Oletteko koskaan paastonneet?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Oletteko koskaan paastonneet?

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 16:43

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:
"Hyvin tuttu ilmiö on myös ummetukseen liittyvä päänsärky."

Onkohan ummetukseen liittyvä päänsärky totta vai tarua; toisin sanoen, jos ihmisellä on päänsärkyä yhtä aikaa ummetuksen kanssa, onko suoleen jumittunut uloste syynä päänsärkyyn?

En ole vakuuttunut siitä, että ummetukseen liittyvä päänsärky olisi tuttu ilmiö.
olen ummetuksen erikoisasiantuntija eikä minulla ole siihen ikinä liittynyt päänsärkyä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 16:51

trisse kirjoitti:

Onkohan ummetukseen liittyvä päänsärky totta vai tarua; toisin sanoen, jos ihmisellä on päänsärkyä yhtä aikaa ummetuksen kanssa, onko suoleen jumittunut uloste syynä päänsärkyyn?

En ole vakuuttunut siitä, että ummetukseen liittyvä päänsärky olisi tuttu ilmiö.
olen ummetuksen erikoisasiantuntija eikä minulla ole siihen ikinä liittynyt päänsärkyä.

Jos joillakin, kuten minulla, ummetukseen liittyy päänsärkyä, ei se ole mikään vakio!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.09.2016 17:02

trisse kirjoitti:

Olet sitten saanut vapautuneesti päästellä kaasut ulos, niin takaisinimeytymistä ei ole tapahtunut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.09.2016 17:35

Selviäisittekö kakka-testistä?
Meinaan, kun "hyvää" kakkaa siirretään tietyntyyppisille sairaille. Kelpaisiko kakka-siirteenne?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 17:40

Millähän tavoin tuo kakkatesti liittyy paastoamisketjuun?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.09.2016 17:44

Psykopatologia kirjoitti:Selviäisittekö kakka-testistä?
Meinaan, kun "hyvää" kakkaa siirretään tietyntyyppisille sairaille. Kelpaisiko kakka-siirteenne?

Ei alkoholia, ei karkkeja, ei sokeripitoisia tuotteita, mieluummin raakaravintoa, joka kasvisruokaa pääosin, ei tupakkaa, ei sairauksia, patogeeneista vapaa uloste, jne...
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.09.2016 18:33

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Olet sitten saanut vapautuneesti päästellä kaasut ulos, niin takaisinimeytymistä ei ole tapahtunut.
(lihavointi minun)

Eikö takaisinimeytyminen tapahdukaan massasta, vaan kaasuista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.09.2016 18:36

Mulla on monipuolinen kansainvälinen ruokavalio eripuolilta maailmaa. Ei todettuja mielenterveyshäiriöitä.
Käsittääkesni posketon stressin ja paineen sietokyky. Kyykkään yli 200kg ja penkaan 140kg oma paino 88kg.
En ole ylipainoinen vaan jossain määrin lihaksikas.
Monipuolista ajattelua ja harrastetta löytyy. Hieman erakko, koska en löydä sosiaalisia vastineita omasta maastani.
En kelpuuta paskaa sosiaalista kommunikointia.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kuutar » 09.09.2016 20:48

Päänsärky voinee kyllä aiheutua hiilhidyraattien puutteesta, vaikka elimistö ei olisi vielä ketoosissa. Tuskin nyt yhdessä päivässä ehtii elimistö ketoosiin?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:13

Kuutar kirjoitti:Päänsärky voinee kyllä aiheutua hiilhidyraattien puutteesta, vaikka elimistö ei olisi vielä ketoosissa. Tuskin nyt yhdessä päivässä ehtii elimistö ketoosiin?

Elimistö menee paastossa yleensä ketoosiin kolmen, neljän päivän sisällä, kun elimistö tottuu
siihen kohdistuviin muutoksiin. Paaston alkuaikana päänsäryt ja muut fyysiset oireet johtuvat
elimistön sopeutumisesta uuteen olotilaan.Verensokerin lasku on yksi päänsäryn syy.
Se saattaa tippua rajustikin jo ensimmäisenä päivänä ,ellei huolehdi kunnollisesta nesteytyksestä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 23:00

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Jos joillakin, kuten minulla, ummetukseen liittyy päänsärkyä, ei se ole mikään vakio!

