Iltasatuideoita

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Iltasatuideoita

ViestiKirjoittaja trisse » 08.09.2016 19:22

Muumit jäi multakin välistä. Tinteistä sen sijaan pidin.
trisse

ViestiKirjoittaja irmeli » 08.09.2016 19:38

En ole minäkään koskaan pitänyt Muumeista.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.09.2016 21:31

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Minä tiedän tarvitsevani tällaista vertaistukifoorumia oman (sairaan) mieleni hoidoksi ja tueksi elämäni kriiseissä. Sinä taas uskot ja luulet tämän foorumin tarvitsevan sinua, näin olen ymmärtänyt.

Minä luulen, että "sairas" mielesi koittaa todistella minun motiiveitani jotenkin epäeettisiksi.
Kyse voi olla pelkästään halusta ilmaista itseään tiettyjen asioiden kautta joita minä puolestani uskon eettisiksi ja jopa hyödyllisiksi.
Se että tarvitseeko joku sitä tai omaksuuko joku jotain, on epäoleellista, varsinkin kun se ei ole mitenkään mitattavissa.

Voi olla? Varmaan itse tiedät, miksi haluat kirjoitella tällä foorumilla.
Eettisyysasiaan en ota kantaa, mutta sitä mieltä olen, että kirjoitustesi lukijana on hyvä tietää sinun tarvitsevan niitä eniten. Silti, vaikka ilmeisen mielelläsi uskotkin hyödyttäväsi täällä muita.

Erinomaista sananvaihtoa, jossa aina sanavalmis Mirrikin on näyttänyt löytävän vertaisensa:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.09.2016 04:45

Sateentekijä kirjoitti:Tuhannen ja yhden yön tarinat ovat ikivihreitä kaikenikäisille.

Tämä on totta ja Odysseus myöskin. Jossain on kotona Odysseus, pitäisi vaan löytää. Osa kirjoista on varastossa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.09.2016 04:52

Mirri kirjoitti:Voi olla? Varmaan itse tiedät, miksi haluat kirjoitella tällä foorumilla.
Eettisyysasiaan en ota kantaa, mutta sitä mieltä olen, että kirjoitustesi lukijana on hyvä tietää sinun tarvitsevan niitä eniten. Silti, vaikka ilmeisen mielelläsi uskotkin hyödyttäväsi täällä muita.

Et sinä tiedä mitä minä uskon. Se että mitä sinä ajattelet minun kirjoitukistani on täysin sinun vallassasi.
Myös minun vallassani on tulkita puskista ponnahtavia aggresiivisia pläjäyksiäsi. Vahva veikkaus, että esim. tarinankerronta ärsyttää sinua koska sinulla on siitä aikaisempaa traumaa jonkun henkilön taholta. Sinulta on turmeltunut sen suhteen kyky katsoa asioita yksilöinä vaan niputat kaikki tarinat tai tarinankertojat samaan nippuun.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.09.2016 05:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Päätit siitten menna asioiden edelle ja tehdä pahantahtoisia oletuksia.
Vaimoni puhuu äidinkieltään...

Jos luet mitä viestissäni sanotaan, huomaat siinä lukevan "jos poikasi äitikään...".

Eli se tuosta asioiden edelle menemisestä ja pahantahtoisista oletuksista.
Kaapo kirjoitti:... Mutta sinä olet totaalinen idiootti, vaikka ehkä hallitsetkin kielen teoreettisen muodon. Jokainen kommenttisi todistaa sitä.
Harmi että fiksu seurasi ei ole pystynyt siinä sinua auttamaan.
Idiootit tekee lapsileen ja ympäristölleen suurinta vahinkoa, korjaan pahantahtoiset idiootit joka sinä mitä ilmeisemmin olet.

Sanavarastosi vaikuttaa kovin niukalta. Ahkera lukeminen saattaisi hyvinkin korjata asiaa - ainakin jonkin verran.
Suosittelen, että aloittaisit vaikka Tammen keltaisen kirjaston kirjoista, ne eivät yleensä tuota lukijalleen pettymystä.

Putkiaivoista ajattelua.
Minun sanavarastoni on muuten varsin hyvä, vaikka en viljelekään sivistyssanoja. Olen myös lukenut useamman tuhat kirjaa.
Luen joka päivä lehtiä sekä suomeksi, että englanniksi.
Minä olen myös kielellisesti normaalia älykkäämpi. Ymmärrän sävyjä teksteistä, osaan tulkita niitä ja löydän romaaneista, saduista ja runoista huomattavasti muita tasoja. Tämä on myös testeillä todistettu.
Osaan myös kirjoittaa tunteeseen vetoavaa ja mielenkiintoista tekstiä. Minulla on muualla paljon lukijoita ja palaute on pääasiassa hyvää. (Mutta minulla saattaa olla jonkinasteinen lukihäiriö. Joudun lukemaan tekstiäni monta kertaa virheet huomatakseni. Tästä vittuilu tekee sinusta vain enstistä kusipäisemmän.)

Ja sinä menit asioiden edelle. Et odottanut vastausta kysymykseesi. Vaan riensit vastaamaan etukäteen, jos vaimoni ei puhuisikaan kotikieltä lapsille. Olit niin turmelemisen hurmiossasi ettet malttanut odottaa. Ja muuten...kaikki mitä sinä minulle sanoit tai yritit ohjeistaa on perustahvon yleistietoa. Et tuonnut mitään lisäarvoa minulle ja tuskin muilekaan keskustelijoille.
Perinmäinen tarkoituksesi oli iskeä, lyödä, satuttaa...

En yhtään ihmettele että näet usissasi mätäneviä raatoja. Kaikki mihin kosket mätänee käsiisi.
Et vain sosiaalisella tasolla osaa. Nautit myös toisten ihmisten vahingoittamisesta.
Kaapo

ViestiKirjoittaja pöö » 09.09.2016 13:02

Galaktinen satu sopinee varsin hyvin myös iltasaduksi.
pöö

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.09.2016 13:36

Tuo oli uusi juttu.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 16:56

pöö kirjoitti:Galaktinen satu sopinee varsin hyvin myös iltasaduksi.

Erilainen vaihtoehto noille ikivanhoille
Lumikki, Tuhkimo ja Ruusus ym .saduille. Luin itse tuon ihan mielenkiinnolla.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.09.2016 21:21

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Voi olla? Varmaan itse tiedät, miksi haluat kirjoitella tällä foorumilla.

Et sinä tiedä mitä minä uskon. Se että mitä sinä ajattelet minun kirjoitukistani on täysin sinun vallassasi.
Myös minun vallassani on tulkita puskista ponnahtavia aggresiivisia pläjäyksiäsi. Vahva veikkaus, että esim. tarinankerronta ärsyttää sinua koska sinulla on siitä aikaisempaa traumaa jonkun henkilön taholta. Sinulta on turmeltunut sen suhteen kyky katsoa asioita yksilöinä vaan niputat kaikki tarinat tai tarinankertojat samaan nippuun.

Puskista ponnahtavia?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:09

Tuskin kukaan tai kenenkään mielipiteet ovat täällä korvaamattomia. Jokaisella on omat motiivinsa kirjoittaa tänne. Ei joku toinen pysty sanomaan, miksi tämä paikka on toiselle korvaamaton ja toiselle taas ihan kivaa viihdearvoa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen on vastuussa itse siitä mitä tänne suoltaa. Turha siitä on ketään toista käydä syyllistämään.
Mikäli haluaa saada asiallisia vastauksia voi myös tarkkailla omaa ulosantiaan.
Toki satuillakin voi, mikäli pysyy kohtuuden rajoissa!
Itse aiheesta eli iltasaduista tässä on taas loitottu hieman, missähän lienee syy moiseen?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.09.2016 22:22

Käsittääkseni ketjun aloitusviesti antaa mahdollisuuden keskustella paitsi iltasaduista myös Kaaposta tai hänen lapsestaan, sekä heidän puhumistaan kielistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 22:44

Mirri kirjoitti:Käsittääkseni ketjun aloitusviesti antaa mahdollisuuden keskustella paitsi iltasaduista myös Kaaposta tai hänen lapsestaan, sekä heidän puhumistaan kielistä.

Olenko väittänyt muuta? Tosin tässä ketjussa on puhuttu paljon muustakin, kuin Kaapon ja hänen lapsensa puhumasta kielestä. Tässä(kin) ketjussa on menty henkilökohtaisuuksiin monin puolin.
Tokihan itse kuin saa keskustella niinkuin parhaaksi kokee ja näkee, ehkä keskustelun laajuus auttaakin näkemään erilaisia kokonaisuuksia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.09.2016 22:53

Sateentekijä, en muista mitä sinä olet tässä ketjussa väittänyt ja mitä et. Ei viestini ollut tarkoitettu haasteeksi mihinkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.09.2016 23:11

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, en muista mitä sinä olet tässä ketjussa väittänyt ja mitä et. Ei viestini ollut tarkoitettu haasteeksi mihinkään.

En ymmärtänyt viestisi tarkoitusta?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.09.2016 23:44

Kaapo kirjoitti:Putkiaivoista ajattelua. ...

Vaikeaa pitää arviotasi luotettavana, koska olet selvästikin joko lukenut tai ymmärtänyt sen mitä olen kirjoittanut.

En ole turmelemisen hurmiossa, eikä minulla ole ollut kiire mihinkään. Esitin vain oman käsitykseni siitä miten lapsen ajatteluun ja kielelliseen kehitykseen vaikuttaa se, ettei vanhempi/vanhemmat puhu hänelle omaa äidinkieltään.
Kaapo kirjoitti:... Minä olen myös kielellisesti normaalia älykkäämpi...

Hienoa! Otapa lahjakkuutesi käyttöön täälläkin.
Kaapo kirjoitti:... Ymmärrän sävyjä teksteistä, osaan tulkita niitä ja löydän romaaneista, saduista ja runoista huomattavasti muita tasoja...

Kuitenkin olet minun viestejäni tulkinnut aivan päin seiniä ja väittänyt niiden sisältävän ajatuksia ja tarkoituksia joita niissä ei ole ollut.
Lisäksi "vittu mitä paskaa..." ja vittu sitä ja vittu tätä - on äärimmäisen köyhää ja vivahteetonta viestintää.
Kaapo kirjoitti:... Osaan myös kirjoittaa tunteeseen vetoavaa ja mielenkiintoista tekstiä...

Mikset sitten kirjoita sellaista, vaan vain "vittu mitä paska" -sontaa.
Kaapo kirjoitti:... Minulla on muualla paljon lukijoita ja palaute on pääasiassa hyvää...

Kirjoitatko heillekin loukkaavaan tyyliin "vittu mitä paskaa", vittu sitä ja vittu tätä, viittaat naisiin sanoilla "ämmä" ja "muija" jne?
Kaapo kirjoitti:... Mutta minulla saattaa olla jonkinasteinen lukihäiriö. Joudun lukemaan tekstiäni monta kertaa virheet huomatakseni. Tästä vittuilu tekee sinusta vain enstistä kusipäisemmän.)...

Tuollaista ongelmaa varten on olemassa oikolukuohjelmia.
Kaapo kirjoitti:... Ja sinä menit asioiden edelle. Et odottanut vastausta kysymykseesi. Vaan riensit vastaamaan etukäteen, jos vaimoni ei puhuisikaan kotikieltä lapsille...

Tuossa on taas esimerkki: en ole esittänyt kysymystä johon olisin itse vastannut. Sinä joko tahallisesti vääristelet minun sanomisiani, tai sitten sinä et vain ymmärrä kirjoitettua kieltä.
Kaapo kirjoitti:... Et tuonnut mitään lisäarvoa minulle ja tuskin muilekaan keskustelijoille...

Ehkä en tuonut, mutta sinun viesteistäsi en ole saanut sitä vaikutelmaa, että sinä olisit kyseiset asiat omassa elämässäsi ottanut huomioon.
Kaapo kirjoitti:... Perinmäinen tarkoituksesi oli iskeä, lyödä, satuttaa...

Sinä et tiedä etkä tunne minun perimmäisiä tarkoituksiani, mutta ihmiseksi joka nimittelee toisia ihmisiä ämmiksi, kusipäiksi, idiooteiksi ja käyttää jatkuvasti V-kieltä, sinä olet sangen tekopyhä jos väität minun iskevän, lyövän ja satuttavan.

En nauti toisten ihmisten satuttamisesta ja siksi ihmettelenkin, miten sinä joka jatkuvalla syötöllä kirjoitat muille ihmisille asiattomasti, halventavasti ja loukkaavasti, katsot olevasi oikea ihminen arvostelemaan - tai edes arvailemaan - minun perimmäisenä tarkoituksenani olevan loukkaaminen, lyöminen ja satuttaminen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 09.09.2016 23:51

Sateentekijä. Laita tämä itse kirjoittamasi lause itsellesi muistiin, vaikka allekirjoitukseesi, että muistaisit noudattaa sitä.
"Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen on vastuussa itse siitä mitä tänne suoltaa. Turha siitä on ketään toista käydä syyllistämään."
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.09.2016 00:51

Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sateentekijä, en muista mitä sinä olet tässä ketjussa väittänyt ja mitä et. Ei viestini ollut tarkoitettu haasteeksi mihinkään.

En ymmärtänyt viestisi tarkoitusta?

Haitanneeko tuo mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 08:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Putkiaivoista ajattelua. ...

Vaikeaa pitää arviotasi luotettavana, koska olet selvästikin joko lukenut tai ymmärtänyt sen mitä olen kirjoittanut.

En ole turmelemisen hurmiossa, eikä minulla ole ollut kiire mihinkään. Esitin vain oman käsitykseni siitä miten lapsen ajatteluun ja kielelliseen kehitykseen vaikuttaa se, ettei vanhempi/vanhemmat puhu hänelle omaa äidinkieltään.
Kaapo kirjoitti:... Minä olen myös kielellisesti normaalia älykkäämpi...

Hienoa! Otapa lahjakkuutesi käyttöön täälläkin.
Kaapo kirjoitti:... Ymmärrän sävyjä teksteistä, osaan tulkita niitä ja löydän romaaneista, saduista ja runoista huomattavasti muita tasoja...

Kuitenkin olet minun viestejäni tulkinnut aivan päin seiniä ja väittänyt niiden sisältävän ajatuksia ja tarkoituksia joita niissä ei ole ollut.
Lisäksi "vittu mitä paskaa..." ja vittu sitä ja vittu tätä - on äärimmäisen köyhää ja vivahteetonta viestintää.
Kaapo kirjoitti:... Osaan myös kirjoittaa tunteeseen vetoavaa ja mielenkiintoista tekstiä...

Mikset sitten kirjoita sellaista, vaan vain "vittu mitä paska" -sontaa.
Kaapo kirjoitti:... Minulla on muualla paljon lukijoita ja palaute on pääasiassa hyvää...

Kirjoitatko heillekin loukkaavaan tyyliin "vittu mitä paskaa", vittu sitä ja vittu tätä, viittaat naisiin sanoilla "ämmä" ja "muija" jne?
Kaapo kirjoitti:... Mutta minulla saattaa olla jonkinasteinen lukihäiriö. Joudun lukemaan tekstiäni monta kertaa virheet huomatakseni. Tästä vittuilu tekee sinusta vain enstistä kusipäisemmän.)...

Tuollaista ongelmaa varten on olemassa oikolukuohjelmia.
Kaapo kirjoitti:... Ja sinä menit asioiden edelle. Et odottanut vastausta kysymykseesi. Vaan riensit vastaamaan etukäteen, jos vaimoni ei puhuisikaan kotikieltä lapsille...

Tuossa on taas esimerkki: en ole esittänyt kysymystä johon olisin itse vastannut. Sinä joko tahallisesti vääristelet minun sanomisiani, tai sitten sinä et vain ymmärrä kirjoitettua kieltä.
Kaapo kirjoitti:... Et tuonnut mitään lisäarvoa minulle ja tuskin muilekaan keskustelijoille...

Ehkä en tuonut, mutta sinun viesteistäsi en ole saanut sitä vaikutelmaa, että sinä olisit kyseiset asiat omassa elämässäsi ottanut huomioon.
Kaapo kirjoitti:... Perinmäinen tarkoituksesi oli iskeä, lyödä, satuttaa...

Sinä et tiedä etkä tunne minun perimmäisiä tarkoituksiani, mutta ihmiseksi joka nimittelee toisia ihmisiä ämmiksi, kusipäiksi, idiooteiksi ja käyttää jatkuvasti V-kieltä, sinä olet sangen tekopyhä jos väität minun iskevän, lyövän ja satuttavan.

En nauti toisten ihmisten satuttamisesta ja siksi ihmettelenkin, miten sinä joka jatkuvalla syötöllä kirjoitat muille ihmisille asiattomasti, halventavasti ja loukkaavasti, katsot olevasi oikea ihminen arvostelemaan - tai edes arvailemaan - minun perimmäisenä tarkoituksenani olevan loukkaaminen, lyöminen ja satuttaminen.

En jaksanut lukea, samaa lässyttämistä todennäköisesti, mikä on jatkunut vuodesta toiseen.
Katotaan jos myöhemmin viitsin.
En vitussa...
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.09.2016 10:29

Kaapo: "En yhtään ihmettele että näet usissasi mätäneviä raatoja. Kaikki mihin kosket mätänee käsiisi.
Et vain sosiaalisella tasolla osaa. Nautit myös toisten ihmisten vahingoittamisesta.
"

Tuo oli äärimmäisen pahasti sanottu toiselle kirjoittajalle. Eikä tuon lukeminen tee hyvää yhdellekään palstalaiselle.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko