Tuhoaako palsta systeemiälykkyyden?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tuhoaako palsta systeemiälykkyyden?

ViestiKirjoittaja irmeli » 19.09.2016 19:52

Sateentekijä kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mitäs provosoit arvioimalla ja arvostelemalla jatkuvasti tätä palstaa ylläpitoineen ja kirjoittajineen.

Koska minä olen tyhmä, lahjaton, kusipää joka ei osaa mitään.

On ihan hienoa, että edes näet tuon . Kumminkaan et pysty/ halua / osaa ltehdä mitään asian korjaamiseksi? Kirjoitat jatkuvasti provosoivia aloituksia joilla suorastaan houkuttelet muut takajaloilleen. Älä yhtään ihmettele saamaasi palautetta!

Sehän on sitten just kuin minä ja sateentekijä.
Muista Kaapo välillä aloittaa perseennuolentaketjujakin.
irmeli

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.09.2016 21:45

Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei tuhoa eikä edistä.
Minusta sinun diffuusi karma-ajattelusi on systeemi-ajattelun irvikuva.

Juuri päinvastoin.
Se ennakoi vaikutuksia ja opettaa ymärtämään miksi ihmiset toimii juuri niinkuin toimii.

Sanoin aikaisemmin sinullekin, että koskahan me joudumme siihen pisteeseen, että tunteesi sanelee minunkin kohdalla toimintaasi.
Alkaa olla jo melko lähellä, koska viimeakoina olen kyseenalaistanut toimiasi ja käynnyt päälle vastavuoroisesti riippumatta aktoriteettiasemastasi. Karma-ajattelu toimii tässäkin avauksessa, koska koit sen hyökkäykseksi itseäsi kohtaan ja aloit puolustamaan "systeemiälyäsi" hyökäämällä minu vastaan - painamalla.

Et ole määritellyt, miten "karma" toimii. Toisaalta kaikki vaikuttaa kaikkeen, mikä on trivialiteetti. Et voi varmasti tietää tunteitani etkä responssejani (ikään kuin vain) ärsykkeiden pohjalta, joska minulla on autonomia toimia oman harkintani mukaan. Vasta jälkeen päin voit sovittaa tapahtumat hyvällä tavalla karman mukaiseksi. Entä tapahtumat, jotka eivät mene oletetun karman mukaisesti. - Alkoholin käyttöni arvio meni sinulla täysin pieleen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 03:55

Psykopatologia kirjoitti:Et ole määritellyt, miten "karma" toimii. Toisaalta kaikki vaikuttaa kaikkeen, mikä on trivialiteetti.

On ehkä väärin sanoa, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pitäisi ehkä sanoa, kaikki vaikuttaa johonkin. Eli jokaisella voimalla on vastavoima niin kuin siinä autokolarissakin. Jos minä kirjoitan tänne jotain, ja joku päättää provosoitua siitä, niin toiminnallani on vastavoima, eli karmaa. Toimintani siis vaikuttaa johonkin ja aiheuttaa varsin usein reaktioita. Minä tiedän, että se aiheuttaa ja olen siinä mielessä ennakonut tulevaa. Pyrin siis hahmottamaan kuviota etukäteen ja "ennustamaan" kuinka "systeemi" toimii.
Se vastavoima ei kuitenkaan ola ainoa asia tai Karmaa, vaan myös pyörre joka siitä syntyy. Eli vastavoima saattaa saada "karmaa" oman toimintansa seurauksena.

Minun "karmani" ei välttämättä näy kokonaan tällä palstalla, vaan se voi näkyä myös palstan ulkopuolisina tapahtumina, kuitenkin kirjoittamiseni johdosta.

Psykopatologia kirjoitti:Et voi varmasti tietää tunteitani etkä responssejani (ikään kuin vain) ärsykkeiden pohjalta, joska minulla on autonomia toimia oman harkintani mukaan. Vasta jälkeen päin voit sovittaa tapahtumat hyvällä tavalla karman mukaiseksi. Entä tapahtumat, jotka eivät mene oletetun karman mukaisesti. - Alkoholin käyttöni arvio meni sinulla täysin pieleen.

Me olimme yhtä mieltä toisessa ketjussa siitä, että Pomo koittaa sopeuttaa ympäristöään itseensä. Sinä teet sitä myös. Moderaattorin valinta esim. on oman kuvasi tai toimintatapasi kuvajainen. Ihminen jonka "sivistyneistä" viesteistä 95% on konfliktia, kuvastaa sinun päätöstäsi ja sinun "karmaasi".

Ihmiset yleensä vähättelevät alkoholin kulutustaan, erityisesti ne joilla on sen kanssa ongelmaa.
Sinä siis et käytä ollenkaan alkoholia, olet raitis?
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 20.09.2016 12:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2016 11:52

Kaapo kirjoitti:Ihmiset yleensä vähättelevät alkoholin kulutustaan, erityisesti ne joilla on sen kanssa ongelmaa.

Miksi haluaisit tietää?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 11:58

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Ihmiset yleensä vähättelevät alkoholin kulutustaan, erityisesti ne joilla on sen kanssa ongelmaa.

Miksi haluaisit tietää?

En minä oikeasti halua erityisemmin tietää.
Minulle ei myöskään ole suurta merkitystä onko hän alkoholisti vai raivoraitis tai jotain siltä väliltä.
Minä en arvota ihmisiä sen mukaan jos homma pysyy kutakuinkin hanskassa. Minä arvotan ihmisiä heidän persoonallisuutensa, avarakatseisuutensa, maailmankuvansa jne. mukaan. En sen mukaan ottaako joku "kuppia tai pössytteleekö".
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.09.2016 12:05

12:05
En. - Ei ihmispsykologia ole "kausaalista" klassisen fysiikan tapaan (biljardipallo-vertaus). Ihmisen responssit samaan ärsykkeeseen riippuvat paljon vastaajan persoonallisuudesta, joka pitää tuntea, jotta voisi "ennustaa". Koko ajan tunnut tuntevasi foorumin kirjoittajat, vaikka luonnehdit heitä osin väärin. Et näytä vieläkään uskovan, että Kyllästynyt ei ole kirjoittanut kanssasi muualla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.09.2016 12:05

Kaapo kirjoitti:En minä oikeasti halua erityisemmin tietää...

Miksi sitten ensin väität perättömiä, sitten kyselet miten asia on - ja lopuksi ilmoitat, ettet oikeasti halua erityisemmin tietää?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2016 12:18

Psykopatologia kirjoitti:12:05
En. - Ei ihmispsykologia ole "kausaalista" klassisen fysiikan tapaan (biljardipallo-vertaus). Ihmisen responssit samaan ärsykkeeseen riippuvat paljon vastaajan persoonallisuudesta, joka pitää tuntea, jotta voisi "ennustaa". Koko ajan tunnut tuntevasi foorumin kirjoittajat, vaikka luonnehdit heitä osin väärin. Et näytä vieläkään uskovan, että Kyllästynyt ei ole kirjoittanut kanssasi muualla.
(lihavointi minun)

Aivan, ja siinä on kiukustumisen aihetta kerrakseen kärsivällisemmälläkin kirjoittajalla. Sitä asiaa Kaapo ei näytä käsittävän, ei vaikka rautalangasta väännettäisiin.
Kaapo käy käsiksi ja menee henkilökohtaisuuksiin täällä pahemmin kuin kukaan muu, koska hän uskoo tietävänsä ja tuntevansa tämän foorumin kirjoittajat persoonallisuuksineen. On oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa suojautumiseen Kaapon 'ryysyihin käymiseltä': olla vähät välittämättä hänen höpinöistään tai taistella hänen tunkeutuvaa kirjoitteluaan vastaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:22

Psykopatologia kirjoitti:12:05

Kyllä - eri ihmiset ragoivat eri tavalla samoihin ärsykkeisiin.
Riippuu täysin luonteesta ja omasta "ikkunasta" mistä maailmaa katselee.
Kuva "ikkunassa" muodostuu hyvin monen asian vaikutuksesta.

Silti minun ei tarvitse tietää kaikkia asioita esim. Kyllästyneestä ennakoidakseni hänen käytöstään.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.09.2016 12:25

Kaapo kirjoitti:... Silti minun ei tarvitse tietää kaikkia asioita esim. Kyllästyneestä ennakoidakseni hänen käytöstään.

Ei tarvitsekan, mutta sinun olisi tarpeen noudattaa yleisiä käytöstapoja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:26

Mirri kirjoitti:On oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa suojautumiseen Kaapon 'ryysyihin käymiseltä': olla vähät välittämättä hänen höpinöistään tai taistella hänen tunkeutuvaa kirjoitteluaan vastaan.

Minä käyn ryysyyn vasta sitten kun omiini on käyty.
Paras vaihtoehto on jättää minut rauhaan.
Teidän "taistelunne" ei ole loogista.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Silti minun ei tarvitse tietää kaikkia asioita esim. Kyllästyneestä ennakoidakseni hänen käytöstään.

Ei tarvitsekan, mutta sinun olisi tarpeen noudattaa yleisiä käytöstapoja.

Miten tämä nyt taas liittyy mihinkään?
Käytöstavat ei liity toimintasi ennakointiin.
Sinun käytöksesi taas stimuloi tiettyä tapaa vastata.
Mitä enemmän närkästelet, sitä enemmän saat samaa lääkettä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.09.2016 12:34

Kaapo kirjoitti:Minä käyn ryysyyn vasta sitten kun omiini on käyty...

Sinun viestisi tällä palstalla ovat täyttäneet seksuaalisen häirinnän tuntomerkit jo ensimmäisistä viesteistäsi lähtien.
Kaapo kirjoitti:... Paras vaihtoehto on jättää minut rauhaan...

Millä perusteella sinun seksuaalistä häirintää sisältävät viestisi olisi pitänyt jättää/pitäisi jättää huomiotta?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2016 12:39

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:On oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa suojautumiseen Kaapon 'ryysyihin käymiseltä': olla vähät välittämättä hänen höpinöistään tai taistella hänen tunkeutuvaa kirjoitteluaan vastaan.

Minä käyn ryysyyn vasta sitten kun omiini on käyty.
Paras vaihtoehto on jättää minut rauhaan.
Teidän "taistelunne" ei ole loogista.

Sinä voisit jättää tämän foorumin ja sen kirjoittajien ruotimisen sikseen.
Muistanko oikein: tulit tälle foorumille kirjoittajaksi, koska näit täällä - niin foorumissa kuin sen kirjoittajissa - muutoksen/muuttamisen tarvetta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Minä käyn ryysyyn vasta sitten kun omiini on käyty...

Sinun viestisi tällä palstalla ovat täyttäneet seksuaalisen häirinnän tuntomerkit jo ensimmäisistä viesteistäsi lähtien.
Kaapo kirjoitti:... Paras vaihtoehto on jättää minut rauhaan...

Millä perusteella sinun seksuaalistä häirintää sisältävät viestisi olisi pitänyt jättää/pitäisi jättää huomiotta?

Kaiva ne ensimmäiset viestit.
Sanoin jo aikaisemmin. Närkästelemällä saat lisää.
Haluatko lisää?
Haluat, koska pidät siitä. Pidät torasta ja vääntämisestä.
Positiivisuus sinulla ei kaanna paria viestiä pitemmälle, mutta negatiivisuus liidättää sinua maailman ääriin.
95% viesteistäsi on ihmisjahtia.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 20.09.2016 12:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:44

Mirri kirjoitti:Sinä voisit jättää tämän foorumin ja sen kirjoittajien ruotimisen sikseen.
Muistanko oikein: tulit tälle foorumille kirjoittajaksi, koska näit täällä - niin foorumissa kuin sen kirjoittajissa - muutoksen/muuttamisen tarvetta?

Sinähän ruodit minua jatkuvasti.
Tunnet ilmeisesti kirjoituksissani ja minussa muutamisen tarvetta.
Ai, jai... ei mene kaikki Mirrin mielen mukaan, ei mene...

Märkä mirri.

Kuva
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.09.2016 12:46

Kaapo kirjoitti:Kaiva ne ensimmäiset viestit...

Nehän on poistettu - hyvästä syystä.
Kaapo kirjoitti:... Sanoin jo aikaisemmin. Närkästelemällä saat lisää...

Onko tuo tarkoitettu uhkaukseksi?
Kaapo kirjoitti:... Haluatko lisää?
Haluat, koska pidät siitä. Pidät torasta ja vääntämisestä...

Yksinkertaiset, suorastaan naiivit vastaukset: en halua, enkä pidä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 12:57

Nyt voisit käyttää sitä systeemiälykkyyttä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.09.2016 16:12

Kaapo: Minä käyn ryysyyn vasta sitten kun omiini on käyty...

Ärsyke-sidonnaisesti! - Etkö kestä epäasiallistakaan kritiikkiä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.09.2016 17:12

Ainakin tuo jatkuva miltei joka ketjussa esiintyvä nälviminen tuhoaa pian mielenkiinnon koko foorumiin. Siitä on kai muutkin sanoneet. mutta asianomaisiin on kai ihan turha edes yrittää vaikuttaa. Tuon tapainen kommunikointi oikeasti tuhoaa koko palstan mielekkään kirjoittelun.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko