Psykopatologia kirjoitti:En halua sanoa.
Väännän taas rautalankaa.
Minä olen käynnyt "päällesi" täällä koska koin arviosi aikaisemmin epäoikeudenmukaiseksi, väärärksi ja leimaavaksi.
Tuo ei ole varmaan kovin vaikeaa ymmärtää tai asettua toisen asemaan.
Miltä tuntuu nyt? (Näihin ei tarvitse vastaa julkisesti vaikka kysymyksissä onkin kysymysmerkki.)
Miltä tuuntuu kun olen niskassasi kiinni ja joku ahdistaa sinua joka oikeasti kykenee?
Tämän jälkee kerro se sama tunne noin kolmellasadalla niin saat käsityksen missä määrin "moderaattorisi" on ollut niskassani kiinni ja ahdistanut minua. Ensimmäisestä päivästä lähtien,
"vaikka EI edes tunne minua". (Heti alussa kuvitteli harhaisesti Kahviksi.)
Miltä tuntuisi jos minä olisin koko ajan niskassasi kiinni, joka päivä, riippumatta sitä mitä sanot ja tätä jatkuisi pitkälle toista vuotta.
Miltä tuntuisi jos olisin jokaisessa ketjussasi häiriköimässä ja karkoittamassa asialliset keskustelijat ja keskustelun?
Miltä tuntuisi jos liki kaikki kommunikointisi vedätettäisiin pelkästään minun kanssani "keskusteluksi"?
Kutsuisin sitä asialliseksi palautteeksi, vaikka koko homman juju olisikin ahdistelu ja jatkuva painostaminen.
Toivon että tämä omakohtainen kokemuksesi nyt auttaa suhteuttamaan ja käsittämään tiettyjä asioita.
Sitä anteeksipyyntöjen määrää ja kohdettakin kannattaa tarkoin miettiä.
Mikä etu tai logiikka ylipäätään on, että sinä "kyykytät" minua pyytämään ateeksi keneltäkään tätä taustaa vasten:
Jonka päätteeksi "pitbullisi" sylkee naamaani. Lisää nöyristelyäkö tarvitsette?
Minä olen täällä "Kaapo".
Sinä olet täällä omalla nimelläsi ja ammattinimikkeelläsi.
(Minä siis olen tiettyssä mielessä hullu muiden joukossa ja sinä ammattilainen.)
Olen seurannut joskus kun teen avauksen. Siihen tulee usein n.30 lukijaa ennen kuin kukaan vastaa. Eli suurimmassa osa kirjoituksissani on pelkkiä lukijoita. Täällä on ehkä 5-7 aktiivista kirjoittajaa jotka ovat äänessa ja minun lisäkseni ehkä 2-3 aktiivisinta jotka ovat koko ajan äänessä. Minusta näyttää, että aktiiivisia lukijoita kuitenkin on 30-60 eli huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia.
Me emme voi tietää kuka lukee. Ovatko he MT-ongelmaisia vai onko jouksossa myös MT-ammattilaisia, niin kuin sinä itse vai keitä.
Sinulle tämä siis on julkinen esintyminen, minulle ei.
Jos palataan "karmaan" niin sinun toimintasi palstalla voi hyvinkin heijastua palstan ulkopuolelle ja palata itseesi.
Riippuu siitä kuinka toimit ja minkälaisia käsityksiä ihmiset sinusta muodostavat. (Ei tuolla kai niin väliä ole jos olet eläkkeellä.)
Ne asiat mitä olen viimeaikoina tuonut esille pitävät kyllä hyvinkin kutinsa.
Sitä on ehkä vaikea havaita täällä palstalla sisäpuolelta, mutta ulkopuolinen "normijannu" havaitsee sen kyllä.
Koitin nyt piirtää otsikon mukaisesti "systeemiälykkään" kuvan palstan toiminnasta tai ainakin osasta siitä.