taas sekoilet?
Alkaa jannu hiiltyä.

Opeta ne keskustelun "mädättäjät" käytöstavoille niin kenenkään ei tarvitse pyydellä anteeksi.
Kysyn nyt sinulta, ONKO KENELLÄKÄÄN AIHETTA PYYTÄÄ MINULTA ANTEEKSI?

Ja mieti tarkoin ennen kuin vastaat!
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.09.2016 15:29

En halua sanoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 22.09.2016 04:47

Psykopatologia kirjoitti:En halua sanoa.

Väännän taas rautalankaa.

Minä olen käynnyt "päällesi" täällä koska koin arviosi aikaisemmin epäoikeudenmukaiseksi, väärärksi ja leimaavaksi.
Tuo ei ole varmaan kovin vaikeaa ymmärtää tai asettua toisen asemaan.
Miltä tuntuu nyt? (Näihin ei tarvitse vastaa julkisesti vaikka kysymyksissä onkin kysymysmerkki.)
Miltä tuuntuu kun olen niskassasi kiinni ja joku ahdistaa sinua joka oikeasti kykenee?

Tämän jälkee kerro se sama tunne noin kolmellasadalla niin saat käsityksen missä määrin "moderaattorisi" on ollut niskassani kiinni ja ahdistanut minua. Ensimmäisestä päivästä lähtien, "vaikka EI edes tunne minua". (Heti alussa kuvitteli harhaisesti Kahviksi.)
Miltä tuntuisi jos minä olisin koko ajan niskassasi kiinni, joka päivä, riippumatta sitä mitä sanot ja tätä jatkuisi pitkälle toista vuotta.

Miltä tuntuisi jos olisin jokaisessa ketjussasi häiriköimässä ja karkoittamassa asialliset keskustelijat ja keskustelun?
Miltä tuntuisi jos liki kaikki kommunikointisi vedätettäisiin pelkästään minun kanssani "keskusteluksi"?
Kutsuisin sitä asialliseksi palautteeksi, vaikka koko homman juju olisikin ahdistelu ja jatkuva painostaminen.

Toivon että tämä omakohtainen kokemuksesi nyt auttaa suhteuttamaan ja käsittämään tiettyjä asioita.
Sitä anteeksipyyntöjen määrää ja kohdettakin kannattaa tarkoin miettiä.
Mikä etu tai logiikka ylipäätään on, että sinä "kyykytät" minua pyytämään ateeksi keneltäkään tätä taustaa vasten:
Jonka päätteeksi "pitbullisi" sylkee naamaani. Lisää nöyristelyäkö tarvitsette?

Minä olen täällä "Kaapo".
Sinä olet täällä omalla nimelläsi ja ammattinimikkeelläsi.
(Minä siis olen tiettyssä mielessä hullu muiden joukossa ja sinä ammattilainen.)
Olen seurannut joskus kun teen avauksen. Siihen tulee usein n.30 lukijaa ennen kuin kukaan vastaa. Eli suurimmassa osa kirjoituksissani on pelkkiä lukijoita. Täällä on ehkä 5-7 aktiivista kirjoittajaa jotka ovat äänessa ja minun lisäkseni ehkä 2-3 aktiivisinta jotka ovat koko ajan äänessä. Minusta näyttää, että aktiiivisia lukijoita kuitenkin on 30-60 eli huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia.
Me emme voi tietää kuka lukee. Ovatko he MT-ongelmaisia vai onko jouksossa myös MT-ammattilaisia, niin kuin sinä itse vai keitä.

Sinulle tämä siis on julkinen esintyminen, minulle ei.
Jos palataan "karmaan" niin sinun toimintasi palstalla voi hyvinkin heijastua palstan ulkopuolelle ja palata itseesi.
Riippuu siitä kuinka toimit ja minkälaisia käsityksiä ihmiset sinusta muodostavat. (Ei tuolla kai niin väliä ole jos olet eläkkeellä.)

Ne asiat mitä olen viimeaikoina tuonut esille pitävät kyllä hyvinkin kutinsa.
Sitä on ehkä vaikea havaita täällä palstalla sisäpuolelta, mutta ulkopuolinen "normijannu" havaitsee sen kyllä.

Koitin nyt piirtää otsikon mukaisesti "systeemiälykkään" kuvan palstan toiminnasta tai ainakin osasta siitä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2016 09:04

Kaapo kirjoitti:Väännän taas rautalankaa...

Minä olen käynnyt "päällesi" täällä koska koin arviosi aikaisemmin epäoikeudenmukaiseksi, väärärksi ja leimaavaksi.
Tuo ei ole varmaan kovin vaikeaa ymmärtää tai asettua toisen asemaan.
Miltä tuntuu nyt? (Näihin ei tarvitse vastaa julkisesti vaikka kysymyksissä onkin kysymysmerkki.)
Miltä tuuntuu kun olen niskassasi kiinni ja joku ahdistaa sinua joka oikeasti kykenee?

Tämän jälkee kerro se sama tunne noin kolmellasadalla niin saat käsityksen missä määrin "moderaattorisi" on ollut niskassani kiinni ja ahdistanut minua. Ensimmäisestä päivästä lähtien, "vaikka EI edes tunne minua". (Heti alussa kuvitteli harhaisesti Kahviksi.)
Miltä tuntuisi jos minä olisin koko ajan niskassasi kiinni, joka päivä, riippumatta sitä mitä sanot ja tätä jatkuisi pitkälle toista vuotta...

Olen tasan yhden ainoan kerran puhutellut sinua Kahvina. Se oli ensimmäinen viestisi sinulle, enkä ole sen jälkeen edes vihjannut sinun olevan Kahvi. On siis varsin liioiteltua väittää, että minä olisin jotakin "kuvitellut harhaisesti".

Sinä olet mm. nimitellyt minua kusipääksi, toivottanut "painu vittuun", lähettänyt kehotuksia mennä leikkimään dildon kanssa sekä myös kuvan jättisuuresta dildosta - ja osoittanut sen minulle ("tuossa sinulle...").

En tiedä minkälaista vastakaikua sinä odotat esimerkiksi ketjulle "Paneminen poistaa vihaisuutta", mutta jossain vaiheessa sinullekin pitäisi käydä ilmeiseksi se, että tyylisi ja käytöksesi on ala-arvoista.

Lisäksi sinä väität minun sanoneen asioita joita en ole sanonut. Esimerkiksi, kun minä sanoin "merkittävä osa miehistä on tomppeleita", sinä väität minun sanoneen "suurin osa miehistä on idiootteja".

Sinulle on selkeästi ilmoitettu, ettei käytöksesi ole hyväksyttävää, mutta turhaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2016 10:37

Kaapo, sinun lienee vaikea uskoa, mutta täällä on muitakin havaitsijoita kuin sinä. Ja sinä olet havaintojen kohteena. Mitä enemmän suollat tänne tekstiä sitä parempaa havaintomateriaalia lukijoille tarjoat. Ei lukijoiden tarvitse olla 'normijannuja' kyetäkseen havainnoimaan tarkasti - myös sinua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2016 11:29

Kaapo: (- -)
Jos palataan "karmaan" niin sinun toimintasi palstalla voi hyvinkin heijastua palstan ulkopuolelle ja palata itseesi.
Riippuu siitä kuinka toimit ja minkälaisia käsityksiä ihmiset sinusta muodostavat. (Ei tuolla kai niin väliä ole jos olet eläkkeellä.)

Hienosti ajateltu!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 22.09.2016 11:40

Psykopatologia kirjoitti:Kaapo: (- -)

Hienosti ajateltu!

Kiitos!

Pystyn siis asettumaan sinun(kin) asemaasi.
Kaapo

Edellinen

Paluu Romulaatikko