Mahdatko tietää mitä sana vakio tarkoittaa?
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 23:01

Oletteko koskaan paastonneet?
Olen kerran, aloitimme clauber suola liuoksella vatsan tyhjennyksen. Sitten vaan ensin Vogelin mehuja ja lopulta vogeleita ja runsaasti vettä... vettä, viikko ja taas claubersuolaa, sitten jo lopulta sekoitimme vodkaa iltaisin kivennäisveteen, oli hauskempaa ja aamulla taas enemmän sitruuna vettä. Paino putosi parissa viikossa 10kg. Ensin oli pään särkyä ja lievää vapinaa se kaikkosi vodkalla. Olimme kokoajan töissä laivalla ja nukuimme unilääkkeillä. Tämä oli tälläinen nopea painonpudotus paasto, sovellus. Olo oli kevyt ja ajatus kirkas. Ruokailun uudellen aloittaminen oli hankalaa. Ensin söimme laihaa kauravelliä, sitten lihalientä, sitten laihaa vihannes keittoa, paljon mehuja ja vettä.
Toistakertaa en ala. Pahin juttu oli tuo, kun ei ollut mitä pureskella ja suu tuntui kaipaavan pureskelua ja toiseksi pahin se liian energinen ja kirkas olo, virikkeet ei riittäneet, siksi kai se vodka otettiin siihen sivujuonteeksi, pienes kännis touhusi ja selitti kavereiden kanssa pahimmat kirkkaus hetket tasaisiksi. Mutta paino tosiaan putosi nopeasti ja vatsa kutistui olemattomaksi.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 09.09.2016 23:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 09.09.2016 23:06

Hilppa kirjoitti:

Ei alkoholia, ei karkkeja, ei sokeripitoisia tuotteita, mieluummin raakaravintoa, joka kasvisruokaa pääosin, ei tupakkaa, ei sairauksia, patogeeneista vapaa uloste, jne...

Olen kuullut että monista kasviksista vitamiinit imeytyisivät paremmin kun ne on kypsennetty. Ja olen kuullut tuon että ketoosissa ihminen haisee. Ikävä ajatus kulkea ihmistenilmoilla haisevana. Siksikään ei paasto kiinnosta.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 23:06

Vakio tarkoittaa montakin asiaa riippuen siitä missä yhteydessä sitä käytetään Yleensä vakio on muuttumaton.
Päänsärky ei ole ummetuksessa vakio-oire, jos sanotaan näin, ehkä trisse helpommin tajuaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 09.09.2016 23:26

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Olen kuullut että monista kasviksista vitamiinit imeytyisivät paremmin kun ne on kypsennetty. Ja olen kuullut tuon että ketoosissa ihminen haisee. Ikävä ajatus kulkea ihmistenilmoilla haisevana. Siksikään ei paasto kiinnosta.

Mutta on eri juttu paastota päivä viikossa tai muodikas 5:2 dieetti.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.09.2016 23:33

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Ei Pp:n kysymyksellä eikä ylläolevalla vastauksellani ollut varsinaisesti mitään tekemistä käydyn paastokeskustelun kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 23:45

Henki tosiaan alkaa haista viemärille, silloin tulee sellainne tarve pestä hampaita kokoajan ja kurlata suuvedellä, eikä halua hönkiä muitapäin. Suu maistuukin ihan paskalta. Suoraan sanoen.
Katla

ViestiKirjoittaja Enne1 » 09.09.2016 23:48

En ole. Sorri nauratti tuo kissin edellinen.
Enne1

ViestiKirjoittaja trisse » 10.09.2016 00:12

Sateentekijä kirjoitti:Vakio tarkoittaa montakin asiaa riippuen siitä missä yhteydessä sitä käytetään Yleensä vakio on muuttumaton.
Päänsärky ei ole ummetuksessa vakio-oire, jos sanotaan näin, ehkä trisse helpommin tajuaa.

Kyllä - paljon selkeämpää. Sitä en ymmärrä miksi sen minulle halusit kirjoittaa huutomerkillä varustettuna kun olin sanonut jo saman asian.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 01:04

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Vakio tarkoittaa montakin asiaa riippuen siitä missä yhteydessä sitä käytetään Yleensä vakio on muuttumaton.

Kyllä - paljon selkeämpää. Sitä en ymmärrä miksi sen minulle halusit kirjoittaa huutomerkillä varustettuna kun olin sanonut jo saman asian.

Niin että, missähän kohden olit saman jo sanonut? Et sanonut vakiosta mitään muuta kuin ihmettelit mahdanko minä tietää, mitä vakio tarkoittaa.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko