Psykopatologia kirjoitti:Kaapo (- -):
Vaan en mä usko, että sulla edes on tarkotusta rauhoittaa palstaa vaan nimenomaan ruokkia tiettyjen ihmisten sairautta.
Tai sitten saat jotain tyydytystä siitä kun näät että ne sun peesaajat saa kuonoonsa. (Terapiaa?)
Esität vastakkaiset (eksklusiiviset) tai toisiaan täydentävät vaihtoehdot. - Karma ei tuokaan muassaan tarkkaa tietoa vaan erilaisia mahdollisuuksia periaatteessa loputtomiin. Sekin on mahdollista, että en pyri ruokkimaan tiettyjen ihmisten sairautta.
15:07
Täytyy kyllä myöntää, että olen antanut sinulle tasoitusta, kun on ollut kiva, että foorumilla on ainakin yksi mies.
Pitääkö taas vääntää rautalankaa.
Otin esim. aiheen Karma koska se on mielestäni oleellinen. Karma auttaa hahmottamaan syyn ja seurauksen jatkumoa. Se auttaa ajattelemaan omaa toimintaa. Auttaa katsomaan itseään ulkopuolisena ja tiedostamaan, että omalla toiminnalla on aina seurauksia joko hyviä tai huonoja tai jotain siltä väliltä. Karma-ajattelu auttaa asettumaan toisen asemaan. "Karma"-ajattelu on sosiaalisia taitoja havainnollistava toimintamalli. Joka ikinen toiminta siinä mielessä on "karmaa".
Jopa tämä mitä sanoit yllä.
Otin karman koska se on jokaiselle jossain määrin tuttu, (vaikka virheellisiä tai puuuteellisiakin käsityksiä on).
Noiden asioiden käsitteleminen erillisinä olisi iso urakka ja se olisi kokonaisuuden pilkkomista. "Karma" pitää sisällään ne kaikki.
Myös sinulla tuntuu olevan varsin negatiivinen ajattelumalli "karmasta" vaikka se on mielestäni valtavan hyvä työkalu ja sitä pystyy hyödyntämään jos ei tee siitä syylistävää vaan opastavan mallin. (Ammattimaiselle kallonkutistajalle se ei tietysti ole hyväksyttävää. Ymmärrän sen kyllä.)
Kohta joku rientää kertomaan, että nyt minä taas asetun muiden yläpuolelle ja pyrin opettamaan.