Suuri kiroiluketju

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Suuri kiroiluketju

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 13:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Oletko sinä mies?

En ole.

Kotko sopii siis ja imbellektuelli myöskin, joka on neutraali.
Kaapo

ViestiKirjoittaja irmeli » 12.09.2016 13:41

Tuossa on kuvakin kotkosta. Hyvin sopiva sana tänne.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Klaara_Kotko
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.09.2016 13:41

Kaapo kirjoitti:Tietyssä tilantessa miestä voi hyvinkin kutsua "ämmäksi"...

Sinäkö luulet, ettei naista halvenneta sanomalla miestä 'ämmäksi'?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.09.2016 13:52

Selvennän vielä aiemmin esittämääni: (Jos) miesten keskipituus on 180 ja naisten 167, emme tiedä varmasti, onko 168-sentinen mies vai nainen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 13:54

Psykopatologia kirjoitti:Selvennän vielä aiemmin esittämääni: (Jos) miesten keskipituus on 180 ja naisten 167, emme tiedä varmasti, onko 168-sentinen mies vai nainen.

Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 13:57

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?

Riippuu täysin aiheyhteydestä ja siitä mikä on tunnesisältö sanottaessa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.09.2016 13:59

13:59
Ämmä on mielestäni (keskimäärin) enemmän kuin muija halventava.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:00

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?

Eipä oikeastaan - ei käytännössä. Lapin murteessa ämmä/ämmi tarkoittaa isoäitiä, mutten mitenkään pysty uskomaan, että sinä olisit sanaa täällä käyttäessäsi tuohon merkitykseen viitannut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 14:01

Mirri kirjoitti:

Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?

Lause on hypoteettinen, eikä naapurissa asu penaa. Olen muutoinkin naapureiden kanssa väleissä.
Tätä ei varmaan voi kylliksi tähdentää täällä.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 12.09.2016 14:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 14:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Eipä oikeastaan - ei käytännössä. Lapin murteessa ämmä/ämmi tarkoittaa isoäitiä, mutten mitenkään pysty uskomaan, että sinä olisit sanaa täällä käyttäessäsi tuohon merkitykseen viitannut.

Jos mies hokee vaimolleen huora, huora, panee ja nainen kiihottuu siitä, onko kyseessä halventava sana kyseisessä aiheyhteydessä?
Huorahan on yleensä negatiivissävyinen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:08

Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kaapo on käyttänyt naisiin/naiseuteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa.

Ja jos pitää luotettavana hänen itsensä tänne linkittämää artikkelia, Kaapo on omalla esiintymisellään murentanut ainakin minun uskoani hänen ylivertaisesta älykkyydestään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:12

Kaapo kirjoitti:Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?...

Kyse on siitä, että sinä käytät naisiin viittaavia sanoja halventamis- ja loukkaamistarkoituksessa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 14:15

Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kaapo on käyttänyt naisiin/naiseuteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa.

Ja jos pitää luotettavana hänen itsensä tänne linkittämää artikkelia, Kaapo on omalla esiintymisellään murentanut ainakin minun uskoani hänen ylivertaisesta älykkyydestään.

Ei sinulla ole mitään "uskoa" ole ollut murennettavaksi.
Sinä pyrit murentamaan muiden uskoa itseensä. Siitä on paljon todisteita palstalla.

Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kyllästynyt on käyttänyt miehiin/mieheyteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa. Jossain muistaakseni totesikin, että suurin osa miehistä on idiootteja. Ihan näinä päivinä. Tarkkaa sanamuotoa en muista enkä viitsi kaivaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 14:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?...

Kyse on siitä, että sinä käytät naisiin viittaavia sanoja halventamis- ja loukkaamistarkoituksessa.

Musta tuntuu, että "ämmä(t)" kiihottaa sua.
Siis mikä ihmeen vääntö tästä sanasta... :lol:

Silloinkin kun puhun "penasta".
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 12.09.2016 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.09.2016 14:17

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?

Lause on hypoteettinen, eikä naapurissa asu penaa. Olen muutoinkin naapureiden kanssa väleissä.
Tätä ei varmaan voi kylliksi tähdentää täällä.

Lienee tosiasia, että kautta aikojen miehiä on toisten miesten taholta loukattu vihjaamalla miehen olevan tavalla tai toisella naismainen - siis muiden miesten silmissä alempiarvoinen tai peräti halveksittava.
Voidaanhan miestä sanoa 'kohteliaasti' neidiksikin samassa tarkoituksessa, ja viesti on selvä niin naisille kuin miehille: on häpeällistä joutua leimatuksi naisten kaltaiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.09.2016 14:21

Mirri kirjoitti:Lienee tosiasia, että kautta aikojen miehiä on toisten miesten taholta loukattu vihjaamalla miehen olevan tavalla tai toisella naismainen - siis muiden miesten silmissä alempiarvoinen tai peräti halveksittava.
Voidaanhan miestä sanoa 'kohteliaasti' neidiksikin samassa tarkoituksessa, ja viesti on selvä niin naisille kuin miehille: on häpeällistä joutua leimatuksi naisten kaltaiseksi.

Ei sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa tai sen kanssa arvostaako naisia. Minä arvostan monia naisia paljon.
Minulla on lähimmässä ystäväpiirissä enemmän naisia kuin miehiä.

Jos sanalla on totuttu käyttö niin silloin sitä voidaan käyttää siinä merkityksessä, MUTTA sanaa voidaan käyttä myös päinvastaisissa yhteyksissä ja merkitys on silloin joku muu.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:43

Kaapo kirjoitti:... Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kyllästynyt on käyttänyt miehiin/mieheyteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa. Jossain muistaakseni totesikin, että suurin osa miehistä on idiootteja. Ihan näinä päivinä. Tarkkaa sanamuotoa en muista enkä viitsi kaivaa.

Sanoin, että minun mielestäni merkittävä osuus miehistä on tomppeleita.

Olepa siis Kaapo sen verran mies, ettet enää puhu aivan perättömiä minuun tai minun viesteihini viitaten.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:45

Kaapo kirjoitti:Musta tuntuu, että "ämmä(t)" kiihottaa sua...

Voin sinulle kertoa, ettei kiihota.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.09.2016 14:47

Kaapo kirjoitti:... Jos sanalla on totuttu käyttö niin silloin sitä voidaan käyttää siinä merkityksessä, MUTTA sanaa voidaan käyttä myös päinvastaisissa yhteyksissä ja merkitys on silloin joku muu.

Ja mikähän olisi esimerkiksi sanan "ämmä" muu (kuin halventava) merkitys, jossa sinä olet sitä täällä käyttänyt?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.09.2016 22:05

Tää kylä ämmät, karaoke
https://www.youtube.com/watch?v=rkX3xRRYZtM (1:22)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko