Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Oletko sinä mies?
En ole.
Kotko sopii siis ja imbellektuelli myöskin, joka on neutraali.
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Oletko sinä mies?
En ole.
Kaapo kirjoitti:Tietyssä tilantessa miestä voi hyvinkin kutsua "ämmäksi"...

Psykopatologia kirjoitti:Selvennän vielä aiemmin esittämääni: (Jos) miesten keskipituus on 180 ja naisten 167, emme tiedä varmasti, onko 168-sentinen mies vai nainen.
Kyllästynyt kirjoitti:Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?
Kaapo kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?
Riippuu täysin aiheyhteydestä ja siitä mikä on tunnesisältö sanottaessa.
Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Tietyssä tilantessa miestä voi hyvinkin kutsua "ämmäksi"...
Sinäkö luulet, ettei naista halvenneta sanomalla miestä 'ämmäksi'?
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinun mielestäsikö sana "ämmä" ei ole sävyltään ja merkitykseltään halventava?
Riippuu täysin aiheyhteydestä ja siitä mikä on tunnesisältö sanottaessa.
Eipä oikeastaan - ei käytännössä. Lapin murteessa ämmä/ämmi tarkoittaa isoäitiä, mutten mitenkään pysty uskomaan, että sinä olisit sanaa täällä käyttäessäsi tuohon merkitykseen viitannut.
Kaapo kirjoitti:Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?...
Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kaapo on käyttänyt naisiin/naiseuteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa.
Ja jos pitää luotettavana hänen itsensä tänne linkittämää artikkelia, Kaapo on omalla esiintymisellään murentanut ainakin minun uskoani hänen ylivertaisesta älykkyydestään.
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?...
Kyse on siitä, että sinä käytät naisiin viittaavia sanoja halventamis- ja loukkaamistarkoituksessa.
Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Tietyssä tilantessa miestä voi hyvinkin kutsua "ämmäksi"...
Sinäkö luulet, ettei naista halvenneta sanomalla miestä 'ämmäksi'?
Aika kaukaa haettua, mutta jos minä sanon naapurin "Penaa" juoruämmäksi, koska hän on, niin otatko siitä itseesi?
Lause on hypoteettinen, eikä naapurissa asu penaa. Olen muutoinkin naapureiden kanssa väleissä.
Tätä ei varmaan voi kylliksi tähdentää täällä.

Mirri kirjoitti:Lienee tosiasia, että kautta aikojen miehiä on toisten miesten taholta loukattu vihjaamalla miehen olevan tavalla tai toisella naismainen - siis muiden miesten silmissä alempiarvoinen tai peräti halveksittava.
Voidaanhan miestä sanoa 'kohteliaasti' neidiksikin samassa tarkoituksessa, ja viesti on selvä niin naisille kuin miehille: on häpeällistä joutua leimatuksi naisten kaltaiseksi.
Kaapo kirjoitti:... Mielestäni voidaan varsin pitävillä perusteilla todeta, että Kyllästynyt on käyttänyt miehiin/mieheyteen viittaavia sanoja halventavassa ja loukkaavassa tarkoituksessa. Jossain muistaakseni totesikin, että suurin osa miehistä on idiootteja. Ihan näinä päivinä. Tarkkaa sanamuotoa en muista enkä viitsi kaivaa.
Kaapo kirjoitti:Musta tuntuu, että "ämmä(t)" kiihottaa sua...
Kaapo kirjoitti:... Jos sanalla on totuttu käyttö niin silloin sitä voidaan käyttää siinä merkityksessä, MUTTA sanaa voidaan käyttä myös päinvastaisissa yhteyksissä ja merkitys on silloin joku muu.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa